Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разход на гориво при 6DSG и издържливост


czech_monster

Recommended Posts

Прав си, че и този момент го има. Лоста къде е май при цялата електроника дето я има, не от голяма разлика как е поставен, но при обратен завой примерно имаш шанс да цъкнеш неволно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с лостчетата си е за състезатели...хахахаахха. Аз съм бил свидетел какво става неволно като се объркат на Ферари. Скача като лудо...онзи вътре се на@ра а на мацката и замръзна физиономията. smile091 smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е почти невъзможно да се допусне грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че е почти невъзможно да се допусне грешка.

Почти но не никога... Аз съм присъствал в такава ситуация върната предавка надолу без да иска, колата хукна а той искаше да отбива и скочи с Левия крак на спирачката :smt0344 Аз за малко да се размажа на предното стъкло smile048

А и аз щом съм натискал без да искам копчето за звука на мулти волана, където са супер плоски, значи не е невъзможно :smt017

Но все пак ако е мераклия човек нека да вземе и да си цъка :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май си бил без колан а ;)

Виж звука се натиска понякога или станциите, но с тези ролки, как да не ги натисне човек.. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да закачиш перата ,щото са на достатъчно разстояние от волана.За да превключиш на ръчен режим трабва да си опънеш пръстите и да ги хванеш.Не е както копчетата разположени отпред на самия волан.

Явно начина на превключване от автоматичен на ръчен режим е различен при различните модели.Аз споделям как е при Супърб 2.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при Октавията се преминава на ръчен режим само като се натисне някое от перата, слиза една предавка надолу и вече е ръчна, без да се мести лоста. А се връща пак на автоматичен, като изтеглиш предавка до момента в който така или иначе кутията сама я сменя.

Перата са наистина по-навътре, а имайки предвид колко лесно се управлява колата, освен да протегне човек пръст, по друг начин е не възможно да ги пипне без да иска, или поне е малко вероятно, особено и като свикнеш. Добре са ги направили! s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Имам сеат алтеа хл dsg,позициониран е като миниван.По висок по широк от Октавия.За 4години се научих да го карам супер икономично.Карам само на режим d,нормалния ми разход в София е около и под 6,8-7,1 по борд комютър и съм го засичал много пъти показанията отговарят и при пълно пълно.На дълго извънградско Не на магистрала разхода съм го смъквал на 3,9л маршруд ПРАВЕЦ -ВРАЦА-ПРАВЕЦ.Разхода които редовно правя на извънградско магистрала е почти един и същи последните 2години а именно 4,9-5.0-5.2.Маршрут София -Правц-София.Само магистрала София -Ямбол тази година новите отсечки скорост постоянна около 140-150 по борд комп 132км разход 6,1.Дано съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходът – и при ръчен, и при автоматичен режим е еднакъв, засичал съм го.

4.1-5.5 л извънградско, и 5.8-6.6 градско….

Зависи от тежестта на крака ти.

Само дето да ръчкаш по-дълго време лоста – в един момент писва. Пък и за какво да го правя – нали затова съм си купил автоматик?

По сравнение с 5 степенната ръчна – разходът на автоматичната е определено по-нисък. Предавките са по-нагъсто, сменяват се по-бързо, самата кутия е по-оптимизирана…. Човекът във всички случаи е по-бавен.

Макар че колегите може и да ме оборят – каквито са царе на скоростния лост.

Но ако искаш да потегляш бързо, и кутията да задържа на високи обороти при низходяща смяна – минаваш на режим S.

Или стъпваш до упор на газта, включва кикдаунът – той при тая кутия е доста рязък – и се изстрелваш.

А за бавно каране – си оставаш на режим D.

Иначе ръчния режим – препоръчвам го само в планина, при стръмно спускане – когато искаш да държиш на определена предавка, за да не ти ускорява ненужно колата.

7 степенната кутия – издържа 250 Nm, и не препоръчват да се чипва.

6 степенната – издържа 350 Nm, дори и нечипната. А чипната,когато е с отключен лауч контрол – по някои форуми я дават да издържа и до 425-430 Nm!

Сериозен момент – съответстващ на над 200 дизелови коня! Или на 300-330 бензинови.

Колко би издържала чипнатата, и какво да й се смени при по-мощен мотор….. Не знам – нека колегите да кажат.

Бегачът май доста го е раздул дизелака си, и е с тая кутия – тъй че нека той да казва впечатления.

Но като минимум – съединителите ще са много по-често за смяна. А те не са ефтини – комплектът май беше към хилядарка. Тъй че цената на удоволствието може да излезе доста дебела.

Иначе нормалният й живот до основен ремонт е 300000 км….. Че и доста повече – ако я пазиш. Ако й сменяваш навреме маслото, и ако не превърташ гуми по светофарите – може да издържи и много повече.

Приятел има Ауди А3, с двулитровия мотор, и с такава кутия – което е вече на над 400 хилки, и освен консумативите, маслото и съединителите, е сменена само една зъбчатка на 1 скорост, два клапана в мехатроника, и маслената помпа на кутията – като всичкото му е излязло към 400 лв!

Мосля, че цената е повече от умерена. А самият мехатроник – си е родният! При това кутията е била от една от проблемните серии….. Но явно не е с проблемен мехатроник.

За това време и механичната щеше да даде проблеми – така мисля. Които също не биха били безплатни.

Перата - за мен това е гъзария. Ако караш Ферари или Макларен - тогава има смисъл. Но тези коли са от друг тип, карат се по друг начин, и по други пътища. Докато за Шкодата, дори и да е РС ка - не е чак такава придобивка.

Освен ако човек не е свикнал непрекъснато да ги ръчка предавките..... Но пак казвам - в един момент това писва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията! smile126

От 5 000км. насам вече тествам 6DSG с 2.0 TDI CR и определено разхода е по добър в някой случай от колкото на 2.0 TDI PD 6М.

Разбира се всичко зависи от карането...

Имам предвид и това, че това е първо масло и колкото и да е колата като цяло се разработва и отпуска - двигател, кутия и тн. и става все по-приятна за каране еластична и комфортна. Но ми прави впечатлени, че тази кола се разработва по - бързо от колкото се разработи предишната която беше 6М и PD, но така или иначе забелязвам и други разлики между годините на производство, така че времето ще си покаже.

Но при последното ми шофиране по магистрала Тракия, при скорост предимно около но не по-ниска от 120км/ч колата даде разход 4.9, което го намирам за супер.

Относно перата на волана, не е кой знае какво наистина за кола като тази, но все пак е удобно, особено при изпреварване, изкачване, завой или други движения в градски условия при натоварен трафик, а и дори в ръчен режим или S пак работи в полза на комфорта на водача и най-вече, че не е нужно да се отнема от вниманието или да се пуска волана. А мисля и че настройката за работа на системата при Skoda е по-удобна от колкото при WV, защото не е точно същото като действие, задействане и спиране на действието ако е при режим D.

Малко ми е тъмно около въпросния лауч контрол. За какво става дума точно? Как действа тази система и какво е предназначението и? smile048 Гледах клипчета в you tube, но при мен не стана това което показаха, но поне ми направи впечатление, че при P, ако се форсира двигателя стига до не повече от 2500 оборота и даже след това намалява, без значение че настъпваш педала.

Има обаче нещо което малко понякога ме смущава :?

Сякаш чувам шум (леко притракване) когато се сменят предавките около 2ра - от 1 към 2 или от 3 към 2, което сякаш ме кара да се чувствам малко несигурен, макар и да не се усеща нищо в движението и да се чува предимно от вън.

Имате ли наблюдения върху шумове от DSG?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално по-ниския разход при ДСГ - да, така е! Защото е по-оптимизирана, и е по-бърза - което е много важно.

При ръчната и да посегнеш към лоста - автоматикът вече е превключил. И ето откъде идва икономията - и от бързината. Отделно че на режим D автоматът е подчертано икономичен.

Разход 4.9 при 120 км в час - еееееее, отлично!

Иначе комънрейлът е по-тих и по-икономичен - да, така е. Но при старт е малко по-слаб от помпа-дюзата, или поне го няма онова взривно нарастване на въртящия момент - това съм забелязал.

Перата - абе който както е свикнал. Аз карах едно такова Ауди, с пера - ами не ме изкефи. Но всеки си решава за себе си - дали го кефи, или не го кефи.

Лауч контролът - това е собствено управлението на кутията, мениджментът й. Тоест, все едно ЕКУ то й. Или управлението й при различни режими - но също и ограниченията й.

И когато лауч контролът се отключи - и ограниченията се вдигат.

Което, както сам разбираш - се отразява положително на бързия старт.

Тоест - можеш да развъртиш мотора до упор!

Желателно е обаче много да не се прекалява - защото дизелите развиват доста голям въртящ момент, а това се отразява на живота на кутията.

Например, при 1.9 литровите мотори тя дава по-малко проблеми отколкото при 2 литровите - това е статистиката. Съединителите например - изтрайват над 150 хиляди. Докато при 2 литровите тая цифра е 100-120..... Но пак зависи - как караш.

Ако все пак държиш на максимално бързия старт - минаваш на S, изключваш от таблото ASR а или ESP то, да ги видиш лампичките, че са светнали, после стъпваш с левия крак на спирачката, а с десния на газта - и натискаш газта, докато оборотомерът не покаже 2000 оборота, като за дизел. И щом светофарът светне жълто - пускаш спирачката, и държиш здраво волана! И се изстрелваш!

Но не с гуми 195/65-15 - защото много бързо ще им видиш сметката. Или само ще ги превъртиш - и дотам.

А с гуми 225/45-17...... Това са гумите - ако искаш да стартираш като ракета от светофара.

Или дори още по-широки - 235/35-19, да речем.

Шумовете при ДСГ - има ги, както и придърпването, при някои режими. Все пак не може тишината да е пълна - като при хидравличния автоматик. Защото има и доста механика. Но и при стандартния автоматик има достатъчно механика - та и там тишината не е пълна. Тъй че не се притеснявай от шума - нормален е! А особено ако не нараства!

Във всички случаи обаче, цената на автоматика не е чак толкова висока - като се има предвид и удобството. smile035

Което е направо незаменимо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз точно това бях гледал за лауч контрола и го пробвах, но когато при натисната спирачка подадох газ, колата подскочи и искаше да тръгва... А в клипчето не беше точно така и после реших да не издевателствам върху колата си smile009

По принцип не съм фен на пиленето и юркането, освен ако не се налага наистина, но си прав, че гумите са от голямо зн. Аз съм със 17'' и определено добре загребва smile035 дори и при D с малко повече газ, без да се тъпче до край или каквото и да е друго, може само ASR да се изключи и се усеща. ESP ( при наличие на такова) винаги остава да работи при тези коли.

Прав си, че CR е по-муден при старт, не рита като PD.. Но се успокоявам, че е по-икономичен и допринася за комфорта в купето smile045

По въпроса със съединителите на DSG - те да два, не повече, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си, че CR е по-муден при старт, не рита като PD.. Но се успокоявам, че е по-икономичен и допринася за комфорта в купето smile045

Разход на 2.0 TDI PD http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Разход на 2.0 TDI CR http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за smile045 !

Явно съм кликнал върху него по погрешка, мислейки си за smile035. Сега забелязвам разликата smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го пробвах това нещо, с бързото изстрелване - и осъзнах, че върши работа само при много сухо шосе. И то при шосе с много добър, нов асфалт - защото ако е малко по-изтрит, и колата трудно се удържа в необходимата траектория. Бях с гуми Вредщайн, летни, 205/60-15 - не баш най-подходящите като ширина, но като грайфер и като смес са без грешка!

Но просто като пуснах спирачката - и колата се изстреля, но не точно напред, а малко надясно. А после, като коригирах с волана - и осъзнах, че все пак трябва да поотпусна газта. Обаче междувременно бях дръпнал поне 20 метра преди останалите коли - някои от които дори се дръпнаха, за да ми направят место. Зер, да не ги забърша! :mrgreen:

Иначе как ускорявам обикновено - държа лоста на D, и ако ми е нужно - потапям газта почти до упор, или до упор. Дори и в първия случай колата се набира много добре - а вече във втория сработва кикдаунът, а той, както вече казах, е достатъчно рязък.

Пък и кутията се нагажда към стила на шофьора - и ако настъпваш повече, тя превключва по-рязко - та и това помага.

Абе, удобство си е..... Няма какво да говорим.

За съединителите - да, два са. Или са много дискове - в два пакета. Външният е за нечетните предавки, а вътрешният - за четните.

И при 6 степенната - са потопени в хидравличната течност на кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално по-ниския разход при ДСГ - да, така е! Което е направо незаменимо!

 

Хаха, вие обърнахте една индустрия с хастара навън. Няма как една кола с ДСГ, да е по - икономична от 6М при един и същи мотор. То и Шкода си го пишат в характеристиките. :)

 

Разхода 4.9 при 120 със сигурност е по борда, т.е. реално е около 5.5-5.9 :) Освен ако магистралата не е била предимно на долу, затова разход се засича двупосочно!

 

Не се заяждам, просто в еуфорията си мешате това какво ви се иска, с това какво се случва реално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално по-ниския разход при ДСГ - да, така е! Което е направо незаменимо!

 

Хаха, вие обърнахте една индустрия с хастара навън. Няма как една кола с ДСГ, да е по - икономична от 6М при един и същи мотор. То и Шкода си го пишат в характеристиките. :)

 

Разхода 4.9 при 120 със сигурност е по борда, т.е. реално е около 5.5-5.9 :) Освен ако магистралата не е била предимно на долу, затова разход се засича двупосочно!

 

Не се заяждам, просто в еуфорията си мешате това какво ви се иска, с това какво се случва реално.

 

А виждал ли си какво пишат за разхода в характеристиките на Ауди А3 - със същия мотор и със същата кутия?

При това то е по-тежко от Шкодата - поне със 70-80 кг.

А и една статия бях чел по въпроса, в която пишеше, че изследванията са го показали това - че ДСГ автоматикът е по-икономичен от ръчната кутия - при повечето мотори. Защото там сравняваха и при други мотори как са нещата. А и ускорението сравняваха - защото и то беше важно. И то също беше малко по-добро - при повечето мотори.

Но ако не вярваш във всичкото това - хайде и нещо друго да опитаме.

Ще тръгнем по едно трасе - 100 километрово. Ще го минем и в двете посоки.... Като ще зафиксираме максималната и минималната скорост - та да не влияят. Те пак ще влияят де - но много малко.

И после аз ще карам в автоматичен режим - а ти в ръчен, от лоста. И ще сравним какви ще бъдат двата разхода..... Колата нарочно ще е една и съща - защото О2 с 1.9 мотор, предно задвижване и със 6 степени - няма. А и предавателните числа ще са същите - та и това ще минимизира грешката.

Става ли така?

Аз тоя тест съм го правил - но ако искаш, може двамата да го направим. Пък после ще коментираме защо се получава така.

Иначе за бордкомпа - и аз много не му вярвам, особено на къси разстояния. Но на дълги - е доста точен.

Поне бордкомповете на ВАГ групата - са съвсем прилични като точност!

За разлика от Мерцедес - дето като запалиш, и ти дава разход 7 литра.....

Айде бе - как е възможно това? Студена кола, два литра мотор, или повече, не си я палил поне седмица.....

Заблуда отвсякъде!

Та - готов ли си за тест?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 Абе Стиви, ръчен режим на автоматична скоростна кутия не е същото като ръчна скоростна кутия... Изобщо да ти имам теста дето си замислил. smile091 Смех!!!

 

П.П. Изобщо не споря кое е по-икономично, просто пак надмина себе си в компетентните коментари. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход DSG - 6,32 http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Разход ръчка - 5,86 http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2

Адаш, ако сега си помислиш, че съм убил всичко детско в тебе - да знаеш, че не е нарочно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, адаш, въобще не си убил всичко детско в мен.... Няма такова нещо.

Но че не си карал и в двата случая еднакво, а и че едва ли е било по един и същ маршрут - в това съм почти сигурен. Или може и трафикът да е бил друг - знам ли. Или натовареността на возилото.... Причините могат да бъдат много.

Но разликата между двете кутии не е толкова голяма - хайде сега, я помислете малко!

И двете кутии са механични - тъй че няма как да дойде голяма разлика. Просто едната е с роботизирано управление...... Или има малка разлика в предавките - но не вярвам от нея да дойде разлика от почти половин литър.

Но все пак - разлика има, и тя идва не от предавките.

Ала затова ви казвам - хайде да направим тестове, и да видим как са нещата.

Както ония - Ловците на митове.... Да видим - мит ли е това, или не е?

Добре, Гога - щом казваш, че ръчният режим при автоматика не е същото, каквото е ръчната скоростна кутия - съгласен!

Но да намерим тогава две Октавии, едната с 6 степенен ДСГ автомат, а другата с 6 степенна ръчна - и да ги тестваме.

Кой знае - може и ръчката да победи!

Иначе да тестваме моя змей с някой такъв с ръчка, като и двата двигателя са 1.9 - да, ама вие веднага ще кажете :

- Даааааа, ама твоята е шестстепенна, а ръчната е с пет степениииии!

Така ще кажете, нали?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та - готов ли си за тест?

 

Ако искаш ще се пробваме - ти с твойта Шкода, аз ще взема назаем някоя 2.0 ТДИ ПД с 6М, че мойта не става. Маршрут София, по магистрала Тракия, оттам по отклонението до Панагюрище и обратно. За да има всякакъв терен - магистрала, междуградско, качване и слизане. Засичаме пълно-пълно. Ти водиш, аз карам по теб, като разлика от 10 мин. на крайна дестинация се толерира (заради трафик). Без да превишаваме ограниченията на скоростта. Който изхарчи повече - плаща всичко + един обяд в Макдоналдса на Пазарджик.

 

Едит: Ооооооо сега видях, че и ти си с 1.9, аз мислех, че си с двулитровка. Тогава е по-лесно, направо ще тестваш срещу бюджетната бегачка :) Тя горката даже няма и 6-та, а и е подсилена, така, че шансовете ти се увеличават.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, прегледай по-внимателно линковете и ша видиш, че става въпрос за статистика, а това е голема наука :D

DSGто е с мокри съединители и в огромна степен от там идва по-ниското КПД smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До Панагюрище, казваш - ами става. Качване, слизане.... Да, разумно.

Да, двулитровият дизел.... Трудничко ще ти бъде.

Но щом си решил да се пробваш - няма лошо!

Иначе в края на месеца ще го направим теста - навит ли си?

Че преди това имам малко пътувания.

И да има и по някой навигатор до нас - че хем да гледа табелите, пък ихем да снима бордкомпа - със сигурност снимковия материал ще е интересен за бандата! :mrgreen:

Ами така де - да има и какво да си спомняме после!

И за да няма и грешка от бордокповете - ще сипем пълна бака всеки, и после ще долеем. На една и съща бензиностанция - че да се минимизира грешката.

Пък ще видим нещата какви ще бъдат....

Опитът ще си покаже.

Избирай човек - и ще избирам и аз човек.

Пък ще видим как ще се представи двулитровият ти змей. smile056

А защо нямаш 6 та?

Адаш - знам го това за съединителите. Ееееее, няма как - високият предаван въртящ момент си има и своята цена. Но разликата не е толкова голяма.....

Едва ли е повече от 2-3 процента. Та сметни оттам каква икономия може да дойде....

Но няма да те убеждавам - а бих те поканил като навигатор при мен.

Тъкмо ще помагаш на старото полусляпо куче с табелите! :mrgreen:

Искаш ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с 1.9. Бях се заблудил, че ти си с 2.0 и затова щях да взема някоя 2- ка назаем за теста. Но щом и двамата сме с 1.9 е още по-добре, ще сборим еднакви мотори, автомат срещу ръчка по отношение на разход. Тамън всеки ще си знае колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.