Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Разход на гориво при 6DSG и издържливост


czech_monster

Recommended Posts

Здравейте

 

Интересувам се наблюденията Ви по следната тема:

 

Някой от съфорумците с DSG правил ли е опит дали ако кара на ръчен режим, може да постигне по-добър (по-нисък) разход на автомобила си?

 

И съответно около колко ви се движи разхода (според това в кой град карате) и какви горива зареждате - обикновени или от по-скъпите ( OMV Max motion или Shell V Power), ако трябва да съм по-конкретен, интересува ме наблюдения при дизелови двигатели.

 

Също така, попаднах на публикации гласящи, че 7 DSG издържа натоварване до 250Nm, ако е така, до колко издържа 6 DSG?

 

И от тук още един въпрос, тъй като от ЕТ твърдят, че скоростните кутии за RS са същите като за другите ( говоря за 6 DSG), има ли сред вас хора които, са си чипосали двигателите (от 140кс. да са направени 170кс. или повече) и след тунинга възникват ли проблеми със скоростната кутия?

 

 

Благодаря ви предварително и успех на всички! smile021

 

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така, попаднах на публикации гласящи, че 7 DSG издържа натоварване до 250Nm, ако е така, до колко издържа 6 DSG?
350 Nm с които развиват 2.0 TDI 170 кс и 3.6 FSI 260 кс
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, от скоро имам Окватия с 6 DSG. Разход извънградско - за сега на дълък път 2 пъти съм пътувал. Един път София-Пловдив (даде ми 5.8/100, а обратно 5.9/100), но по магистралата главно със 140 км/ч. Втория път пътувах 230 км с по-нормално каране магистрала и нормален път и ми даде 4.4/100. Сега често карам едни 20 км извънградско и в едната посока е 5.1, а в другата 3.8 (в едната има повече изкачване). Автопилата е велико нещо. За градско съм забелязъл че дори и с 50 км/ч да се движи колата (без да спира) ми дава моментен разход 3.0-3.5. Но като спре на светофар или задръствания и разхода леко полеко се вдига - все пак и повече гориво отива докато достигне пак 50 км/ч. Също градско гледам да видя светофара отдалече и ако преценя че ще съм на червено при него, тогава отпускам газта. Понякога това е досадно за колите зад мене и това го правя само като вече наближа доста светофара. Общо взето за градско не мога да ти кажа разход, защото съм минал твърде малко км зада ти кажа нещо конкретно. За градско за мене това е София, Пловдив (по-големите градове). Например Габрово за мене не е градско въпреки няколкото светофара и пешеходни пътеки.

 

Отностно ръчния режим - за сега съм ползвал само когато спускам по стръмно нанадолнище. Например почва нанадолнището и съм на 5-та, има завои, скороста леко се увеличава и автоматика минава на 6-та. Тогава включвам на ръчен режим, връщам на 4-та, понякога и на 3-та ако се наложи и така дори не се налага да ползвам спирачката. Иначе при условие че имам автоматик, за какво ми е да сменяъм ръчно скоростите? Нещо не ми се вярва да има кой знае каква икономия от това. За икономия просто трябва да се промени стила на шофиране ако например си по-агресивен шофьор или пък прекалено много караш на по-ниска предавка с повече газ но недостатъчно за да мине автоматика на по-горна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че четох някъде - издържа до 370 Nm, ама това е макс на макс. По-нагоре трябва задължително да се играе със софта на кутията и да се сменят чаркалъци. На мен разходът ми е следния:

- градско през лятото (София) - 8 л./100 км в относително икономичен режим (без напъване и използване на инерцията, колкото мога и престой на светофарите на N)

- градско през зимата - ~9 л./100 км. - за 12-13 км. не може да вдигне над 60 градуса.

- извънградско (магистрала със скорост над 140 км/ч) - 7,7 - 7,9 л./100 км.

- извънградско (магистрала със скорост 110 км/ч на темпомат) - 6,0 - 6,2 л./100 км.

- извънградско (обикновен път със скорост не повече от 110 км/ч) - смъквал съм и до 4,9 л./100 км. (адски изнервящо е, защото постоянно следях да не вдигам над 2000 оборота), но реалистично е 5,7 - 5,9 л./100 км.

smile027

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lllubo Много си прав, че е предимно от стила на шофиране, аз също гледам да съм максимално ефективен и да карам плавно и да поддържам скорост ( най-често на темпомат в град около 50-60км/ч), но тъй като сравнявам - до сега имах Октавия с 6М, която след като се поочупи малко, защото като нова беше много стегната и беше като ламя, в града можех да сменям предавките при около 1500 оборота и карах с по-скъпите горива на ОМВ и Шел и постигнах много добър разход градска каране в София ( 5.8-6.4 според трафика и светофарите), но на 37 000 км. влязох със 100км/ч под един спрял камион и тази кола беше до там... Спаси ми живота, излезе много здрава колаи за това реших пак такава.

Сега правих тест драйв на 6DSG и това което забелязах, за разлика от повечето автоматици на други фирми, тази кутия сменя винаги, без значение колко я натискаш или дали е по надолнище, сама над 2000 оборота, smile011 а ръчно успях да сменям на около 1600 - 1700. Все пак аз я карах малко над 30 км в София и може би не успях да разбера много от тънкостите, но идеята ми е , дали ако се кара на ръчен режим и се сменят по-рано предавките, особено когато потегляш по-плавно или по лек наклон в твоя полза, няма да е по-ефективна и съответно икономична.

При тестовото шофиране и аз постигнах разход 7.8 - 8.1 като предполагам и при dude_BG варира в тези граници.

Като цяло се двоумя дали да си сложа управление на DSG от волана или няма особен смисъл в това. ](*,)

 

bega4kata Меси за инфото!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо ми се върти в главата че може да се програмира на колко да превключва, но не съм 100% сигурен дали се настройва. Иначе ако изкачваш или ако настъпиш повече педалата на газта, тогава по-късно превключва. Не винаги на равно превключва точно на 2000. А извънградско съм забелязал че по нанадолнище от 5 на 6 минава с една идея по-рано - нормално превключва при движение със 75 км/ч, а по нанадолнище около 70км/ч, в обороти това е малка разлика.

Спорно е кой вариант е по-иконочен когато трябва да тръгнеш и да поддъражш една скорост известно време - плавното ускорение означава повече време да ускоряваш и по-малко време остава за движението с равномерна скорост, а бързото ускорение харчи повече гориво, но пък имаш повече време за равномерната скорост. Мисля е ясно ако само ускоряваш и после спирачки и пак ускорение и пак спирачки почти без движение с една скорост тогава разхода отива на горе.

Отностно превключването по-рано (около 1700), то тогава на следващата предавка имаш по-малко мощност отколкото ако превключи по-късно.

Като стоя на светофарите тогава моментния разход по-често е 0.5л/час, в някои случаи 0.7. Не знам дали има смисъл да минаваш на N, за какво само ще си играеш с лоста - държиш спирачката и толкова. Даже в книжката пише че по светофарите е по-добре да се натиска спирачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз мисля, че няма смисъл да се минава на N на светофара. Както и ускорение или плавно е въпрос на баланс, нито много рязко, нито пък прекалено бавно.

Аз си оставам темпомата на около 55 км/ч и като потегля, само го цъквам и колата сама за оптимално време си набира скоростта.

На мен ми се стори, че след 3та предавка, започна да сменя малко по-рано от колкото до 3та.

Това с разхода на място малко ме хвърля в тъча...

С какъв двигател е твоята кола?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега видях - 1.9TDI.

При мен с 2.О TDI не е падал под 0.7 и то много рядко. Най-често 0.8, зимата 0.9, след като първите 20 000 км.беше 1.1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е въпрос на тренинг на десния крак! Кутията може да сменя и на 1500 оборота, стига да знаеш как и кога да подадеш газ. Аз редовно я забелязвам в града на 6-та с 60 примерно си включва. Плюс това за да качи горна предавка и трябва малко по-високи обороти, но след това може и с 1200-300 да караш без да свали надолу. Аз първите 3-4-5к км докато я оттренирам разхода ми беше с 0.5 до 1 литър отгоре. Сега съм около 6-6.5 смесено градско/извънградско.

А за това колко издържа кутията на натоварване... Моята кола е ремапвана и няма проблеми за сега (дано и да нямам за напред де), докато има колеги с сток двигатели и с проблеми в кутията. Всичко е въпрос на късмет smile049

 

Пп. не давай пари за копчета на волана! няма смисъл от ръчен режим, по-добре сложи ксенонче или някоя друга екстра която се ползва всекидневно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми аз на светофар гледам моментния разход. На D ми показва 1.0-1.1, а на N ми показва 0.8-0.9. На N пак си държа спирачката и като светне зелено само бутам лоста назад и потеглям. При преминаване от D на N и от N на D няма нужда да натискаш бутона отстрани на лоста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е въпрос на тренинг на левия крак!

 

Не мога да разбера какво правиш с левия крак при автоматик?

Иначе и аз мисля, че няма смисъл от пера зад волана, освен за кеф по планински път. В града няма приложение. Моята е 2.0 и на 6-та превключва над 75 км/ч, но това са 1500 оборота на 5-та (става въпрос на идеално гладка отсечка с галене на газта).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да купуваш кола с DSG и да цепиш половинка литър нафта на две???

 

Странно ми е да гониш толкова икономията на относително скъпа кола, още повече, че говориш и за ремапване, демек още разходи.

 

Половин кило повече да харчи, при 10к среден пробег на година са ти 50 литра нафта, демек 150лв. Най-грубо сметнато. Е ще се набуташ нямам идея колко за някакви бутончета на волана дето сигурно 10г. ще ги избиваш през икономията, дето вероятно няма и да я постигнеш. Защо? Въобще за мен тия превключвания откъм волана са пълна чекия. Или си взимаш автоматик и забравяш що е то предавка или дясната ръка на лоста и това е.

 

Като си взимаш DSG, явно си си направил сметката на парите, недей да се взираш толкова в разхода. Карай си, кефи се. Ако искаш икономична кола - взимай О1 90 коня, там върви на изпарения и подръжката е евтина. Всичко нагоре - се качва кефа, качват се и разходите. А като ремапнеш, пък въобще спираш да гледаш разхода. Темата по-мощна и по - икономична сме я разсквали милион пъти. Няма такъв филм.

 

П.С. В интерес на истината се сещам за случай в който типтроника много помогна. Верно на опел беше, ама в Сърбия ни вкара в сервизен режим - до 2000 оборота и така се прибирахме. Нямате си идея как се кара това без типтроника, не можеш велосипед да изпревариш. Ужас, тамън тръгне и превключи и забие нос. На типтроник беше мааааааалко по-поносимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да добавя само не вярвайте много много на бордовия какво показва. Данните са по реални на дълъг път, но не и в града. А за темпомата да се използва градско за пръв път чувам. Темпомата си е екстра като се изпънеш по Сръбската и Унгарската магистрали дето се кара само направо, да не ти изтръпва крака на газта. DSG-то си е голям кеф, но е факт че колата и с него гори една идея повече отколкото с ръчни скорости. Има автомобили по балансирани с 5 отколкото с 6 степеннта кутия. Относно минаване на светофар от D на N мисля е абсолютно излишно. По отношение на вървенето и разхода, Цецо75 си е казал самата истина няма кола която да върви повече и да харчи по малко. Съвременните тенденции най накрая се насочиха към принудителното пълнене и комбинират различни видове компресори с цел намаляване на разхода. А по икономично от дизел с роторна помпа няма/малки изключения комънрейл-те на Пежо 1.6/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че имам опит ама пък мога да поразсъждавам .........

Та кога може да искаш да сменяш скоростите ръчно:

1. на "планинско", и какво търсиш - динамика, разхода до небето.

2. ако се "дърпаш" с някой, искаш да я изцедиш до лютеницата, разхода пак до небето.

3. ако спускаш, искаш да държиш на мотор и да не си търкаш спирачките, разхода нула, ама то и на автомат е същото.

Кога караш на автомат:

1. мързи те да гледаш, а трябва да прецапаш целия град през задръстването, боли те дедовия за разхода, а той е три пъти (поне) над каталожния.

2. тръгнал си за морето заедно с половината софиянци, колоната е до където ти стигат очите и си решил, че риска при изпреварване не си струва 10-те минути които ще спестиш, разхода е около каталожния въпреки 4-те души препълнения багажник.

Какво преви DSG, то всъщност не е автоматична кутия, а е такава при която има механизъм командван от компа на колата, кога и какво да прави.

Смяташ, че си по-добър от програмистите и може да спечелиш нещо ако сам си сменяш скоростите:

1. По добро ускорение - ако успееш да изцедиш мотора правилно, да сменяш винаги на по-горна предавка в точния момент - на теория възможно, на практика също ....... за 0,05 процента от водачите които обикновено получават милиони за да го правят.

2. по нисък разход - ако ускоряваш плавно, ако оползотворяваш пълноценно инерцията, ако сменяш предавките в точния момент, съобразен с топографията на терена, със ситуацията на пътя и още една камара неща които компа не може да знае - възможно и на теория и на практика, но дали си заслужава усилията .......

Колкото до темпомата той може да допринесе за доста неща, но ниския разход не е можду тях, защото за него единствен приоритет е V = const, при активиране той се опитва максимално бързо да достигне зададената скорост ..... за сметка на разхода, при пресечен терен ти можеш да засилиш по надолнището и да поотпуснеш газта преди да прехвърлиш баира, а той не.

Дали ти трябва превключване от волана, ами трябва ли ти мулти волан, трябва ли ти ...., ако можеш да си го позволиш, защо не. Няма да съжеляваш, че го имаш, но може да съжаляваш, че не си го сложил. Ако обаче си от тези дето при ограничение 90 карат с 88 и шофирането е само начин да стигнат от т.А до т.Б, след месец няма да се сещаш, че го имаш, обаче ако си от хората за които е все тая какво стерео имат защото незнаят от къде се пуска, а обичат песента на буталата и сменяш спирачки заедно с маслото със сигурност ще се изкефиш максимално от тази екстра докато минаваш Беклемето .......... за 6-ти път днес.

Аз лично за да направя преживяването пълно бих се приучил да спирам с левачката ........... smile159

 

P.S. често съм се чудил защо при техническите данни не дават перформанс при ръчна смяна ........ може би защото колата я тества някой от онези 0,05 процента smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От опит ви го казвам-няма как да се кара икономично в ръчен режим.И за какво ти е ДСЖ,щом ще сменяш ръчно скоростите, за да пестиш гориво.Тоя ръчен режим не е като оня с лоста на скоростите.Общо взето е безполезна екстра,по-скоро за забавление.И в ръчен режим кутията сама си сменя предавките, ако я издуеш.Същото се отнася и при спускане по наклон,сама ще си намали предавката, а не да я увеличи,естествено при употреба и на спирачката.

Та ако искате икономия,ДСЖ-то не е за вас,но пък удоволствието е голямо-кеф ти да караш лежерно и кротко,кеф ти да караш спортно,кой както иска.Аз съм направил избора си и съм много доволен.

А пък перата за ръчния режим си вървяха с триспицовия мултиволан,който си поръчах,но досега съм ги използвал по-скоро за пиниз,отколкото за дълго шофиране.

Иначе разхода е около 1-1.5л. дизел в повече спрямо механичната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А икономия икономия, колко да е икономия... Като знаме колко бързо ти писва да караш нормално, докато си заобиколен от няколко по-скоро возещи се зад волана кретена и просто настъпваш педала и изчезваш и до там с икономията. Не бих казал, че ме интересува толкова литър повече или по-малко, по-скоро за идеята да сме ефективни. Аз мисля, че все повече хора би трябвало да мислят за това. В града при трафик колкото и да бързаш, и през тротоари да минаваш и на жълто и червено, освен да се нацепиш и да вдигнеш разхода, друго на дали ще стане... А 5-7 мин. повече или по-малко за разстояние от 10-15 км. в София, не са голямо предимство.

Прави сте, че това е по-скоро глезотия да си закръглиш цената на колата smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен превключването от волане не е глезотия.

Голямо удобство е. Ползвам го вече на 2 коли от 5г.

На извънградско на двулентов път преди изпреварване свалям 2-3 предавки и минавам плавно, бързо, без кик и изфорсиране на колата. За проход по скоро не е удобно, защото има много завоии се променя завивайки планките се въртят и не е удобно да ги гониш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че перата на волана работят когато преместиш лоста на дясно - за ръчен режим?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че перата на волана работят когато преместиш лоста на дясно - за ръчен режим?

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За шофиране по сравнително прав участък извън града и изпреварване наистина може би било много удобно smile035 колата да се управлява. Няма да се налага да си сваляш ръцете от волана. Дори може и да е по-сигурно понякога.

А 140hp при 6М и 6DSG имат ли сходно усещане? Ускорение, динамика? smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че перата на волана работят когато преместиш лоста на дясно - за ръчен режим?

:smt017

 

Абсолютно грешно !!!

 

Само цъкаш от волана и тя минава предавка надолу и в ръчен режим.

Не се налага да местиш лоста в ръчен режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Абсолютно грешно !!!

 

Само цъкаш от волана и тя минава предавка надолу и в ръчен режим.

Не се налага да местиш лоста в ръчен режим.

 

Е тва ако е наистина така, мега тъпо! Може да стане някой сакатлък, ако без да искаш закачиш някое от лостчетата, а в същото време не си подготвен за смяна на предавките и ситуацията е напрегната. :smt018

 

И как минава в ръчен режим като лостът е на D?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.