Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Съществени разлики между ASR и ESP.


sashoskiora

Recommended Posts

Ами ASR е част от ESP smile168 . Сега сериозно ASR (Anti-Slip Regulation) при опит на колата да пребуксува натиска спирачката на буксуващото колело, ESP (Electronic Stabilisation Programme) при поднасяне на колата натиска спирачките на едно или няколко колела (включително и не двигателните) с цел да противодейства на завъртането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Antriebs-Schlupf-Regelung (ASR)

ESP (Elektronisches Stabilitätsprogramm)

 

Абревиатурите идват от немски. Първото работи чрез отнемане на теглителната сила, с други думи ви отнема газта, колкото и да натискате педала. Това със задействане на спирачките не е основна функция, изпълнява се от EDL системата.

За ESP колегата е описал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз наскоро се зачетох, защото бях забравил какво точно е... Та, ASR-а отнемал газта, но не на всички цилиндри, а на които реши, но това ми звучи малко странно...

 

Ето един цитат от VW сайта:

ASR

Системата за контрол на сцеплението с пътя ASR предлага повече комфорт и сигурност. Системата ASR дава възможност за хормонично потегляне и ускорение в целия скоорстен обхват, без опасност за странично отклонене или буксуващи колела.

 

ASR използва информация от сензорите за оборотите на задвижващите колела, част от антиблокиращата спирачна система ABS. Повишат ли се рязко оборотите на задвижващите колела (приплъзване), системата се намесва в управлението на двигателя като намалява мощността му и предизвиква частично спирачно действие.

Контролът на сцеплението с пътя осигурява активна сигурност чрез непрекъснато следене на пътя и стабилността на движение при ускоряване, назависимо от скоростта на движение. Системата ASR включва електронна блокировка на диференциала и е част от електронната стабилизираща програма.

 

ESP:

Електронната стабилизираща програма разпознава критичните пътни ситуации, напр. опасност от поднасяне, и целенасочено предпазва автомобила от отклоняване от пътя. За да може електронната стабилизираща програма да реагира на критичните пътни ситуации, системата трябва да получава постоянно информация. Например: накъде шофьорът насочва автомобила и накъде реално се движи той? Отговор на първия въпрос системата получава от сензора за измерване ъгъла на волана и от АВS-сензорите за оборотите на колелата. От тези два информационни потока управляващият блок пресмята зададената посока на управление и зададеното поведение на пътя на автомобила. По-нататък, важни данни са включената предавка и напречното ускорение на автомобила. С помощта на тези информации управляващият блок пресмята действителното състояние на автомобила.

 

Електронната стабилизираща програма възпрепяства нестабилността на автомобила при движение в завой, която може да настъпи при неподходяща скорост, при невидима предварително промяна на състоянието на пътната настилка (влага, лед, замърсяване) или при неочаквана необходима маневра („еленов тест”). При това няма значение дали нестабилността се причинява от т.н. „недозавиване” - това означава, че автомобилът, въпреки насочените с волана колела, се носи към външния край на завоя или от т.н. “надзавиване” (отклонение на задната част на автомобила). Управляващият блок на електронната програма за стабилизиране разпознава вида на нестабилността въз основа на доставените от сензориката данни и управлява корекцията чрез интервенция в спирачната система и в мениджмънта на двигателя. При „недозавиване”, електронната стабилизираща програма забавя вътрешното за завоя задно колело. Едновременно се намалява мощността на двигателя, докато автомобилът се стабилизира отново. Електронната стабилизираща система възпрепятства „надзавиване” чрез целево задействане на предната външна за завоя спирачка и намеса в мениджмънта на двигателя и на скоростната кутия. С натрупването на опит и чрез една значително по-високочувствителна сензорика е възможно постоянно развитие на тази комплексна регулираща система.

 

Електронната стабилизираща програма не може да превъзмогне физически предопределените възможности. Ако шофьорът иска повече от възможностите на шасито и на електронната стабилизираща програма, то и ESP не може да предотврати злополука.

 

Ето го източника: http://www.vw-lekotovarni.bg/rund_um_vw ... ovationen/

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 години по-късно...

При поднасяне искам да попитам, усещате ли работата на ЕСП системата. Аз например когато вземам някой завой по-бързо и може би на границата на поднасянето, виждам че лампата на ЕСП започва да мига усилено, но никога не усещам работата на тази система, като че ли колата леко приплъзва и продължаваме. Може би е много добра и не се усеща намесата и.. не знам, споделете опит. 

Сравнявайки с бмв, там системата е ДСЦ. Бмв-то е доста по-лесно да поднесе, както си представяте, но там системата се намесва доста мощно и предодвратява поднасянето доста осезаемо, даже мога да кажа на кое колело пуска спирачките. 

Ако някой има опит с друга стабилизираща програма да сподели опит моля. На шкода системата работи доста нежно, не знам до каква степен е ефективна, защото колата доста по-трудно се вкарва в контролирано подхлъзване, за да усетя системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много пъти съм я усещал :) дали е нежна не мога да кажа .. но работи.

Зимно време върху сняг, или на жълтите павета в София нон стоп си я тествам :) 

При недозавиване я усещам повече, може и АБС да включи, иначе при поднасяне на задницата е по-нежна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Привет, колеги.

Възнамерявам да си купя Octavia. Заради проблемните глави на двулитровия мотор съм се насочил към 1,9, 105 к.с. след 2006-7 г. Бих искал да е с ESP и тук е мястото да питам, как да разбера дали колата има ESP? Има ли някакво допълнително копче за изключването му (някъде до копчето за тракшън контрола или някъде другаде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на копчето пише ASR, значи няма ESP.

Кола с "проблемна глава" на по-малко от 200000 не моЖ намери :eusa_think: Т.е. каквото е имало да пука, отдаааааааааааааавна е изпукало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.