Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Протече гарнитурата на водната помпа - Фелиция 1.3МПИ


lent

Recommended Posts

Случи се снощи,забелязах,че прави локвичка при загряла кола и днес повдигнах предницата от едната страна и проблема е в гарнитурата между блока на двигателя и водната помпа.Започва да тече само при загрял двигател до 90 - 95 градуса.Притегнах леко гайките на помпата,но ефект никакъв.Ясно е,че трябва да се сменя въпросната гарнитура.Но помпата е на много гадно място и отделно че тя е едно от 3-те места за окачване на двигателя.Та има ли хора,които са правили този ремонт и могат да споделят как са действали - повдигали ли са или са отпускали двигателя и други подробности?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваляш двете ламарини ( голямата и дясната ) , източваш системата , откачваш долния тампон на скоростите и привода на скоростния лост (желателно е с подържащата щанга) , подпираш с хидравличен крик мотора , сваляш ремъка и започва мъката ... принципно е възможно да минеш с разхлабване само на скобата към водната помпа , но ако не успееш свали металната тръба , но ако все пак успееш разкачи и маркуча от радиатора до нея , след което сваляш алуминиевата конзола на тампона и повдигаш мксимално мотора нагоре и сваляш водната помпа ... ако имаш тръба между роговете не е зле да привържеш мотора към нея , защото става много подвижен на един тампон и един крик .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш в предвид с тази тръба - да мушна тръба и да подпра мотора ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под тръба между роговете колегата има предвид тръба-разпънка между двата макферсона каквато имат някои. Аз скоро имах проблем с разбита водна помпа и като видях за какво приключение става въпрос ако се прави без необходимите условия с кеф платих 60лв. за смяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам "разпънка" - между бомбетата.И аз сега като чета в литературата какво трябва да се направи и обмислям вариант да дам и аз с кеф едни пари.Не за друго,а моята не е карбуратор,а МПИ с хидравлика и серво - 2 пъти по трудно е :smt0344 Но все пак ще се пробвам,пък ако не потръгнат нещата ще се ходи при някой майстор на шкоди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно не е голяма сложнотия стига човек да има подходящ инструмент и един кибик дето да подпира в определени моменти най-вече при наместването на мотора . Очаквай да тръгнат някои от гайките на помпата заедно с шпилките и имай готовност да тичаш за помпа или за водно съединение (късото между тръбата и помпата) ако се окаже , че тече помпата , а не гарнитурата (на мен лично такова чудо не ми се е случвало) и накрая на новата гарнитура грес не силикони , както по водните съединения , така и по помпата и блока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... имай готовност да тичаш за помпа или за водно съединение (късото между тръбата и помпата) ако се окаже , че тече помпата , а не гарнитурата (на мен лично такова чудо не ми се е случвало) и накрая на новата гарнитура грес не силикони , както по водните съединения , така и по помпата и блока.

:smt017

 

Гената е прав! И аз съм на мнение, че може да е протекла помпата. Гарнитура, едва ли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се оказа в помпата - протекла е от фабричния отвор и след като я свалихме разбрах,че е ремонтирана вече веднъж и тялото с тампона е фаворитово.Освен това помпата е била монтирана без гарнитура, само със силикон.Вала имаше немалък луфт,а тампона беше взел да се закъсва.Сложихме нова помпа с гарнитура и засега (40км пробег) няма проблеми.Дано и занапред да няма!

А ремонта протече нормално,без усложнения,като откачах двуцевката,привода на скоростите,реактивната щанга .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

За да не отварям нова тема ще си позволя да питам тук. Имам съшия проблем и ще ми се наложи сваляне на водната помпа, за да установя откъде е течът. Та въпросът ми е, ако се окаже, че тече не от гарнитурата, а от уплътнението на оста, струва ли си да се занимавам със смяната му (предполагам, че в този случай и лагерът ще е заминал) или направо да купувам нова помпа? И ако вариантът е нова помпа, някой има ли наблюдения каква е препоръчително да си взема, т. е. тези на Vika надеждни ли са или е по-добре да е чешка? Защото разликата в цените е двойна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях пред дилемата дали да ремонтирам старата или да купувам нова помпа.Ремонта на помпата е възможен,но трябва да се извади със скоба ремъчната шайба,която е много плътно набита на вала на турбинното колело.После и то се сваля със скоба и оттам насетне се разглобяват другите части на помпата.Трябва да се работи много внимателно,защото лесно може да се повреди лагера в последствие при набиването на ремъчната шайба.Моя случай беше такъв,че трябваше да ремонтирам помпата 2-ри път и гаранция нямаше,че ще стане сполучливо.Иначе частите се продават и поотделно и не са скъпи.Реших да купя направо нова помпа и имах 2 варианта - VIKA и HEPU.VIKA-та беше 60-тина лв,а HEPU-то 118лв. като правя уточнение,че това се отнася за водна помпа с 6-канален пистов ремък(за модификация със серво на волана или климатик).Взех немската HEPU,защото вече имам опит с водна помпа VIKA само че за 105/120,пък и гимнастиката не е малка.Помпата си върви в комплект с гарнитура,но лично аз сложих течна гарнитура Dirko,продукт на Elring.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен точно това ме плаши, иска ми се да не се налага да правя цялата гимнастика по сваляне и качване на помпата втори път, защото не е като да свалиш помпата на 120-ка. Така или иначе няма как да мина без сваляне. Като ми остане време ще го направя и тогава всичко ще си проличи. Благодаря за отговора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.