Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Коментар за автомобилните климатици


Logrus

Recommended Posts

В индустрията големите охладители са на амоняк. Никой не казва на амоняка фреон. Аз за първи в темата тук чух, че на хладилния агент казват фреон. Преди няколко години даже беше модерно, като отивате да си купувате климатик, продавачите да разправят че не съдържа фреон и не вреди на атмосферата и т.н. После се изтърка и спряха. Отделно дори и за България за работа по стара инсталация с фреон се изисква лиценз, вече забравих кой го издаваше, а за да се получи такъв лиценз се държеше изпит. Искат специални машини за да са сигурни, че няма да изтече в атмосферата и прочие. Не е толкова просто.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В индустрията големите охладители са на амоняк. Никой не казва на амоняка фреон. Аз за първи в темата тук чух, че на хладилния агент казват фреон. Преди няколко години даже беше модерно, като отивате да си купувате климатик, продавачите да разправят че не съдържа фреон и не вреди на атмосферата и т.н. После се изтърка и спряха. Отделно дори и за България за работа по стара инсталация с фреон се изисква лиценз, вече забравих кой го издаваше, а за да се получи такъв лиценз се държеше изпит. Искат специални машини за да са сигурни, че няма да изтече в атмосферата и прочие. Не е толкова просто.

Здрасти колега

по принцип не пиша чета коментари но тук не се сдържах.

прочетох цялата тема и извинявай но не си прав.

Първо ще ти задам един въпрос като казваш че големите хладилни инсталации са на амоняк, да така е,

но знаеш ли защо?

Второ колегата е прав че се наричат фреони понеже са на база смесване в определено съотношение

няма значение номера (за наименованието) номерът има друго значение.

Амонякът е друг хладилен агент като соленият разтвор,фреоните и т.н.

Ако те интересува по подробна информация мога да ти я пратя само малко време да ми остане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wiki: http://simple.wikipedia.org/wiki/Freon

 

Freon was first used to describe chlorofluorocarbon (CFC) refrigerants, but it is now used to describe almost any kind of refrigerant.

 

smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Частично или изцяло автоматичната климатична система може да осигури идеалната температура в автомобила. Общото им предимство е грижата за околната среда – те не съдържат фреон, имат оптимално количество охладители и минимум замърсители.

http://www.skoda-auto.bg/bgr/model/room ... mfort.aspx

smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми всеки може да пише каквото си иска. Фреон е трейд марк на Дюпонт, чиито патент е отдавна изтекъл. Поради факта, че фреон стана нарицателно за нещо лошо, Дюпонт не подновяват патента. Оттук насетне аз мога да нарека фреон и бутилка боза + ракия и никой не може да ме осъди за невярна информация. Също така мога да напълня колата си с чист R12 и да кажа , че в нея няма фреон. И няма да има, защото фреон е това дето е излязло от завода на Дюпонт.

 

Всъщност сравнението с Джип, Ксерокс, Коняк и т.н. е некоректно, защото това са действащи търговски марки с платени права към ден днешен и употребата им е наказуема. А фреон е с изтекли права и всеки може да си я ползва за каквото иска.

 

Freon is DuPont's brand name for CFCs, HCFCs and related compounds. Other commercial names from around the world are Algofrene, Arcton, Asahiflon, Daiflon, Eskimo, FCC, Flon, Flugene, Forane, Fridohna, Frigen, Frigedohn, Genetron, Isceon, Isotron, Kaiser, Kaltron, Khladon, Ledon, Racon, and Ucon.

 

Ама се дърляме за абсолютни и безполезни глупости.

 

Всъщност много по-важен е въпроса, може ли 134-ката да се допълва? Маслата за компресори еднакви ли са, или всеки си има собствени нужди? Вредно ли е да се кара с изпуснат фреон при новите постоянно зацепени компресори? Къде има майстори дето наистина разбират от климатични системи, изначало в теорията им, а не самозвани тарикати.

 

А дали в колата ми има фреон или "1,1,1,2-Tetrafluoroethane", "R-134a", "Genetron 134a", "Suva 134a" или "HFC-134a, " едва ли е занимателно за някой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама се дърляме за абсолютни и безполезни глупости.

 

Всъщност много по-важен е въпроса, може ли 134-ката да се допълва? Маслата за компресори еднакви ли са, или всеки си има собствени нужди? Вредно ли е да се кара с изпуснат фреон при новите постоянно зацепени компресори? Къде има майстори дето наистина разбират от климатични системи, изначало в теорията им, а не самозвани тарикати.

 

А дали в колата ми има фреон или "1,1,1,2-Tetrafluoroethane", "R-134a", "Genetron 134a", "Suva 134a" или "HFC-134a, " едва ли е занимателно за някой.

 

Най-сетне, някой по темата.

1. Маслата са различни - както и при двигателите. Разликата е, че при смесване климатичните по-лесно се "пресичат".

2. Вече писах, че R134 е двукомпонентен газ и не можеш да си сигурен, от коя съставка колко си загубил - колкото и да го дозареждаш не можеш да докараш точно сместа - т.е. нарушени са термодинамичните качества на съответния хладилен агент (за да не ме захапят пак за думата "фреон")

3. Доколкото знам (не се изхвърлям да твърдя със сигурност), дори новите компресори нямат проблем да са без газ - освен ако не решиш да ги мъчиш да работят. Ако не се лъжа имат електро-магнитен клапан, който се отваря при изключен климатик и компресора се върти "на късо" - без товар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

karim, защо направо не обясниш какво е фреон?

хладилен агент(ХА) е работно вещество което извършва обратният кръгов процес в студенопарната хладилна машина

като последователно изкипява и след това кондензира. първите бутални компресори работят с етилетер и метилетер до 1874г. който са силно отровни и запалителни.

класическите ХА до 1920г. амоняк, серендвуокис, въглеродендвуокис, хлорметил който дават силен тласък на хладилната

техника и са силно отровни

след1930г. за ХА се използват от въглеводородната група за получаване на ниски t =163K -110C наричат ги ФРЕОНИ

Относно означенията

R11 - като първата цифра е 1 няма Н атом 2 цифра е броя на флуорните атоми

R12- като първата цифра е 1 няма Н атом 2 цифра е броя на флуорните атоми

R21 като първата цифра е 2 има Н атом 2 цифра е броя на флуорните атоми

R22 - като първата цифра е 2 има Н атом 2 цифра е броя на флуорните атоми

R113 като първата цифра е 1 няма Н атом 2 цифра е броя на флуорните атоми а трета че производен на ЕТАН

Има производни на пропан и пропан бутан и се означават с 2 и 3 като разшифроването е аналогично

При наличие на Br атом се добавя буква.

Това е основното надявам се да сте ме разбрали има и други деления на ХА ама за друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не виждам какво има да се допълва с фреон и масло един климатик който охлажда добре и удовлетворява с температурата си возещите се. Според мен ако не работи както трябва генералния проблем е някаква пробойна или изпускане, било то в питата на радиатора, в съединения, компресор, задръстен филтър за купе и т.н. Иначе работата ще е както каза колегата гумаджия - "да дойдеш със спукана гума при мен и да ми кажеш напомпи я ". Не проумявам защо се ядосвате за технически проблем който сами няма как да остстраните повечето без сервиз където пък няма да ви дадат да се бъркате на майсторите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не виждам какво има да се допълва с фреон и масло един климатик който охлажда добре и удовлетворява с температурата си возещите се. Според мен ако не работи както трябва генералния проблем е някаква пробойна или изпускане, било то в питата на радиатора, в съединения, компресор, задръстен филтър за купе и т.н. Иначе работата ще е както каза колегата гумаджия - "да дойдеш със спукана гума при мен и да ми кажеш напомпи я ". Не проумявам защо се ядосвате за технически проблем който сами няма как да остстраните повечето без сервиз където пък няма да ви дадат да се бъркате на майсторите :)
:smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе да. Да ти покажа мойта кола дето си губи фреона магически за година-две. И на машината дава вакума в норми. И двама отделни майстори дето ми викат - "ами с новите коли е така, на 1-2 години се ходи да се дозарежда. Ето виж машината казва, че си в норми."

 

Нещо не е както трябва ама незнам какво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, за 6 години климатика не съм го пипал. И според мен това е нормалното. А това някой да ми обяснява, че през година е нормално да допълвам климатика ми звучи, като да ми кажат, че е нормално да харчи литър масло на 1к км. И двете са в нормата, ама ... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе да. Да ти покажа мойта кола дето си губи фреона магически за година-две. И на машината дава вакума в норми. И двама отделни майстори дето ми викат - "ами с новите коли е така, на 1-2 години се ходи да се дозарежда. Ето виж машината казва, че си в норми."

 

Нещо не е както трябва ама незнам какво.

 

Накарай да ти проверят иглите на вентилите за зареждане - може да не затварят хубаво или да не са дозатегнати. В този случай пластмасовите капачки няма да спрат теча, но той ще е малък и няма да си личи.

Другото, което се прави много рядко, е да ти надуят инсталацията с азот - при загасена кола и 30+ атмосфери в инсталацията дори може да се чуе, ако има пропуск някъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да бе да. Да ти покажа мойта кола дето си губи фреона магически за година-две. И на машината дава вакума в норми. И двама отделни майстори дето ми викат - "ами с новите коли е така, на 1-2 години се ходи да се дозарежда. Ето виж машината казва, че си в норми."

 

Нещо не е както трябва ама незнам какво.

 

Накарай да ти проверят иглите на вентилите за зареждане - може да не затварят хубаво или да не са дозатегнати. В този случай пластмасовите капачки няма да спрат теча, но той ще е малък и няма да си личи.

Другото, което се прави много рядко, е да ти надуят инсталацията с азот - при загасена кола и 30+ атмосфери в инсталацията дори може да се чуе, ако има пропуск някъде.

Мой колега миналото лято си купи кола и ходихме при едни пичове да погледнат климатика че не тръгваше. Оказа се че няма досатъчно фреон и първо надуха колата с азот, поливаха всички тръби и маркучи с вода - всичко в норми, после на вакум известно време, отново всичко беше като по учебник. Заредиха му я, измиха радиатора и климатика беше екстра, ама 1 седмица... Като отиде се оказа че има много малка пукнатинка в тръбите които влизат към купето и направо го отказаха от климатик ](*,) Иначе уредите всичко точно показваха...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се губи хладилен агент и се стига до момент климатика да не работи, не би трябвало да се пълни наново преди да се е открила причината за теча. Мисля, че още в сервиза трябва да се почне с това, че колата се нуждае от зареждане, но след след като намерят теча. Ако не го намират и пари за диагностика не заслужамат! А отделно, че в момента и най-малките квартални гаражчета имат по една машина и всички са готови да пълнят. При оферти от порядъка на 40-60 лв. и хората не искат повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, за 6 години климатика не съм го пипал. И според мен това е нормалното. А това някой да ми обяснява, че през година е нормално да допълвам климатика ми звучи, като да ми кажат, че е нормално да харчи литър масло на 1к км. И двете са в нормата, ама ... smile049

 

Това не трябваше да го казваш . Внимавай , че Цецо заразява ! Каквото стане при него - става и при този , който му е отговорил !!! smile091

 

п.п. ...без лоши чувства !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да взема Октавията имах една Вектра,купих я почти нова,но към петата година почна да губи фреон и го зареждах всяка година докато я продадох.

Ходих в сервиза на IM PAS,пускаха оцветен газ,за да разберат къде е теча, но нищо не излизаше.Та затова допълвах всяка година и изкарваше до края на лятото! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Кажете какво да му отговарям ... я съм имунизиран (немам климатик,ел.стъкла, турбина...абе с две думи имам 4 колела с мотор) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично не виждам какво има да се допълва с фреон и масло един климатик който охлажда добре и удовлетворява с температурата си возещите се. Според мен ако не работи както трябва генералния проблем е някаква пробойна или изпускане, било то в питата на радиатора, в съединения, компресор, задръстен филтър за купе и т.н. Иначе работата ще е както каза колегата гумаджия - "да дойдеш със спукана гума при мен и да ми кажеш напомпи я ". Не проумявам защо се ядосвате за технически проблем който сами няма как да остстраните повечето без сервиз където пък няма да ви дадат да се бъркате на майсторите :)

По тази логика да не подменяме абсолютно нищо по колата,щом "върви и удоволетворява возещите се"-масла,филтри,ремъци и прочие.Всяко нещо има срок на експлоатация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ето че и други са се сблъсквали с тоя проблем - уж всичко е наред при тестовете, а фреона изчезва мистериозно в средносрочен план (година - две). Сигурен съм, че каквито и машини и азоти да и закачат, изпускането е толкова малко, че няма да се прояви. В такъв случай, остава единствения вариант да се сменят всички гумени уплътнения по връзките. Компресора който съм приготвил е чисто нов. И ако пак продължава тая мистерия, просто се примирявам и така...

 

Аз лично познавам няколко човека с тоя проблем и всичките са с сравнително нови коли (5-6 години). С оглед на тоталното покитайчване на всичко не е чудно де.

 

Оставяме настрана прекрасното полско творение на Sanden.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен изпускаше по много малко от пластмасовата тапа на радиатора.

и при мен,затегнах я и допълниха с-мата и 3 години нямам проблеми и НЕ ПИПАМ докато не отслабне пак някой ден

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.