Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Коментар за автомобилните климатици


Logrus

Recommended Posts

Колеги пиша това, заради една реклама, която прочетох във форума.

1. Автомобилен климатик работещ на фреон R134 НЕ СЕ ДОЗАРЕЖДА - това е многокомпонентен газ и не се знае от кой компонент, колко е загубено. Правилно е да се отстрани теча и да се презареди наново.

2. Масло в автомобилните климатици се дозарежда, САМО ако се знае точно какво има в инсталацията и дали са съвместими. Най-добрият вариант е промиване на инсталацията и презареждане.

3. При климатици работещи на фреон R12 дозареждането е допустимо, но не е зле да си помислите защо няма газ (фреон) в климатика? Няма голям смисъл да платите дадена сума и след седмица пак да сте без климатик.

4. Не е зле да се поинтересувате колко газ (фреон) е редно да има в инсталацията Ви - малко вероятно е да е повече от 1.5кг. - за пример BMW 3 (Е36) - има около 1.12кг, а Форд Мондео 0,790кг.

 

Надявам се, че съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая информация не знам на кой ще му потрябва! Това би трябвало да го знаят тези дето с това се занимават. ако не разбираш от климатици не е умесно да ходиш в севиз и да им обясняваш кое как трябва да се направи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си - докато не отидеш в сервиз и не те изръсят за 2кг. газ например. А защо мислиш, че във всички сервизи работят почтени хора? Или че разбират от климатици?

Много е лесно - купуваш си машинка и тя прави всичко, нищо че тоя дето работи с нея е тенекеджия (без да обиждам някого) и идея няма какво се случва. Просто слага два маркуча и натиска едно копче и ХОП стана чудо, а ти си оставаш с климатик с пропуск.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези станции за зареждане на фреоните са няколко варианта. Да речем най-модерната която е пълен-автомат, когато я закачиш, първо изтегля фреона от автомобила, след това прави вакуум и така се проверява дали има теч! Ако има теч се вкарва един зелен оцветител който лесно показва къде е теча! след като се оправи теча, машината има дисплей на който се избира марката и модела на автомобила. Има вградена везна която измерва нужният фреон и го смесва с точна доза масло когато се пълни обратно.

 

Та искам да кажа, че ако майстора не си разбира от работата бягай от там!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За последното съм съгласен. Проблемът е, че повечето хора у нас търсят първо цената и чак после гледат къде са попаднали. Точно затова бяха моите съвети, за да може ако някой попадне на кофти майстор, да не остане излъган. Не е идеята да му казваш какво да прави, а да следиш да не те "цакат с топла бира".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги пиша това, заради една реклама, която прочетох във форума.

1. Автомобилен климатик работещ на фреон R134 НЕ СЕ ДОЗАРЕЖДА - това е многокомпонентен газ и не се знае от кой компонент, колко е загубено. Правилно е да се отстрани теча и да се презареди наново.

 

Колега, фреон R134 НЕ Е МНОГОКОМПОНЕНТЕН! Някой те е излъгал. Многокомпонентните фреони са от серия 4 (R 404, R 407, R 410 и др.)

Обаче за едно си прав! Там където е текло- пак ще тече...докато не се отстрани пропуска. Машините, който се продават за обслужване на автоклиматици не са за всеки. Това, което ще го направи машината може да се направи и с отделните инструменти. Разликата е във времето, за което ще го направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен проблема не е в пълненето, то машината там си знае работата.

 

Проблема, е че мнозинството от майсторите, не искат да отремонтират течовете (ако са малки де.). Щото така догодина пак ще им кацнеш...

 

Абе не е нормално да идеш с кола на 5 години и оня да ти каже - еми.... те така са новите коли, изпускат си зимата, на лято пак ще дойдеш да долеем. Аре бе на старите коли по 10-15 години не е доливан фреон и прави хладилник вътре, какво да им е на новите??? Уточнявам, че явно говорим за малки течове, цяло лято колата е хладилник. Ама на пролет... духа хладно, а не студено, явно половината фреон е хванал гората.

 

Аз сега понеже отивам на смяна на компресор, се чудя дали сам да не разглобя всичко и да сменя О пръстените. Щото ако ще давам всяка година по 50-100лв. бахти и климатика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз сега понеже отивам на смяна на компресор, се чудя дали сам да не разглобя всичко и да сменя О пръстените. Щото ако ще давам всяка година по 50-100лв. бахти и климатика.

 

Пробвай!

 

Аз на моята до сега не съм и пипал фреона! По горе написах, че преди да се пълни фреона, се прави вакуум и се гледа дали изпуска! Няма логика да ви пълнят фреон като изпуска!!!

Все едно да дойдеш със спукана гума и аз да ти я напомпам и да ти кажа "ок, готов си.."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смея да твърдя, че никой не ме е излъгал - такова ми е образованието и занаята все пак. Всички фреони с трицифрени номера са многокомпонентни - еднокомпонентните газове (фреони) са с номера като R12, R22.

Специално R134 е двукомпонентен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

такова ми е образованието и занаята все пак

Само да те светна, че фреон мнооого, ама наистина мнооого отдавна не се използва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лошо е когато някой се бие в гърдите и обяснява неща, които не разбира! Фреона е название на съединения от хлор, флуор и въглерод. Разрушават озона и затова не се използват много отдавна. R134 например не е фреон!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ХЛАДИЛЕН АГЕНТ СЕ КАЗВА smile001

само да ви кажа,че докато работи климатика,нищо не пипайте-тези изречения за ежегодишен преглед,с източване на съдържанието за да се проверяло и колко е маслото....забравете

аз неразбирам мног от климатици,но това мога да ви посъветвам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги пиша това, заради една реклама, която прочетох във форума.

1. Автомобилен климатик работещ на фреон R134 НЕ СЕ ДОЗАРЕЖДА - това е многокомпонентен газ и не се знае от кой компонент, колко е загубено. Правилно е да се отстрани теча и да се презареди наново.

2. Масло в автомобилните климатици се дозарежда, САМО ако се знае точно какво има в инсталацията и дали са съвместими. Най-добрият вариант е промиване на инсталацията и презареждане.

3. При климатици работещи на фреон R12 дозареждането е допустимо, но не е зле да си помислите защо няма газ (фреон) в климатика? Няма голям смисъл да платите дадена сума и след седмица пак да сте без климатик.

4. Не е зле да се поинтересувате колко газ (фреон) е редно да има в инсталацията Ви - малко вероятно е да е повече от 1.5кг. - за пример BMW 3 (Е36) - има около 1.12кг, а Форд Мондео 0,790кг.

 

Надявам се, че съм бил полезен.

 

гедам ти колите и казвам няма нищо вярно. като притежател на термопомпи от всякъкъв вид те лъжат ужасно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ХЛАДИЛЕН АГЕНТ СЕ КАЗВА smile001

само да ви кажа,че докато работи климатика,нищо не пипайте-тези изречения за ежегодишен преглед,с източване на съдържанието за да се проверяло и колко е маслото....забравете

аз неразбирам мног от климатици,но това мога да ви посъветвам

 

 

много се лъжеш. така се намира, че имаш пропуск.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля господин модератора да изтрие темата - идеята не беше да се правим на по-умни и знаещи, нито да си ги мерим (познанията и ....)

Господа извинявам се, че опитах да съм полезен - явно беше безсмислено, Вие знаете всичко ПО-ДОБРЕ.

Благодаря Ви все пак за отделените усилия да напишете коментарите си

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо да се трие? Че се направи на големия разбирач и се разбра че си с оцапани гащи ли? Ако попадна на майстор като тебе, който да ми разправя че ще ми зареди колата с фреон, при положение че такъв не се използва от около 25 години, обръщам се и повече не стъпвам при него!!!! Трябва да му се каже на такъв ДоНЕвиждане! Сам се изхвърли, че

такова ми е образованието и занаята все пак
, а не знаеш, че фреона отдавна е забранен! ](*,)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Триене няма да има. Кой крив и кой прав да си преценява този който чете. Но за сметка на това смятам да следя доста изкъсо за спазване на добрия тон. Капиш ? :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера, защо толкова държиш да ме обидиш. Не се занимавам с авто климатици - просто исках да съм полезен. Това, че фреоните са забранени не означава, че думата "фреон" е излязла от употреба - използва се дори за новите т.нар. ХЛАДИЛНИ АГЕНТИ. След като си достатъчно запознат, явно знаеш, че при многокомпонентните агенти една от съставките обикновено е точно някой от забранените фреони.

А искам темата да се изтрие, не защото смятам, че съм се оцапал (цензура), а защото не ми се спори с хора, които явно са толкова просветени и образовани. Защо само да се спами, след като има "колеги" като теб.

Ако държиш да продължиш с обидите по мой адрес, МОЛЯ да минеш на лично - не бих желал да показваме липса на възпитание пред хората, които има такова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде си видял обиди? Спомням си 90-те на всеки дезодорант имаше едно бяло кръгче с надпис NO CFC. Изтънял озонов слой? Нещо спомени, реакции? Спри да пишеш глупости, фреон е общо наименование на група от съединения. Тези съединения не се използват много отдавна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По горе написах, че преди да се пълни фреона, се прави вакуум и се гледа дали изпуска! Няма логика да ви пълнят фреон като изпуска!!!

Все едно да дойдеш със спукана гума и аз да ти я напомпам и да ти кажа "ок, готов си.."

 

Е да бе братче. Миналата година я правих тая процедура. Източи го машината, вакумира, всичко в норми, напълни го. Цяло лято правеше хладилник. Тая година - духа хладно и съм почти сигурен, че ако ида - половината фреон няма да го има, а машината пак ще каже че всичко е наред....

 

Или критериите на тая машина са занижени или някой ме прави на балък. Лошото е, че половината ми познати с О2/Г5 се оплакват от същото.

 

На 1-чката не съм допълвал и как си е дошла от Италия, все си духа студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е интересна и полезна и не е за триене както е отбелязал Модератора.

По скоро има нужда от почистване.

Безсмислено е да се спори дали "фреона" е фреон или хладилен агент. Колко от вас са чували, че им зареждат домашния или автомобилния климатик с "хладилен агент"?

Просто "фреон" е станало нарицателно, както например "ксерокс". Нищо че т.н. "ксерокс" е Канон, Коника, Рико или нещо друго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо:

 

Първият, признат от техническите историци стаен климатик произведен през 1929 год.от компанията General Electric работел на амоняк. Това вещество не е безопасно за човека, което в значителна степен задържало развитието на хладилната техника. Проблема бил разрешен в 1931 год., когато бил синтезиран безвредния за човешкия организъм хладилен агент – фреон. Впоследствие са синтезирани повече от четиридесет различни фреона, отличаващи се един от друг по свойства и химически състав.Най-евтини и ефективни се оказали R-11, R-12, които дълго време устройвали всички.В последните 20-тина години те попаднаха в в немилост заради своите озоноразрушаващи свойства.

 

Какво представлява фреона?

 

Всички фреони са вещества,производни на основата на два газа-метан CH4 и етан C2H6.В хладилната техника метанът има марка R-50,етанът-R-70.Всички останали фреони се получават от метан и етан,замествайки атомите на водорода с атоми на хлора и флуора.Например,всеизвестния R-22 се получава от метана със заместване на един атом водород с хлор и два с флуор.Химическата му формула е CHF2Cl. Физическите свойства на фреоните зависят от съдържанието на три съставки-хлор,флуор,водород.Вредите нанасяни от фреоните на озоновия слой се оценяват с величината озоноразрушаващ потенциал,който е равен на 0 за озонобезопасните фреони R-410A, R-407C, R-134a и до 13 за озоноразрушаващите- R-10, R-110.При това за 1 е приет озоноразрушаващия потенциал на фреона R-12,до последните няколко години най-широко разпространения във целия свят.За временна алтернатива беше избран фреон R-22,озоноразрушаващият потенциал на който е 0,05.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и аз това щях да питам ID A, ама ме хвана страх да не стане пак някоя патаклама....

 

Фреон е търговска марка на Дюпонт, които дълго време са държали патента, до момента в, който са ги нарочили за унищожители на озона. Дали днешните заместители могат да се наричат фреон... ми можели на Ленд Крузер да викаме джипка?

 

Отделно, май се оказа, че дупката няма много връзка с това дали миришем на пор или на пролетни цветя....

 

Едит: Мастере, R22 не беше ли също нарочен? Мисля, че го заместиха с R422, ама може и да бъркам.

 

На който му се чете:

http://en.wikipedia.org/wiki/Chlorofluorocarbon

 

Пише си всичко, ама информацията си е за химици, на мен ми иде нанагорно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1-2 години, новите произведени автомобили се зареждат с нов газ! Мисля, че беше нещо R12 34. Съответно има нови станции за зареждане на климатици и вече могат да работят и с двата фреона.

И сега по сервизите за климатици е малко драма! Или да си купят нова комбинирана станция или да не правят новите коли. Ама като се замислиш те новите коли ще си ходят в гаранционните сервизи и след 4-5 год. ще почнат да ходят в други.

Някой от колегите с нови коли на 1-2 год. могат да проверят какво пише на табелката с какво са заредени и да споделят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.