Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за конектора на задните колони.


Цецо75

Recommended Posts

Питането е следното:

 

Между врата и купето има конектор в гумиран маншон. Вътре има розетка с букси която изглежда така:

 

post-6105-138453375033_thumb.jpg

 

Това е на мойта кола, тя е без окабеляване за задни колони.

 

Как е на колите с фабрично аудио отзад? В смисъл на коя розетка минават двата кабела за колоната? Аз мисля, че трябва да е на втората с дебелите кабели, ама може и да е на третата, която при мен липсва. Някой разглобявал ли го е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам на втората имаш 6 свободни позиции, т.е. купуваш си пинове и си ги монтираш там и естествено окабеляване от радиото до задните врати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То така ще стане вероятно.

 

Ама исках да разбера как е фабрично. Никой ли не е барал там?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За едни няма значение.... За други има.

 

За мен лично - човърка ме отвътре да знам. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи кой изглед ти трябва !

На свален маншон ( без разглабяне на кора ) , с издърпан маркуч и снимка на отворена задна врата или с разглабяне на задна кора , без издърпване на маркуч и снимка ?

Демек външен или вътрешен изглед .

От твойта снимка нищо не се разбира , тъй като всеки ден не си монтираме задни говорители по колите ... smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само дръпни маншона откъм колонката и снимай задника на буксите, че да се вижда какви кабели влизат. Нищо друго не откачай и не вади. Това ми е достатъчно.

 

Внимавай само да не счупиш пластмасовите щипки на маншона, че да се чуствам гузен после. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбирам иде реч за задна врата и куплунга на колонката :

026742989.jpg?r=0

 

Ако е така , то ето снимка на свалена гофра и снимано откъм предната врата понеже отзад няма видимост и възможност за снимка :

 

026743003.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати, явно е на принципа - каквото им кефне....

 

При теб всичко е прекарано през едната букса.

 

Интересното е, че аз имам цяла купчина жици в повече от теб, две букси, а нямам задни колони. :-k

 

Имаш ли странични еърбеци?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам странични възглавници само в седалките.

Тази снимка, която съм показал е на задната врата. Там не би трябвало да има нещо общо с възглавниците.

Наистина жиците са малко, но всичко работи.

Ако трябваше за всеки консуматор да има кабел според мен бе изглеждало така :

1. ел. стъкло - 2 дебели кабела

2. центр. закл. - 2 дебели кабели

3. говорител - 2 дебели кабела

4. осветление на копчето - 2 тънки кабела

5. краен изключвател - 2 тънки кабела или общо 10 бр. кабели

 

но на снимката са 6 бр. - 4 дебели и 2 тънки , което ме навява на мисълта, че 2 дебели са за говорителя, 2 дебели + и - и 2 тънки - CAN BUS , която е двупосочна и дава команда какво да се прави с плюса и минуса във вратата ( дали да се свалят стъклата или да щрака заключването), а също така показва кога е отворена задната врата.Съответно вътре би следвало да има и "умен" блок.

Мое мнение...

Според мен най-лесния и сигурен вариант е да си пуснеш 2 кабела излизащи през свободните отвори на буксата и на няколко см след нея ( вътре в гофрата ) да имаш бърза връзка за говорителните кабели. Ще ти излезе за жълти стотинки и пак ще е разглобяемо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Октавия май имаше един ъпдейт на ел. инсталацията преди фейслифта. Нещо ми е останало в главата, че бяха променяли и връзките към стоповете.

Иначе инсталацията си е нормална. Кафявото е общ минус за цялата врата. Червено-бялото трябва да е общ плюс за ел стъклото и централното. И двете се управляват по двата тънки проводника, които са за кан-а.

При Фабия предните леви говорители са със син и синьо-кафяв проводник, за Окт не знам дали са запазили разцветката или са я променили. Още при Фабия към всяко ел. стъкло отиват плюс и минус силови проводници през предпазител и два проводника за кан-а. Бутона от врата и подсветката му се управляват по комуникация. Както и управлението от шофьорската врата или от ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда определено има някаква разлика. При мен се вижда на снимката (гледаме я от другата страна обаче - откъм купето) - имам само два дебели кабела, те явно са силовите. Другите два дебели (колоните) ги няма. За сметка на това имам една камара тънки и то на отделна букса, така на снимката като ги гледам са поне 6-8.

 

Мойта е 2006. Може би твойта като по нова да има по интелигентен модул и всичко да се драйви през CAN. Докато при мен част от нещата (ако не всички) да не стават по CAN, а по стария начин. Другото е просто кабелите да висят в нищото, ама едва ли :)

 

Това за страничните възглавници го казах от гледна точка на сензори. Мисля, че в предната врата имаме такива. В предните врати на тази същата конзола има една допълнителна жълта букса. Някой ми обясняваше, че идвала от сензора за страничен удар. Отзад обаче такова явно няма.

 

Както и да е, ще вържа колоните през голямата букса с дебели кабели. А като сваля кората, ще видим, що при мен са толкова много жиците...

 

Едит:

Сега погледнах и в Етката. Там от 2006 до 2010 година включително картинката за задната врата е с две букси. Така че при теб има нещо гнило, пестили са кабели. Майтап де. В ЕТКАТА често откривам не съвсем достоверна информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го газирай, при Димо си е точно така както трябва да бъде. Справка Елзата. И при теб е точно както трябва да бъде. След малко ще ти пратя на мейла схемите.

 

Проводниците за колонките са при двата дебели проводника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох тая Елза, няколко пъти се пробвам да я инсталирам и все нещо не успявам. Ще трябва да се помъча....

 

Благодарско за помощта и на двамата smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая след големите мъки като поставиш двата задни говорителя (които са на една педя разстояние) и не откриеш никва разлика в звученето кво праим ? ..... smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая след големите мъки като поставиш двата задни говорителя (които са на една педя разстояние) и не откриеш никва разлика в звученето кво праим ? ..... smile091

 

Ред сълзи, ред сополи... А поне така ще знам и аз, че не става нищо и няма да се занимавам после smile091 Защото, както знаеш, мушичката посети и моята глава в това отношение. Ами пък, ако стане чудо и открие промяна в телевизора - може и да ме навие след време и аз да го направя, а темата ще я гледам за референция и като "How-to" за задачката ;) Та, с интерес я следя.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И накрая след големите мъки като поставиш двата задни говорителя (които са на една педя разстояние) и не откриеш никва разлика в звученето кво праим ? ..... smile091

 

Ми ще псувам кротко... какво да правя?

 

В интерес на истината аз основно го правя заради хората отзад. Сега като се возим, за да слушат музика тия отзад, трябва да я засиля до степен да не си чувам собствения глас. Куца работа. Но съм почти сигурен, че нищо съществено няма да се промени, защото колоните са групирани в центъра на колата smile048

 

Иначе то е ясно, че озвучаването в О2 е чисто отбиване на номера и е поредната крачка назад спрямо О1. Това да събереш говорителите в центъра на колата е някаква "гениална" техническа приумица... Фабричните радиа са тотална скръб като аудио параметри. Въобще тая кола би накарала всеки уважаващ себе си аудиофил да си прегризе сам сънната артерия в пристъп на безумна лудост. :)

 

Аз добре, че не съм кой знае какъв ценител на чистия звук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушайте метъл, уе момчета! Тогава няма значка къде са колоните - винаги е лудницааааааа! smile035 smile035 smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще тая кола би накарала всеки уважаващ себе си аудиофил да си прегризе сам сънната артерия в пристъп на безумна лудост. :)

С твоите метафори и хиперболи направо можеш книга да издадеш! :lol::lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А най-големия майтап ще е , ако се окаже че има говорители в задните врати след махането на кората ... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А най-големия майтап ще е , ако се окаже че има говорители в задните врати след махането на кората ... :mrgreen:

Представяш ли си ](*,) smile048

 

Дали разликата не идва от факта, че едната е комби а другата лифтбек :-k

 

Възможно е, макар, че не виждам особен смисъл да окабеляват различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си разбрал целта на дизайнера. Сега е модерно в колите да има много дупки и долапи. Заради голямата дупка за шише в предната врата - колоните са изместени отзад.

Същия дизайнер обаче е правил и корите на Голф 5, който също не спада към нормалните коли...

Мен не ме бърка звука, понеже не го слушам - зает съм със слушането на други странни неритмични и потракващи неща. :smt033

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О да О2 е идеална кола за съхранение на всякакви по размер бутилки. 1.5литра във вратите, 0.5 литра до ръчната и охладителна жабка :) Само мезето къде се държи :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.