Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

За гумите...


Recommended Posts

Всички виждат какво става с цените на бензина...! :( Разните технически магии за намаляване на разхода на горива според мен са неефективни при нашите стари и вече доста амортизирани автомобили/105,120,130.../.Замислям се дали да не опитаме поне малко да си помогнем с някои "консервативни" начини като гуми с намалена ширина и такива с понижено съпротивление.Например моята 120/5/ по каталог е с гуми от 155 до 175х13.Карам с 165 отпред и 175 отзад с надеждата,а и известен положителен опит за добро сцепление и устойчивост.Бих ги пренебрегнал обаче ако при монтаж на най-малките по ширина гуми получа осезаема /до 5 %/ икономия.Някой има ли опит,подчертавам опит а не фантасмагорийно теоретизиране с по-тесните гуми?И още нещо-чета за така наречените гуми с намалено съпротивление на търкаляне.Дали някой знае такива с подходящ за нашите коли размер да се продава у нас?Благодаря за опитно и практично споделяне а не за празни предположения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-тесни гуми от заводските - [-X . За да имаш осезаема икономия, трябва да боднеш велосипедни гуми. smile048 Наречи го "фантасмагорийно теоретизиране", но ми се струва, че се занимаваш с глупости. Без лоши чувства. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам Фелиция и миналата година е карах с гуми 155/80/13. Имаше разлика в горенето и вървенето. Верно към по-добро.

 

НО гумите си заминаха за едно лято. Не издържаха товара (и напъна). :smt030

Да не говорим за сцеплението. Колата става неузнаваемо неустойчива при завой. smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Гогата",никъде не съм писал за гуми по-тесни от фабрично препоръчаните!Изришно подчертах че в паспорта на колата е посочено 155-165-175х13.Говоря за 155х13!Ако нямаш опит с тях като колегата значи наистина теоретичничиш...Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

брат,и с колко ще ти смъкне разхода?с три литра.Карай бавно ,без да се влияеш от движението.По долу от заводските параметри не можеш да икономисаш.Аз съм карал с 155/80 /13-отпред,и 175 отзад.Там тежи,и като сложиш гуми от пистов бегач и мже и да не издържат лятото.Съвет или си правиш сметката или не се занимавай,да е..ш дяволът във въздуха. s_flag s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да налея малко масло в огъня smile049 Ако смениш гумите с по-тесни по километраж най-вероятно ще получиш разход с 10% по-нисък. НО! Като сметнеш разликата в диаметъра на гумата ще се окаже, че разликата е под 3%. Наблюдението е при преминаване от 195х15ки на 215х17! В същото време при намаляване на средната скорост от 80 на 75км/h (маршрут София-Варна-София) разликата в разхода е близо 1л/100км smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Икономия дори и да има , както казва Пепи е минимална ... минах от 13Х165Х70 на 14Х185Х65 с разлика в диаметрите и съответно разлика в пробега по километраж около 10% и като приспадна 10% по-малко отчетен пробег разликата в разхода на гориво е около 200 гр./100 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да объркам малко нещата...

Ширината на гумата не е единственото нещо, което влияе в/у отчетения пробег. Има още един параметър, който май само The Best Forman е споменал - отнощението височина/ширина.

Съвсем нормално е да имаш различна широчина и еднаква или почти еднаква обиколка обиколка.

Това лесно може да се провери с калкулатор за избор на гуми. Примерно 175/60/13 и 155/70/13 имат под 5% ако гледаме пробега.

До тук с аритметиката.

Аз лично се съгласявам с колегите по горе, че не си струва да се тормозят гумите, заради икономия на гориво. Те също струват пари...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата хич не е лоша, никой дотук не спомена за т.нар. ЕКО-гуми или ИКО-гуми да ги наречем на известните производители. Има известна логика - при тях съпротивленито при търкаляне е няколко процента по-ниско от "другите летни гуми". Не съм сигурен обаче дали (тъй като се намираме в България) :) цената им не е по-висока. Все пак - няма как да имаш хем сцепление, хем ниско съпротивление. Като се търкаля, ще е ниско, пък като спира, ще е високо.. Това освен да е някаква "посочна" гума,. друго не мога да си представя.

За мен това си е 90% "рекламен трик" на производителите, но мисля, че тук е мястото да се кажат две приказки(който има информация). И ще се радвам да прочета.

А - за икономиите. Аз сериозно мисля да карам на ракия и шопска салата, вместо на бензин скоро. Това е и спасението. :))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля, че от доста голямо значение е и сезонния ти пробег (предполагам, че караш с два комплекта гуми зимни и летни). Та не е лошо след като си склонен да правиш нова инвестиция с цел бъдеща икономия да си зададеш въпроса ще "избиеш" ли цената на новите гуми от икономията на гориво и за колко време? А пък за да имаш реална преценка трябва да си натрупал малко (примерно за една година) данни за разхода като литри и цена и след смяната на гумите да натрупаш данни за още една година и да ги съпоставиш - останалото е само предположения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та не е лошо след като си склонен да правиш нова инвестиция с цел бъдеща икономия да си зададеш въпроса ще "избиеш" ли цената на новите гуми от икономията на гориво и за колко време?

Покупката на нови гуми е инвестиция и в сигурност, и в безопасност smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пестиш гориво с помощта на гумите е като да отслабваш пиейки диетична кола.

 

Не, че не става, ама ако се получи, най-вероятно няма да е заради това :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да пестиш гориво с помощта на гумите е като да отслабваш пиейки диетична кола.

 

Не, че не става, ама ако се получи, най-вероятно няма да е заради това :)

 

 

:D :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.ehow.com/about_5552955_tire- ... leage.html

 

Та според хората и логиката: по-тесните гуми {с еднаква шарка, един и същи модел, само размера (ширината) е различна} водят до икономия на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, но водят до много по-малко сцепление на сухо и мокро (до границата на аквапланинга) smile049 И като спестиш 1-2% гориво ще забогатееш ли? smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то е просто бе хора. За да икономисаш гориво, трябва да намалиш сцеплението. С малко условности естествено, които позволяват рекламни трикове от типа "fuel saving tires". Но генерално погледнато е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам обратния опит, но да си призная не съм смятал досега. Миналото лято минах от 195/65/15 на 205/60/15 на задния мост (двигателния). Статистиката ми е тук:

http://www.spritmonitor.de/en/detail/43 ... &cdetail=1

 

Ето и статистика по дати

2010г. лято 195/65/15, Kumho на 4 сезона - 8,22 l/100km 9.324 km and 766 l

2011г. лято 195/65/15 отпред, 205/60/15 отзад, Falken нови - 7,81 l/100km 13.514 km and 1.055 l

 

Стилът ми на каране е горе-долу еднакъв, както и пътищата, по които се движа. Данните ми са достоверни, сигурно има и други фактори, но определено показателна е възрастта на гумите, както и правилното регулиране на мостовете - като сложих новите гуми веднага отидох на реглаж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение и колко са били напомпани гумите, с какво гориво си бил, какъв маршрут и т.н. и т.н. Така, че един +-5% не бих ги броил. Само за справка - от това, че смених гумите на Нивата от всесезонни на зимни с тракторна шарка скочих от 11 на 13/100 разход! След слагането на автомобилен размер гуми (195х65х15) разхода падна и под 10 smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата , ама пак е въпрос за гуми ... та на въпроса , който е защо старите гуми , които дават изключително лошо сцепление на пътя толкоз трудно се въртят на място ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко извън темата , ама пак е въпрос за гуми ... та на въпроса , който е защо старите гуми , които дават изключително лошо сцепление на пътя толкоз трудно се въртят на място ?

 

Според мен - защото "не се огъват".. трудно "тръгват" и трудно "спират" затова. Някой да го обясни на технически език, ако може. Долната част на новата гума първоначално се огъва и създава "съпротивителен момент", който действа съпосочно с двигателя при тръгване. При старата гума (пръчка) това не е така - само силата на двигателя действа.. Искам да кажа, че с по-мощен двигател, ще ги превъртиш.. Виж - при спирането се получава точно обратното, но това добре си го знаем. Някой решавал задачки по съпромат скоро може да поумува по въпроса.. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно,момци,благодаря за чесната информация!След като разгледах сравнителните потребителски тестове в ADAC/3-то място/,TUV /4-то място/и Аутобилд/5-то място/ реших и си купих 4 нови всесезонни гуми "Ханкук ОПТИМО 4 ес 165х70х13.Посочени са като едни от добрите-виж по-горните места на класиране-между всесезонните.Моля не бързайте да ме кълвете за това че са всесезонни.Тези организации ги дават като добри и за четирите сезона,без да са свъхестествени.Малко са по-ниски от препоръчваните/70 вместо 80/което навярно ще ми свали малко клиренса,но са с добра товароносимост /83Т вместо 71Т за 155х13/ както препоръчват колегите.Не мога с моята неголяма пенсия да си позволя 2 комплекта гуми-зимни и летни,а и не искам да се ръся всеки преходен сезон за смяна и баланс.Пълвите впечатления са добри и на сухо и на мокро а за аквапланинга даже швабата пише "много препоръчителни".А през зимата ще карам по-вниматело макар че ги дават 83% на сняг от използваемостта на чисто зимните.Важното е да сме здрави и безаварийни за 300-та лева които ми струваха заедно с монтажа.Справка "Файяд ООД" на драгалевско шосе след Хладилника.Лек ден!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моите летните са за смяна и мисля да заложа на този Ханкуук. А за сравнението зимни и всесезонни- гледах един тест на летни, всесезонни и зимни гуми на лед и сняг и всесезонните клоняха повече към летни гуми като поведение, та това 83% доста преувеличено ми се вижда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не твърдя, че съм много запознат, но според мен (спомен от отдавна забравено учение) по-тясната гума и по-висока има по-малко съпротивление при търкаляне, което от своя страна би следвало да доведе до икономия на гориво. Не знам за Шкодите, но при Мерца ми когато се качих от 195/15/65 на 205/15/60 разходът ми се качи с около 0,4л/100км. което ме накара да се върна на стария размер. Има логика, ако запазиш ширината, но увеличиш диаметъра да намалиш разхода, но разликата надали ще е толкова голяма, че да си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bъв форума си има изключително компетентен човек за гумите!Защо не се обръщате към него,ами всеки предъвква нещо чул недочул,разбрал недоразбрал....

ако не знаете кой е -masterOne е-всичко ще ви обясни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.