Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Нова (предстояща) Octavia във форума


coolman_kk

Recommended Posts

Здравейте,

дойде време за нова кола и от месец се лутам из сайтове на различни вносители. Много се чудех и накрая реших, че ще бъде Шкода Октавия :)

 

Спрях се на 1.6MPI 75kW въпреки, че имам леки притеснения да не ми е малко муден, но прочетох, че това е един стар и изпитан мотор. ГИ няма да му слагам, разхода ме устройва. Карам предимно извънградско.

Оборудването е богато, а с промоцията EDITION 20 е направо предостатъчно. Въпреки това си позволих да добавя още няколко глезотийки:

 

PK8 - Адаптивни ксенонови светлини - AFS, с динамичен контрол на ъгъла и пръскачки на фарове

PJ3 - Лети джанти "PEGASUS" 7J x 17" - 4 бр. със спортно окачване (изисква PJA)

PW4 - Електрически огледала с подгряване, затъмнение и автоматично сгъване за шофьора и памет

PT0 - GSM I подготовка

1SL - Усилен пластмасов щит под двигателя

6M6 - Комплект мрежи в багажника

9J9J - Anthracite Grey metallic

 

DUO - бежов интериор, стандарт към EDITION 20

 

Естествено имам и няколко въпросчета, като например какво се разбира под "спортното окачване" ? Снижаване на клиренса със спортни пружини или нещо друго?

Навремето когато имах Ситроен C4 му сложих EiBach Pro Kit и колата стана много по-приятна за управление и спиране, не усетих разлика в комфорта, тук дали ще има същия ефект?

 

И другото което не ми става ясно, чрез тази GSM подготовка ще може ли да ползвам телефона си в колата или трябва още нещо?

 

Ако мислите, че нещо важно съм пропуснал от опциите може да споделите ;)

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще помисля върху предложението ти :)

 

Така като гледам разлика в разхода няма да има, но шофирането ще е доста по-приятно, но пък мотора ще е накичен с повече части за ремонт след време.

Гледам, че се ползва и някакъв съединител Haldex 4-то поколение, сега чета за него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, разбрах! Гледах техническите спецификации в брошурата и не ме стана ясно в началоно, но по-нагоре е описано. :roll:

 

post-8309-138453374273_thumb.png

 

Ще прочета за 1.8TSI да видя последно на къде ще духне вятъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На където и да духне, съм сигурен , че ще е попътен. Няма да сбъркаш с избора, какъвто и да е той.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако парите не са решаващи, взимай смело турбинирания и още първия път като натиснеш педала, ще разбереш, че не си сбъркал. Охлюва си е охлюв, като каже виуууу и иде кефа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъъъъъъъ.....и мислиш да слезнеш на 1.6MPI???

 

Притесненията за мудност в случая са съвсем основателни. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че сегашната ми кола минава към ретро и не става за ежедневна. Частите изчезват и става все по-трудно да се поддържа.

Политиката на Ситроен е да предлага части до 10г. след производството. Едвам си смених цялата генерация с оригиналната.

Затова искам да си взема нещо ново, а тази ще я карам по-малко.

 

Възможностите ми стигат до 1.6MPI :roll: Няма да я купувам на лизинг, а и не искам.

След като ми предложихте 1.8TSI получих и други отзиви, че е по-добия избор.

 

Варианта е да изчакам до септември докато събера още 5000лв или да взимам 1.6 :-k

 

Иначе с всичко се свиква, отначало я чувстваш бърза, после почва да ти става бавна :mrgreen: и искаш, все повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И с 17-ските, които си натоварил.... ще бъде голяма мъка за двигателя. Определено 1.8 TSI е избора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не пробваш, колега 1.4TSI-122кс.?

Хем като цена е близо до 1.6MPI, върви повече и харчи по- малко от него. Ще е по- скъп за подръжка, но със сигурност е по- тънко от 160-те кс. на 1.8. Данък и застраховки пак са му по-ниски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам ;)

Не казахте нищо за опциите - "спортно окачване" и "GSM подготовка" :idea:

 

Аз лично съм на мнение - по-добре опоскана и пъргава, отколкото накичена с екстри и тромава :) Ако се откажеш от ксеноните и някоя и друга екстра, дали няма да ти освободят тия 5000лв?

 

Пък и за нашенските реалности спортното окачване си е лукс. :-k Не го знам колко е спортно де...

 

Това GSM подготовка сигурно гаси радиото като ще говориш по ГСМ-а. Ако ти искат пари и затова.... smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам за ксенона - откажи се от фабричния защото е излишно скъп.

 

Фаровете на Октавия са с лупи фабрично и много лесно още на първия ден след покупката ще си добавиш афтърмаркет ксенон за много по-малко пари. Всичко ще бъде скрито и красиво - а пред теб ще бъде светло.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих пропуснал джантите - винаги можеш да ги добавиш. Усилената пластмаса също бих я пропуснал - само ще ти се закача тук там и ще я правиш., Мрежите - предполагам, че могат да се добавят за точно 5 минути. Просто няма да ги плащаш сега. Виж двигателя...сега трябва да се избира. Не, че не можеш да го смениш ако нещо не ти допадне, ама към него вървят и куп други скъпи неща - скорости, компютър, може би тампони, генерация, кабеляци...Всичко друго подлежи на допълнително добавяне, а и не е записано в талона ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091

Момчета каква стана тя сега...

 

Попринцип харесвам да има повече екстри, защото после не ми се занимава да ги добавям аз. Не, че не съм го правил, но честно вече ми писна да го правя.

Искам както взема колата така да си я карам докато издъхне.

Само да ви кажа, че преди месец бях взел един Опел 1.2 атмосферен рентакар, та щом той не ме изневри, значи просто съм станал много спокоен и непретенциозен откъм динамиката на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега!Да споделя и аз мнението си!Все пак карам 1.6,а не дизел.Кола за спортно каране си имаш.И 1,8 да вземеш не е 3,0л

Ще свикнеш бързо с 1.6-не е скопена.Вземай сега и до есента ще се кефиш.Вземай всички екстри които можеш да си позволиш.Няма да сбъркаш.И да почерпиш.Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

Корса от 2008-2009 ако не се лъжа.

 

Щото си се возил сам вътре. Я се натоварете 4 човека с багажа и тръгни за морето... Като изпревариш 5 камиона и изпотиш дланите от напрежение ще си промениш мнението. :) Ксеноните и ел огледаталата не помагат тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, двама с багаж бяхме, към 150кг.

 

Изпреварих доста коли без напрежение. Може би, човек просто трябва да знае кога да го направи, но си прав, че колкото повече се товари, толкова по трудно ще става за мотора.

Когато е по-трудно за колата се отдалечавам от този който искам да изпреваря да не преча на останалите зад мен, при по-добра възможност го правя. Естествено не е като 3.0l мотор, но аз се съобразявам с пътната маркировка и почти с ограниченията.

Карах известно време едно Пежо 106, 1.1l, ами доста добре се държеше извънградско и то натоварена, вярно, че е под 1 тон, но все пак :)

Да не влизаме в подобна тематика. ;)

 

Ксеноните са една невероятна екстра за нощно шофиране, от която не бих искал да се разделя.

 

smile159

 

Искам да попитам TSI моторите всички ли са с верига, интересува ме по-конкретно 1.4 и 1.8 и с какъв пробег е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат, 1.8 TSI е с верига, предполагам, че и 1.4 няма да е различен. За да усетиш разликата, е хубаво на направиш един тест драйв, както на 1.6 MPI, така и на 1.4 и 1.8 TSI. Със сигурност, разхода на 1.6 няма да е най-ниския от трите, даже съм почти сигурен, че ще харчи най-много. Успех с избора и нека те радва дълги години

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат, 1.8 TSI е с верига, предполагам, че и 1.4 няма да е различен.

 

 

1.4 TSI е с ремък,поне моя!Защо казвам "поне моя" ... защото преди да си купя Октавията,четох сравнителен тест на Октавия с друга кола и в карето с техническите данни,пишеше "верига"!Но уви ... ремък!В сервиза питах,обясниха ми,че е в списанието било сгрешено .... :-k

 

До coolman_kk: Мое мнение,не си вземай 1.6 MPI.Колегите са прави,че двигателя и скоростната кутия са най-важни!Джанти-манти ... smile175 Ако не те бърка разхода: 1.8TSI :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.