Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

1,9 TDI бял пушек


supervisior

Recommended Posts

Здравейте колеги!

Става въпрос за OCTAVIA 1.9 TDI 110HP AHF

Преди няколко дни по време на движение колата сама започна да ускорява / без да подавам газ/!Натиснах съединител и оборотите се вдигнаха на макс!Така няколоко сек и колата изгасна!Като я запалих нямаше мощност , беше мудна по време на движение!

Проверих маслото - не е мръднало !Сега сутрин пали много трудно!Като запали все едно е на 2 цилиндъра и много пуши /бяло/!След няколоко секунди тресенето спира исе нормализира и пушека намаля !Не знам какво може да е!

Помагайте моля!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не я карай така, маслен удар е станал, имаш късмет че двигателя изобщо още работи, доколкото може да се нарече късмет това че ще трябва да го отваряш сега...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми се струва колега,че турбината ти е изгърмяла.По-добре не карай колата докато не разберете какъв е проблема.Но нека някой по наясно да отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента е в сервиз и на диагностиката не е отчело грешки!

И аз се съмнявах за турбото но казаха че е наред!

До сега не са имали такъв проблем!

Забравих да спомена че съм от Стара Загора!

Ако някой знае добър сервиз моля да пише!

Сега е в BOSCH но се чудя как така не могат да разберат?????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента е в сервиз и на диагностиката не е отчело грешки!

И аз се съмнявах за турбото но казаха че е наред!

До сега не са имали такъв проблем!

Забравих да спомена че съм от Стара Загора!

Ако някой знае добър сервиз моля да пише!

Сега е в BOSCH но се чудя как така не могат да разберат?????

 

Ужас :o

 

Предположението ми е че се е събрало масло в кулера, доста, през смукателните колектори в двигателя, форсирала се е и маслото е свършило точно преди да стопиш или счупиш нещо, но нещо е станало със сигурност. Пушела е бяло защото е изгорила маслото, като е свършило е спрял пушека. Само предположение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица и при баща ми стана подобна инфекция с неговия Голф 4 (със същия мотор AHF 110 hp). Имаше проблем с турбото (не вдигаше налягане), оказа се, че се е откачило едно вакуумно маркуче, закачихме го и излязохме да тестваме колата и да отчетем показанията на турбото с VAG-COM. При ускоряване на 4-та скорост турбината влезе в свръхналягане (явно променливата геометрия не можа да се затвори от натрупал се нагар поради дълго каране на колата с откачено маркуче). Тук е моята грешка, че не казах на баща си веднага да спре, вследствие на което налягането стигна към 3.0 бара абсолютно налягане, при което явно от турбината пръсна масло в цилинрите и стана мазало. Двигателят се самоускори, след което нещо се счупи и двигателят загасна. В крайна смека резултатът е стопено бутало, надран цилиндър и необходимост от основен ремонт на двигателя (т.е. м/у 3000 и 4000 лв, ако не се окаже и още нещо).

 

Така че моят съвет към Вас е в никакъв случай да не продължавате да карате колата с такъв проблем, какъвто описвате, че имате.

 

Не знам в Стара Загора какви специалисти са в този сервиз на Бош, но имам впечатления от сервиза Бош Супер Дизел в София, в който препоръчвам при никакви обстоятелства да НЕ се ходи. В този сервиз "специалистите" не бяха и чували, че чрез VAG-COM може да се отчете ъгълът на зацепване на ангренажния ремък спрямо разпределителните валове (!!!), а по отношение на регистрираните грешки за 2 от подгревните свещи ми обясниха, че проблемът ми бил в акумулатора, който бил слаб (нищо че беше чисто нов Варта, по-мощен от оригиналния на Шкода и точно по спецификация за колата ми). За моята кола компютърът им казвал, че трябвало да сложа по-големия модел акумулатор на Варта. На забележката ми, че по-големият модел е с по-големи габарити и изобщо няма да се побере в отреденото място за акумулатор в колата ми, ми обясниха, че не съм в час и не ги разбирам тези неща :). В крайна сметка преди няколко дена, когато ходих на село, отворих на спокойствие мотора, извадих въпросните подгревни свещи (които се оказаха изгоряли, точно както компютърът беше казал) и ги смених. Така че си правете сметка какви са специалистите в Бош Супер Дизел София.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ей така да попитам, когато гори масло (дали от турбо или нещо друго), не трябва ли да пуши сиво??? Щото колега написа отначало, че му пуши бяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бяло сиво,все тяа,но тои е написал (маслото не е мръднало),което според мен значи,че не гори масло smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При дизелите белият пушек е индикация за неизгоряла нафта, при условие че охладителната система не пропуска течност към някой цилиндър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нарушена херметичност на гориво-захранващата система,също се получава белия пушек и трудното стартиране особено сутрин когато налягане по системата е паднало,колегата може да провери филтъра горивния отдолу има пробка,която може да се е разхлабила и О-пръстена,при възможност да се замени с нов даже

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оставете това гориво, нека колегата да каже като открият защо не работи двигателя както трябва каква е била причината...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, отиди за консултация в "Дизел сервиз". Намира се в Беш Бунар до дома на инвалида.Занимават се само с дизели.

Другото място, където можеш да отидеш е при Илиян, намира се точно до канала, като се спуснеш по улицата на руския пазар. Успех и да споделиш с нас, какво е излезнало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря ви за отзива!

Обадиха се от сервиза:Проблема е от натегнати хидроповдигачи в следствие на гъсто масло!Не знам как не се е получил този дефект до сега!Маслото е 10W40 MOBIL1 След този инцидент не ви го препоръчвам!Смених го преди 4400 км!Явно не е оригинално!Преди това винаги съм слагал ADINOL 10W40

Сега следва сваляне на глава и после ще ви пиша и за други поражения ако има такива!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря ви за отзива!

Обадиха се от сервиза:Проблема е от натегнати хидроповдигачи в следствие на гъсто масло!Не знам как не се е получил този дефект до сега!Маслото е 10W40 MOBIL1 След този инцидент не ви го препоръчвам!Смених го преди 4400 км!Явно не е оригинално!Преди това винаги съм слагал ADINOL 10W40

Сега следва сваляне на глава и после ще ви пиша и за други поражения ако има такива!

Абсурд,не ми се вярва това да е проблема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДАНО НЕ СА САМОЗВАНЦИ , ЧЕ ДА СИ ПРИЗНАЯ И НА МЕН МИ СЕ СТРУВА СТРАННА ДИАГНОЗАТА , НО ИНАЧЕ ТРЯБВА ДА ИМ КАЖА ДА Я СЪБИРАТ И ДА Я КАРАМ ДРУГАДЕ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря ви за отзива!

Обадиха се от сервиза:Проблема е от натегнати хидроповдигачи в следствие на гъсто масло!Не знам как не се е получил този дефект до сега!Маслото е 10W40 MOBIL1 След този инцидент не ви го препоръчвам!Смених го преди 4400 км!Явно не е оригинално!Преди това винаги съм слагал ADINOL 10W40

Сега следва сваляне на глава и после ще ви пиша и за други поражения ако има такива!

Абсурд,не ми се вярва това да е проблема!

 

Нямам думи... Я ги питай как като са се натегнали колата е направила 8000 оборота...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Supervisior ок. за повдигачите те са причината.

Обаче има една подробност и тя е че ако имаш натегнати хидроповдигачи ще загубиш мощност както си караш, а ти в първия си пост казваш че колата сама си е увеличила оборотите.После си е заполил колата /ок./ и е работила на два цилиндъра и претрисала.Я са ми кажи /или ги питай тези майстори/ как при стояла кола доста време /примерно една нощ/ ще се получат натегнати хидроповдигачи при палене.

Натегнати хидроповдигачи се получават при форсиране да колата/двигателя/ в червената зона на оборотомера.

Другият вариант е студена колата като е напънеш на 1-ва до 4500 обор. се получава този признак и не са виновни маслените повдигачи или маслото,а клапата на маслената помпа,която не отваря да спадне високото налягане което се е получило в маслената магистрала.

Закарай е другаде и задължително /според мен-така бих постъпел аз/ на буксир или с пътна помощ,защото има възможност още повече да прицакаш двигателя си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Не я карай така, маслен удар е станал, имаш късмет че двигателя изобщо още работи, доколкото може да се нарече късмет това че ще трябва да го отваряш сега...

 

 

Колега най- накрая откриха проблема !беше прав - хидравличен удар!първо смениха клапаните,дюзи,свещи!!Първоначалната им диагноза за хидроповдигачи се оказа грешна!След като свалиха главата гледаха буталата и се оказа че това на 4 цилиндър стои по-ниско!от там няма компресия - трудно пали и пушека е синьо бял от неизгорялата нафта !биелата на буталото на 4 цилиндър е леко изкривена - предполагат че е в следствие на хидравличният удар !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А само не разбрах от къде е дошло това масло в цилиндрите, освен от турбото няма от къде да е, което респективно значи, че ти е заминало турбото и е вкарало масло в цилиндрите и кулера, но в такъв случай значи, че колата го изгаря и пуши синьо. Бяло пуши в следствие на разхерметизирана горивна система и наличие на въздух в горивопроводите. Черно пуши в следствие на не изгоряла нафта/богата смес или не правилно впръскване/, получава се и при чип тунинг при средни обороти. Да не е направила воден удар, в следствие на пробит кулер, ама тогава няма как да се форсира сама. Форсажа според мен се е получил защото е изгаряла и масло + горивна смес. Другия много невероятен вариант е да се е получило някакво свръх наляганен в картерното пространство и да е вкарала масло през сегментите, което силно ме съмнява. И в крайна сметка установи ли се причината? А това за твърдитте повдигачи според мен е само във фантазиите на някой!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега най- накрая откриха проблема !беше прав - хидравличен удар!първо смениха клапаните,дюзи,свещи!!Първоначалната им диагноза за хидроповдигачи се оказа грешна!След като свалиха главата гледаха буталата и се оказа че това на 4 цилиндър стои по-ниско!от там няма компресия - трудно пали и пушека е синьо бял от неизгорялата нафта !биелата на буталото на 4 цилиндър е леко изкривена - предполагат че е в следствие на хидравличният удар !

 

Човек смени си сервиза бе! Тия боб ли мятат? Сменят си диагнозите според прогнозата за времето.

 

И как така от неизгоряла нафта, ще пуши синьо-сиво? Неизгоряла нафта пуши черно! Синьо-сиво значи гори масло!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не я карай така, маслен удар е станал, имаш късмет че двигателя изобщо още работи, доколкото може да се нарече късмет това че ще трябва да го отваряш сега...

 

 

Колега най- накрая откриха проблема !беше прав - хидравличен удар!първо смениха клапаните,дюзи,свещи!!Първоначалната им диагноза за хидроповдигачи се оказа грешна!След като свалиха главата гледаха буталата и се оказа че това на 4 цилиндър стои по-ниско!от там няма компресия - трудно пали и пушека е синьо бял от неизгорялата нафта !биелата на буталото на 4 цилиндър е леко изкривена - предполагат че е в следствие на хидравличният удар !

 

По друго имах предвид! Пак най-вероятно не е това причината! Да проверят турбото, ако с времето се е събирало масло в кулера, оттам е влязло в цилиндрите и го е изгорила, от там пушека и оборотите и от оборотите кривата биела!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...И как така от неизгоряла нафта, ще пуши синьо-сиво? Неизгоряла нафта пуши черно! Синьо-сиво значи гори масло!

Цецо, неизгоряла нафта пуши бяло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.