Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Fabia TDI vs Ford Focus TDCi


milen_vik

Recommended Posts

Колеги от доста време търся да си купя Ford Focus, но вчера попаднах на една хубава оферта за Skoda и затова искам вашето мнение, колкото може да бъде обективно. Кои са предимствата и недостатъците на всяка една кола?

1. Skoda Fabia 1.9 TDI 101 к.с. / 130000км / 2007г. / 8000 лв / комби

2. Ford Focus 1.8 TDCi 115 к.с. / 115000км / 2005-2007г. / 9000 - 10000 лв

 

(Забелязах че, и двете коли возят добре. Вървят добре и са сравнително нови. И двете са немски. Skoda-та е по-евтина, но е с по-бедно оборудване. Skoda-та е с по-малки джанти. Горе-долу и двете са икономични, но дали Ford-а не е малко повече? И двете имат голям багажник. Километрите са горе-долу еднакви. Skoda-та е малко по-нова. Коя е с по-евтина подръжка? Коя е по-здрава? Едните хвалят Skoda-та, а пък такситата Skoda не са толкоз доволни. Ford-а е по-мощна.).

 

Слушам вашето мнение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

 

Ето мнение на колегата NightSpirit, върл фен на бензиновите двигатели, :mrgreen: който е карал Форд Фокус Дизел: viewtopic.php?p=275318#p275318

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложен избор. По мое мнение форда е направен за да има по-скапана кола от Опел. Това в кръга на шегата, но все пак не мога да съм обективен въпреки, че съм карал и точно такъв Фокус комби дори беше Джия, върви много добре, страшно стабилен е /окачването му е по-спортно/ струва ми се, че е по-тесен от шкодата, но аз съм висок и ми е удобно в Е клас и

Супърб примерно. Голямо предимство на Форда е, че работи при много смислени обороти - при 100 на пета е с 1900 об. явно на това се дължи и икономията. За здравина фордовия двигател не е от най-здравите а е и к. рейл което значи, че при повреда ремонта е по-скъп. Не може да се прецени лесно кое е по-добро. Фабия 1.9 не съм карал тя е по-рядко срещана, карал съм 1.4 тди но няма смисъл да я коментирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз защо останах с впечатлението, че форда е по-широк? Иначе мисля, че шкодата вървеше повече, което не се връзва с конските сили?! Лично търся семейна здрава кола и по-скоро ме интересува здравината и безопасността, отколкото бързината. Във връзка с ръждата, ходова част, турбо и двигател и най-често сменяемите части - коя е с предимство? Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика между конски сили и въртящ момент. Най-вероятно това е причината за субективното усещане smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз защо останах с впечатлението, че форда е по-широк? Иначе мисля, че шкодата вървеше повече, което не се връзва с конските сили?! Лично търся семейна здрава кола и по-скоро ме интересува здравината и безопасността, отколкото бързината. Във връзка с ръждата, ходова част, турбо и двигател и най-често сменяемите части - коя е с предимство? Благодаря!

 

Шкодата е вървяла повече заради разликата в оборотите и предавките и оттам по-голям ряз. Във форда ми е по-тясно на краката. Ръждясала Шкода не съм виждал, форда започна да ръждясва леко по вратите под лайстните и да му се люпи лака пак там, това според мен беше от камъчетата и солта, но явно и от слабост на боята, не е имал удари. Беше на 155000км на 4г.служебен и се караше МНОГО юнашки, разхода на гориво, превишената скорост и броя на дупките не се брояха. Проблемите му бяха първо най-скъпото - нещо по горивната система скъпичко /около 2000лв/, но гаранционно, съединител, лагери на задни колела, радиатора на климатика се протри от вибрации и изпусна - смени се с нов, алтернатор, биалетки и съединител. Накрая от една буря му падна едно дърво на тавана, не го написаха тотал, смениха му тавана в Мото Пфое за 3 /три/ месеца и сега още се движи нейде. Форда беше страшно стабилен с това изпълнение и окачване Джия е нещо като Фабия Монте Карло може би. smile049 Може и да съм изпуснал нещо, но вече не помня. Колегите с такива шкоди /1.9/ да кажат за шкодите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли, че шкодата харчи и повече или не?

Аз съм карал фелиция 96 година и имаше ръжда бая. Дано това, което казваш да важи за по-новите шкоди.

И двете иначе според мен са стабилни.

Коя е с по-евтина подръжка?

Притесняват ме основно двигателят, ходовата част и ръждата! Ако един път годишно плащам малко повече за смяна на масло и филтри, не е болка за умиране. Мен ме интересува да не ми прави по-сериозни проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ще се отклоня, но защо например не се огледаш и за някоя Skoda Octavia II - комби или хечбек - 1.9 TDI 105 к.с. - пак 2005 г. например - може да се намери при късмет за около 10000 лв. Казвам го защото си написал, че търсиш семеен автомобил горе-долу в този ценови диапазон, а Octavia-та със сигурност ще е много по-удобно и широка, особено пък ако имате малко дете или деца. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шкодата върви повече, има опростено задно окачване, а форда е с 6 носача, успокоителна, биалетки и т.н. отзад където ще ти струва по скъпо. Отпред всичко си е стандартно на кантар. Не ми харесват таблата на тия фокуси, лющят се като остареят, създават много грозно евтино впечатление. Фабията е по добре ако е елеганс! Като разход долу горе на едно. Въпрос и на вкус. Аз винаги бих предпочел Фабията обективно казано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ще се отклоня, но защо например не се огледаш и за някоя Skoda Octavia II - комби или хечбек - 1.9 TDI 105 к.с. - пак 2005 г. например - може да се намери при късмет за около 10000 лв. Казвам го защото си написал, че търсиш семеен автомобил горе-долу в този ценови диапазон, а Octavia-та със сигурност ще е много по-удобно и широка, особено пък ако имате малко дете или деца. :)

Напълно си прав, но не съм харесал някоя, а пък fabia-та от 2007 е малко по-модерна от ostavia-та 2005. Иначе пак казвам си прав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това означава ли, че шкодата харчи и повече или не?

Аз съм карал фелиция 96 година и имаше ръжда бая. Дано това, което казваш да важи за по-новите шкоди.

 

Да Фелицийте имат ръжда особено белите и не само те, просто са по-капризни на миене и поддръжка. Имам предвид, че фабиа с ръжда не съм виждал естествено ако не е блъскана 100 пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а пък fabia-та от 2007 е малко по-модерна от ostavia-та 2005

 

И с какво е по-модерна? :-k Дори да е Ф2, пак не виждам как ще е по-модерна от О2. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.