Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Сравнение 1.4 MPI и 1.6 MPI за О2 и О3


Pooh

Recommended Posts

Здравейте,

 

От 2 дена съм регистриран във форума. На последното автоизложение в София (2011) се замислих каква нова кола бих си избрал от всички изложени там, като тя да отговаря на моите нужди (среден клас семейна кола с голямо багажно отделение, най-качествената в своя ценови клас, така че да я карам поне 15 години без особени проблеми, ниска цена за поддръжка).Останах очарован от размерите на Октавия комби. Спрях се на вариант с един от 2-та MPI 1.4 или 1.6.

Изчетох мненията за 1.6 MPI, но за 1.4 MPI на Октавия няма никакви отзиви. Разликата която виждам меджу двата мотора е че 1-ят е 16клапана двувалка и има 16Nm по-малък въртящ момент (конете според нямат много голямо значение за вървежа на една кола когато разликата е от порядъка на 20%). Тъй като наближава момента да похарча много пари, с цел да съм подготвен, когато отида да тествам и евентуално закупувам колата конкретно ме инересува:

 

1. Общо впечатление/сравнение на двигателите.

2. Реален разход градско / извънградско (при 100 до 130км/ч).

3. Цена за поддръжка на 2-та мотора. На колко км се сменят ангренажен комплект, масло ск. кутия, антифриз, водна помпа и др подобни :) .

4. 1.6 MPI с високия данък ли е и ако да, то може ли да се регистрира в КАТ, така че да падне до ниския?

5. Разлика м/у О2 и О3 (освен фейслифта). О3 страда ли от "неудобните" предни седалки както се пише за О2? Ако е нова мисля да я закупя с LPG (за което ще пусна отделна тема във форума).

6. Какво ще кажете за избора ми? Колата ще се кара около 15хил км годишно 50/50 градско/извънградско. Не съм любител на високите скорости, когато возя семейството си. Ясно ми е че за добро ускорение и динамика се изискава турбо било то бензин или дизел. В момента съм с Кордоба 1.4; 60кс; 107Nm; тегло 1000кг + газова, като вървежът и консумацията и отговаря на моите нужди, но е бая остаряла (17г) и малко ни отесня.

 

Благодаря предварително за съветите и коментарите и се извинявам ако темите които засягам са вече коментирани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само едно малко уточнение - О3 не съществува още като модел. smile049

1.4 мотора ми се струва супер умрял за това купе, противно на твоята теория. Още повече и комби...ще се прецакаш много здраво. Лично мнение. А няма отзиви, защото поне във форума няма никой с такава(не съм и изненадан, надали изобщо някой в България си е взел такава). Не разбрах дали ще купуваш нова или втора ръка? Но във всеки случай, вземи си 1.6 щом искаш бензинка, още повече, че той си върви със заводски газов инжекцион. Което е голям плюс, вместо от ЕТ да ти бърникат по колата. Ако купуваш нова, то тази преди фейслифта се води "Тур" и е доста постна откъм оборудване и няма възможност да си добавяш екстри. Тук е голямата разлика с фейслифтовата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с колегата gogata 1.4 ще е много слаб и ще съжаляваш след това. Колкото до разходи мисля ,че са идентични почти. Аз лятото когато е включен климатроника съжалявам ,че не съм взел 2.0 , а за 1.4 направо не ми се мисли как ще е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От една страна, действително 80кс не изглеждат добре за такъв автомобил. От друга страна е въпрос на стил на каране и очаквания. Не знам дали има възможност да тестваш Октавия с такъв двигател?

По отношение на данъка - границата е 74кВт, т.е. 1.6 е в "лошата" категория. И то буквално за едната бройка. Варианта да си в долната категория е в талона (големия) да пише 74кВт. В данъчното данните за автомобила ги попълваш ти, но там даваш и копие на големия талон, а най-отдолу на това което попълваш пише че носиш наказателна отговорност за неверни данни :)

Аз съм подобен двигател (1.4 - 86кс), но не може да има сравнение, защото съм с Фабия.

Иначе от двигателя като такъв (разход, шум и т.н.) съм доволен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна е въпрос на стил на каране и очаквания. Не знам дали има възможност да тестваш Октавия с такъв двигател?.

Тук не съм особено съгласен. Особено за комби, в което човекът ще си вози семейството. На извънградско не виждам как може да направи спокойно изпреварване. А това хич не е за подценяване :-k. Чувал съм, че в чужбина Октавиите с 1,4 ги взимат основно за таксита, което ми се струва логично - там вървеж не се изисква. Хубаво ще е ако ЕТ имат такава тестова кола да се пробва, но доста се съмнявам предвид това колко непопулярна модификация е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От друга страна е въпрос на стил на каране и очаквания. Не знам дали има възможност да тестваш Октавия с такъв двигател?.

Тук не съм особено съгласен. Особено за комби, в което човекът ще си вози семейството. На извънградско не виждам как може да направи спокойно изпреварване. А това хич не е за подценяване :-k. Чувал съм, че в чужбина Октавиите с 1,4 ги взимат основно за таксита, което ми се струва логично - там вървеж не се изисква. Хубаво ще е ако ЕТ имат такава тестова кола да се пробва, но доста се съмнявам предвид това колко непопулярна модификация е.

Така е. Ще му трябва "дълга писта".

И все пак въпрос на начин на каране. Има хора, които не се тревожат, че карат с 85км/ч извън града, но има такива, които не могат да се движат с 89, щом е разрешено 90

Просто ще изпреварва по-рядко, ще се любува на околния пейзаж и ще спира за почивки по-често :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, колега и добре дошъл във Форума. Колкото до 1,4 - аз също не мисля, че е добър вариант. Даже бих казал, че е лош. 1.6 - аз карам такава но О1 - тур с Газов инжекцион и вече 12 000 км съм със смесен разход - 8 - 8.5 л/100, но не съм го смятал скоро. Вървежа - не очаквай нещо кой знае какво. По мой впечатления е доста еластичен - аз лично си я карам почти като автоматик. На 5-та скорост спокойно поема с 40км/ч, да не кажа и с 30км/ч, когато не е натоварена и няма баир. Мое мнение е, че за бензинка е сравнително икономична - не съм състезател, но пък и не карам с 90. Данъкът е високия, защото е 75 KW. Съмнява ме дали ще можеш да я регистрираш в КАТ с по-малка мощност. Регистрацията става по документи, които са ти дадени от Еура Тек. Маслото го дават да се сменя на 15 000 км, аз го сменям на 10 000 км и смяната ми е между 80 и 90 лв със всички филтри (естествено не в ЕТ) - аз си го сменям. Ангренажът го дават на 90 000 км. да се сменя и мисля, че не е никак скъп (така съм чувал) но не съм сменял, за да мога да ти каа конкретно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на gogata за поправката. :oops:

За сега съм се насочил към нов автомобил. Иска ми се да дам по-малко пари за 2-4 годишна, но трябва да я взема от познат, за да съм сигурен, че няма проблеми. А кой човек ще си продаде Октавията на 2-3 години, ако всичко и е наред? Така че вероятността за нова е 95%. Надали ще изпадне нещо добро 2-ра ръка.

Газовата се поставя от представителя на BRC София в Дружба. Така че пак е някаква нашенска "насадка". Това ме притеснява и за това съм пуснал отделна тема в секцията за газовите. Но явно това е нова услуга от ЕТ, защото няма конкретни отзиви по въпроса. Колегите за сега са доволни де. От познати ползвали BRC Дружба не съм чул силно негативни отзиви до момента. Предполага се че като имат договор с ЕТ ще се старят на мах. Според мен една качествено и грамотно поставена газова уредба няма да има проблеми, стига да се обслужва редовно.

Много кофти за данъка. Почти 300лв отгоре на година, а не ми се лъже държавата...

Явно ще се преминава към стъпка 2 - тест драйв в ЕТ (само да минат тия болести дето са ни налегнали в къщи). Интересно ще ми е да пробвам 1.4, ако го имат на Октавиа (но надали). Може да се кача и някой дизеляк 1.6 за проба (ако случайно сърце не ми даде да продупча колата за газова).

 

ПП Абе много ме е страх да не ми хареса Йетито с новата промоция Edition 20 и тогава - отиде ми големия багажник на комбито... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагат се и Октавии с 1.6 MPI двигател СЪС ЗАВОДСКИ МОНТИРАНА газова уредба. Демек - в завода в Чехия. На жената е такава. Със сигурност е по-добре, отколкото слагана тук. На таблото си има оригинален уред за нивото на газта, оригинална лампа за режим газ и оригинален бутон за превключване. Бутилката е на мястото на резервната гума и си е изпълнена наистина заводски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагат се и Октавии с 1.6 MPI двигател СЪС ЗАВОДСКИ МОНТИРАНА газова уредба. Демек - в завода в Чехия. На жената е такава. Със сигурност е по-добре, отколкото слагана тук. На таблото си има оригинален уред за нивото на газта, оригинална лампа за режим газ и оригинален бутон за превключване. Бутилката е на мястото на резервната гума и си е изпълнена наистина заводски.

прочети пак това мнение :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагат се и Октавии с 1.6 MPI двигател СЪС ЗАВОДСКИ МОНТИРАНА газова уредба. Демек - в завода в Чехия. На жената е такава. Със сигурност е по-добре, отколкото слагана тук. На таблото си има оригинален уред за нивото на газта, оригинална лампа за режим газ и оригинален бутон за превключване. Бутилката е на мястото на резервната гума и си е изпълнена наистина заводски.

 

Боби, това от ЕТ ли се предлага? Защото на мен миналата година не ми казаха такова нещо?

А как са решили проблема с резервната гума при тази заводската? Има ли някакво специално закрепване в багажника, така че да не се търкаля из него икли въобще са я премахнали? Предполагам не е с течна фаза, а си е с изпарител както "стандартните" ГИ? Знаеш ли макрата и модела на уредбата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам О2 - ТУР 2, 1.6 МПИ. Същата дилема стоеше пред мен, най-вече заради едната бройка при високия данък, но от Шкода не са виновни, че в нашата тъпа държава границата е сложена там.

 

1.4 на Октавия е много слаб. Не гледай само конете - виж и въртящият момент - 132 Нютонметра. В България едва ли ще намериш такава за тест, 1.4 МПИ се купуват единствено и само за награди от разни томболи - например когато КАУФЛАНД имаха 5 годишен юбилей даваха октавии с точно този двигател.

 

По-долу ще ти прикача да видиш как се развъртат двата мотора - 1.6 е много по-плавен и се държи много по-добре.

 

Ако искаш задължително да тестваш кола с подобно тегло и двигател - отиди и тествай Тойота Аурис 1.33 dual-vvti - най-слабият бензин на Тойота Аурис, също със 132 НМ въртящ момент, като той е 101 коня дори. Правил съм го - по Цариградско ме изпреварваха рейсове, сам си прави сметка.

 

Отделно че с 1.4 на дълъг път пък и с климатик и семейството + багаж - просто над 90-100 няма как да вдигнеш, каквото и да правиш.

 

Интересен факт, понеже аз членувам и в немския форум на Шкода - та там, от целия форум, има всичко на всичко 2-ма души с такъв двигател (1.4 MPI). От които двама единият я ползва колата градско в Хамбург, но 90% само градско, а вторият и в момента съжалява, че не си е взел Фабия Комби с този двигател (не е имал пари за 1.6 или 1.2 TSI).

post-5942-138453372668_thumb.jpg

post-5942-13845337267_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби, това от ЕТ ли се предлага?

Абсолютно. Ти си я поръчваш да е с газ ОТ ЗАВОДА и те ти я доставят такава. Резервна гума няма. Има комплект компресор и течност за поправка "On road". Пак си е с изпарител. Не е с течна фаза. Изпълнена е много добре газовата. При отказ или повреда в газовата разменяш само две ФАБРИЧНИ букси и си става бензинова колата. Няма място за сравнение между фабричната уредба и допълнително монтирани. Марката е Landi Renzo. (Доколкото си спомням) Не съм отварял капака скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересен факт, понеже аз членувам и в немския форум на Шкода - та там, от целия форум, има всичко на всичко 2-ма души с такъв двигател (1.4 MPI).

 

С тоз мотор на Октавия в Германия наистина ще видят зор по магистралите - с него на Фабията повечето време съм между камионите в най-дясната лента 8-) + 1 за 1.6 с фабричната газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тоз мотор на Октавия в Германия наистина ще видят зор по магистралите - с него на Фабията повечето време съм между камионите в най-дясната лента 8-) + 1 за 1.6 с фабричната газ.

Да, затова беше и уточнението, че единият си я ползва само за градско в Хамбург, а другият вече съжалява :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. След разговор с Еуратек се оказа, че те са продали само 2-3 бройки от 1.4, камо ли да имат за тест драйв. Така или иначе дори и да върви задоволително този мотор, то това ще е голяма екзотика за Октавия, а такова не ми трябва.

След посещение вчера за тест драйв на 1.6MPI, останах наистина приятно изненадан от плавното движение на автомобила. Имаше си и прилично ускорение над 3500, 4000 оборота. През седмицата тествах и други марки автомобили, но този мотор се държи наистина впечатляващо. Като цяло Октавията беше добре, въпреки дразнещото подръкнване отзад в багажника. Големият проблем за мен се оказаха предните седалки. Мнооого неудобни. Като се сетя още ме болят краката от 15 мин шофиране. Явно наистина са за хора с по-малки размери (аз съм 95кг на 174см). Как може на такава кола да се изложат така!!! Някъде из форума четох, че се режела част от пяната, за да не са толкова стърчащи ръбовете. Ама на нова кола да се налага таква интервенция по дизайна... С другите модели на Шкода нямам такъв проблем. Ама те са или по-големи или по-малки от това което търся.

За заводската газовата може да се поръча само с новия фейслифт. Цената е по-голяма естествено 2860лв. Тур се продава само с монтирано в БГ BRC 1800лв. Значи ако е заводска, то тогава цената на автомобила се изравнява с тази на дизелов. При 150-300лв на 15000км разлика газ/дизел в полза на газта, започвам да се замислям за дизел.

 

Благодаря ви на всички за компетентните мнения, които дадохте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.