Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ниско ниво на масло и антифриз при спиране на наклон?


judasfan

Recommended Posts

Тази вечер бях спрял колата наклонена на една страна и когато понечих да я запаля, светна предупреждение за нивото на маслото. Между другото, символа на масленицата на Maxidot-a светеше в оранжево! Нямах представа че този дисплей свети нещо друго освен бяло! Има ли идея някой как е направено това, интересувам се чисто технически?! Моето предположение е че в горната част, където се появява символа за масло, светодиодите са с повече от един цвят!........отклоних се малко от темата :) ..........та въпроса ми е - какво масло трябва да долея - CASTROL 5W30 Long Life или CASTROL 0W30 Long Life? Питам, защото когато взимах колата, разбрах за "апетита" на този двигател към масло и от един приятел със сервиз малко прибързано си взех CASTROL 0W30 Long Life. Колата е на 10500км. Между другото преди няколко дни си "играх" с VCDS-a и в каналите на двигателя видях че нивото е на 1мм над минимума, ама после забравих и днес бях "приятно" изненадан! Егати колко много инфо може да се види с този кабел =D>

 

Преди два дена пък започна да мига лампата за водата и да писка таблото при стартиране на двигателя. Когато отворих капака видях че антифриза е доста под минимума! Тъй като нямах дестилирана вода под ръка, долях минерална около 300-400мл. Питането ми е - може ли да ми направи някакъв проблем минералната вода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 53
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • judasfan

    23

  • bega4kata

    16

  • gogata

    3

  • stelibg

    3

Най-много писали в темата

В крайна сметка купих CASTROL 5W30 SLX Professional Powerflow III Long life.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на дисплея е точно така - в горната част подсветката може да свети в бяло, жълто и червено.

Червеният цвят се използва при много сериозни проблеми, пожелавам ти да не го виждаш никога :)

---

Маслото трябва да е със спецификация VW507.00, каквото не съществува като 0W30, а само като 5W30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на дисплея е точно така - в горната част подсветката може да свети в бяло, жълто и червено.

Червеният цвят се използва при много сериозни проблеми, пожелавам ти да не го виждаш никога :)

---

Маслото трябва да е със спецификация VW507.00, каквото не съществува като 0W30, а само като 5W30.

 

 

А също така и със спецификация VW504.00. А антифриза е G12++.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на дисплея е точно така - в горната част подсветката може да свети в бяло, жълто и червено.

Червеният цвят се използва при много сериозни проблеми, пожелавам ти да не го виждаш никога :)

---

Маслото трябва да е със спецификация VW507.00, каквото не съществува като 0W30, а само като 5W30.

 

 

А също така и със спецификация VW504.00. А антифриза е G12++.

 

Спецификацията е vw507.00. vw504.00 се допуска само в краен случай, не повече от половин литър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, нямам претенции да съм специалист по темата, но според мен, най-важно е маслото да отговаря на спецификацията на производителя на автомобила (в нашия случай - VW). Тъй като и аз съм със същия двигател, погледнах в Owner's Manual (в електронен вариант, на английски, защото фабричното книжле на български е в колата) и там пише, че за автомобили с променлив сервизен интервал (QG1), за 1,8 TSI, спецификацията е VW 504 00, а за автомобили с фиксиран сервизен интервал (QG2) - VW 502 00. VW 507 00 е за дизеловите двигатели (при QG1 и при QG2). Иначе мисля, че няма съществена разлика между 0W30 и 5W30. И без това, колегата вече е направил своя избор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък като специалист със опит,да се изкажа :lol: по темата- ами ще върви с каквото и сложиш 0/30,5/30 дали за дизел или бензин няма чак такова значение. Просто аз бих карал с 5/40!!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък като специалист със опит,да се изкажа :lol: по темата- ами ще върви с каквото и сложиш 0/30,5/30 дали за дизел или бензин няма чак такова значение. Просто аз бих карал с 5/40!!!!!

 

 

Колега, мога ли да те помоля да обясниш защо би карал с 5W40?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ти явно гори масло.Гори го когато вискозитета му намалеее.Той намалява в следствие висока температура./най-висока е темп. в турбото/ Масло с горен коефицент с по-високо число ,си запазва вискозитета при по-високи температури.

Помисили че всичкото това масло което се губи ,се губи ли през сегментите,/през уплътненията на клапаните се изключва като вероятност защото е нова колата и неможе да има втвърдени "вложки" на клапаните или пък износени водачи и от там да има луфт и да изпускат вложките/,или през турбината.И от където се губи прави нагар,койт ще влошава още положението.

Опела от аватара ми примерно на състезания се кара с масло с горен вискозитет на 60.Но това не е за ежедневно ,само за пример го давам.С такова масло може да се кара много дълго при голямо натоварване.Маслата освен това имат и други характеристики,които не се упоменават винаги от произвадитела,а са важни -примерно възможноста му за смесване с бензин и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ти явно гори масло.Гори го когато вискозитета му намалеее.Той намалява в следствие висока температура./най-висока е темп. в турбото/ Масло с горен коефицент с по-високо число ,си запазва вискозитета при по-високи температури.

Помисили че всичкото това масло което се губи ,се губи ли през сегментите,/през уплътненията на клапаните се изключва като вероятност защото е нова колата и неможе да има втвърдени "вложки" на клапаните или пък износени водачи и от там да има луфт и да изпускат вложките/,или през турбината.И от където се губи прави нагар,койт ще влошава още положението.

Опела от аватара ми примерно на състезания се кара с масло с горен вискозитет на 60.Но това не е за ежедневно ,само за пример го давам.С такова масло може да се кара много дълго при голямо натоварване.Маслата освен това имат и други характеристики,които не се упоменават винаги от произвадитела,а са важни -примерно възможноста му за смесване със бензин и т.н.

 

 

А не е ли нормално за този двигател - 1.8 TSI - това "горене" на масло, около 400-500мл за над 10000км? Поне така твърдят от ЕТ, а и по твърдения на колеги от руски и английски форуми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за това.

Нормално е.

Но може да се намали с използването на друго масло.

пробвай

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не става въпрос за това.

Нормално е.

Но може да се намали с използването на друго масло.

пробвай

 

Това би означавало да сменя, тоест да източа сегашното масло и да налея 5W40 плюс нов филтър? А какво ли ще кажат за гаранцията от ЕТ в този случай?! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това би означавало да сменя, тоест да източа сегашното масло и да налея 5W40 плюс нов филтър? А какво ли ще кажат за гаранцията от ЕТ в този случай?! :D

Ама и теб кой те бие през ръцете да казваш на Еуратек. Просто си вземи филтър от техния магазин, за да е същия при следваща смяна и наливай каквото ти е кеф и КЪДЕТО ти е кеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕТ не са екстрасенси. Сменяй си го,че и без това там може и да ти долеят само smile091

 

Имам едно питане - на колко километра е препоръчително да сменя маслото и филтъра? Колата е с променлив интервал и има още доста до смяната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 000км

 

Имам още един въпрос, съжалявам че те разпитвам така, но не съм толкова "в час" с тази материя - когато се сменя масло на кола с променлив интервал, трябва ли да се нулира или датчика за маслото разпознава смяната със "свежо" масло и започва да отброява отначало?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма лаборатория в картера :D

Нищо не отчита.На 45-ти канал в иструменти17,може да си промениш интервала на фиксиран/задаваш стойност 1/ и след това на 42-ри канал си написваш 100 и ще ти се обажда за масло през 10 000км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма лаборатория в картера :D

Нищо не отчита.На 45-ти канал в иструменти17,може да си промениш интервала на фиксиран/задаваш стойност 1/ и след това на 42-ри канал си написваш 100 и ще ти се обажда за масло през 10 000км

 

Благодаря ти за отговора! А как тогава колата "разбира" кога трябва да се смени маслото когато е с променлив интервал?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компютъра във всеки един момент знае режима на работа на двигателя.

С малко повече аритметика решава кога е дошло време за смяна :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто брои студените стартове и километрите.

Ако я караш по-на дълги разтояния,ще ти отпусне повече километри

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто брои студените стартове и километрите.

Ако я караш по-на дълги разтояния,ще ти отпусне повече километри

 

ОК, а след първата смяна на маслото в ЕТ, променят ли я на фиксиран интервал? И въобще има ли начин за нулиране на променливия интервал след смяна на маслото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто брои студените стартове и километрите.

Ако я караш по-на дълги разтояния,ще ти отпусне повече километри

 

ОК, а след първата смяна на маслото в ЕТ, променят ли я на фиксиран интервал? И въобще има ли начин за нулиране на променливия интервал след смяна на маслото?

 

След първа смяна на масло нулират брояча за сервизно обслужване. Ако искаш може да променят сервизния интервал от променлив на фиксиран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.