Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Мнение за Октавия 1.6 MPI


velkovim

Recommended Posts

Привет на всички,

Хвърлил съм око на нова Октавия 1.6 MPI с газова уредба. Притеснява ме малката мощност на двигателя 102 кс. Моля, колегите с такива автомобили да споделят мнението си. Интересува ме как се държи автомобила на дълъг път. Има ли склонност да набира след 130 км/ч? Какъв е комфорта на пътуване? Дали е здрав (това естествено пречупено през родната действителност не е много умен въпрос но все пак статистиката е ценно нещо). Интересно ще е и всичко друго, което искате да споделите.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм предпоследната с 1.6 мисля, че мотора е същия. Върви си прилично колата, не очаквай да е ракета или да е като с турбо да те лепи, но си е съвсем прилична. Малко високи и идват оборотите според мен можеха да я облекчат малко с цел комфорт - при 100 на 5-та са 3000. При последната може да са променили скоростите. Иначе може да се каже, че не е шумна до разрешените скорости. Ако искаш да изпревариш бързо връщаш от 5-та на 3-та и направо тръгва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За здравина на 81000 км е колата нищо не е сменяно освен консумативи до сега но май вече има нужда от преглед по окачването ,че нещо ми се счува да тропа. За мощ малко малък и идва мотора но се свиква ,както беше написал колегата по горе от 5 на 3-та и няма проблем. Силата и идва след 3500 оборота или както си написал ти след 130 на 5-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди месец си купих 1,6 - 101 коня и наблюденията са ми следните ( монтирах и газ ). Значи колата си дърпа нормално, не се изстрелва като самолет, но можеш да разчиташ на нея по време на изпреварване. На 5-та при 3000 оборота е точно на 100 км. Караш си спокойно с 130 ( 3500 оборота ) натискаш педала и тя тръгва със 140- 150 ( 4000 оборота ) ( иска и още smile117 ) Липсва й 6-та скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят който се поставя на Octavia Tour II 1.6MPI и на Octavia Facelift 1.6 MPI е с код BSE. Почти същия е като AKL(101 к.с.) на Octavia I, но е с евро4(с подгряване на катализатора) и малко по- различно управление и електронна газ.Двигателят е много добре обезшумен(спрямо Octavia I или Golf IV) и не дразни дори и на високи обороти(120км/ч-3600 об/мин, 140 км/ч- 4100 об/мин , на 5-та скорост).Един от най-безпроблемните двигатели на VAG, но вече поостарял, въпреки ,че го слагат на Golf VI и Audi A3. Ако се притесняваш , че не върви- недей. От 120 до 160 на 5-та скорост набира много добре(не съм имал никога проблем с изпреварване), после - до 190 вече е по- бавно.Всичко това важи ,ако колата не е много натоварена (2 човека). При пълна кола е по-бавно изпреварването, но не е критично.Включването на климатика също се чувства ,но не критично. Двигателят има и друга особеност- бавно се разработва. Чак след 15-20 хил. тръгва да върви както трябва. Тоест има много голяма разлика при неразработен двигател.Преди това имах Vento 1.8- 90к.с.(ABS -мотор), Шкодата изпреварва и върви много по-добре на дълго (извън града), въпреки че е по-тежка със 120 кг. Вентото е по удобно за градско каране- маскималния му въртящ момент е на 2500 об. докато на 1.6 MPI е на 3800об.Тоест въпреки , че двигателят на Шкодата е 8 клапанов ,за да върви и за да е динамична трябва да я държиш в обороти(над 3000) тоест, кара се като 16 клапанов мотор. На бензин гори 9.5-10л. /100 градско и 6-6.7л./100 извънградско. Аз имах доста съмнения за този двигател преди да купя колата(дали ще ми е достатъчен) , но сега съм много доволен.Много здрав и лесен за поддръжка двигател(един от последните "класики").Octavia II е отличен автомобил. Стои чудесно на пътя, управлява се отлично, с добра возия, с нормална ламарина, боя и лаково покритие(спрямо корейските и японските конкуренти).Ходовата част е много здрава. На 65000км нищо не е сменяно (дори накладки) и нищо не тропа и не дрънка. И все пак Octavia 1.6 MPI е семеен автомобил ,не е за състезатели, но и няма да се чувстваш "аутсайдер" на пътя. Дано да съм помогнал за избора ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигателят който се поставя на Octavia Tour II 1.6MPI и на Octavia Facelift 1.6 MPI е с код BSE. Почти същия е като AKL(101 к.с.) на Octavia I, но е с евро4(с подгряване на катализатора) и малко по- различно управление и електронна газ.Двигателят е много добре обезшумен(спрямо Octavia I или Golf IV) и не дразни дори и на високи обороти(120км/ч-3600 об/мин, 140 км/ч- 4100 об/мин , на 5-та скорост).Един от най-безпроблемните двигатели на VAG, но вече поостарял, въпреки ,че го слагат на Golf VI и Audi A3. Ако се притесняваш , че не върви- недей. От 120 до 160 на 5-та скорост набира много добре(не съм имал никога проблем с изпреварване), после - до 190 вече е по- бавно.Всичко това важи ,ако колата не е много натоварена (2 човека). При пълна кола е по-бавно изпреварването, но не е критично.Включването на климатика също се чувства ,но не критично. Двигателят има и друга особеност- бавно се разработва. Чак след 15-20 хил. тръгва да върви както трябва. Тоест има много голяма разлика при неразработен двигател.Преди това имах Vento 1.8- 90к.с.(ABS -мотор), Шкодата изпреварва и върви много по-добре на дълго (извън града), въпреки че е по-тежка със 120 кг. Вентото е по удобно за градско каране- маскималния му въртящ момент е на 2500 об. докато на 1.6 MPI е на 3800об.Тоест въпреки , че двигателят на Шкодата е 8 клапанов ,за да върви и за да е динамична трябва да я държиш в обороти(над 3000) тоест, кара се като 16 клапанов мотор. На бензин гори 9.5-10л. /100 градско и 6-6.7л./100 извънградско. Аз имах доста съмнения за този двигател преди да купя колата(дали ще ми е достатъчен) , но сега съм много доволен.Много здрав и лесен за поддръжка двигател(един от последните "класики").Octavia II е отличен автомобил. Стои чудесно на пътя, управлява се отлично, с добра возия, с нормална ламарина, боя и лаково покритие(спрямо корейските и японските конкуренти).Ходовата част е много здрава. На 65000км нищо не е сменяно (дори накладки) и нищо не тропа и не дрънка. И все пак Octavia 1.6 MPI е семеен автомобил ,не е за състезатели, но и няма да се чувстваш "аутсайдер" на пътя. Дано да съм помогнал за избора ти.

 

Подкрепям

Недостатък е както каза колега по-горе - липсата на шеста предавка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора 1,6 МПИ си е супер. Особено за градско каране. В града е тих и се движи с голяма лекота.

На извънградско е малко по-шумен над 130 км/ч , но не е болка за умиране .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На извънградско е малко по-шумен над 130 км/ч , но не е болка за умиране .

И тук съм съгласен. Една шеста много добре би го успокоила

С една дума, нормален мотор, не очаквай супер динамика и голяма икономия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер е мотора и аз преди да купя си виках: "Всичко друго , но не и 1.6 - 101к.с.", щото бях чел някакви щуротии по форумите, ама точно такава Октавия ми застана и вече 2г и половина съм много доволен.

Върви нормално, харчи си нормално, почти никакви проблеми с мотора освен, че при мен си похапва масълце.

Ако всичко друго по колата отговаря на изискванията ти - това е колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрав и надежден мотор. Ако е бил разработван добре - маслото няма да го пипа чувствително. Ако почне - едни гумички на клапаните и заспива! Недостатък са дебитомер (който за старите модификации се водеше консуматив) и скорости (диференциал). Но не е задължително да хвърли непременно скоростите. Сериозен апетит на градско и сравнително поносим разход на магистрала (ако не го тормозиш). Тормозът му започва от 140 нагоре. Наистина липсва една 6-та предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има голяма разлика в обезшумяването на мотора при О1 и О2.На мен при 130, 140 ,150км/ч не ми е шумно(въпреки високите обороти).Скоростната кутия при О2 е различна от тази при О1, скоростите се включват много по-лесно и е много по-надеждна(не е консуматив както при О1 и Golf 4).Двигателят е слаб за 6-та скорост.Карал съм със 160км/ч по магистрала( постоянно) в продължение на 200 км., без да се тормози колата или да е шумно.Още веднъж повтарям: има чувствителна разлика при празен и пълен автомобил (при изпреварване).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодаря на всички за мненията. Със сигурност колата е супер но не ме грабна. Сега карам Лагуна 1 и се бях зарекъл повече Лагуна да не купувам ама не стана. Купих Лагуна 3. Като ниво на оборудване и екстри е точно това което търся а и вътре много ми хареса. Вярно, не е най-красивия автомобил ама аз съм карал и доста по-грозни. :)

Както и да е благодаря за мненията още веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.