Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Чип тунинг, но не рекламен


Recommended Posts

Привет колеги,

Имам желание, но и доста съмнения относно възможността да се чипне октавията ми. Колата е 1.8 TSI, 2007 г. на реални 81 000 км. Казвам реални, защото я купих от ЕТ и се надявам да не е имало интервенции. Разглеждах и изчетох доста теми, както тук, така и в сайта на WV и не мога да си изградя твърдо мнение. Въпроса ми е, дали се рискува много, като само се препрограмира чипа без да се пипа нищо друго по колата и дали при автомобил на 4 години и нещо и 80 000 км е безопасно?

Ще се радвам ако получа безпристрастно мнение от колеги, които са го правили или са по-информирани.

Като допълнение: Не съм се регистрирал в последните седмици и нямам никакво намерение да превръщам темата във вид скрита реклама :D .

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса ми е, дали се рискува много, като само се препрограмира чипа без да се пипа нищо друго по колата и дали при автомобил на 4 години и нещо и 80 000 км е безопасно?

 

Колега, моята Окатвия 1.8Т е на 12г. вече и 240к smile012 ! Направих и чип в Digital Tuning 2008г., и така я карах до преди година когато сложих по-голямо турбо и нещата станаха по-сериозни :mrgreen:

Иначе казано ако чипа е добър няма да имаш грижи, само малко по-голям разход. Тези мотори издържат на бой!

Все пак зависи и как си глегаш колата а стоковите чарколячи издържат до 200кс

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега.

Отдавна им следя страницата на Digital Tuning, даже в момента имат нещо като промоция, но си е друго някой да сподели пряк опит от тяхната работа. Има още нещо, което ме човърка.... турбото!!! Навсякъде, дори в темата "........ и къде се прави в София", колеги се изказаха за необходимостта от задължителен монтаж на манометър.... в интерес на истината, това е нещо, от което искам да избягам... просто не искам да си личи, че колата е пипана, а явно налягането в турбината си е важно и трябва да се следи...

Извинявам се за глупавите съждения, но нямам особен опит с такива коли, досега винаги съм карал стокови

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако си чипосаш колата, е хубаво да видиш налягането на манометър.

 

Според мен, не е задължително да слагаш такъв- аз карах 2 години без него (е, на ниско налягане, но все пак). Но е хубаво да си го сложиш по време на чипосването да видиш на колко си бил преди и на колко са ти го направили.

Те след като ти го направят и видиш с манометъра (като контролен уред) на колко надува, после си карай без. То турбото ако реши изведнъж да си прави номера.......

 

Ко ти требе- един щуцер,маркуче и манометър (да е верен, не е адълже да си го купуваш) , слагаш си го пред капака (защипан на чистачката и си гледаш) аз така карах фабията 1-2 дена!

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като заговорихте за манометри, аз съм си харесал това, но ако може някои да обясни начина на монтаж. В гугъл разбира се има доста инфо и това което разбрах аз е че се слага щуцер (но къде точно не можах да разбера), маркучето се прекарва в купето, взима се ток от фаровете, а може и да бъркам, ако може да обясните като за лаик smile021

 

fabiaele_5_560x420.jpg

 

П.С - Питах в един сервиз и ми казаха 72 лева за монтаж ](*,) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземаш един щуцер и го слагаш или на ЕГРа(може към тръбата), или на пластмасовата тръба. Бухаш си маркуча и си готов.

От фаровете не взимай ток, вземи от другаде. Зависи как е(2-3кабела):минус, постоянен + /или само след контакт.

 

П.С: Нека се придържаме към темата на колегата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никакъв офф колега,

Ако се реша да го правя, и аз ще има да се блъскам над проблема как да го измисля /доста съм бос/. Благодаря на колегата BlackPearl за разяснението.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже вече влезнахме в офтопика, ако ще хващате налягането от някоя пластмасова тръба, добре намажете щуцера с някакво яко лепило. Един познат го направи със силикон някакъв и изхвърча... Аз за по сигурно разпробих колектора, направих си резба, че и поксипол му шибнах за да съм спокоен.

 

Относно манометри, аз първо бях взел един китайски. Викам чакай да го проверя с еталонен. До 1 бар цепеше чертичката. Обаче след това на 1.5 даваше вече 1 десета отклонение, за щастие в положителна посока. Пробвах още няколко китайски - всичките бяха така. Та ако ви трябват за налягания около и над 1.5 имайте го предвид.

 

А аз съм на принципа, че уреда е уред за да мери точно... и си взех това:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Stack-Mechani ... 3f1303f151

 

До 2 бара няма разлика с еталона. Е и цената е друга, ама като имаш брада, си трябва гребенче.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже вече влезнахме в офтопика, ако ще хващате налягането от някоя пластмасова тръба, добре намажете щуцера с някакво яко лепило. Един познат го направи със силикон някакъв и изхвърча... Аз за по сигурно разпробих колектора, направих си резба, че и поксипол му шибнах за да съм спокоен.

...

А когато е на колектора от ЕГР клапата не влизат ли сажди и не замазват ли положението след време :-k Не се правя на разбирач, просто питам smile049 Иначе евала за инфото :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо пишете, че след ремап (само ремап) задължително поставяне на манометър, пък чак след махането на егр-а smile049 Да да приемем, че който е решил да бара ще е махнал (затапил) вече егр-а и е изчистил всичко и без проблем може да сложи манометър, ама не винаги smile021 А и именно Цецо беше написал, че след затапването на егр-а колата почва доста по-бавно да загрява, а и плавното гасене доколкото съм чел спира да е плавно smile049

Както и да е, извинявам се че и аз помогнах за оспамването на темата (която в същност е за чип на бензинова кола) и ако прецените "клъцнете" малко коментарчетата... :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз малко се пообърках... има ли ЕГР бензинова кола и трябва ли да се затапва след реманп? Моята първоначална идея и чудене бе, евентуално да повиша мощността, последством реманп, но без да слагам манометър... просто не искам външно да си личи, че е имало намеса... Всъщност незнанието ми ражда следните въпроси:

1. Евентуални проблеми с двигател и прилежащи агрегати /турбо/

2. Наложително ли е да се съчетае с манометър.

3. Има ли впоследствие по-различна и съответно по-скъпа поддръжка на колата.

4. Скоростната кутия не е автомат. Въпроса ми е, да очааквам ли проблеми с нея или със стоковия съединител?

 

Благодаря предварително

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш ЕГР :)

 

1. проблеми може да имаш винаги и без чип /зависи как си гледаш и пазиш колата/

2. слагането на манометър не е задължитено а препоръчително, за да виждаш ако почне да пренадува и т.н.

3. по-висок разход на гориво!

4. аз съм със стока 200к.с. на гумите, няма грижи. Но съм го сменял преди интервенциите!

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо пишете, че след ремап (само ремап) задължително поставяне на манометър, пък чак след махането на егр-а smile049 Да да приемем, че който е решил да бара ще е махнал (затапил) вече егр-а и е изчистил всичко и без проблем може да сложи манометър, ама не винаги smile021 А и именно Цецо беше написал, че след затапването на егр-а колата почва доста по-бавно да загрява, а и плавното гасене доколкото съм чел спира да е плавно smile049

Както и да е, извинявам се че и аз помогнах за оспамването на темата (която в същност е за чип на бензинова кола) и ако прецените "клъцнете" малко коментарчетата... :oops:

 

Чакай сега колега.

Това, че колегата Цецо75 е писал, не значи , че е закон.Това, че това е негово мнение, не значи , че другите колеги трябва да го спазват.

Аз съм карал само с ремап 2 години, след още софтуерен ъпгрейд карах още една година без манометър- а карам на 2 бара(пик)- 1.8(холд).

Ако тунерът има манометър- поставя го да се следи налягането, прави си промените и си го маха. Това на мен ми е стигало.

 

За ЕГРа, всеки сам си преценява. Има и коли на които щуцера им е на ЕГРа до скобата за тръбата.

А за твърденията, че колата загрявала по бавно и плавното гасене не било толкова плавно....да кажем , че има истина в твърденията, но те не трябва да се приемат ТОЛКОВА БУКВАЛНО!

-колата загрява по-бавно с малко.....Ама кога? Зимата ли? Щом 2-3-5 минути имат съдбоносно значение!

-колата се гаси . Всеки сам си тълкува твърдението - ПЛАВНО. Във всеки случай, ако очакваш да се разтресе като щайга, няма да стане!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,манометър е препръчително да се сложи на коли които имат малко по-сериозен ХАРДУЕРЕН тунинг.Стокаджийка на която мапера ще увеличи налягането с 0.1 десета-няма нужда от манометри и тем подобни уреди за налягане и темп на маслото.Тези допълнителни неща са за силно натоварени агрегати.Примерно на Искрен колата от 1.35 стоково налягане ,е направена на 1.8.Което предполага по-голямо натоварване на двигателя,за това трябва да се следи температурата на маслото,да се осигури по-добро охлаждане на входящия въздух/кулер/,да се осигури по-добро отвеждане на газовете и т.н.На стокажийка с чип.нищо не и трябва.

МАНОМЕТЪР СЕ СЛАГА НА АВТОМОБИЛИ НА КОИТО СЕ СЛАГА ПО-ГОЛЯМО ТУРБО ОТ ЗАВОДСКО ПРЕДВИДЕНОТО.Слага се защото поради по-големия /-предвиден за по-голяма кубатура двигател/ турбокомпресор,се получават пикове на надува,сърдж и нужда от много прецизно регулиране на турбото в различните работни режими на двигателя.А това без механичен манометър ,няма как да се види.

А относно поддръжка и експлоатация,естествено че трябва да се кара с най доброто масло и да се сменя вместо на 15 000,на 7.500.Маслото в ск.кутия също не става да е стоковото.Примерно се слага Мотул 75/140 ,вместо стоково75/90.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега колега.

Това, че колегата Цецо75 е писал, не значи , че е закон.Това, че това е негово мнение, не значи , че другите колеги трябва да го спазват.

Аз съм карал само с ремап 2 години, след още софтуерен ъпгрейд карах още една година без манометър- а карам на 2 бара.

Ако тунерът има манометър- поставя го да се следи налягането, прави си промените и си го маха. Това на мен ми е стигало.

 

За ЕГРа, всеки сам си преценява. Има и коли на които щуцера им е на ЕГРа до скобата за тръбата.

А за твърденията, че колата загрявала по бавно и плавното гасене не било толкова плавно....да кажем , че има истина в твърденията, но те не трябва да се приемат ТОЛКОВА БУКВАЛНО!

-колата загрява по-бавно с малко.....Ама кога? Зимата ли? Щом 2-3-5 минути имат съдбоносно значение!

-колата се гаси . Всеки сам си тълкува твърдението - ПЛАВНО. Във всеки случай, ако очакваш да се разтресе като щайга, няма да стане!

Според мен преди егр-а (на електрическата клапа) би било по-добре в случай че НЕ затапваме егр-а :-k Поне като свалях мойте да ги чистя на нея имаше съвсем малко гнусотии (сажди нагар масло де да го знам какво е) от колкото на самия егр (там от където се връщат газовете). А и доколкото знам при новите дизели процедурата със затапването или ограничаването на егр-а е малко по-сложен и на мен лично не ми е ясен :oops:

Както и да е колегата е питал за бензинова кола, аз съм виновен че намесих егр-а и дизелите, за което много се извинявам. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакай сега колега.

Това, че колегата Цецо75 е писал, не значи , че е закон.Това, че това е негово мнение, не значи , че другите колеги трябва да го спазват.

Аз съм карал само с ремап 2 години, след още софтуерен ъпгрейд карах още една година без манометър- а карам на 2 бара.

Ако тунерът има манометър- поставя го да се следи налягането, прави си промените и си го маха. Това на мен ми е стигало.

 

За ЕГРа, всеки сам си преценява. Има и коли на които щуцера им е на ЕГРа до скобата за тръбата.

А за твърденията, че колата загрявала по бавно и плавното гасене не било толкова плавно....да кажем , че има истина в твърденията, но те не трябва да се приемат ТОЛКОВА БУКВАЛНО!

-колата загрява по-бавно с малко.....Ама кога? Зимата ли? Щом 2-3-5 минути имат съдбоносно значение!

-колата се гаси . Всеки сам си тълкува твърдението - ПЛАВНО. Във всеки случай, ако очакваш да се разтресе като щайга, няма да стане!

Според мен преди егр-а (на електрическата клапа) би било по-добре в случай че НЕ затапваме егр-а :-k Поне като свалях мойте да ги чистя на нея имаше съвсем малко гнусотии (сажди нагар масло де да го знам какво е) от колкото на самия егр (там от където се връщат газовете). А и доколкото знам при новите дизели процедурата със затапването или ограничаването на егр-а е малко по-сложен и на мен лично не ми е ясен :oops:

Както и да е колегата е питал за бензинова кола, аз съм виновен че намесих егр-а и дизелите, за което много се извинявам. :smt017

Така е,трябва да е по-далече преди агр-а.Не случайно мап сензора е поставен доста преди агр-а.Но На Исята му е затапен и не го бърка къде ще му е щуцерчето за манометъра.....както не го бърка и как му гасне трактора smile001 Важното е да стриже smile027

При някои бмв-тат е поставен мапа близо до агра и много често прави проблем защото се задръства.Пример за недосмислица просто давам-да не се обиждат феновете на бмв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на bega4kata за изчерпателното обяснение... относно нуждата от манометър и използването на различното масло след тунинга. Това найстина ще ми бъде полезно. smile126

Найстина жалко, че Варна е толкова далече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Найстина жалко, че Варна е толкова далече

 

Не е толкова далече колега... правиш си една разходка за 2-3 дни и си готов... аз така чакам малко да позагрее времето и ще се разходя да си видя приятелчето... smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.