Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Стартерен ключ на Фелиция


lent

Recommended Posts

Откакто взех колата(година и половина) стартерния ключ се въртеше малко тегаво в ключалката и не след дълго спря да се връща обратно при отпускане от положение "стартер".Бях се приготвил да го сменям,но след като прочетох каква сага е докато го смениш,предпочетох да го "поизлъжа" за още малко време и инжектирах проникваща смазка в патрона на ключалката.И се получи подобрение,но то траеше само няколко месеца.Напоследък пак старата песен.И днес патрона окончателно сдаде багажа,и то изведнъж!Баш неска ли намери да се развали да го е*а :smt0344 Сутринта запалвам нормално,тръгвам за автомивка,после си тръгвам от автомивката и оставям колата в гаража.След няма и 30 мин, се опитвам да я запаля и греда - ключа не иска да отиде в положение "стартер" - при завъртането ми на дясно дава на "контакт" и повече не иска - усеща се голямо съпротивление,все едно,че това положение е крайно и няма накъде...Молих му се,баех му,мъчих го - неще и това е!Та цял ден палих отпред на стартера с едно кабелче....

Сега да попитам : понеже контактния ключ е съставен от механика и "клеморед",кое е по-вероятно да се е развалило - механичната част - патрона,или т.нар."клеморед"?Според мен е нещо по механичната част,т.е.механизъма за връщане на ключа при отпускане от положение "стартер".Защото ако се развали клемореда,а мех. част е здрава,би трябвало да завъртам ключа безпроблемно,но да не отива напрежение по тънкото кабелче към стартера?Но пък от друга страна клемореда върви с една друга част,надяната отгоре му,която можеда се завърти с права отвертка.Възможно ли е тогава проблема все пак да бъде там?

Да вметна,че контактния ключ е същия както при 105/120/130/Фаворит/Форман.Така че мисля ще има хора,сблъсквали се очи в очи и ремонтирали такива патрони и ключалки.

По принцип не мислих да пускам тама за такъв дребен житейски проблем,но ми е интересно дали някой не е имал същия проблем и при него какво е било за смяна :-k Не,че няма да разглобя колата и да отделя клемореда и да стане ясно в коя част е проблема,но до тогава се надявам някой да се включи с мнение по въпроса.Пък ще видим какво ще излезе smile049

 

И като нещо за завършек : Дори при всички несгоди,които ми поднася,Шкода-та е N1 s_flag s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем обаче на ладата, там ми се случваше като пъхна ключа и не иска да се завърти, тръгне ли веднъж си се върти нормално. Като го разръчкам и понапъна малко и изведнъж "отлепя". Смазах всичко и т.н. и пак го правеше когато си иска, веднъж ми заяде доста упорито

и реших да оставя ключа завъртян и да извадя клемореда и да си паля от него за да не закъсам непредвидено. Извадих го и клемореда си се въртеше без проблеми. Веднъж обаче по навик "загасих" от ключа и пак заяде, ядосах се защото не е ли завъртян ключа не може да се демонтира ключалката и си викам сега вече или тя или аз :D взех клещите и напънах с тях. Ключа за щастие издържа и не само, че се завъртя ами и се оправи сама :smt004 спря и да си помисля да заяжда, сглобих всичко нормално и не съм имал повече проблеми. Руска техника. smile092 Мисълта ми е, че според мен клемореда не може да заяжда така силно и проблема си е в ключалката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагай копче за 5 лв и си като бмв :)

само за стартера говоря-двата най дебели кабела от клемореда за ориентир

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още не карах шкодата, когато баща ми се оплака, че има проблем с ключа. Накрая се стигна до там че не може да се вкара в ключалката. Спомням си, че някак я разглоби сам и извади патрона, а аз обиколих ключарите като накрая един в Хасково каза, че ще я оправи, но работи с турски части - 20 лева. За информация никой друг не му се занимаваше, а човека свърши работата за 1 ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,и тук имам вариант да оставя колата на ключар и след работа да си я взема готова ремонтирана срещу 30-тина лв. най-общо казано.Само че при менработата май не опира до ключар.Днес се посъветвах с един шкодаджия и гледайки устройството на целия механизъм стигнах до извода,че проблема най-вероятно не е в патрона на ключалката,а в "клемореда" - тази част,която се захваща с 2 миниатюрни болтчета за тялото на ключалката.Та съм намислил днес след работа да "натисна" колата като прасе преди Коледа и Нова година,та дано успея да я излекувам до сутринта. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених клемореда.Ремонта е малко гаден,защото трябва да се свали волана,пластмасите около него,както и пластмасата на копчетата заедно с таблото с уредите.Проблема беше в механиката на клемореда.Отворих стария и това,което забелязах е ,че липсва 1 малка пружинка - от 4 бяха 3.Но интересното е ,че нямаше и следа от тази пружинка в клемореда!Проблема според мен е точно от липсващата пружинка.Когато я няма се накланя едно метално дискче и то от своя страна започва да предава натиска под ъгъл.Оттам вече всичко започва да се е*е накриво и механизма блокира в едно положение.Интересното е,че след аварията колата загуби къси и дълги светлини,както и вентилатора за отоплението,въпреки,че се движеше 3 дни и през това време палих двигателя е едно кабелче отпред на стартера. :D Сега след смяната всичко си дойде на мястото - засега работи ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.