Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Golf 4, 1.9TDI / 110 vs Octavia 1 combi 1.9TDI / 110???


B.G.Head

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Тъй като не намерих нищо, което да ми свърши работа, с търсачката, се осмелих (макар рискът някой да ме нахрани да остава голям:)) да отворя една нова тема. Та колебая се между тези два автомобила с точно тези два двигателя. Коя от двете бихте ми препоръчали за семейна кола. Четох насам-натам, че октавията била с около 600 кила по-тежка от гоУфа (ебахти октавията???). Колата ще се ползва градско доста често, предполагам и то в София, но и ще се пътува извънградско не малко. Като цяло идеята е да харчи малко (по презумция, иначе с моят стил на каране свалям всякакви разходни норми до невероятни стойности, като не говоря за бавничко придвижване, просто каране в оптимални обороти на подходящи предавки, с не повече от необходимото подаване на газ, така да речем:)), да понавървява, спокойно да се изстрелва при изпреварване от 80-90, примерно, евтина за поддръжка и сигурна на пътя и удобна за каране. Карал съм Г4 131к.с., но тук изобщо не говорим за сравнение:D. Но служебната ми е Фабия комби, 2007-а, 1.9 101 к.с. и съм много доволен от вървежа, че и от разхода. Тия дизели, колкото повече ги настъпваш толкова по-малко горят. Спрял съм обаче на 1.9 110 коня. Въпросът е дали ще има осезаема разлика между Г4 и Октавия 1 (комби!) и в какво би могла да се състои тя.

P.S. Честита Баба Марта и честит 3-и март! Живи и здрави да сте и с повече червени букви на задния капак:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи, двигателят е ясен. Изборът е направен. Колебанията са между тези две марки и модели :) Дали според вас возията е идентична и други по-съществени разлики дали се откриват в тези два автомобила. Двигател, окачване ясно че са 1:1. Октавията е комби, и предлага и повече пространство на задните седалки, което не е за пренебрегване. Жалко, обаче, че все още държат цени на качествените попадения от 7-8к лв. Сравнени с гоУфа, който върви с 2 бона надолу... Може би това ще изиграе голяма роля в избора, освен ако някой нетолкова алчен съфорумец реши да се раздели с някоя читава О1, фейслифт...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както сам казваш, двата автомобила са еднакви от всякъде! Комбито не е по-широко отзад за пътниците, еднакво тясно е с Голфа. Багажника обаче е огромен.

Изборът е въпрос на вкус и пари! Аз лично харесвам Октавията повече, както отвътре така и отвън.

 

....Жалко, обаче, че все още държат цени на качествените попадения от 7-8к лв. Сравнени с гоУфа,...... освен ако някой нетолкова алчен съфорумец реши да се раздели с някоя читава О1, фейслифт...

 

 

цъ smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

октавията била с около 600 кила по-тежка от гоУфа (ебахти октавията???)

даже за да сме по-точни 609кг.точно

бахси Октавията-правена е от чехски каски от втрата световна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавията е комби, и предлага и повече пространство на задните седалки, което не е за пренебрегване.

 

Някой те е излъгал. И в двете коли задния пътник седи на генекологичен стол! Даже чисто субективното ми усещане е, че в Голфа отзад е по широко, но може и да е само усещане. Във всеки случай, в О1 отзад е толкова тясно, че двама по 80 килограма не могат да се возята комфортно на предна и задна седалка.

 

Октавията е с по-голям багажник. На октавията е малко тъпо решена задната престилка и броня на комбито. Пода не върви равно, а пада надолу. Демек ако изкарваш нещо тежко не можеш да го плъзнеш, а трябва да го вдигнеш. Незнам на Голфа как е, ама това си е глупаво, както и да го гледаш.

 

Иначе двете коли са еднакви на возия. То всичко отдолу им е еднакво. Аз поне разлика в комфорта не усещам. Голфа е по-динамичен заради по-малкото кила.

 

Отвътре лично на мен Голфа ми е по грозен с това синьо табло. Освен това целия интериор е с това гадното гумено покритие и всичките ги е хванала проказата. Октавията е с взаимстван дизайн от старите Аудита и на мен поне по ми пасва на визия.

 

Отвън Октавията печели по всички точки за хубост. Голфа в комби вариант си е просто грозен :)

 

Ламарината на Голфа обаче е по-устойчива на корозия, поне аз досега Голф 4 с ръжди не съм виждал, но Октавии - се срещат и то не малко, за съжаление. Особенно ако идва от Германия или Австрия. Чешките военни каски не са от най-здравите явно :)

 

Като цяло това са две еднакви коли. В еднакво състояние вървят на еднаква цена. Тук е форум на Шкода и логично е да предпочетем Шкодата, ама ако не ти пука за по-грозния външен вид - аз бих взел колата която е в по-добро техническо състояние и с екстрите , които ти трябват.

 

Всичко това са лични впечатления и не искам да влизам в спорове!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавията е с по-голям багажник. На октавията е малко тъпо решена задната престилка и броня на комбито. Пода не върви равно, а пада надолу. Демек ако изкарваш нещо тежко не можеш да го плъзнеш, а трябва да го вдигнеш. Незнам на Голфа как е, ама това си е глупаво, както и да го гледаш.

 

 

 

На този недостатък има решение.Монтира се равен(май така се казва).Изработен е от тапицирано пдч.Аз съм с такъв под(колата така е купена) и е много удобен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавията е с 15 кг. по-лека от Голфа, по тези сайтове! Просто са разменили, с две думи има грешка! Нали не вярвате наистина, че Голфа тежи 600 кг.?!!!! smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Октавията е с 15 кг. по-лека от Голфа, по тези сайтове! Просто са разменили, с две думи има грешка! Нали не вярвате наистина, че Голфа тежи 600 кг.?!!!! smile091

Ами нищо чудно няма в това че Октавията е по-лека с 15 кг. от Голфа.

За да ти предложат същата кола,но на по-ниска цена нали трябва да спестят от нещо(по-евтини материали,по-малко звукоизолация и някои други нешица) и ето ти ги тези 15 кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като не настъпваш педала на газта, вземи си Октавия 1.9 ТДИ с 90 к.с. Доколкото знам, това е единствения мотор с турбина без променлива геометрия. Върви много прилично. 140-150 километра в час са й играчка. Уникално здрава кола. По-здрав автомобил не съм карал. Все едно имаш работен кон. Опитвам се да счупя мотора, ама не се дава. Някъде четох, че Октавия 1 GLX, 1.9 ТДИ, 90 к.с. за времето си е третия най-здрав и безпроблемен автомобил в класация, където на първо място бе Хонда Акорд, а на второ бе Мазда или Субару, ако не се лъжа. Изобщо не я сменям за по-нова, защото на практика не се чупи и нямам бюджет за нея, т.е. никакви разходи при експлоатирането й. По-здрава кола от тая не съм карал, а аз имам зад гърба си десетина. Вместо за ремонти и поддръжка, пари давам за екскурзии. Покрай тая кола, която не си знае километрите / някъде между 400-450.000 или повече километра / обиколих ЕС. Съседа има Сеат Леон 2.0 ТДИ 170 к.с. и реве като саранска мечка от ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Има и 90 коня с променлива геометрия. Всъщност всички фейслифтови О1 90 коня са с променлива геометрия :) Май само някакви 4x4 фейслифт имат с "непроменлива" ама те са редки. Така, че ако купи 90 коня след 2000 година вероятността да е с променлива е над 80%...Кодове на мотора 90 коня - AGR (непроменлива), ALH(променлива).

 

2. Променливата геометрия си е много хубаво нещо, просто трябва да се грижи човек за нея.

 

3. 90 без променлива геометрия пък си имат уестгейт клапан, който също дава ядове. Така, че просто е въпрос на състояние на автомобила, стил на каране и т.н. Мойта кола е на 200 000 и като свалих геометрията за чистене, вътре светеше като полирано! Знам коли на 400 000 които още не са отваряни за чистене и си вървят ОК.

 

Не се заяждам или споря, просто нека има достатъчно информация за да си направят избора хората. Като цяло 90 коноьвия мотор също е прекрасен избор, най-икономичния в класа си, върви много прилично, символичен данък, а с дребна инвестиция се изравнява с 110 коньовия, че отива и по-нагоре. Т.е. колега ако ти изпадне 90 коньова в радващо състояние, не дръж непременно на 110... Лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С оглед на многочленното семейство, което ще ползва тази кола, мисля че Октавията би бил по-удачен избор. Друг е въпросът, че досега не съм возил 4 човека на море, две от които деца и не съм сигурен дали този огромне багажник наистина мога да го напълня. Колеги от VW форума се опитват да ме уверят че при същите обстоятелства, но каращи Г4, никога не им трябвало целия капацитет на багажника.

 

За удобство на задните седалки... сядал съм в Г4, след като съм си нагласил удобно предната седалка, ами аз не мога по никакъв начин да си събера краката без да заемам 2/3 от задната седалка. В служебната О2 обаче, отзад, при същото положение на шофьорската седалка, имах доста доволно място за краката. Дали има осезаема разлика между О1 и О2 в това отношение, някой може ли да ми каже.

 

В крайна сметка, достигнах до извода че О1 е с около 100-ина кила по-тежка от гоуфа, и с минимум 2 бона отгоре, сравнена с цените на народната кола (7300:5500, горе-долу така вървят цените О1(фейслифт 01-06):Г4 (98-...)

 

Колкото до педала на газта, не ми е идея фикс, но бих искал като трябва да стигна по-бързо там накъдето съм тръгнал, да мога да се доверя повече на педала на газта, отколкото на светофарите. По-скоро ще ме видиш в огледалото на къси-дълги в лява лента на цариградско с 100, отколкото да карам с 40-50 в средната... А пък и бързата кола винаги можеш да я караш бавно. Бавната и да се на.ереш, не мож я изстреля така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали има осезаема разлика между О1 и О2 в това отношение, някой може ли да ми каже.

 

Може да ти каже :) Като човек употребяващ и двете, отговорно твърдя, че разликата в задната седалка е огромна. На О1 е ужасно тясно. На О2 е поносимо тясно :)

 

Относно цените - точно Голф 4 комби 110 коня е доста рядка кола, затова държи цена, особенно ако е запазена. Освен това след 2000 година са още по редки, защото пи голфа тия години вече са минали на помпа - дюза мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ок2 е доста по широко отзад отколкото в ок1!!

Помпа-дюза елементите са вечни ако не са пиезо!!

Много по-добре е да е с променлива геометрия,отколкото с норм.гейт!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ок2 е доста по широко отзад отколкото в ок1!!

 

Извинявай, ама вече с О2 влизаме и в един друг, двоен, така да го наречем, ценови клас:) Предполагам че е по-широка О1 от Г4, освен че е и по-скъпа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ок2 е доста по широко отзад отколкото в ок1!!

 

Извинявай, ама вече с О2 влизаме и в един друг, двоен, така да го наречем, ценови клас:) Предполагам че е по-широка О1 от Г4, освен че е и по-скъпа...

 

Е нали ти питаш дали има разлика между О1 и О2 в ширината на задната седалка - отговаряме ти, пък после се извиняваш..... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.