Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на водач на заден прозорец Октавия 1 до 2001 год.


venll

Recommended Posts

Здравей, Емо,

 

Благодаря ти за бързия отговор!

 

Разхлабих всички болтове на механизма, но не успях да го придвижа надолу.

За да мога да придвижа надолу стъклото, трябва ли да развия болтовете изцяло или да ги оставя леко разхлабени?

 

Предполагам, че процедурата е аналогична на показаната в този клип:

Редактирано от ndandanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, подобно е, но тази е ръчна.

При теб е електро и трябва да свалиш стъклоповдигача малко на долу, за да развиеш двата болта, които държат стъклото.

Щом елмотора е на стъклоповдигача, той блокира механичното движение на стъклоповдигача.

По всяка вероятност въжетата са скъсани  или зъбците на елмотора са износени и се блокира механичното движение на стъклото.

 Вариантите са:

1. Развиваш и сваляш всички болтове крепящи стъклоповдигача, като два от тях държат ел.мотора към рамката. Сваляш целия механизъм на долу докато видиш болтовете на стъклодържачите;

2. Или се режат  въжетата, те така и така са заминали и сваляш на долу.

На лични, при необходимост имам резервен само елмотор , без  електрониката /черната кутия/ и друг комплект с последни цифри на електрониката ....301. Елмоторите са еднакви за всички, а на електрониката са важни последните цифри. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, Колеги,

 

Благодаря Ви много за полезните отговори!

Днес след работа успях с помощта на баща си да сваля стъклоповдигача. Отне повече усилия и време, но мисля, че се справихме успешно.

 

Веднага стана ясно къде е проблемът - след сваляне на електромотора, ролката изглежда така:

20170323_194043.jpg 20170323_194045.jpg  20170323_194059.jpg

 

Единият отвор, в който ляга краят на жилото, се е повредил и пластмасата се е счупила - предполагам заради студа и по-голямото усилие за плъзгане по релсите поради липсата на достатъчно смазка.

 

Пластмасовата планка, в която ляга ролката, изглежда така: 

20170323_194134.jpg 20170323_194111.jpg

 

 

Единият жлеб, в който трябва да влиза само пластмасовата втулка с края на кожуха на жилото, се беше толкова разширил (износил), че пружината на края на кожуха на жилото беше влязла на около 2 cm, а пластмасовата втулка се е начупила:

20170323_194140.jpg

 

Кожухът на жилата е повреден (незначително) на места:

20170323_194200.jpg

 

Самите жила са се намачкали леко в края:

20170323_194221.jpg

 

И изглежда тук е имало счупване, което е било укрепено със свинска опашка:

20170323_194151.jpg

 

 

Един полезен клип, който онагледява как се сглобява механизмът с резервни части:

 

 

Ще се радвам, ако някой би ме посъветвал относно това как да процедирам натам. Имам следните възможности:

 

  1. Купувам си само ролка, примерно от Еуратек. Сменям я и сглобявам механизма със старите жила и постягам пластмасовата планка, в която ляга ролката. Счупената пластмасова втулка я "побългарявам" или я закупувам също от Еуратек;

  2. Купувам си ремонтен комплект, като този например: https://www.olx.bg/ad/remonten-komplekt-za-el-mashinka-za-staklo-za-skoda-octavia-1-ID6ok3g.html#ef45ed004e или https://www.olx.bg/ad/remonten-komplekt-za-el-stakla-na-skoda-octavia-1-2001-2010-ID6kMWK.html#ca1f564a79. Или пък от eBay: http://www.ebay.com/itm/141870489903?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT, както и този (по-пълен комплект изглежда) http://www.ebay.co.uk/itm/SKODA-OCTAVIA-window-regulator-repair-kit-FRONT-LEFT-/162312777357?hash=item25ca986e8d:g:2xoAAOSwa~BYSQe9. Ремонтирам повдигача с новите части (или част от тях - водачите на моя механизъм са видимо здрави). В BriSkoda четох, че качеството на тези комплекти не е много добро и след няколко месеца компонентите дефектират;

  3. Купувам си цял стъклоподемник, примерно: https://www.olx.bg/ad/staklopodemnik-za-skoda-octavia-ID6iRgi.html#ef45ed004e.

  4. Търся по моргите употребяван цял механизъм.

Ще съм Ви благодарен, ако бихте могли да ме ориентирате, тъй като сякаш сегашните водачи са от фейслифтовия модел.

Всякакви идеи за магазин, от който мога да си набавя качествени части, ще са от полза :)

 

Иначе електромоторът изглежда работи нормално.

 

Благодаря Ви предварително!

 

Поздрави,

Ники 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или от морга или нов.Аз го играх тоя филм на предно дясно стъкло.Сменях ролка, жила и водачи ,които при монтажа се счупиха и купувах новия модел,който пък се подлага с подложка не помня колко мм беше.Нерви 2 дни и ценово колкото нов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В София тия работи ги ремонтират на две места, които аз знам:

- В Княжево - сервиз Микрон Доцев - за около 70 лв., 2 г. гаранция.Може да занесеш само механизма или с колата.

- Зад театър София,под блока до бензиностанцията на Петрол има магазин за резервни части, основно пластмасови - там ремонтират механизми и мисля, че цените им са по ниски.   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяй след ремонта да смажеш механизма с технически вазелин и да изолираш електронния блок на моторчето на стъклоповдигача против влизане на вода. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полезна тема,аз също имам проблем със задния ляв механизъм и ще се захвана да го оправя.Някой знае ли дали водачите са същите като на голф 4 че разпродавам такъв на части ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Колега,

 

Мисля, че няма да станат:

 

I did find Mk4 golf ones but they are very different.

 

Източник: https://www.briskoda.net/forums/topic/173089-window-regulators/.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай с употребявани. Задължително си вземи нови, пък и не са скъпи.

Имаги в сервизите на Шкода и предполагам и в други магазини в Русе.

До колкото си спомням, отпред са по две, а отзад по една пластмаса на врата.

В София има магазини за всякакви пластмаси зад театър София и в Дружба 2 на входа на оранжерията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодаря Ви много за полезните коментари, Колеги!

Скоро ще напиша каква е развръзката при мен.

 

Не забравяй след ремонта да смажеш механизма с технически вазелин и да изолираш електронния блок на моторчето на стъклоповдигача против влизане на вода. 

 

С какво мога да изолирам добре електронния блок на моторчето на стъклоповдигача против влизане на вода? Предполагам, че този блок е и самият комфорт модул на колата?

Мислех си за хирургическа ръкавица или найлонова обвивка, но ще съм благодарен и за други идеи :)

 

Благодаря Ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изолирането на всички модули е задължително.Основния модул е в шофьорската врата, но ако е наводнен някой друг, също прави проблем на цялата система.  

Става с гумена ръкавица или с някакъв найлон, въпрос на майсторлък, но важното е да не капе вода по блока и да не се пречи на стъклото. 

И не забравяй да смажеш механизма с технически вазелин след ремонта. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.