Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ремонт на водач на заден прозорец Октавия 1 до 2001 год.


venll

Recommended Posts

Има подобна тема във форума, но реших да пусна нова, защото там не всичко е описано подробно.
Това е линк към темата на колегата:
http://skodaclub-bg.org/forum/index.php?/topic/32819-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC-%D0%B7%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BD-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%B7-%D0%BE%D0%BA%D0%B8-1/
Колата е Октавия 1 до фейслифта и при нея водача на стъклото не се продава отделено. Цената на целия механизъм е около 70 лв. неоригинален и 140 лв. оригинален. С малко труд и находчивост можете да си решите проблема само срещу 4,50 лв. /Толкова е цената на водача за модела след фейслифта/+разходите по доставка. Имайте в предвид, че за фейслифта водачите стават за предна лява и задна дясна и обратно предна дясна и задна лява. При Октавия преди 2001 год. нещата са малко по-различни. За задна дясна врата /както е при мен в случая/ избираме водач с номер 1U0837584, който отговаря на предна дясна и задна лява. За лява задна врата избираме водач с номер 1U0837583. Имайте го в предвид защото аз така се набутах с двойна такса за доставка понеже ми беше изпратен водач с номер 1U0837583 и трябваше да го връщам.
Това е водача за задна дясна врата
03032012229.jpg
1. Сваляме кората на вратата. /развивате страничните винтове, махате капака на дръжката и развивате двата болта с кръстата отверка в дръжката. има още едно винтче при ръчката за отключване. Разкачате кабелите на говорителя и бутона за сваляне на стъклото и внимателно сваляте кората като я издърпвате нагоре/.
Тука виждаме какво точно се е счупило
030320122131.jpg
2. Хващате прозореца с две ръце и внимателно го натискате надолу. Трябва да го свалите горе-долу толкова
03032012214.jpg
Това се налага за да можете да развиете болтовете които държат прозореца
Двата болта са достъпни през тези отвори
030320122171.jpg
Развивате болтовете и внимателно повдигате стъклото нагоре.
Укрепете стъклото за да няма после в форума Купува-търся стъкло ....
03032012218.jpg
Откачете буксата на моторчето /става с права отверка първо от едната, а след това и от другата страна и издърпвате/
Развийте означените със стрелки болтове за да разкачите механизма на прозореца
030320122191.jpg
след това го завъртете и през долния отвор на врата го извадете.
Ето какво се е счупило
03032012220.jpg
Събрах всички парчета, които намерих във вратата и успях да сглобя стария водач. Беше ми необходимо за да видя как е разположен спрямо държача на стъклото и на какво разстояние стои водача от него. Измерих 11 мм.
03032012221.jpg
Спрямо новия водач разстоянието от държача до водача имаше разликата от около 2 мм. и затова изрязах планка от пластмаса с размери 35/25/2мм. Може и малко по-дебела, но имайте в предвид, че ако е много дебела водача ще удря в предпазната щанга на вратата.
030320122221.jpg
Правите 3 броя резби м3 и монтирате новия водач. Винтовете които стърчат в задната част е хубаво да се изрежат. Аз купих М3*25 и се наложи малко да ги скъся
03032012223.jpg
03032012224.jpg
Монтирането на водача става като преди да се завият винтовете се поставят жилата, защото после няма как да сложите едното жило. След като поставите жилата и затегнете водача вече монтирате всичко върху водещата релса. Хода на жилата може да бъде увеличен като се свият пружините на белите ограничители. След това отивате при автомобила, включвате буксите, давате на контакт и пробвате на празен ход дали всичко се движи нормално нагоре-надолу. Аз намазах и водещата релса с тънък слой грес. Изключвате буксите ако всичко е ОК и монтирате водача обратно като го завъртите за да може да влезе във врата.
03032012225.jpg
След това затягате болтовете които държат механизма вдигате стъклото максимално нагоре и пробвате отново движението на държача на прозореца. Тука внимавате дали минава без да докосва предпазната щанга на вратата. Ако няма проблеми-прекарвате на отворите болтовете на държача, спускате стъклото и леко го притягате. Ако опира в щангата - намалете подложката на водача. При мене при 2мм, докато не бях притегнал болтовете леко закачаше.
След като сте притегнали стъклото почвате леко да го вдигате нагоре - на малки интервали и ако се вдигне до горе и всичко е наред - сваляте стъкло обратно на дупките и стягате, ако има проблеми - коригирате.
Залепете добре найлоновия предпазител, защото той не позволява при дъжд или при миене водата да не влиза в купето.
03032012226.jpg
Това са инструментите които използвах
03032012227.jpg
Сами виждате няма нищо сложно. Успех и безаварийни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тези водачи ги има във всеки магазин за авточасти за фв.-нямат номера,но има вс.модели.Отиваш със стария и си взимаш какъвто трябва.

дори са от по качествена пластмаса/гъвкава/ от оригиналните.Вършат чудесна работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 пъти чупя водачи(предна и задна дясна)

И двата пъти си купувах водачи от ЕТ(около 2 лв./бр.)

Интересното е че майстора дето ми ги слага каза че тези водачи(като белия дето е снимал колегата)не стават за Октавията и все ми слагаше от стария модел,който наистина изглежда доста по-слабичък.

Питах в ЕТ,защо ми дават тези водачи като не стават-отговора беше,че стават и само такива имат.

Е,не знам на кого да вярвам.

 

А ходих в сервиз, защото и двата пъти имах смачкани въжета,които трябваше да се сменят.Човека явно доста пъти е правил процедурата,защото всичко на всичко му отнемаше около 25-30 мин.(сваляне,разпробиване,намотаване на новото въже,сглобяване и монтиране)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ходих в сервиз, защото и двата пъти имах смачкани въжета,които трябваше да се сменят.Човека явно доста пъти е правил процедурата,защото всичко на всичко му отнемаше около 25-30 мин.(сваляне,разпробиване,намотаване на новото въже,сглобяване и монтиране)

 

 

Във Враца ли ходи на сервиз за смяната на водача? Ако да кажи кой е за да го посетя и аз. Също колко ти взеха за работата?

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Враца ли ходи на сервиз за смяната на водача? Ако да кажи кой е за да го посетя и аз. Също колко ти взеха за работата?

Поздрави.

Не,във Варна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във Враца ли ходи на сервиз за смяната на водача? Ако да кажи кой е за да го посетя и аз. Също колко ти взеха за работата?

Поздрави.

Не,във Варна.

 

 

Малко ми е далечко, но няма проблем с колегата venll се разбрахме като се пооправи времето да го сменим заедно.

Поздрави. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте колеги, днес се прибрах, видях темата и реших да споделя и моя опит. Неволята ми спретна изненади(първо чупене на задна лява "пластмаса" на Сръбската граница при паспортна проверка - стъклото при отваряне се "изсипа" и ... "какво имаш във вратата" и.. го разглобих да видят митничарите, че нямам нищо - после с изолирдбанд) и съм сменял и на четирите врати "пластмасите". На въпроса - 1. В магазините има различни "пластмаси" - избира се същата за Шкода Октавия (лява или дясна) със същия ъгъл - по старата

- търси се за друга кола със същата конструкция(Поло, Пасат.....) с подобен ъгъл , но в определени граници2. Монтажа - сглобява се всичко и когато се постави стъклото на място (ако е с друг ъгъл) и започва малко настройка на стъклото(ляга на гумата от едната страна, а от другата се подлага под стъклото парче гума)- вдига се с машинката и се спира малко преди напълно да се затвори и се мери разстоянието до вратата - трябва да е равно по цялата дължина,ако не е операцията се повтаря с подлагане(но естествено, трябва и двете гумени скоби да стегнат стъклото - в едната да е влязло напълно, а в другата частично).

3. После се затваря стъклото(когато вече е центровано) и се задържа натиснато(аз го държа около 20 секунди-но не знам колко точно) за да се запамети "затворено положение". Правя му една проба - при затваряне, например наполовина затворено, го натискам надолу и то трябва да се отвори до долу(защита от притискане на ръка или глава). Успех на ремонтиращите. Аз съм от Бургас и ако някой има нужда от консултация(аз не ремонтирам) съм готов да помогна - 0888-46-98-47

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда това е често срещан проблем на Шкодите,но като цяло много евтин за отстраняване,ако като се счупи водача се сетим да спрем да въртим стъклото за да не намачка въжетата и да стане големият филм.Мен ми се чупиха и на предните две врати и първо както всеки нормален отидох до ЕураТек - там естествено за Октавия 1 преди фейса ми казаха,че трябва да си купя целия механизъм,казаха,че имат щипки като на след фейслифта и ми показаха тази бялата,но на мен не ми се приспособяваше.Та с малко търсене открих едно магазинче за авточасти в което човека намира за всички марки автомобили такива щипки дадох му моите счупените или кавото успях да събера от тях защото едната се беше пръснала.След някой час си ги взех,разглобих вратата,смених си щипките и за 10-12лв,имах перфектен механизъм.При другата врата процедурата беше подобна,но там бяха се изхлузили и съответно смачкали въжетата и стана доста по сложно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Добре а въжета от къде мога да намеря и на каква цена ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взимаш жила шимано за велосипед. Малко са по-тънки, но вършат чудесна работа. Трябва само да решиш въпроса с накрайниците на жилата. Може да използваш малки лустърклеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 години по-късно...

монтажа ок , но моята машинка качи стъклото до горе (сама) и не реагира на командите и на предния панел и на задния (бутони за сваляне и качване на стъклото)  какво да търся ел. проглем  или компютъра ?  

  

 моля за съвет

Благодаря предварително 

 

 

 

 

п.с. забравих да спомена че целия механизъм е от автоморга  при закупуването на шкодака липсваха двата механизма с двигателите на задните врати.

Редактирано от алекс1а
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вероятно  новите ти  мотори  с  електрониката  вътре  не  е  съвместима  с  комфорт  модула  

 

трябва  да  разбереш  модела  на  комфорта  :

 

1  пише  го  на самата  кутия    ----  под волана  е  модула  

2  с  ваг  ком   на 46 контролер

 

След  това  ще  ти  кажа   каква  електроника  ти  трябва  за    вратите

Редактирано от minimalizum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3B0 957 799 това пише на кутията да ходя ли на ваг-ком  за по сигорно 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Колега venll, благодаря за подробното описание. Днес и аз минах през процедурата по смяна на пластмасовия водач след като снощи след едно гадно припукване при отваряне на прозореца на задна дясна врата стъклото пропадна. Моята Октавия е 1 фейслифтова. Интересното е, че си купих нарочно два броя оригинални водачи от ЕураТек с номера съответно 1U0837584 и 1U0837583 (по 2.87 лв всеки) за да не се получи някаква грешка. Когато се прибрах у дома след дълго разглеждане се оказа, че и двата са еднакви (би трябвало да са огледални). Има само една разлика и тя е на етикетите на опаковките - първият 1U0837584 е с дата на производтсво 02.09.2012 г., а вторият 1U0837583 е с дата на производтсво 13.09.2013 г. Не знам какво да си мисля - важното в случая е че се оказа че е този водач който ми трябва (преди монтажа сглобих парчетата от моя и съвпадна с двата нови). Сега си имам един резервен. :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

И на мен ми се счупи задното дясно стъкло. Успях да го блокирам бързо в затворено положние с тел. Предишния ден се чуваше пукане през цялото време, понеже карах доста време. Сега вече знам, чували се пукане и тракане от някоя врата, значи скоро стъклото ще падне. Купих въпросните държачи и двата номера и се оказаха огледални. Сега и аз имам един резервен, но за лявата врата :) Актуална цена: 5.75 лв за двата от Еуратек. Ето снимка: 

20150512_175312.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Аз съм монтирал 1U0 837 584 на дясна врата, за разлика от колегата пуснал темата, не съм слагал подложки. Разглобих, видях че това е счупено, купих го и го монтирахме. При мен май беше правена врата и преди, защото фолиото под кората, не беше оригиналното...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оказа се че в ЕураТек много добре знаят за проблема и ги имат налични.Около 3 кинта струва.Ремонта отне около 1 час.Можеше и по бързо ако знаех как се маха дръжката на вратата.Другото е елементарно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен най-много ме забави това да разбера как се маха капака на дръжката за да развия болта под него. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Здравейте, Колеги,

 

За да не отварям нова тема, реших да споделя проблема си тук.

 

В началото на седмицата, сутринта при температура от около -10 градуса се наложи да смъкна предните два прозореца на Octavia 1 преди фейслифта.

Всичко се получи добре, може би при затварянето на прозорците се чуваше леко прискърцване или припукване, главно от този на шофьорската врата.

 

Впоследствие през деня ми се наложи няколко пъти да отворя и затворя този на шофьорската врата. След второто затваряне, прозорецът само пука, без да се сваля. Чува се, сякаш има лед или парченца счупена пластмаса във вратата и механизмът не придвижва стъклото.

 

При заключване на колата отново се чу този звук, докато се "вдигне" стъклото.

Впоследствие не съм опитвал повече да отворя прозореца, защото предполагам, че се е счупил водач или част от механизма.

 

 

Някой имал ли е подобен проблем? Ако да, то ще се радвам да ме насочите към евентуални резервни части и процедура за отстраняване на проблема.

Когато се постопли малко, ще отделя време да отворя вратата и да видя конкретно къде е проблемът.

 

Благодаря Ви предварително!

 

Поздрави,

Ники

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си водачи и ги смени ... вероятно единия от двата се е спукал и заклинва , което не позволява на мотора да движи механизма ... за предпочитане е да не го пипаш , защото счупили се съвсем ще намачка жилата .

Не съм сигурен , но имаше някаква разлика в механизмите преди и след ФЛ и най-сигурно е да ги демонтираш и с тях да ходиш по магазините.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След смяната  на пластмасовите водачи, ролки или ремонт на въжето не забравяйте да смажете механизмите с технически вазелин , а не с грес или тем подобни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте, Колеги,

 

Както бях писал по-рано в темата, имам проблем с повдигането и свалянето на стъклото на шофьорската врата.

При натискане на бутона за вдигане или сваляне се чува, че моторът навива въжето, но стъклото не помръдва. Тази проба я направих за кратко, за да не се намачкат жилата.

 

Днес свалих кората и полиетиленовата изолация, за да проверя какъв е проблемът и да го отстраня:

20170319_135703.jpg

 

Предполагах, че пластмасовият водач се е счупил, но видимо изглежда здрав:

20170319_135721.jpg

 

Възможно е да се е спукал и да е заклинил, както предполага Колегата The Best Forman по-горе. Предполагам обаче, че е възможно и да се е скъсало въже.

 

Опитах да смъкна внимателно стъклото с две ръце, за да мога да сваля механизма, но стъклото не помръдва.

 

 

Ще се радвам на Вашите съвети как мога да процедирам!

 

И една молба към Колегата venll: ако е възможно, би ли могъл да обновиш линковете към снимките в първата тема, понеже не се отварят? Благодаря ти! :)

 

 

Поздрави,

Ники

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

водачите  са 2 броя  и  не  са  еднакви ,ако ти се наложи да ги купуваш.

 

разхлаби всички болтове на целия механизъм и  леко почни да   го сваляш надолу или да  го измъкваш  от  вратата  за  да може  да  падне стъклото малко надолу

и  да  освободиш  стъклоповдигача ( самото стъкло е вътре държача- стегнато с гайка , предполагам че е залепнало.)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.