Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Малко проблеми с Yeti-то


judasfan

Recommended Posts

И при моето Йети оставам с чувството, че скоростната кутия е с една идея несинхронизирана особено за по-ниските предавки. Но в никакъв случай не мога да кажа, че втора не влиза или пък влиза прекалено трудно.

При мен също го имаше на 2-3 пъти проблема с миризмата от съединителя при отпит за излизане от преспи и коловози при повече газ.

Дано тези проблеми не са сериозни, но като гледам може и да се окажат хронични.

 

Колега, не казвам че не влиза, просто по някой път на 2-ра леко "запецва"........сякаш лоста се плъзга покрай нещо, на което местото не му е там! :D

 

А когато се появи миризмата при теб, започна ли леко да вие при освобождаване на съединителя при по-голямо натоварване? Апропо, имаш ли екстрата Hill Hold Control? Да не би тя да прави проблема? Някъде в настройките на VCDS-а бях чел за параметър, който е във функция от силата, с която се натиска педала на съединителя и наклона на колата! Може и да се бъркам, ще се поровя и ще кача снимка, за да илюстрирам думите си!

 

Да. По-скоро и при мен го има това леко "зацепване"

Не съм долавял виене, което не значи, че няма - винаги е голяма шумотевица в колата ми покрай деца. Иначе, нямам hill hold control, само offroad ако става въпрос за различни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • judasfan

    20

  • gogata

    6

  • bega4kata

    6

  • Dobri

    4

Най-много писали в темата

И при мен при описаните условия - газене или изкачване в дълбок сняг на два пъти се е появявала въпросната доста ясно изразена миризма. По-трудно влизане на някоя скорост или каквото и да било виене не съм наблюдавал никога. Колата е без hold hill control. И за мен главния заподозрян е съединителя, но странното е че всички сме го наблюдавали това при хлъзгави условия, а лично аз съм катерил и тръгвал на доста стръмни наклони при сухо време, когато съединителя трябва да е натоварен в пъти повече, поради невъзможността колело да превърти, но миризма никога е нямало.

Вероятност, макар и малка има, при описаните условия тракшън контрола да прегрява някоя от накладките и миризмата да идва от там. За подобни условия производителя препоръчва да се изключва тракшън контрола. В интерес на истината и при двата случая при мен, не го бях изключил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, такава миризма има и при Volvo XC 70 (личен опит). Появява се, наистина, само при активирано ESP (при Волво се нарича по друг начин). Когато ESP не е активирано, няма миризма, дори и при яко даване на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос, леко извън темата. Дали на дизеловите Yeti-та 4х4 съединителят е различен, защото в тазгодишните преспи никаква миризма не съм усетил. Става въпрос за Yeti 2.0 TDI CR 110 к.с 4х4. Имам само "offroad" режим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... За подобни условия производителя препоръчва да се изключва тракшън контрола. В интерес на истината и при двата случая при мен, не го бях изключил.

Звучи доста интересно, при мен първия път(с миризмата) тракшъна със сигурност беше включен (иначе щях да затрупам пешеходците с сняг и киша),

За втория не съм сигурен, но пък отчетливо си спомням че бях включил Офроуд опцията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... За подобни условия производителя препоръчва да се изключва тракшън контрола. В интерес на истината и при двата случая при мен, не го бях изключил.

Звучи доста интересно, при мен първия път(с миризмата) тракшъна със сигурност беше включен (иначе щях да затрупам пешеходците с сняг и киша),

За втория не съм сигурен, но пък отчетливо си спомням че бях включил Офроуд опцията.

 

Колега, не съм си правил труда да чета книжката, но "offroad" бутона не е ли само за спускане под наклон?! Пробвал съм го при спускане и действа като лост за "бавни" скорости при по старите коли, демек колата не може да вдигне над определена скорост - чувам как се задействат спирачките, ако Yeti-то се засили.

 

Относно изключването на тракшън контрола или ESP-то....И аз мисля че ако е изключена тази "екстра" колата ще се "окопае"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Колега, не съм си правил труда да чета книжката, но "offroad" бутона не е ли само за спускане под наклон?! .....

Ами в книжката не пише нищо конкретно , най-общо казано променя параметрите на някои електронни асистенти (TCS, EDL, ABS)на офроуд режим.

Има и "Start-Off Assist" който променя чувствителноста на педала на газта и ограничава максималните обороти.

Разбира се и спускането по наклон което ти описа, и което работи супер, но си мисля че при дълга употреба ще прегреят спирачките.

 

Аз все още експериментирам с офф бутона и забелязах че колата потегля и буксува доста по-малко(и в сравнително права линия) на сняг.

Иначе има тенденция да си завърта задницата в първия момент като загубиш сцепление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Колега, не съм си правил труда да чета книжката, но "offroad" бутона не е ли само за спускане под наклон?! .....

Ами в книжката не пише нищо конкретно , най-общо казано променя параметрите на някои електронни асистенти (TCS, EDL, ABS)на офроуд режим.

Има и "Start-Off Assist" който променя чувствителноста на педала на газта и ограничава максималните обороти.

Разбира се и спускането по наклон което ти описа, и което работи супер, но си мисля че при дълга употреба ще прегреят спирачките.

 

Аз все още експериментирам с офф бутона и забелязах че колата потегля и буксува доста по-малко(и в сравнително права линия) на сняг.

Иначе има тенденция да си завърта задницата в първия момент като загубиш сцепление.

 

 

Този "Start-Off Assist" част от функциите на "Off road" бутона ли е?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях в ЕТ. Oказа се че "виенето" е от лагера на съединителя. Честно казано започва да се разклаща "непоклатимата" ми вяра в качеството на Skoda. Доста е несериозно нова кола, и то 4х4, веднъж влезнала в преспа ( все пак съм шофьор от доста години и знам как да подавам газ и съединител!!!) да има такъв проблем!!! Имам няколко служебни Дачии Логан, карат се "като за последно" от моите момчета и досега - на по 60-70 хил. км - нямам някакви сериозни оплаквания!!! Честно казано предпочетох Йети-то пред "Неудачия" Дъстър само защото Дъстър-а е супер постен от към удобства и екстри, докато Йети-то има всякакви глезотии..........е, можеше да има ТВ тунер и камера за заден ход, но това са поправими неща! :D Все пак "донор" ни е VW!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях в ЕТ. Oказа се че "виенето" е от лагера на съединителя.

 

 

Не, че искам да съм лош пророк, напротив, стискам ти палци да е така, както са ти казали. Но очаквай като свалят скоростите да те сюрпризират с посинял притискател. Просто преди 2 години като им закарах Румстъра на 18000км със същия проблем(ЦЪК) сценария беше същия - уж виело от лагера, пък се оказа притискател и заминал феродов диск(а преди няколко дни имаше и продължение на моя случай - цък). smile012 Поне си гаранционен, което (май)е хубаво, дано не те размотават и не се опитват да те убедят, че си съсипал зорлем съединителя. Стискам палци бързо да ти я оправят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес бях в ЕТ. Oказа се че "виенето" е от лагера на съединителя.

 

 

Не, че искам да съм лош пророк, напротив, стискам ти палци да е така, както са ти казали. Но очаквай като свалят скоростите да те сюрпризират с посинял притискател. Просто преди 2 години като им закарах Румстъра на 18000км със същия проблем(ЦЪК) сценария беше същия - уж виело от лагера, пък се оказа притискател и заминал феродов диск(а преди няколко дни имаше и продължение на моя случай - цък). smile012 Поне си гаранционен, което (май)е хубаво, дано не те размотават и не се опитват да те убедят, че си съсипал зорлем съединителя. Стискам палци бързо да ти я оправят!

 

 

Благодаря ти за информацията! Както бях споделил няколко поста по-нагоре, това са причините да ми се "плаче" че колата трябва да влиза в сервиза! НО........благодарение на информацията, която си обменяме тук, а и от мой личен болезнен опит ще ти кажа какво ще се случи! Ще ги накарам в сервиза да определят ден и час, в който ще разглобят колата, аз ще си пия кафето в барчето им, а когато я разглобят, ше отида да погледна лично какво се случва!!! Ако се опитат да ме баламосват, имам тамън няколко приятели със сериозни автосервизи, ще се обадя да дойдат за "второ мнение"!!! В крайна сметка не съм дал 50к лева за да карам кола, която ще се разваля през 10000км!!! А и съм си платил за четири годишна гаранция!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за информацията! Както бях споделил няколко поста по-нагоре, това са причините да ми се "плаче" че колата трябва да влиза в сервиза! НО........благодарение на информацията, която си обменяме тук, а и от мой личен болезнен опит ще ти кажа какво ще се случи! Ще ги накарам в сервиза да определят ден и час, в който ще разглобят колата, аз ще си пия кафето в барчето им, а когато я разглобят, ше отида да погледна лично какво се случва!!! Ако се опитат да ме баламосват, имам тамън няколко приятели със сериозни автосервизи, ще се обадя да дойдат за "второ мнение"!!! В крайна сметка не съм дал 50к лева за да карам кола, която ще се разваля през 10000км!!! А и съм си платил за четири годишна гаранция!

 

Колега не знам, как точно стоят нещата в ЕТ, но на мен в Балкан Стар, пак със съсипан съединител на гаранционна кола (беше на около 30 000 км) не ми признаха гаранция. Така, че имай си едно на ум, че това което си намисли може и да не се случи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо против колегата с проблема,но как искаш да ти признаят гаранцията.....ами ти може да си мъчил колата душманската в преспите цяла зима......

п.п.Не казвам ,че е така,но ти неможеш да докажеш че не е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

И те в Еуратек като се уплашат. И направо ще ти признаят гаранцията от воле.

 

Колега, не мисля че сарказма ти е подходящ в случая! Просто споделям какво си мисля, в крайна сметка нали затова са създадени форумите, да можем да си помагаме и да обменяме информация!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Грам сарказъм не влагам, колега. Просто не ме познаваш и не знаеш за МОЯТА история с ЕТ. Колко съм ги гонил по гаранция. Качвам приемчика, возя го... Питам го - "има ли дефект според теб?". Той отговаря - "да - несъмнено". После следва едно киснене в кафето отсреща С ДНИ... Консултации с кораба майка в Чехия (завода), писма, кореспонденции и т.н. Накрая - "вашият случай е приключен". А колата все така - дефектна. Накрая се принудих да я върна. Ама на мен никой нищо не ми върна. Че даже и още пари искаха. Та къде видя сарказъм тука? Просто твоя мач, дето се нахъсваш да го играеш вече съм го ритал. Биха ме с дузпи. Не очаквай чудеса и коректно отношение.

 

П.С. Питай @gogata за неговия "гаранционен" съединител, дето го плати половината (отстъпка ти правим бе брато) smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Грам сарказъм не влагам, колега. Просто не ме познаваш и не знаеш за МОЯТА история с ЕТ. Колко съм ги гонил по гаранция. Качвам приемчика, возя го... Питам го - "има ли дефект според теб?". Той отговаря - "да - несъмнено". После следва едно киснене в кафето отсреща С ДНИ... Консултации с кораба майка в Чехия (завода), писма, кореспонденции и т.н. Накрая - "вашият случай е приключен". А колата все така - дефектна. Накрая се принудих да я върна. Ама на мен никой нищо не ми върна. Че даже и още пари искаха. Та къде видя сарказъм тука? Просто твоя мач, дето се нахъсваш да го играеш вече съм го ритал. Биха ме с дузпи. Не очаквай чудеса и коректно отношение.

 

П.С. Питай @gogata за неговия "гаранционен" съединител, дето го плати половината (отстъпка ти правим бе брато) smile048

 

Съжалявам ако съм те засегнал Боби! Не знаех че си го "ял", аз също съм има "вземане-даване" с тях, но в доста по-скромни мащаби, в сравнение с това , което чета тук ! Нека да не продължаваме повече с "чесането" на езици за гаранцията в ЕТ! Ако успея да ги "преборя", ще споделя как съм го направил, за да може и други колеги да знаят какво да правят в такъв случай! Ако ли не..............това вече е мой проблем! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

След свалянето на скоростната кутия се оказа че проблема е от маховика, а не от лагера! Съединителя е наред.

 

Бих искал да попитам всички, които са "в час" - какъв може да е проблема на маховика, че да "вие" като съединител?! Обяснението в ЕТ беше много "мъгляво" и неразбираемо!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие от препечено феродо и притискател, съдейки от моя немалък опит. :lol: Както каза Сами, така или иначе трябва да ти сменят всичко гаранционно. И аз не виждам как може да е от маховика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След свалянето на скоростната кутия се оказа че проблема е от маховика, а не от лагера! Съединителя е наред.

 

Koлега, дръж ни в течение как се развиват нещата, ако обичаш, че стана интересно. На стария 1.8 Т мотор съм сменял маховик, но се започна с тресене на волана, никога не е имало виене smile092 .

Аз минах през ЕТ за масло и ги накарах да "видят" съединителя. Нямаше виене, но беше сухо време . Единственото логично обяснение на проблема , което съм чул досега е , че при хлъзгава настилка (при мен се получава само на заледено), се пренася усилие върху задния мост и това товари повече съединителя, затова замирисва и вие понякога.

 

Аз не разбрах - по всяко време ли нещо ти вие ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След свалянето на скоростната кутия се оказа че проблема е от маховика, а не от лагера! Съединителя е наред.

 

Koлега, дръж ни в течение как се развиват нещата, ако обичаш, че стана интересно. На стария 1.8 Т мотор съм сменял маховик, но се започна с тресене на волана, никога не е имало виене smile092 .

Аз минах през ЕТ за масло и ги накарах да "видят" съединителя. Нямаше виене, но беше сухо време . Единственото логично обяснение на проблема , което съм чул досега е , че при хлъзгава настилка (при мен се получава само на заледено), се пренася усилие върху задния мост и това товари повече съединителя, затова замирисва и вие понякога.

 

Аз не разбрах - по всяко време ли нещо ти вие ?

 

Почти винаги когато потеглям с някакво по-голямо усилие - под наклон или на полусъединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаа......сагата завърши...надявам се :D Смениха маховика. Правиха тест на старият - хванаха го на менгеме и го напъваха с лост. Моят прескочи 14 зъба, сервизните инженери казаха, че всичко след 7-ия зъб е дефектно. Искренно се надявам да не им е останал някой болт или гайка в повече след сглобяването smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.