Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Не са чак толкова лоши старите коли...


Spartan

Recommended Posts

Сега не бързайте да се смеете над това дето ще кажа,щото бензина вече гони 3 лева,да не говорим за гражданска,ГТП,минетка/пардон,винатка!/,а за частите и сервизния труд...!!! В края на миналата година се пенсионирах по възраст/63/,а не като пагонджиите и ченгетата по ужким категория.Разбира се не стига пенсията и работя.Карам стара Шкода 120 с пет скорости,бая ръждясала ама още върви добре.Под добре разбирам около 6,5-7/100 при до 120 -130км/час и прилично ускорение.Е-е не пили гуми,ама и не ми искат 50-тара само за да отворят капака на мотора.А и сам си правя доста неща-сменил съм предни накладки,гумички на спирачна система и съединител/хидравличен е/,разни маркучи по охлаждането,дистрибуторна кутия,водна помпа,термостат,ауспух,гарнитури на глава,кутия на клапани и карбуратор,и разбира се филтри и масла.САМ,БЕЗ ОСОБЕН ЗОР И ИЗНУДВАНЕ ОТ "МАЙСТОРИ" И "СЕРВИЗИ".Щото си имам книжка в която почти всичко е описано,а колко от притежателите на нови коли могат да се похвалят с фирмено ръководство за сервизно обслужване?И ако закъсам знам че ще почовъркам малко по мотора и ще се довлека някакси до дома,а няма да се надявам на мръсни изнудвачи за репатриране и стендова диагностика.

Дърто,дърто ще речете,ама като извадите портфейла да плащате си спомнете за това тук!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз много пъти съм казвал,че караме трошляци и коли които не са ни по джоба на повечето.Аз също кара 120л с мотор 135 от рапид.С 4 скорости е и по нищо не отстъпвам на най модерните автомобили.Искам да ида там,отивам и се връщам.разхода на гориво ми е приличен.8-9 зимата в пловдив на дълго 6/100 лятото градското ми пада на 7-8.Писля че съм добе.При този бензин s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......

Техниката напредва. Новите коли имат електроника почти колкото на совалката "Колумбия", много "екстри". А колкото е по-сложно едно нещо, толкова е по-малко надеждно. Така е направено, че да не можеш сам да се оправиш. Всичко е за пари,пари,пари - да ти вземат парите! Темата е много сложна, такова овълчване на хората не помня. Произвеждат се коли еднодневки, които на малък пробег им се трошат разни части, за които даже не знам, че съществуват в моята кола. С храните е същото- ядем боклуци с канцерогенни Е-та. Зеленчуците са безвкусни, щото измислиха нови сортове, които са по-трайни./напр. доматите, които са твърди, като ябълка/трудно се скапват и търговеца може да ги държи на масата със седмици. Хората се тровят, дават и пари на всичкото отгоре и защо и кой го допуска това, не знам! Ще ми говорят за стандарти "Стара планина" и не знам си кво....дрън дрън...

Та, темата със старите коли е и като с всичко останало добро старо. Ти си по-голям от мен и знаеш за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1000 пъти съм говорил на тази тема и всеки път ми се смеят хората.Специално за новите коли съм на същото мнение като Жоро. Как може на едно Ауди А6 предното му окачване да струва повече от колата ми за ремонт. И то на 80 000 сменяш всичко с ново, дори да нямаш повреда, щото така е казал производителя. Приятели със сервизи ми казват, че им идват Голф 5 на по 50- 60 000 за смяна на шарнири, а на моята кола есента като си правих моста свалих заводските, 28 годишни. Спирачните ми дискове още не са мръднали, а и те са на тази възраст. Или като седнеш в нова кола нисък клас. Ми то вътре хъркащи пластмаси, всичко е направено от рециклирани материали, по дупки всичко тропа. Изобщо няма го качеството на изработка на старите автомобили, няма я и дълговечноста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така е и не е така Шкодко. Старите коли са наистина с по-качествена изработка, но при сегашните разработчици и производители се смениха поколенията - явно по младите инженери освен модерни инженерни решения робуват вече и на маркетингови стратегии да продадат по-новия модел и повече оборот да има. Старите коли може би издържат повече, защото е било следвоенно време и е било по-трудно с производството на части за вторичния пазар - разбирай резервните части. Но пък четейки стари книги от 60-те за европейски коли като Фиат, Пежо, Волво и други, съм останал със спомена, че всичките производители говорят за удивително малък ресурс на двигателя - от 120000 до 150000км. След това първи, втори, че и до четвърти шлайф. А сегашните допуски при сглобка, метали и повърхностно-закаляващи процедури правят двигателя много по - издържлив, може да се стигне дори до 700000км. Истината винаги е била някъде по средата - поддържаният и обслужен автомобил не е наистина чак толкова лош.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко ново което излиза на пазара в момента е изчислено да си изкара времето за гаранция без много аварии и след това се скапва тотално. И аз съм на мнението, че старата техника беше да ни надживее, вижте старите мобилни телефони, могат да работят без проблем и след 10 и нагоре годишна употреба, а сегашните тъч-мъч скрийни колко ще изкарат, сигурно по време на гаранционното си още ще сдадат багажа. Ами старите Мерцедеси 190 или 124-ки, сегашните Ц и Е класи дали ще издържат толкова???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз където сам от новото поколение както се казва въобще не съм се замислял за нова кола.Повече от половината ми приятели са на същото мнение.Новите коли развалят ли се на патя иди търси проблема , а старите имаш да провериш 3-4 основни неща и толкова.

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко едностранчиво разглеждате нещата. smile049 Така като чета, единствения плюс, който се изброява, е че може да се ремонтира на път... smile021

 

П.П. И не ми се нахвърляйте, знам какво е чувството да се пътува с 1000МВ от София до Варна...е колкото и романтични" спомени да имам от всичките(20+) пътувания, не бих го направил пак доброволно. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко едностранчиво разглеждате нещата. smile049 Така като чета, единствения плюс, който се изброява, е че може да се ремонтира на път... smile021

 

П.П. И не ми се нахвърляйте, знам какво е чувството да се пътува с 1000МВ от София до Варна...е колкото и романтични" спомени да имам от всичките(20+) пътувания, не бих го направил пак доброволно. smile027

 

Ако визираш климата да, ама салона примерно на ерката е много по-удобен от новите. Ремонтите ги прескачам понеже не се налагат. Скороста е същата, а за удоволствието да изрежеш нещо класно карано от мърляч е превъзходно :D или да минеш през дясна лента понеже две бегачки не могат се изпреварят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко едностранчиво разглеждате нещата. smile049 Така като чета, единствения плюс, който се изброява, е че може да се ремонтира на път... smile021

Адаш, Румстъра на какъв пробег беше, когато му сменя съединителя к-т?

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко едностранчиво разглеждате нещата. smile049 Така като чета, единствения плюс, който се изброява, е че може да се ремонтира на път... smile021

Адаш, Румстъра на какъв пробег беше, когато му сменя съединителя к-т?

 

Не мисля, че има отношение по темата, но нищо. На 18000 беше. По същата тази логика - 1000МВ-то изсипа лагер на съединителя 50-60(правилно - петдесет!)км след смяната. И? :-k От заводски дефекти/некачествени части никой не е застрахован. С малката разлика, че като се опре до ремонт - за жалост, на пазара преобладават ментета части за стари Шкоди. Нещо, което съм изпитал нееднократно, докато търкаляхме 1000МВ-то. Да се изясним - работата не е, че не харесвам задномоторници, напротив. С кеф бих си взел някоя да си бръмча с нея събота и неделя из София, а през останалото време да й бърша прахта и да си я полирам smile001 . Но не мисля, че има място за сравнение със съвременен автомобил като удобства, пътно поведение, безопасност, надеждност и прочее. Кефа от шофирането е ясен, за него не споря. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... На 18000 беше. По същата тази логика - 1000МВ-то изсипа лагер на съединителя 50(правилно - петдесет!)км след смяната.

Напълно е възможно и ти вярвам. Въпросът е, като излезе колата от завода, колко изкарва. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора най яките коли са правени от 1985 до към 1992 3 и не са чешки ,знаете къв съм маняк ама тва си е истината

Новите кочини , както каза Гогата ако не патуваш на 40 градуса лятото 1000 километра ще си останеш заблудин докрай че нова кола не ти трябва :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е, като излезе колата от завода, колко изкарва. ;)

 

Някой беше писал по-горе за ресурса на тогавашните двигатели и на сегашните. smile027 Със сигурност изкарва повече. Каквото и да си говорим, едно време колите не са се карали толкова много, кратка справка в mobile.bg, примерно, показва, че преобладават обявите за S120/105 на по 60-80 хиляди километра, навъртяни за... 20+ години. Та "едно време" е било рядкост да срещнеш кола на 100+ хиляди и на 2-3 години, докато сега е пълно с такива и хората си ги карат без да имат ядове с тях, и без големи ремонти. Но, в крайна сметка, който не кара - той не ремонтира нищо. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Да се изясним - работата не е, че не харесвам задномоторници, напротив. С кеф бих си взел някоя да си бръмча с нея събота и неделя из София, а през останалото време да й бърша прахта и да си я полирам smile001 . Но не мисля, че има място за сравнение със съвременен автомобил като удобства, пътно поведение, безопасност, надеждност и прочее. Кефа от шофирането е ясен, за него не споря. smile035

Знам, че харесваш задномоторници! Нема кво да се изясняваме :)

Аз също харесвам новите Шкоди./да не си помислиш нещо?/ ;)

С останалата част от цитата съм абсолютно съгласен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това, че един човек изразява мнение, различно от останалите, не означава че трябва после с рогите напред и постоянни аргументи и караници. борба с вятърните мелници.

аз си обичам моята машина, каквато си е. не бих я заменил за 110L, само защото съединителя и е по-лесен и евтин за смяна.

но това не значи, че съм анатемосал старите коли. напротив, те винаги ще ме възхищават и винаги тайно ще си мечтая да прибера някоя класика в гаража.

например сънувам Alfa Romeo Spider 2000 Veloce от 70те години, макар да знам че технически тази кола е малък електрически ад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука се говори за различни етапи от техническия прогрес и навлизането в производството на автомобили нови технологии. Различни времена, различни идеи и различни цели в автомобилостроенето. Естествено е някои да харесват старите, други новите и двата случая мисля има за какво. smile009

Когато са правени задмоторните шкоди някой от вас имал ли е в джоба си телефон ? Знаел ли е какво е компютър изобщо, а как се е работило с него- въобще пък не питам. Знаел ли е някой тогава, че информацията, която се е съхранявала в 10 етажна сграда един ден ще се побира в устройство, по-малко от кутия цигари, сега всеки има такова устройство, някои по няколко и даже преносими ? Интернет... връзка със цял свят... ? За пластмаси и електроника нищо не съм казал. :) Затова и Москвич 412 се цени най-скъпо от търговците на скрап, но света си е свят и времената се променят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих направил едно уточнение към заглавието - не са лоши примерно в сравнение с новите модели след 2000 г. 2-РА УПОТРЕБА, нов внос от някъде си, карани преди това от някой си мърляч... Сърбал съм и все още сърбам попарата на такава каруца, дори не успяхме да усетим главното й предимство при пътуване до морето с климатроник, понеже само ден преди заминаването се наложи пак да влезе в сервиза... и изобщо откакто е купена повече време е преседяла там, отколкото е карана. Виж, за който може да си позволи ЧИСТО НОВА сносна кола дилемата не би трябвало изобщо да стои. Олдтаймерите са си хоби кари за кеф и не трябва без нужда да се изнасилват в ежедневна употреба, най-малкото заради почтеното си ЕГН.

И още нещо - тази зима разбрах колко необходими са всъщност и модерните "зимни екстри"- подгряване на какво ли не /дори на антифриза се оказа, че има подгряващи свещи/. Това беше и причината въпреки почти новите гуми да не карам Рапида ежедневно в студовете и снеговете - замръзващи ключалки, неработещ нагревател на задното стъкло... всичко това може и ще бъде оправено, но пак няма да достигне комфорта и най-вече безопастността на новите модели.

Е, при изкарването на Сценика с тласъци от една дълбока пряспа се скъса пластмасова тръба за антифриза, която струва само 10 лв, но смяната и в сервиз е 50, щото е на много завряно место. Та си ги вадиш като поп, ако нямаш познания по модела, условия /канал или подемник/ и време да си я смениш сам. Оттам се тръгна и с откриването още на: прогнил корпус на термоста, стар уж антифриз /само съм доливал/ и т.н.. ама нали жената иска всичко по колата да и е ОК та сметката накрая набъбна до над 200 и преседя в сервиза 2 седмици чакайки доставката на термостат! Просто са си една бездънна яма за пари по-новите извънгаранционни талиги smile049

 

п.п. И последно - за "стари пушки" като мен и колегата, пуснал темата старите коли може би са приемливо решение за ежедневието, но за една не особено сръчна в шофирането жена, возеща и малко дете, дори съвсем елементарни екстри като АБС, хидравлика на волана и добра климатизация са почти жизнено необходими, особено в такива тежки зимни условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.