Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Масло на скоростната кутия


Sa6ko0o0

Recommended Posts

Съжалявам , ама нямам по-добра снимка

008423215.jpg?r=0

Та на мястото на парцалчето (онез белите конци) над опората на скоростния лост и карето , та там влиза въпросния привод на километража и се законтря с едно болтче с глава 9 мм. и П образна планка ... та като овиеш болта и махнеш планката , вадиш привода с жилото и наливаш масло ... и на Фелиция и на Фаворит все от там се сипва масло на скоростите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам ... карах точно 2 месеца с масло 75W90 на Валволин и като падна студа зимата и взе да се движи трудно лоста го смених с някакво опелско W80 ако не се лъжа беше и от тогаз друго не слагам smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах,а диференцялно българско масло дали става за доливане.

 

Оригинаналното масло е синтетично 100 пъти вече е писано а и аз го пиша поне 10 пъти. Маслото трябва да е със спецификации 75W90 - API GL4/5 това е маслото предвидено за наливане в кутията, останалото са свободни съчинения с голям риск и съмнителен ефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф ... ти си го писал , а па аз чета в книгата на К.Косев (раздел 8.2 стр. 112 - дясната колона в средата) друго SAЕ 80 или SAE 75/80 , а и Аутодата същото ми е казвала всеки път ... не се заяждам , просто споделям факти !

 

П.П. Сипвате всякакви комбинации , после ви вият кутиите и не включват предавките smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, и аз от толкова повтаряне вече давам заето и съм допуснал грешка. Тази тема за маслото е дъвкана и плюта наистина 100 пъти. Ето това пише в моята книжка:

http://picbg.net/pic.php?u=48572E9NgY&i=545003

 

Масло с посочените спецификации аз не успях да намеря и за това взех 75/90 включва повече от перфектно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбрах,а диференцялно българско масло дали става за доливане.

 

Оригинаналното масло е синтетично 100 пъти вече е писано а и аз го пиша поне 10 пъти. Маслото трябва да е със спецификации 75W90 - API GL4/5 това е маслото предвидено за наливане в кутията, останалото са свободни съчинения с голям риск и съмнителен ефект.

:smt017 Напълно си прав, това е маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак, ако някой държи на 75W-80, да знае, че оригиналното масло Опел MTF е с такъв вискозитет. Червено е, но не е АТФ. По спомен 19 40 182 му е номера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво е МТФ и какво е АТФ , знам , че и двата ми тралясника са с такова масло и нямам никакви грижи със скоростите smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Буквално МТФ - масло за ръчни скоростни кутии. АТФ е за автоматични (хидравлично масло). Но единствените автомобили за които се сещам да използват АТФ в ръчните си кутии са Мерцедес-Бенц до към 1995 г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи все пак опелското масло е правилното за тез скорости smile027

 

П.П. Леле колко съм прост , аз се чудя толкоз време от къде си заразих колите с ръжда smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте,

днес сменях маслото на двигателя и като се наврях отдолу установих, че единият от вътрешните маншони на полуоските се е скъсал та ще се наложи смяна. Колата е Фелиция 1,3 карбуратор 99г. От прочетеното до тук разбрах, че трябва да източа маслото на скоростната кутия за да извадя полуоските и да надена новите маншони. След като ще източвам маслото мисля да го сменя изцяло, та някой ако знае да пиша колко литра масло и с какъв вискозитет / изнесеното по горе дали е актуално за конкретния модел / ще ми е нужно. Освен необходимите маншони трябва ли да купувам още някакви части / Например семеринги /, които се сменят профилактично? За момента двигателя и скоростната кутия са сухи без следи от омасляване. И на тази ли скоростна кутия маслото се налива през отвора за жилото на километража? На всички отзовали се Благодаря предварително. Поздрави, Стефан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябва да точиш маслото на скоростите за да смениш вътр. маншон!

 

Така е. Трябва да извадиш полуоската от външната става, да свалиш външния маншон и ако е на дясната полуоска - да свалиш демпфера. Тогава нахлузваш вътрешния маншон и после на обратно. Евентуално ще ти трябват две скоби за маншона, графитна грес за ставите и гайка за главината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се. Ще пробвам да сменя маншоните по описания начин без да изтакам маслото на скоростите. А по принцип нужно ли е да го сменя - колата е на 13 години на около 120 000 км. / закупих си я нова, така че км. са реални / и нямам проблеми с превключването, не е губила масло. Евентуално налага ли се доливане. Поздрави, Стефан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си го, старо е това масло вече на 13г. а и 120х. км. си прехвърлил доста километри. Ако го смениш все пак го източи в прозрачен съд и след няколко часа виж какво се утаява на дъното!!! :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени го, моята също е на реални километри и лятото реших да го сменя на 61000км. след като го смених мога да кажа, че има осезаема разлика не, че преди е имало проблем, но сега превключването е много по-приятно а задна скорост преди прехъркваше ако я включа по-рязко, сега звук не издава. По предписание маслото се сменява на 60000км. моето беше доста потъмняло отиващо към черно, събрах го в шише от минерална вода но не съм гледал какво се е утаило. Аз лично сложих MOTOREX PRISMA ZX но по принцип марката не е от решаващо значение стига да отговаря на спецификацията 75W90 API - GL 4, 5 или 5+ наливаш докато не покрие зъбчатката на привода за километража, привода принципно играе роля на пръчка, слагаш го след това го вадиш и гледаш омаслена ли е пластмасовата зъбчатка ако не е доливаш още.

 

Ето го:

 

http://www.roguemotorsportz.com/i37258/ ... Liter.aspx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да благодаря на всички, които се отзоваха на поставените от мене въпроси. Днес сменихме маншоните и маслото в скоростната кутия. Маслото което източихме се оказа 2,4 литра леко размътено, но без никакви утайки по дъното на съда / и това след 13 години и 120 000 км. / Налях същото количество масло на BMW MTF-LT-2, което по спецификация отговаря на Кастрол 75W80 пълна синтетика. Резултатите са добри - скоростната кутия работи превъзходно. Поздрави на всички Стефан. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.