Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тестер на амортисьори (тресачка) - къде в София?


kalata

Recommended Posts

Привет колеги.

 

Порових из нета и в другите авто форуми, но повечето мнения по темата, които намерих, бяха стари.

 

Някой може ли да препоръча сервиз или ГТП-пункт в София, където се извършва тестване на амортисьорите.

 

Ще се радвам, ако някой, извършил тази процедура, сподели какво представлява, какви данни излизат и т.н.

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сухата река на ул. Пирдоп има такъв уред. Процедурата е следната, стъпваш с двете колела предни/задни върху две платформи, които от своя страна почват да вибрират с различнаа честота.

Машината предварително се настройва за конкретния автомобил (тя си има база данни) и почва да те люшка. след което ти показва дали си в нормите :)

Последно ходих там преди повече от година и не работеше принтерчето на машината и не можаха да ми дадат данните на хартия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не им се доверявай сляпо.

 

На тестер в DN ми показа, че бил в нормите... а амьортесьора беше жив зян, като го свалих се събираше с един пръст, а маслото беше цялото извън кожуха.

 

Има и обратния случай - казват, че почти били на края на живота, най-добре да се сменят, а човека си кара вече години и колата е стегната като нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм тествал в D&N преди 5-6 години. Показанията бяха в норма и тогава ми струваше теста 5 лв по спомен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Радиал под моста Чавдар имаше такъв уред. :-k

 

Имаше преди много години ама отдавна го няма.

 

Само не им се доверявай сляпо.

На тестер в DN ми показа, че бил в нормите... а амьортесьора беше жив зян, като го свалих се събираше с един пръст, а маслото беше цялото извън кожуха.

Има и обратния случай - казват, че почти били на края на живота, най-добре да се сменят, а човека си кара вече години и колата е стегната като нова.

 

Всичко зависи от вида на автомобила! За да се направи истински тест на амортисьор, той трябва да се свали от автомобила и да се тества на специален стенд!

В противен случай при тези стендове където стъпвате с гумите, се измерва поведението на цялото окачване! В теста взима участие гумата, тампоните, пружините и ако нещо не е както трябва при тях, има големи разлики!

Идеята на тези стендове е да измерват ефективност и разлика между ляво/дясно колело! Както казах ефективноста зависи от много неща и най вече от вида на автомобила, SUV/STD/SPORT. Oбаче ако разликата между ляво/дясно е повече от 10%, теста е отрицателен и следва да се провери какво не е наред.

Наистина не може да се каже точно дали един амортисьор е заминал и колко живот му остава, защото тези стендове не ги интересува това!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В пункта за ГТП на "София-Ауто" на "Ботевградско шосе" има такъв стенд и измерва това, което

masterOne обясни перфектно, така че ако имаш път натам, пробвай се! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Тоя шок тестер е гола вода. Може да изкара здрав амортисьор, че е зле или скапан амортисьор, че е добре.

Най-добре се доверете на опитно око на специалист и лична преценка, как колата преодолява препятствия и как се държи на лосов (S-образен) тест.

 

Най-добре се вижда качеството на амортисьорите, като се гледа колата в движение от друга кола. Веднага се виждат забавените реакции или липсата на такива на амортисьорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с теб, но специалиста с опитното око е чак във Варна... ;)

 

Аз отпред ще сменям задължително, чудех се дали задните са взели да се предават. На почти 100 000 км съм вече, колата не е товарена никога... но все пак може да им е дошло времето.

 

В този ред на мисли, кой от вас колеги е сменял задни амортисьори на Октавия 2 и на какви километри?

 

поздрави

 

...Най-добре се доверете на опитно око на специалист и лична преценка, как колата преодолява препятствия и как се държи на лосов (S-образен) тест.

 

Най-добре се вижда качеството на амортисьорите, като се гледа колата в движение от друга кола. Веднага се виждат забавените реакции или липсата на такива на амортисьорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш път до Благоевград, заповядай в нашия сервиз автоцентър Коди, в момента имаме тресачка за амортесьори предоставена от Монро. Теста е безплатен! Сервиза се намира преди бензиностанция Шел на гл. път Е-79 в посока Кулата-София.

Андон Кацарски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 години по-късно...

Ако имаш път до Благоевград, заповядай в нашия сервиз автоцентър Коди, в момента имаме тресачка за амортесьори предоставена от Монро. Теста е безплатен! Сервиза се намира преди бензиностанция Шел на гл. път Е-79 в посока Кулата-София.

Андон Кацарски.

Никой не е писал, а ми стана интересно.  Дунев се хвалят със същата тресачка на монро. Интересно ми е дали отчита вярно новата машина. Преди 10г се правеше на ГТП-тата и нищо не ставаше от тези тестове.  Някой ходил ли е на тези нови модерни тестове? И колко струват, че дунев май се поизхвърля с тези 45лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.