Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Тема за размисъл.


The Best Forman

Recommended Posts

След последните 3 - 4 седмици лют студ почнаха да ми се въртят в главата разни перверзни идеи за принудително отопление на дъртата кошничка и в крайна сметка стигнах до две идеи - първата да разглобя автокалорифер и да сложа панела с реотаните зад вентилатора или зад радиаторчето на парното , а втората да направя тройник след термостата и да забуча 2 или 3 подгревни свещи както на някои Октавии 1 ... инак парно си имам прекрасно и на двете коли , но му трябва време да ми стопли кокалите , та се зачудих това алтернативи ли са или ще си навлека беля на главата :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята те е чудесна само алтернатора да смогне, при положение че през зимата се кара на фарове постоянно. Примера ти за свещите е по удачен, по добре си намери някое такова устройство от някоя автоморга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За алтернатора ако не се справи ще му търсим алтернатива - 90 , 120 А ... друг е въпроса дали мотора ще се справи с такъв :mrgreen: , пък и таз система няма да се ползва непрекъснато , а само докато вдигне температурата колата , а това ще става доста по-бързо от сега демек отвори ли веднъж термостата гаса , щото инак няма смисъл май от едната страна да грея водата и от другата да ходи в големия радиатор ... а може да ги вържа през тиристор и термистор или както се казва джаджата дето като се вдига температурата вдигат съпротивлението и ограничават тока през тиристора или нещо такова ми се върти в главата на прима виста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата би трябвало да си има достатъчно осезаемо парно на петата минута. Не знам струва ли си преправянето при това положение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето парно загрява достатъчно навреме, друг въпрос са особеностите на този шантав балкански климат. През високосните години, винаги е имало крайно екстремни зими!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензинова печка ми идва на мен на акъл. Преди много време видях в Германия, че са произвеждани такива за Трабант, с формата на Г-образния топлообменник (горния, щот те са два). Същото го има измислено и от братята руснаци в автомобил ЗАЗ (той и без тва друго парно няма). Единственото е ако има начин да се прекара охладителната течност да се грее от таз коруба. Тогава няма да ти трябва подгрев на купето, щот то ше си духа топло. Консумацията на читава бензинова печка на ЗАЗ е около 100 мл/час, което няма да бърка дълбоко в джоба, а консумацията на ток е малка (един вентилатор, след като запали горивото). Принципно Омегите и Вектрите които идват в България от Бундесвера са снабдени с такива нафтови печки, подгряващи двигателя и купето (в зависимост каква програма ще му зададеш). Мисля си ако открия някой ЗАЗ забравен от Господ да се спазаря за печката и да сядаме да мислиме. Еле па у Фелиция/Фаворит място под предния капак БОЛ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-245-138453366494_thumb.jpg

 

Това е един от моделите печки за Трабант.

 

От ЗАЗ печката ползва 380 мл /час,имах навремето такава ,заедно с описания и характеристики.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman- колата ти ако е в гараж има и друго решение което завършва с щепсел за 220V

 

 

Ето материал за такава възможност

 

 

http://myvibe.ru/board/index.php?PHPSES ... pic=9397.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

The Best Forman- колата ти ако е в гараж има и друго решение което завършва с щепсел за 220V

Хехе гараж - капиталистическа глезотия :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...От ЗАЗ печката ползва 380 мл /час,имах навремето такава ,заедно с описания и характеристики.

Толкова много??? :-k Аз що знам за около 100 мл/час?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...От ЗАЗ печката ползва 380 мл /час,имах навремето такава ,заедно с описания и характеристики.

Толкова много??? :-k Аз що знам за около 100 мл/час?

 

Харчи доста тая печка, вуйчо ми имаше ЗАЗ навремето и той ми беше "учебната" кола. Печката често дефектира, пали се от един бутон като се дава първо в една позиция да подкачи помпата и след това на втората да запали свещта. При това действие се случва да се задави и да не запали и т.н. запали ли обаче не можете да си представите за какво парно става въпрос, само ще кажа, че при едно дълго пътуване се беше стопила жабката отвътре и касетките в нея бяха така деформирани, че не влизаха в касетофона. smile091 smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко парното ти е като на фелиция, то загрява за 2-3мин буквално.

 

Според мен идеята е ясна - загрявай на бензин, по калоричен е и отделя повече топлина при детонацията. Тествано е с рено клио1. На газ едва духа хладко, свърши газта, мина на бензин, за 1 мин задуха много по - топло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... загрявай на бензин, по калоричен е и отделя повече топлина при детонацията...

Никаква разлика не съм забелязал. А и идеята е друга. Как излизайки за работа колата ти вече да е топла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика единствено ако е работила 30 минути (независимо от горивото) , ама докато минат особено при -20 си е голем клинч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема (ако не падат много големи студове) го реших частично - намалих стойността на съпротивлението на първа скорост , в следствие , на което се повишиха оборотите на вентилатора достатъчно , че да грее добре в купето , но да не изстудява радиатора както е на втора и трета скорост и сега хем колата вдига по-добра температура , хем ми е жега smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Саше , пак задаваш отговори ... не е запушено , просто водата влиза в долния край на радиатора и в момента , в който духне по-силно вентилатора го е охладило за секунди на малки обороти , защото отворите са в долния край на пластмасовата кора (това си е особеност на тез отоплителни системи) ... при Фелицията е малко по-различно , защото радиатора е под ъгъл и въздуха се задържа по-дълго време (демек по-добър топлообмен) , ама това е мислено от немци все пак smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години някъде сме разисквали този проблем,няма да търся,само ще напиша как на формана правих нещо.

Пускането на антифриза е с шибърен кран,при който когато е затворен течността минава преди шибъра.При отваряне течността преминава и през радиатора,но някакво количество от нея пак минава пред шибъра и затова не се загрява достатъчно радиатора.От ламарина за консерви/тънка/направих две тръбички и при отворено положение на шибъра ги вкарах през корпуса на крана чак до началото на радиаторчето в неговите отвори,като предварително бях свалил маркучите и така за отоплителния период си бяха там и стана много по-топло.Така принудително течността се върти през радиаторчето.После ги махнах за лятото.

Който иска да проба,който не иска ,да си кара на хладно в колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сложил на местата на оригиналните О-пръстени с дебелина 1.0мм. , 1,5 мм. ... вярно много тегаво беше наместването , но след това не смятам , че изпуска много , защото лятото си духа студено ... виж на Формана е друга бира , но там всичко е оригинадъ .

На Фелиция няма кранче , с изключение на тез с климатик .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.