Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Зима, коловози, лед и още една Октавия!


dtstyle

Recommended Posts

Здравейте,

 

Чета си тук от доста време и намирам доста полезна информация, но в момента ме гризе един наболял въпрос. Имам Шкодата (BXE, 105 к.с, 77kw, комби) от има няма 2 месеца, а сега из Лозенските улички в София е голяма мъка и ми прави впечетление, че колата е доста нестабилна. Взех и нови гуми Continental WinterContact TS 830, но пак се върти като патка из коловозите. Най ме нерви факта, че понеделник изринах 20 м. от улицата и тротоара и не можах да се кача горе. Подивях! А докато си рина мина един пич с едно малко Ситроенче и с лека засилка хоп горе, а аз не.

 

Шкодата ли е ниска, гумите ли са кофти (дот 2011, 44 седмица от Еуратек). Вярно, че долу е лед, коловоза е 15 - 20 см. но как успяват другите. Тази сутрин гледам на прясно изринатото от мен се настанили - Ауди А6 най-стария модел, Пежо Боксер и още някакви колици.

 

Пробвах да включвам и изключва ASR-а, но нищо не може да се засили човек и да се покатери ...

 

Поздрави smile159 ,

Деян

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да се качиш НАЗАД. Така тежестта ще падне на предните гуми, които са и задвижващи...Пробвано, работи. Дърпах кола с Нисана по този начин. Напред не можах да я дръпна, но назад я дръпнах безотказно. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм със същите гуми, с Октавия 2 BKD / 103 kW DSG, и мога да кажа че само веднъж се наложи да ме бутат, ама защото се направих на тарикат и я яхнах в/у една преспа назаден, и предницата увисна в/у снега а назад не можеше защото има дърво. Иначе никакви ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че не е върха на проходимостта - не е.

 

За да копа добре в кишата и леда една кола, трябва да е висока и с тесни гуми. Затова разни партнери, кангота и прочие се справят толкова добре. Малките градски коли също отговарят на тия условия. Аз има О1 което съм повдигнал доста над базовото. С гуми 195-ци, трудно намирам места където да я затрудня. О2 то ми е доста по-ниско и с 205-ци и макар, че не съм ги сравнявал пряко, съм сигурен, че ще се представи много по зле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

.......Шкодата ли е ниска, гумите ли са кофти (дот 2011, 44 седмица от Еуратек). Вярно, че долу е лед, коловоза е 15 - 20 см. но как успяват другите. Тази сутрин гледам на прясно изринатото от мен се настанили - Ауди А6 най-стария модел, Пежо Боксер и още някакви колици.

Пробвах да включвам и изключва ASR-а, но нищо не може да се засили човек и да се покатери ...

 

Поздрави smile159 ,

Деян

Здравей Деяне,

Понякога проблема е и в задкормилното устройство smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема не е в колата, а че улиците не са чистени - не чисти, а не са и направени опити за чистене на някои улици!

 

Пред офиса всеки Божи ден, като дойда на работа, за да има къде да спра - трябва да взема лопатата от охраната, за да направя поне малко по-нисък острова в средата на пътя, за да не търся после кран да ме премества... Нито гумите са проблем, нито колата - вериги, като на танк си трябва за такива улици и няма да има проблем.

 

За сега не мога да се оплача от мъки с колата - затънал съм, за двете зими откакто я имам, точно 5 пъти. Бутали са ме точно толкова и бутането не е отнело повече от 10 секунди - т.е. не е имало мъки. Гумите са Barum Polaris 2 195/65/15 - DOT някъде от 27 седмица на 2008 година... Старички са, но пък минавам през места, където Мерцедес S500, Audi A4 B6 и други, които съм бутал лично аз - не минават. И не трябва да се окопаваш, ако затъне и да продължаваш да въртиш сам с пълна газ, без някой да помогне или да си помогнеш с изриване на снега - загинал си...

 

Снощи, като си тръгвах, понеже разни джипове минават и пак омазаха пътя - един тип ми разправяше, че трябвало да изключа ASR-а и да давам много газ, да въртяла на едно място и той да бутал - викам "мда, точно"... Да съм изкарал леда чак, да се окопая както си трябва и тогава да ме бута и да ми каже след малко "ми, аз ще си ходя, няма да излезеш"... Гениално!

 

Караш бавно, на по-висока предавка и тя зацепва, не боксува и няма проблеми - стига да не си се набил така, че да увиснат гумите - т.е. да подпред отдолу на купето. Три пъти го направих това, като бях влезнал напряко в коловоза - няма излизане, ако си сам.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще споделя моят опит от тазгодишните зимни премеждия в София. Гумите са ми Нокиан WR2, 205/55/16", карам ги втора зима, единственото ми сериозно закъсване беше в една малка уличка в Студентски град, където снегорин никога не е минавал. В едната посока минах без проблем- високи коловози, лед, даже спрях и бутнах един таксиджия с едно малко Хюндайче защото влезе напречно на коловоза, и никакъв проблем с потегляне и влязох в доста дълбок сняг за да се разминем. Но след 3 часа беше заваляло сняг и се беше раздухало и на пътя имаше нов сняг поне 20см. И проблема дойде от това, че колата не беше засилена достатъчно от приятелката ми която караше и спря в един момент и се окопа, и стигна до лед - няма мърдане просто. 6 човека ме бутаха голямо шоу, но просто беше само лед под снега и даже трудно се ходеше. Сетих се да сложа стелките под гумите, че поне да има някакво сцепление, не съм сигурен дали това помогна, но излязох. Иначе всеки ден паркирам в доста висок сняг 20-30см и повече, винаги иска малко усилие, но се справя прилично колата. По лозенските коловози минава нормално с неприятно стържене отдолу, просто малките улички там са ужасни в момента, но мисля, че със задницата може по-лесно да се качиш на кловоза особено ако е замръзнал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е лично мнение, но:

 

Гимите биват зимни и зимни. Едните зимни копаят яко в сняг и лед. Но пък са по зле на високи скорости, имат лошо сцепление на мокро и т.н. Аз например, когато е за копане съм с две ръце за Барум Поларис и Викинг. Това са гумите с които най-трудно съм се окопавал. Пробвал съм ощe Гудиър УГ, Фулда КМ и Гиславеди някакви. Много по зле като копане. Каучука е по-твърд, шарката не толкова агресивна и не копаят добре. За сметка на това са много по добре при висока скорост. С първата група направо усещам как гумата се оусуква странично в остър завой, много кофти усещане. Но пък копат....

 

Вероятно много хора няма да се съгласят с мен, но ако искам гуми да газя дълбок сняг и киша, няма да си купя гумите които сме свикнали да пишем като "много добри" - Гудиър УГ, Мишелин А4 и Континетал ТС. Те са правени за работа при широк диапазон от условия и съответно в края на диапазона издишат.

 

За зимата агресивно зимни. За лятото - чисто летни. И зимата задължително най-тесните възможни. За лятото - колкото по широка ми понася джоба, толкова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да споделя моя опит с Октавията и Continental TS830 205/55/16 2010 година DOT.

Тези гуми за да се държат добре в сняг трябва да се карат по-меки.

Карах ги на 2.4 както беше по книжка - 2.2 +0.2 за зимата и беше някъв ужас.

Въртене яко, окопаване, не може да излезе от коловозите, трябва да изключвам TCS-a за да тръгне на места.

Сега ги карам на 2.0 и е много по-добре положението, с TCS-a се разбират добре и ако се закопаеш

някъде и не тръгва с TCS и без TCS няма да тръгне.

Паркирането при качване на коловози винаги е по-добре на заден ход.

Много надежди възлагах на EDL-a - ташак пълен е.

Днес подцених един сняг и се бухнах в него и се оказа доста дълбоко

та се окопах хубаво. Дойдоха хора да бутнат, дадох на една девойка да се качи да дава газ

а аз да бутам с едно момче и гледам как едната гума си върти спокойно а другата не мръдва (това с TCS on).

Не знам кога се очаква да сработи EDL ако не в такъв момент - да вдигне колата 30км/ч с едното колело.

Та извадих лопатката сложих едната стелка и излязох пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен,и честита истинска зима,такава хубава не помня отдавна да е имало.Колега dtstyle-незнам защо се получава така при теб,предполагам че гумите са ти неподходящи.Моята Октавиана/от гаража/ с гуми Гудрич , зимни, чисто нови,направо ме шашна-няма закъсване,а като ползвам и asr a,смело нагазвам в снега.Имам и голф 2 ,отлично поддържан автомобил с зимни гуми- е закъсва си,трябва да се бута!Единствено октавиата е ниска и почва да дере,нямам и кора отдолу и ме притеснява да не скъсам нещо,оценка от мен отличен за шкодата при тези условия. s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И зимата задължително най-тесните възможни.

 

Е тук не мога да се съглася. Точно преди 3 дена се борихме с една такава улица, с дълбоки коловози, отдолу с лед...Единствения начин да се мине улицата беше да се качиш на единия страничен борд и с другата гума да си по средата. Та аз бях със доста по-широки гуми от стандартото за Нисана и минах от втория опит. Широките гуми не потъваха в мекото, сякаш плаваха отгоре - разбира се с приплъзване и на втора. След мен 2 коли се опитаха да минат по същия начин, ама бяха със стандартни тесни гуми и на мига затъваха яко в мекото. Бих сложил най-тънките възможни само ако са със шипове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееее твойто е частен случай, породен от БГ реалност. :) Всяко правило си има изключение.

 

Това, че тесните гуми са по-подходящи за сняг, не съм го измислил аз:

 

http://beyondtheredline.files.wordpress ... olberg.jpg

http://www.automobilesreview.com/upload ... y-2009.jpg

 

Направо изглежат неестествено тънки, а? С шипове са. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумите са едно на ръка, но внимавай с леда и коловозите защото шкодата е отвратително ниска кола и при това картера и е алуминиев и тънък като вестник, чупи се за добър ден и с него и маслената помпа и верига та и и става от нищо нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Barum Polaris 2 DOT 2005, 165/70/14 минават отвсякъде, а в момента съм с 4 мм грайфер. Този им е последния сезон.

А с коловозите проблема се рашава с 4х4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее, ти щом в Лозенец имаш проблеми не идвай в по крайните квартали като Княжево примерно. Няма влизане няма излизане smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с континентал TS830P и размери 235/45/17 и досега не съм имал проблеми. В коловозите си лашка ама то там няма друг начин, при нас са широки колкото моите гуми и а съм кривнал малко веднага ме връща обратно. Паркиране само на заден ход и колата се намества перфектно.

Гумите на колко са напомпани само masterone може да каже щот при него са слагани и както ми ги е нагласил така са си.

Даже на един вътрешен паркинг между блоковете успях да направя обратен завой при 6метра разстояни, пълен десен и гумите просто си изтеглиха колата настрани.

Смолян-Пловдив в най-критичния сняг в началотона януари без проблем минах.

Така, че мисля размера има значение, но не много.

Иначе за лягането по корем - там с каквито и да си гуми все тая, затова една малка лопатка в багажника заедно с веригите и така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брях! Вие тука сте били много чевръсти в писането и помагането. Наистина мнения много, но ако мога да обобщя от всичко казано до тук причините са:

 

- гумите може да са по-тесни и ще работят по-добре. В това съм убеден с предната ми кола (Роувър и гуми Lassa Snoways - никога не съм затъвал), лятото широки, зимата тесни

 

- Октавия 2 е по-ниска и това е видимо, за което тя по-често ляга на тумбак и по-добре както казахте да не се пъна много, че отиде картера и не ми се мисли.

 

- улиците на са чистени, 15-20 см. в средата и толкова отстрани и няма завиване. Ляво, дясно ... само направо. В средата лед, коловоза лед, отстрани лед.

 

- Задкормилно устройство, т.е. аз. При положение, че не завива не виждам какво може и да направи и Алберто Томба smile159

 

Съгласен съм и с това твърдение 2 типа зимни гуми. Пример са едни слжебни дачии с debica frigo, предната ми кола с lassa snoways 2. Зимата, когато се кара извънградско бучи и фучи, но в преспи си копае като багерче.

 

Айде успех в преспите и леда, че пак заваля :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,гумите ти са доста добри(според повечето тестове),така че не мисля,че е в тях проблема.

Погледни налягането(да не си се престарал с помпането)-2 атм. са достатъчни.

Другото,което е истина е че Окт1 са доста ниски(по-ниски дори от Окт2 и доста други коли)и ако са много дълбоки коловозите може да "ляга по корем"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с континентал TS830P и размери 235/45/17 и досега не съм имал проблеми. Гумите на колко са напомпани само masterone може да каже щот при него са слагани и както ми ги е нагласил така са си.

 

Колкото пише на толкова сме ги направии, но е препоръчително да се проверяват 1-2 пъти в месеца! Със сигурност при температурни разлики 15-20 градуса, въздуха в гумите се свива и разширява!

Аз на фабията 14" -ките съм ги пуснал на 1.8 и пак се окопава. Няма блокажи и като се окопа, едната гума върти а другата не! Направо полудявам така ](*,)

 

Проблема с коловозите и малките улички е това, че под мекият кишав сняг е лед!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другото,което е истина е че Окт1 са доста ниски(по-ниски дори от Окт2 и доста други коли)и ако са много дълбоки коловозите може да "ляга по корем"

 

Няма такова нещо. Има ниски има и високи. В ЕТКА пружините за О1 са поне 7-10 вида, като само в БГ се монтират поне 3 вида мисля. Я гледай мойта О1 каква е:

 

http://free.hit.bg/ceco75/pics/sled.jpg

 

Това аз съм го правил, но мисля, че е еквивалента на пакет лоши пътища според нашенските дилъри. Т.е. заводски има толкова високи О1.

 

С това рядко ми се е случвало да легна по корем :)

 

Фабрично О2 не знам да има толкова високи. Даже и с лоши пътища пак е по ниска от еквивалентния О1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://free.hit.bg/ceco75/pics/sled.jpg

 

Това аз съм го правил, но мисля, че е еквивалента на пакет лоши пътища според нашенските дилъри. Т.е. заводски има толкова високи О1.

 

С това рядко ми се е случвало да легна по корем :)

 

Найс а ... харесва ми ;) ! Сега се сещам, че Octavia 2 с фейслифт са доста вдигнати. Може би да са се усетили, че това е проблем и са го решили по този начин. Но предвид много разходи, които направих едва ли скоро ще тръгна да си играя да я повдигам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите впечатления от Continental WinterContact TS 830 са че на сняг са невероятни, зацепват много здраво, но на лед понякога се хлъзгат. И мен са ме изпреварвали фабии с доста по-тесни гуми в поледицата =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Найс а ... харесва ми ;) ...

 

Ми то абсолютен кеф няма. Вози по дървенко, центъра на тежестта е по-високо, т.е. трябва да се кара по-кротко. Визията се влошава. Но аз затова съм я направил - 90 коня кротко и икономично магаренце, караш и не мислиш непрекъснато къде ще закача, какво ще ударя... Особенно тази зима се убедих, че да гледаш от по-високо е предимство. Само се чудя, що не взех 4х4 90 коня, с тия доработки щеше да стане перфектното магаре за нашите реалности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.