Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Възстановяване на фарове- счупени уши и матирало стъкло


Ivo_Dinkov

Recommended Posts

След като открих, че ушите за закрепвание на десния ми фар са счупени от подпиране на бронята отдолу, в участъка на халогена, започнах да издирвам втора ръка оригинален.

Открих на приемлива цена, но ми пратиха още един със строшени крепежни 'уши'.

Седнах, премислих дали си заслужава да купя Депо само заради корпуса му и реших да рециклирам моите s_flag

 

1. Свалих фаровете.

Принципно има тема как се свалят. Аз реших, че при -10 не ми се маха бронята и огледах какво затруднява свалянето им при цяла кола:

- винта в преден десен ъгъл/ в близост до радиатора се сваля с леко посукване, важното е да му се прекара шайбата извън бронята- малко силиконов спрей върши чудеса smile021 Пазим боята на бронята!

- щипките на стъклото- те са с декоративна роля, след като е заленало стъклото, затова махаме ГОРНИТЕ с подпъхване с плоска отверка от към КОРПУСА (а не от към стъклото)

- крушката на мигача и капака на гърба на фара- махаме ги и двете

- пръскаме със силиконов спрей долната част на фара, аз подложих и микрофибърна кърпа, за да пазя боята на бронята

Отвиваме горните винтове и този на гърба на фара и леко вкарваме ъгъла с мигача навътре, а другия край издърпваме навън.

С въртеливи движения и леко навдигаме преплъзгаме фара над бронята. Контакта между фара и бронята е САМО на двете долни щипки. Там пазим боята. Естествено, няма как да свалим лесно долните- направено е умишлено така, за да посетите сервиз за тази проста манипулация :smt0344

Откопчаваме и буксата на фара- много неприятно се сваля- натиска се чопчето навътре и се дърпа смело. Псувните помагат smile049

 

2. Почистване

За тази манипулация аз се доверих на професионалист, но да опиша как се процедира.

Ако имате желание да си почистите рефлекторите, най- лесния начин е да нагреете с пистолет за горещ въздух и с тъп нож за мазане на масло да разлепите стъклото от корпуса.

После следва перфектно почистване на старото лепило, изваждане на декоративната рамка пред рефлектора и самия рефлектор.

С кърпичка за монитор се почиства рефлектора, никакво мокрене!

След това се полира стъклото със специален сет от пасти за стъкла от пластмаса- при мен беше ползван сет на 3М от 3 пасти.

Измива се корпуса отвътре, изсушава се перфектно!

Следва сглобяване.

В зависимост от цвета на декоративната рамка пред рефлектора се ползва прозрачен силикон за хромирана и черен- за черна- важно е, понеже после си личи!

Притискаме добре. Обираме излишния силикон.

Слагаме стягащите скоби.

Чакаме малко да стегне и с пръст, навлажнен със сапунена вода полираме образувалия се фин филм от силикон между корпуса и стъклото (на снимките не е напълно почистен).

 

3. Възстановяване на счупени щипки

 

Изходна позиция- щипката липсва.

Има предвиден вариант за ремонтираане с оставяне на място за винт.

Измислих планка с отвори, в които да влезат 3 самонарезни винта.

Планката е пробита така, че да минат трудно през нея самонарезните винтове (ползвах за гипсокартонови профили).

Мерим къде се падат отворите на планката и пробиваме отвори и на 'ухото'.

Така ухото е закрепено със самонарезените винтове, които държат и планката, и корпуса на фара, а планката е закрепена за съществуващия фабрично отвор за ремонтиране на крепежните уши.

След като завиете всичко, препоръчвам да се напълни участъка от 5-6 мм, в който влизат самонарезноте винтове, със силикон, за да се запечата пробива на корпуса.

 

Накрая си имаме възстановен до блясък фар.

Като мога, ще снимам как стоят на колата, много се промени визията от такава дребна манипулация s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.