Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на зарядно за акумулатор


Mishelle

Recommended Posts

Имам едно старо, но перфектно зарядно, ГДР производство от 80-те години. Върши ми идеална работа, но зарежда на макс 4А. До сега всичките ми коли са били с малки двигатели и малки акумулатори. Сега на дизелака акуто е на почти 5 години, все още е със зелено оЧо, но мисля, че е време да го обслужа с един заряд, защото се убедих, че по Убаво от оригиналното аку няма. Води се необслужваемо и не съм сигурен дали е удачен вариант да го зареждам с наличното зарядно. Пък и идва 14.02. и жената иска да ми купува подарък. Чудя се между българския вариант на Дечев или чужд - на Bosch C7 (има брошура в дясно). Разбира се, ако е оправдано бих искал парите ми да отидат за български продукт. Желанието ми е да имам зареждачка за повечето видове авто акумулатори на нашия пазар. За Бош C7 пише, че става за тях. Някой има ли отзиви от зарядното на Дечев Електрик Инструментс? Ако се сещате за друга алтернатива, също би било интересно. В тази насока - не търся нещо бюджетно, обичам техниката да ми служи дълго време вярно и безотказно. В случая около 200 плюс/минус 50 лева са някаква разумна граница, която съм си поставил. Но ако за 300 ще взема нещо мнооого по-добро, бих се замислил. И последно - не искам зарядното да е нещо огромно и тежко за професионални цели.

 

Благодаря :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, сори за офф-а - със съвет по въпроса не мога да ти помогна, щото и аз още си ползвам едно дърто БГ зарядно тип АПК модел 89 г... но за едно ти завиждам благородно - случил си на жена! Моята на тази дата не ми прави подарък /сумата изобщо не коментирам/, а точно напротив - чака от мен такъв :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ползвам CETEK шведска фирма но е правено познайте къде http://www.ctek.nu/gb/en

- модел 3600 означава 3.6 ампера

- зарежда по специален алгоритъм ето го http://prikachi.com/images/211/4371211x.jpg

- напълно автоматично,като зареди минава в режим поддържане

- зимен режим (снежинката) при температури под +5 градуса напрежението стига до 14.7 V иначе е 14.4 V

- валго и студоустойчиво дават го да работи до -20 градуса

- единствения минус е че зарежда бавно дават 100A акумулатор да достигне 80% за 20 часа моя 74 A поизтощтен но не падал се зареди за около 7 часа но това е разрешимо предлагат и 5А и 7А (колкото Bosch C7)

ако колегата проявява интерес на лс мога да дам координати на фирмата

http://prikachi.com/images/46/4371046l.jpg

http://prikachi.com/images/234/4371234L.jpg

п.п фирмата прави зарядни за много производители като оригинален аксесоар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни трафа как е и ако е сериозен и е със селен веднага махай селена и слагай 4бр. диоди от алтернатор или има по двойки на плочка по радиочастите. Поне 10-15А да са и получаваш мин. 7-8А заряд. Тествано на българско. Другия вариан тороид на 12в. и диоди 20А. Сегашните на са много за предпочитане или ги гледай на килограм :D да имат сериозен траф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка, сегашните са повечето с импулсно захранване, затова са лекички ;) Между другото на моя също пише 3,5 А при 12V /щото има и положение 6V - 5A/, обаче като го меря при зареждане между клемите мултицета ми отчита над 6А заряден ток :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е - зарядните сега са малки при по-добро качество на заряда - импулсно..

Но според мен - най-добре се зареждат оловни акумулатори - на място , в колата. Чел съм доста по въпроса и съм стигнал до този извод. Просто уникалното разклащане на купето и разместване на електролита не можеш да го постигнеш(освен ако не ходиш от време навреме да го подритваш), а това има значение за предотвратяване на сулфатизацията..

Затова - изправна зарядна система на автомобила - и пей сърце.

В "акумулаторджийниците" - тестват акумулатора с товарна вилка и могат да кажат на какъв етап от живота си е определн акумулатор. Там могат и да долеят електролит, ако е необходимо. Аз съм решил да посетя едни, които ми изглеждат читави вместо да купувам или да си правя зарядни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарядното на Дечев е добро като възможности и параметри.Хубавото е,че има контрол на заряда,макар че и твоето би ти вършило работа.

Това ,че е по-слабичко - не означава,че не може да зарежда акумулатор с по-голям капацитет.Е...ще зарежда,но за повечко време.

На мен ми стана интересно пък....след като свети индикатора в зелено,защо си се затирнал да зареждаш акумулатора.

:-k

Той си е перфектно зареден на този етап. Едно аку тръгне ли да се скапва,никакъв заряд не може да го оправи.

Аз лично бих сложил да дозареждам акумулатор на кола ,която редко се кара.Ако твоята ежедневно я ползваш и няма проблем с алтернатора, няма смисъл. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз ползвам CETEK...

Ти ме хвърли в размисъл. Гледах им сайта и според написаното ми допадат доста, макар, че съпоставимо с Bosch идват по скъпи (7А на едини и другия е с разлика от 100 лв.). Но пък този от 5А ми допадна и като цена. Всъщност за него пишат 5А макс. Означава ли това, че се регулират по някакъв начин? Виждам, че като функции и разграфяване е същия като твоя. Би ли ми казал, ако аку-то е наполовина разредено, това ще се отчете ли по някоя от скалите от 1 до 6? Въпросът ми е свързан с това по какъв начин уреда показва заредеността на батерията. И ако позволиш последен въпрос - ако зарядното е в поддържащ режим и спре тока (на блока, примерно), след възстановяване на захранването ще продължи ли поддържащия заряд? А в случаите когато е в режим на заряд?

 

Благодаря ти.

Зарядното на Дечев е добро като възможности и параметри.Хубавото е,че има контрол на заряда,макар че и твоето би ти вършило работа.

Това ,че е по-слабичко - не означава,че не може да зарежда акумулатор с по-голям капацитет.Е...ще зарежда,но за повечко време.

На мен ми стана интересно пък....след като свети индикатора в зелено,защо си се затирнал да зареждаш акумулатора.

:-k

Той си е перфектно зареден на този етап. Едно аку тръгне ли да се скапва,никакъв заряд не може да го оправи.

Аз лично бих сложил да дозареждам акумулатор на кола ,която редко се кара.Ако твоята ежедневно я ползваш и няма проблем с алтернатора, няма смисъл. smile027

Да, знам, че и моето ще зарежда и че е въпрос на време да го направи. Това, което ме влече към новите модели, произведени около 27 г. след моето, е следящата електроника и самоизключването (минаване в режим на поддържащ заряд). Моето също има такъв поддържащ режим, ама се избира ръчно. Не че до сега съм имал ядове, следя си електролита ръчно (ако мога да отворя аку-то) или следя температурата му. А за зеленото оЧо - абе то е зелено, ама нали писах - аку-то гони 5 годинки и бих искал да го закача за заряд. Колата се кара ежедневно, но напоследък основно на къси дестинации. Инак лятото не спира, вярно е. Ама ми се ще, ей така, профилактично, че по-Убаво от фабрично аку май няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мене най хубавото зареждане е за 24ч на 2-3 ампера.От личен опит знам че не е хубаво да се зареди набързо.Дано да съм бил полезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато на моят оригинален акумулатор му се окъси клетка, окото още си беше зелено. То обикновено е свързано към една клетка и дава много лъжливо показание. За зареждането, по добре дай парите за нов акумулатор, отколкото да експериментираш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моето е стария модел и няма скалата с числата има два символа акумулаторче наполовина пълно лампата под него свети червено и показва че зарежда другото акумулаторче е запълнено лампата под него свети зелено и показва че е зареден в режим поддържане го държи на 13 V измерено с мултицет в момента които падне под 13 V светва червената лампа ако е тихо се чува как се зарежда импулса които трае около 5 сек напрежението скача и пак светва зелената лампа прави ми впечатление че акумулатора през цялото време на зареждане остава студен мисля че ампеража играе при първия цикъл (десулфатизация) във втория цикъл е максимален а ако тока спре когато дойде го дозарежда във всички случай е паднал под 13 V и пак минава в режим поддържане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли , ако пуснеш акумулатор (колко и ще амперчаса да е) на голям ток ще кипне за секунди , а това не е добре за него с каквато и електроника да ти е зарядното , а от тези новите аз лично не бих си купил и още съжалявам , че си изгорих старото българско зарядно.

Лично мое мнение да си ползваш старото изпитано зарядно , па ако ще да струва чакане цяла събота и неделя .

Още нещо понеже тез дни си имах вземане-даване с акумулаторджии , та те ми казаха , че новите акумулатори обикновенно умират като почнеш да ги доливаш и зареждаш ... не знам твоя какъв е , ама като работи що са навираш у шамарите да си причиняваш само разходи .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За зареждането, по добре дай парите за нов акумулатор, отколкото да експериментираш.

:smt017 Напълно подкрепям, щом си приготвил 200-300 лв направо ги инвестирай в нов качествен акумулатор и ще си решиш въпроса за 3-5 г. напред, а пък стария щом още е читав може да си го пазиш за резервен и дозареждаш отвреме-навреме със старото зарядно, както препоръчва Гената... защото всичко се случва - примерно внезапна повреда в релето, презареждане преди още да си се усетил и... чао на акумулатора smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мене най хубавото зареждане е за 24ч на 2-3 ампера.От личен опит знам че не е хубаво да се зареди набързо.Дано да съм бил полезен.
това е така казвал ми го е акумулаторджия за това взех 3.6 A пък и цената беше приемлива 120лв но времето за зареждане на един 120 Ah акумулатор ще доста дълго
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мене най хубавото зареждане е за 24ч на 2-3 ампера.От личен опит знам че не е хубаво да се зареди набързо.Дано да съм бил полезен.
това е така казвал ми го е акумулаторджия за това взех 3.6 A пък и цената беше приемлива 120лв но времето за зареждане на един 120 Ah акумулатор ще доста дълго

 

По учебник трябва зарядното да дава една десета ток от капацитета на акумулатора.

т.е ако акумулатора е 100А зарядния ток трябва да е 10А

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисере, остави учебниците, това е номинален заряден ток, за него се дава номиналното време за заряд.

---

Чете се документацията на конкретния акумулатор, а там са дадени всякакви зарядни криви.

Има и за C/10, но има и за C/5 и за C/20 и т.н.

Колкото с по-малък ток се зарежда акумулаторът, толкова повече цикли издържа, и обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бисере, остави учебниците, това е номинален заряден ток, за него се дава номиналното време за заряд.

---

Чете се документацията на конкретния акумулатор, а там са дадени всякакви зарядни криви.

Има и за C/10, но има и за C/5 и за C/20 и т.н.

Колкото с по-малък ток се зарежда акумулаторът, толкова повече цикли издържа, и обратното.

 

Точно така,даже на не малко места вече се препоръчва зареждането да става с ток 1/20 от капацитета на акумулатора.По този начин се постигал заряд близо 100%,докато при зареждане с ток 1/10 от капацитета акумулатора се зареждал на практика до 90%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес нещо се задави служебната и въртях до де не умря батерията нацяло , свалих я 62ампер часа !?!? бам на зарядното на 30А за половин час падна на 15А на единия чяс под 10А бам на колата паля и тръгвам

Никога няма да дам 200 300 лв. за някъв китаиски бош дето тра чакам 20 часа си запаля колата !

Ся ще кажете ма ти така ще си прецакаш акумулатора е да ама не на него му е кеф веднаж на няколко месеца някои да го изтошти и да го зареди еи така ударно Зарядното е правеняк на единия полу период зарежда на другия леко разрежда та 25 пъти в секундата зарежда и 25пъти молко разрежда така съм чел по букварите и от опит знам че се въстановява по добре . Та идеята е да е по як да може кат си на зор да ти свърши работа не да са молиш на китаиското божество

Нямах удължетел иначе паля директно на зарядно \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "Mishelle" - Това ми се вижда интересно: Натисни точно тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес нещо се задави служебната и въртях до де не умря батерията нацяло , свалих я 62ампер часа !?!? бам на зарядното на 30А за половин час падна на 15А на единия чяс под 10А бам на колата паля и тръгвам

Никога няма да дам 200 300 лв. за някъв китаиски бош дето тра чакам 20 часа си запаля колата !

Ся ще кажете ма ти така ще си прецакаш акумулатора е да ама не на него му е кеф веднаж на няколко месеца някои да го изтошти и да го зареди еи така ударно Зарядното е правеняк на единия полу период зарежда на другия леко разрежда та 25 пъти в секундата зарежда и 25пъти молко разрежда така съм чел по букварите и от опит знам че се въстановява по добре . Та идеята е да е по як да може кат си на зор да ти свърши работа не да са молиш на китаиското божество

Нямах удължетел иначе паля директно на зарядно \:D/

 

 

Те за това става дума. Трафче той си дърпа нужното и почва да пада. Другото е измислица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва, което загубих или го дадох на някой и не мога да се сетя ня кой е връх на сладоледа. КЕДР - съветско, 8А, с циклично и автоматично зареждане. И го потурчих някъде и се боря сега с едно правено от стабилизатор за руски лампов телевизор. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска с мечката бяхме да пазарим инструменти и в магазина имаше от българските зарядни тея от Пещера изглеждат прилично здрави и са си с нормален траф не някъв импулсен боклук , колега тва ибеиското колко пари ще доиде и ако не работи ще им го върнеш ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към 100 лв. с доставка по пощата.

От няколко м. в работата сме с ново зарядно за електрокарите - импулсно, българско. Забравих какво е доливане на вода!

Преди малко получих писмо от тъговеца, с което ме уведомява, че зарядното е с енгилизки контакт(с 3 уйовини). Помолих го да ми изпрати и адаптор .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.