Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Вече собственик на Октавия.


aradovanov

Recommended Posts

Здравейте,

До сега съм карал само VAG автомобили, а от скоро съм собственик на Шкода Октавия 1999г. AGR 1.9TDI 90h.p.

Като за начало искам да рзбера какво съм си купил :oops:

Октавия 1 - е ясно. Фейслифт? Или не?

Прилагам снимка на хубавицата:

post-10451-138453364031_thumb.jpg

 

Сега да започна със въпросите и проблемите които изникнаха на първо четене.

 

1. Топлото палене е с доста въртене (имам голф 1Z пали от четвърт).

Колата не е карана редовно и акумулатора не знам в какво състояние е.

Прави ми впечатление, че всеки път върти горе долу еднакво време преди да запали.

ТДИ - тайминга не съм го гледал - може ли да е от него?

Друго?

 

2. Задно ляво ел. стъкло не работи

Какво най-често се чупи в стъклоповдигача и къде да го търся?

 

3.Салона е доста захабен - стават ли седалки от други модели примерно Голф 4?

 

4. Монтира ли се оригинално подлакътник на този модел и какво ми е необходимо за монтажа?

Какво да взема от донора?

 

5. Може ли да се направи конверсия от барабани към дискове отзад?

Пак какво е необходимо?

 

6. Отпред е с 280 FSIII - от каква кола мога да ползвам шенкели за да премина на 288/312?

 

7. Амортисьори 5-та врата не държат - от Еуратек или мога да разчитам и на други?

Приблизителни цени?

 

8. Как стои въпроса с монтаж на темпомат при този модел и мотор?

Монтирал съм на Голф-а и горе-долу съм наясно, но практически как става при Октавията?

 

9. Лампата на врътките за парното не работи?

Как се разглобява?

 

Доста станаха въпросите, но като нов собственик съм ентусиазиран да я стегна, така че ако можете помагайте.

 

Поздрави и благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, като за начало!

Общо взето по всеки един въпрос, който си отправил има теми и то доста изчерпателни.

1. Има лесно решение - чип.

2. Отваряш вратата и проверяваш...после търсиш!

3. Стават, но се продават и доста запазени от Шкода и то тук във форума мисля имаше скоро

4. Монтира се, има изчерпателни теми със снимки - къде с преправяне, къде без

5. Може - много изчерпателна тема има!

6. Ами май най добре от някой братовчед VAG

7. Там, нормално са по-скъпи, но ги има в много магазини - най-добре сваляш, и с него търсиш точния размер

8. Същото като при VW. Моят е монтиран от приятел с G4. Трябва да го активираш след монтажа с VAG-COM

9. Има също изчерпателна тема със снимки - по спомен се дърпаше средната врътка, но по-добре виж темата

 

Като цяло, ако ползваш търсачката ще откриеш всичко, добре описано и снимано!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и добре дошъл в сектата!!! s_flag Мноооого безаварийни километри и приятни емоции с красавицата.

Фейслифтова е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и добре дошъл!

Много добре изглежда колата. За повечето неща които питаш има теми във форума само ползвай търсачката!

 

По въпрос 1 - viewtopic.php?f=1&t=15666&p=170007&hilit=%D1%82%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D0%BB+%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%82#p170007

 

По вупрос 3 и 4

Има обяви на колеги които продават цели салони също и подлакътници

viewtopic.php?f=46&t=26563&p=293021&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA#p293021

 

viewtopic.php?f=14&t=26457&p=291821&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BB%D0%B0%D0%BA%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA#p291821

 

По въпрос 6 !

Шенкели за 288 или 312 може да търсиш от Октавия 1.8Т или RS. Също от Голф 4 силните мотори. Аз скоро ще преминавам на от 288 на 312 и ще ми останат излишни колмплект апарати АТЕ 54 + супорти и дискове. Ако имаш интерес пиши ЛС.

Може би занеш, но да ти напомня! Ако минаваш на 312 мм, по-малка джанта от 16" не влиза!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "aradovanov" - Здравей. Честито за хубавата кола. Ще се изкажа, само за нещата, за които знам нещо.

 

Въпрос 1: Паленето, най-лесно, се оправя с едно съпротивление и едно реле за време.

Въпрос 2: Най-често се чупят едни пластмасови водачи. За тях са хванати жилата и се движат по самите отвестни релси. Ако само те са счупени, без жилата да са "нахапани", в "Еуре Тек" има оригинални водачи и не са скъпи. Ако и жилата са повредени, отиваш на ремонт. В София, ремонт с 2 години гаранция, е 75 лева.

Въпрос 4: Има оригинални подлакътници, да, но не знам точно какви елементи влизат в неговия комплект.

Въпрос 7: Амортисьори за багажника може да си вземеш и неоригинални. Аз лично ги смених преди зимата - 40 лева са двата, от Фирма "Ем Комплект 33". Ако по марка и модел на автомобила не излиза нищо, търси амортисьори с еднакъв физически размер, от друг автомобил, с комби каросерия.

Въпрос 9: Трябва да извадиш средния регулатор, за силата на обдухване. Зад нея има крушка, която осветява и 3-те регулатора. Ваденето е ужасно трудно, до толкова, че самия регулатор така силно щраква на мястото си, че почти няма как да се извади, без да се нарани. Аз лично сложих парцалче, сгънато няколко пъти и дърпах с клещи. Само с ръка - на дали ще стане. Но трябва да се усети точно колко да стиска с клещите. Гадна работа с две думи. Интересно ми е в Официален сервиз как биха извадили този регулатор..

 

По тези ТИ въпроси, май само това знам.

 

Ако има други - питай смело.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и много безаварийни километри!

Ако не е тайна за колко пари я взе и от къде,че имам познат който си търси такава октавия за да се ориентира с цените.

 

п.п ...направо те заляха с отговори,но все пак използвай търсачката!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за приветствията и съветите!

Колата я взех за 3400 регистрирана с гражданска :D

Има доста забележки и по принцип търсех друго но... цената ми хареса.

Като екстри има клима и ел. стъкла/огледала, борд компютър (който не показва външната температура??? предполагам датчика или?)

 

 

Общо взето се ориентирам в обстановката - колата е много подобна като мотор и окачване на Голф 4 (VW съм карал само до сега).

Когато започна ремонтите и ъпгрейдите ще дописвам в темата със снимков материал.

 

Имам една молба!

В колата няма музика, но ми се иска да сложа някакво оригинално ЦД, с което излизат от завода, за да се вписва в интериора.

Можете ли да ме насочите какви модели се монтират фабрично, или ако някой продава....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За салон - тук

За задните спирачки - малко по-надолу в тази тема тук.

Колата ти е фейслифт. :smt034

Честито! smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам една молба!

В колата няма музика, но ми се иска да сложа някакво оригинално ЦД, с което излизат от завода, за да се вписва в интериора.

Можете ли да ме насочите какви модели се монтират фабрично, или ако някой продава....

повечето са са касетофон колегата продава viewtopic.php?f=14&t=25228&p=293985#p293985 сд ряко се намира и бързо се продава изглежда така viewtopic.php?f=14&t=26506&p=293356&hilit=symphony#p293356
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги кажете как стои въпроса със задната седалка от Голф 4 хетчбек?

Става ли в О1 комби без преправяне.

За предните разбрах, че стават без преправяне.

Харесах един салон от Г4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл и от мен! smile027

 

Фейслифтова е.

Като гледам извивката на таблото(поне доколкото се вижда на снимката), по-скоро е междинка някаква - фейслифтова предница и старото табло. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, старото е. Не бях го забелязъл първия път. И кво излиза фейслифтова предница с не-фейслифтово табло /и конзола като гледам/? Има ли такива излезли от завода или някой е сменял предницата?! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, старото е. Не бях го забелязъл първия път. И кво излиза фейслифтова предница с не-фейслифтово табло /и конзола като гледам/? Има ли такива излезли от завода или някой е сменял предницата?! :-k

 

Има има и аз доста често ги засичам по паркингите. Гледам от пред свети лъска и с тези фарове и като погледна вътре със старото табло :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли снимка на лоста за отваряне на предния капак този който е при клячалката отпред?

post-10451-138453364188_thumb.jpg

 

При мен се завира м/у пръчките на решетката когато се опитвам да затворя капака и счупи решетката.

Мисля че нещо не е наред или е изкривен?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави, колега, добре дошъл в КЛУБА s_flag !!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл при сектантите, колега, много хубави моменти с колата да имаш!!!! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли снимка на лоста за отваряне на предния капак този който е при клячалката отпред?

 

 

При мен се завира м/у пръчките на решетката когато се опитвам да затворя капака и счупи решетката.

Мисля че нещо не е наред или е изкривен?

 

 

На 5-10 мм е над бронята:

post-4130-138453364204_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много безаварийни км. А за таблото, слагат ги до излизането на тура 2005 на класик версиите. Иначе 99та би трябвало да е преди фейслифта, но това е без знечение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност, не е без значение. Изобщо не съм видял годината и въпроса фейслифтова ли е или не. Няма как да е Ф-лифт ако наистина е '99. Явно е блъсната отпред и е сменена гредата, бронята, фаровете и решетката. Това, което се случва с лостчето може би идва от някаква разлика в гредата между двете коли. Предполагам за това изскача напред лостчето за освобождаване на капака... Трябва идеално да се напасне гредата, а не е изключено и самия капак да е кривичък и от там да идва проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега! И разбира се много безаварийни километри.За осветлението на парното- и моето не работеше и го оправих по следния начин: хващаш с здрави клещи средната врътка,като задължително м/у клещите и врътката трябва да има нещо меко-кече,парцал и тн.Дърпаш рязко и вътре в едно като стъклено цилиндърче се намира малка крушка,която се вади с тънки клещи с остър връх.Не е сложно,но трябва да се внимава да не се потрошат чарколяците,пипкаво е!Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги оправих осветлението на парното smile035

 

Ето снимка отзад:

post-10451-138453364328_thumb.jpg

 

Само за информация - амортисьори 5-та врата Евро 07 - 44.50лв за два броя, остава да видия само колко ще издържат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има съмнения за сменена предница - дай снимка отзад. smile056

 

Тя колата е комби. Те имат ли разлика в стоповете преди/след ФЛ? При моята освен стоповете отзад и броня трябваше да си търся + капачетата под стоповете и панела с осветлението на номера, за да е както трябва. Ама не е комби!

Иначе колата изглежда добре на снимките, дано всичко по двигателя да е ОК, щот' си е кораво копеУе!

Абе...s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя колата е комби. Те имат ли разлика в стоповете преди/след ФЛ?

Същите като при лифтбека. Преди фейса има един черен пластмасов кант под предна и задна броня. След фейса, бронята е цяла и е изцяло в цвета на купето. Като гледам го има. Значи е преди. Важното е на собственика да му харесва. И не е задължително да е удряна. Може някой да е искал фейслифтова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.