Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колеги, някой патил ли си е от такава добавка за дизел?


Recommended Posts

Колегата сипал в резервоара си някакво съмнително творение на австралийската химическа промишленост, титуловащо се добавка срещу замръзване. След това започнали проблеми като гаснене и трудно палене. В момента изобщо не може да запали. Остатъкът от добавката беше замръзнал в шишенцето. Развихме пробката на горивния филтър и от там си изтече нормална на вид нафта. Акумулаторът и свещите са наред. При подаване на контакт се чува виене откъм помпата в резервоара, което не ми се звучи нормално. Колата е Пежо 206 2.0 hdi. Дайте някакъв акъл какво да го правим.

Ето това е добавката:

post-6307-138453363951_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Източваш всичката помия , сменяш горивен филтър и сипваш нова нафта ... така поне правят в сервизите .

По отношение на добавката мога само да те подсетя , че в Австралия няма сняг ... да беше някоя вакса за сърф да вярваш , че е австралийска smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това го попитах - с какъв акъл е взел зимна добавка произведена в страна в която практически няма зима. Явно за някои хора ниската цена е определящ фактор... smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за спама, защото не пиша съвсем по темата...

 

Този автомобил трябва да се кара с масло Polytron и нафта Shell V-Power, и няма да има никакви проблеми с двигателя при никакви условия, т.е. не се налагат никакви магически въздействия smile049 .

Това не се отнася до останалата странна съвкупност от френски технически решения smile048 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че човека е имал предвид Австрия, а не Австралия.

 

А дали проблема е от нея или не е трудно да гадаем от разстояние. Е, освен ако някой не е ясновидец smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно Австралия си е - видях опаковката. Прав си, че е гадаене, но не ми се струва нормално да замръзва в шишенцето на -8 градуса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавките против замръзване се слагат при температура над 0 градуса. Под -6 градуса кристалите на парафина се слепват. :smt0344

Една и съща добавка, в един и също време, държана в багажника на колата при мен не беше замръзнала, а при другия човек - замръзнала. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавките против замръзване се слагат при температура над 0 градуса. Под -6 градуса кристалите на парафина се слепват. :smt0344

Една и съща добавка, в един и също време, държана в багажника на колата при мен не беше замръзнала, а при другия човек - замръзнала. smile049

Значи не е точно така. Казва ти го бивш бензинджия. На Петрол добавките се слагат при доставка на горивото, във фунията. Нали се сещаш, че няма никакво значение каква е околната температура за доставката. Аз лично съм получавал дизел през нощта при температура под -12. Нашата добавка беше като боза и такава си оставаше по принцип.

 

Що се отнася до запушването - той колегата ти го е казал. Източване на цялата гняз, промивка, нов горивен филтър и разцепваш мрака.

 

А на бензиностанцията повече от половината ни клиенти в най-големите студове не ползваха никакви други маркови добавки освен......газ за газени ламби (т.е. керосин). Другото, което всички без изключение са хвалили е Castrol TDA. От там нататък дали е Лики Моли или Хелиос, все тая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - аз съм писал за добавките, които сами си сипваме. Второ - е това дето го написа е илюстрация на тъжната реалност по българските бензиностанции. :smt0344

Затова миналата година в ЛУК спряха да сипват добавката при доставката на горивото, а добавката идва вътре в цистерната. :idea: Преди това кой сипал, кой не сипал добавка ............ И да се уточним - тук не става въпрос за брандираните горива - там е друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо - аз съм писал за добавките, които сами си сипваме. Второ - е това дето го написа е илюстрация на тъжната реалност по българските бензиностанции. :smt0344

Затова миналата година в ЛУК спряха да сипват добавката при доставката на горивото, а добавката идва вътре в цистерната. :idea: Преди това кой сипал, кой не сипал добавка ............ И да се уточним - тук не става въпрос за брандираните горива - там е друга бира.

Така е по всички бензиностанции с изключение на Петрол. Там добавките се наливат при доставка. Те сами си усложниха живота, щото за контрол харчат много повече средства - 1. чести и внезапни ревизии на наличните количества добавка и изразходваното им количество спрямо доставеното гориво, 2. постоянен лабораторен контрол на горивата. От една страна е сигурно, че вложените добавки са толкова, колкото е по спецификация, но от друга контролът харчи средства, а и пак не дава 100% гаранция за влагане на добавки по спецификация. По другите вериги горивата идват миксирани, ама как, по колко е вложено, това го знае само товарната база. И също не е гаранция, че всичко е както трябва. Факт е, че (разрови темите ако искаш) колеги хвалят една верига, други пък се оплакват от нея и хвалят друга верига, от която пък първите се оплакват. Пример: Колеги хвалят газта на OMV, аз пък съм много по-доволен от газта на Петрол. chavdarlk казва, че най-доброто гориво е V-power diesel, а комшията не можа да запали няколко дни мерцедес 270 CDI със същото гориво по време на големия студ, като проблема не беше акумулатора, а той зарежда само V-power diesel от години.

 

Така че всичко е много относително. Единствени константни остават качествата на газта за газени лампи и Castrol TDA. Там не съм чувал оплаквания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че всичко е много относително. Единствени константни остават качествата на газта за газени лампи и Castrol TDA. Там не съм чувал оплаквания.

За цитираното съм напълно съгласен и що се касае до "замръзването" на "нафтата" при прибавяне на керосин (РТ или JET) добавянето на Castrol TDA не е необходимо, т.е. газта за горене е достатъчна. Не казвам, че другите ползи от Castrol-ла са за пренебрегване.

Не забравяйте обаче, че още при производството на ДГ се добавя т.нар. депресатор, т.е. съставка предотвратявяща кристализацията на парафините. Тя самата кристализация се нормира при - 15 градуса и се води "помътняване". Не се заблуждавайте, че добавките по веригите са вълшебни. Ако нафтата в бензинджийницата не е "кръстена" по български с всевъзможни го@на можете да бъдете спокойни поне до -18.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...при прибавяне на керосин (РТ или JET) добавянето на Castrol TDA не е необходимо, т.е. газта за горене е достатъчна...

Явно не съм се изразил правилно. Газ за газени ламби ИЛИ Castrol TDA.

И да се уточним по един въпрос. Тва дет замръзва/втвърдява се или ние му викаме парафин не е парафин. Това е БИО-дизела. Всеки може да си направи експеримент с олио и да го остави на балкона ей сега докато е около -8°С. След 1 час ще види резултата. Депресаторите се слагат именно за това - понижаване на температурата на кристализация на горивото. Да де АМА.....по новите изисквания от 2012 год. % съдържание на биодизел в нафтата е вдигнат от 3 на 5. Съответно може и да отнеме малко повече време докато лукойл нагласи пропорциите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Микрокристали (гел) се получават в ДГ без значение дали в него има добавен биокомпонент при понижаване на температурата. Света още не беше чувал, че ще се добавя олио в нафтата когато се следеше филтруемост при -15 и се добавяше депресатор. Няма връзка с биокомпонента, а с наличието на наситени въглеводороди с дълга верига, които при намаляване на температурата кристализират и се получава помътняването в ДГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оспамихте на колегата темата... :) . По неговия въпрос мога да го посъветвам да си отвори резервоара( вдига се задната дясна седалка и се отвива бидона). Добавката е усвоила водичката и е замръзнала на цедката на помпата. Преди седмица-две правих тая процедура на жената на пежото.

 

ПП: колега, много пъти ще споменеш майките на френските инженери s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.