Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Ремонт на зарядно за акумулатор


tonio

Recommended Posts

Покрай тия студове реших днес да дозаредя за няколко часа акумулатора. Да, ама не - оказа се, че зарядното ми не работи. Може да е само студена спойка, а може и нещо друго. :?

Приемам всякакви препоръки за майстор, който се занимава с ремонт на подобни неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това зарядно от 24лв. не е лошо,но изправителните диоди са му слабички , трафчето също и грее за страх. Препоръчвам,ако някой си купи такова да монтира едно вентилаторче на 12в. като тези в компютърните захранвания.

И другото...гледам ,че пише на него 4А :!: Поизлъгали са малко. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С такова съм от около 3-4 месеца. Не грее и зарежда прилично. Без оплаквания smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-малкия ток се компенсира с време. Празен акумулатор примерно 50 Ач се зарежда за часове=50/ток.

 

Отваряш, ако трафа е в ред /изходно напрежение 16-18 волта променлив, всъщност ако светне крушка 12 в, вързана на вторичната, може и да изгори- трафа е в ред/ махаш всичката електроника и запояваш 1 грец 25 А/1000 в- няколко лева е в Конрад или тем подобен магазин. Трябват 4 яки плоски кабелни клеми, откъдето вземеш греца, не представляват пари. С това може да му правиш късо без проблем, стига трафа да удържи. Поялник ти трябва. Ако трафа не е в ред- засилвай го на някъде преди да си тръгнал по магазини и сервизи повече да не се спъваш в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 дена в студа прибрах в избата един акумулатор от предишната ми кола, бях го свалил от колата преди 1 година и 2-3 месеца. Тогава бях го изтървал едно лято да не се кара колата и когато реших да го заредя със зарядното една вечер не се получи. Като го сложих тогава на колата, много слабо въртеше и се ядосах и отидох купих нов.

Та сега, преди 3 дена, както си седеше в двора на студа и чакаше да го закарам за скраб, реших да го проверя аджеба колко ток има в него. Учудих се че акумулатор, който съм откачил от колата преди година и нещо и стоял през цялото време на студ и дъжд имаше 11.92 волта. Акумулатора е Монбат 55 Ач, на 4-5 години е. И започна едно зареждане със зарядното. Зарядното ми е EINHELL 5 Ампера, като го включих към него, ампермера ми показа има няма 1 Ампер зареждане. Развих капачките отгоре и долях съвсем малко дестилирана вода на 3-4. След първото непрекъснато денонощие около 30-ина часа гледам клетките една по една започнали да бълбукат. Днес реших да го оставя още една вечер зареждане и утре мисля да го изключвам. Явно зарядното ми много бавно зарежда, не знам дали и 0.5 А вкарва на час, но то и бързото не е хубаво. Като напрежение на мултицета в момента е към 14.2-14.3 волта. Клетките всичките бълбукат и се надявам, че ще възкръсне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си е вдигнал напрежението за сравнително малко време,има вероятност капацитета му многократно да е намалял,както и да мусе е увеличило многократно вътрешното съпротивление.Оттам вече стартерния му ток е много малък и можеда не успее да върти добре стартера.Все пак си длъжен да провериш как ще се държи на колата,след като го заредиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си е вдигнал напрежението за сравнително малко време,има вероятност капацитета му многократно да е намалял,както и да мусе е увеличило многократно вътрешното съпротивление.Оттам вече стартерния му ток е много малък и можеда не успее да върти добре стартера.Все пак си длъжен да провериш как ще се държи на колата,след като го заредиш.

след първите 24 часа беше 13 волта, сега вече над 30-32 часа е 14.2-14.3 волта

мисля утре сутринта да го изключа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Баща ми се занимава с ремонт на ел. инструменти и ако искаш може да го погледне.Може да е нещо елементарно,или пък да не става за нищо.Поне ще ти каже какъв му е проблема.Пари за това не взима.Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който иска нека си направи регулируемо.т.е регулираш зарядния ток,който трябва да е 1/10 от капацитета на акумулатора.

Ето една елементарна и доста надеждна схема:

004938350-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попадна ми едно зарядно на BOSCH

Попрочетох му книжката и останах с впечатление че споменават да се зарежда акумолатора както си е вързан в колата.

Това дали е така или не съм разбрал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и аз така заредих стария акумулатор на октито преди година и нещо, малко преди да умре.

Зарядното ми е много старо и много мощно и добре че привечер едно птиченце ми каза да слезна и да проверя какво е напрежението - 15,6V :!:

Т.е. много си зависи от зарядното :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.