Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Питане за домашен климатик


felicialx

Recommended Posts

Една близка приятелка се отоплява с климатик инверторен модел на Тошиба ако това има значение. Пуска го вечер като се прибере обаче не знам кой и казал, че има опасност сега заради очакваните ниски температури когато е изключен през деня да му замръзне маслото на компресора и да стане голяма повреда та затова да не го изключва изобщо.

 

Аз за пръв път чувам подобно нещо ако имате опит моля споделете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 107
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • димон

    12

  • Цецо75

    10

  • PRR

    9

  • karst

    6

Най-много писали в темата

И за нашите са го казвали това - Mitsubishi 9ка и 16ка. Маслото се свива уж и после има опасност да не смазва като хората и да се скапи. Инверторния е по-икономичен и не е проблем да се остави включен цял ден. Той върти на минимални обороти колкото да не тръгва от 0-та и по този начин му е по-ниска консумацията. Пък и като работи цял ден поддържа една температура, вечер да го включваш, той докато размрази, докато тръгне минава 1 час, пък после докато стопли ще стане време за лягане smile021 :) Но аз в крайна сметка пуснах 2 радиатора вместо климатиците..друго си е да ти нагрява въздуха вместо да духа топъл такъв. "Смядово" радиатор на 25 години сигурно.. пушка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една близка приятелка се отоплява с климатик инверторен модел на Тошиба ако това има значение. Пуска го вечер като се прибере обаче не знам кой и казал, че има опасност сега заради очакваните ниски температури когато е изключен през деня да му замръзне маслото на компресора и да стане голяма повреда та затова да не го изключва изобщо.

 

Аз за пръв път чувам подобно нещо ако имате опит моля споделете.

 

 

не си гасете колите , че ще им замръзне маслото и ще ви блокират двигателите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е , това е смисъла на инверторния климатик да не се изключва а само да се намаля когато ни няма в къщи. За пример давам в къщи в хола го включвам вече за постояно около средата на ноември и чак март го изключвам. Разбира се когато отсъстваме повече от 1-2 дни се изключва , но после му трябва 3-4 часа да стопли. По мои изчисления и по данните дадени от производителя харчи около 30-35 лв на месец. Марката е Fujitsu 12-ка. В спалнята не е инверторен но също върши работа , разбира се и консумацията му е повече. Него съм го нагласил на 12 часа работа- включва се в 19:00 и се изключва в 7 часа. Зимата тока е между 90 и 110 лв което за мен е повече от перфектно. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една близка приятелка се отоплява с климатик инверторен модел на Тошиба ако това има значение. Пуска го вечер като се прибере обаче не знам кой и казал, че има опасност сега заради очакваните ниски температури когато е изключен през деня да му замръзне маслото на компресора и да стане голяма повреда та затова да не го изключва изобщо.

 

Аз за пръв път чувам подобно нещо ако имате опит моля споделете.

 

 

не си гасете колите , че ще им замръзне маслото и ще ви блокират двигателите

 

Идеята е в това ,че няма да е много ефективен не че ще се развали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна, че има модели с отделен нагревател, който се включва при много ниска температура и едва след известно време се пуска компресора. Зависи какъв модел точно е въпросната Тошиба.

Иначе с моите (Mitsubishi Electric), досега не е имало проблеми с тръгването до към -10, -15.

Усеща се по звука че им е зор, но потеглят...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да му замръзне маслото? Да се повтвърди - да. Да замръзне - не вярвам. Но като цяло ако климатика е единственото отоплително средство е добра идея да не се гаси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При минус 20 тази сутрин климатика си работеше ... но духането му хич не беше очакваното. А да го гася при тия температури си е самоубийство. Затова си върти, а топлото идва от камината smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с инверторен Тошиба 12-ка настроен е на 22гр. и както каза колегата по-горе от Ноември до Март не го спирам, разхода е около +/- 25-30лв. на месец.

Така, че горе-долу по 1лв. на ден, ако не й е проблем нека си го остави да работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се смята колко ток ще изхарчи за месец? Нали има някаква сложна формула, която дори CEZ не можаха да обяснят веднъж в новините...

 

Ето ги и данните за климатика:

Вид: DC Инверторен

Охлаждане: 2.6 kW

Отопление: 2.9 KW

Консумация охлаждане: 0.82 kW

Консумация отопление: 0.81 kW

 

Колко ток е това за месец от 31 дни, да речем за отопление? Не разбирам особено написаното и не мога да си го сметна сам... Благодаря!

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как предварително да се сметне разхода. Най-малкото заради това, че не знаеш каква температурна разлика трябва да покрива климатика...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грубо:

0.81 kW * 24h * 30 дни = 583kwh.

При средно дневна цена на тока от 16.2ст/kw = 94.45лв/месец. Това е максимума. А колко точно ще консумира зависи от външната температура, вътрешната, изолацията, типа прозорци и т.н. и т.н.

 

@dimibo, хич не знам как точно ги сметна тия 30лв на месец. Ако използваме обратната сметка излиза

1лв/ден / 16.2ст = 6.2kw/ден / 24h = 260w/h * COP 3 = 780w отопление.

За отопление на супер изолирано помещение са необходими 30-35w/м3. Дори да приемем 30w/m3 и височина от 2.2m на помещението излиза че отопляваш максимум 12 кв.м. площ smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грубо:

0.81 kW * 24h * 30 дни = 583kwh.

При средно дневна цена на тока от 16.2ст/kw = 94.45лв/месец. Това е максимума. А колко точно ще консумира зависи от външната температура, вътрешната, изолацията, типа прозорци и т.н. и т.н.

 

@dimibo, хич не знам как точно ги сметна тия 30лв на месец. Ако използваме обратната сметка излиза

1лв/ден / 16.2ст = 6.2kw/ден / 24h = 260w/h * COP 3 = 780w отопление.

За отопление на супер изолирано помещение са необходими 30-35w/м3. Дори да приемем 30w/m3 и височина от 2.2m на помещението излиза че отопляваш максимум 12 кв.м. площ smile049

 

Пепи, благодаря, че потвърди сметката ми! Точно така и аз го сметнах и сравнявах със сметката на dimibo и се озадачих, затова потърсих помощ... В момента с отопление /единствено на ток/ (климатик, печки - около 15 часа/ден) - 75-80лв/месец... Та, ако оставя климатика да работи нон стоп - ще ми издигнат паметник от електроразпределението пред блока... да си го гледам...

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грубо:

0.81 kW * 24h * 30 дни = 583kwh.

При средно дневна цена на тока от 16.2ст/kw = 94.45лв/месец. Това е максимума. А колко точно ще консумира зависи от външната температура, вътрешната, изолацията, типа прозорци и т.н. и т.н.

@dimibo, хич не знам как точно ги сметна тия 30лв на месец. Ако използваме обратната сметка излиза

1лв/ден / 16.2ст = 6.2kw/ден / 24h = 260w/h * COP 3 = 780w отопление.

За отопление на супер изолирано помещение са необходими 30-35w/м3. Дори да приемем 30w/m3 и височина от 2.2m на помещението излиза че отопляваш максимум 12 кв.м. площ smile049

COP-a e 3.68, изолация: отвън - 7см неопор, вътре 1см стереопор+0,8см гипсокартон, ПВЦ , 6,5м-3,8м-2,4м, при едно и също потребление с и без климатика разликата е ~30лв. наблюдавам го вече 4-та година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, само не разбирам за какво ти е печката? На климатик, дори при -15, ти е по-евтино. Но, ако през деня си на работа, най-добре да сваляш температурата. Примерно вместо да държи 20-22градуса да го сложиш на 18, а като се прибереш да вдигнеш пак на 20-22. Така се пестят доста пари. Според разни изследвания 1градус по-ниска температура се равнява на 6% икономия smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за PRR.

 

Инверторния климатик е направен да работи нон-стоп. Просто му сваляй температурата до някакви поносими граници като те няма и не го гаси. Това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В нас трета зима сме с две инверторни хитачита 10-ка и 14-ка. 14-ката не се спира цяла зима и когато ни няма я оставяме на 20гр. и на най- ниското ниво на вентилатора. Същото е положението и нощем, като градусите са 20-22. 10-ката когато няма големи студове като сега я спираме и дефакто я ползваме около 3-4 часа вечер само. Сега от седмица и нея не я спираме, защото при такива минусови температури ще види зор докато тръгне и после докато сгрее.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не си гасете колите , че ще им замръзне маслото и ще ви блокират двигателите

Това също са прави, особено в по - северните краища на света, но разбира се за товарните, дизелови машини.

Иначе аз познавах един таксиметров шофьор, който въртеше една кола със сина си - денем единият, нощем другия, по едно време, бяха трима. Та той ми е казвал, че колата не я гасят...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък на пук на всички физични закони си гася климатика, който не е инверторен. Преди около час го пуснах и в момента температурата е около 22 градуса, а машината си бръмчи нормално и най-важното духа топло. Е не баш кат преди 4-5 дни, но пак духа топло. Що се отнася до инверторите няма проблем да бъдат изключвани, а при включване започват да греят в рамките на не повече от 5 мин. Когато се зададе по-висока температура от възможностите на климатика, той автоматично си редува цикъл отопление, цикъл defrost. Всеки по желание може да остави климатика включен денонощно или да си го изключва без това да е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мише,

 

Нищо не редува smile009 Има си електроника която преценява дали има обледеняване. Ако няма изобщо и не помисля да размразява. Как го разбрах ли? Ами при 3-5градуса навън и снеговалеж (т.е. влажно) defrost-а се пуска грубо на час. Сега на -20 (май сутринта беше и по-ниско) се пуска максимум веднъж на ден. Но и влажността навън е близка до нулата smile049

 

PS: Той климатика и на -50 ще работи. Друг е въпроса колко ще му е КПД-то :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и отговора от МЕИ /Технически уневерситет/ който очаквах:

 

Здравейте, въпросът е уместен и безпокойството - донякъде основателно. По стандарт днес се произвеждат почти изключително синтетични компресорни масла с температурен интервал на втвърдяване между -31 и -35 градуса по Целзий (типична -33) за най-евтините и доста по-ниски температури за по-скъпите и качествени масла. Маслата не замръзват като водата - с кристализация - а като восъка, парафина и лойта - постепенно, вискозитетът започва рязко да се увеличава с по-нататъшния спад на температурата под дадена точка (т. нар. "pour point"). Eто защо дори при -33 няма основание за паника - компресорът ще изпита голям съпротивителен момент, но няма да бъде напълно блокиран. В резултат токът му ще бъде по-голям, ще го стопли по-бързо и маслото скоро ще се нагрее до работна температура, имайки предвид малкия му топлинен капацитет.

В климатиците не се слагат от най-евтините масла - като правило с температура на "овосъчаване" не по-висока от -40. Но даже ако допуснем, че са сипали от най-евтиното масло, то си е пак с доста по-ниска температура, отколкото може да се случи по нашите места (-33).

Имайки предвид всичко това, не си струва човек да държи климатика постоянно включен - дори в Аляска нямат описания проблем, макар че на почти всеки му минават подобни мисли през главата.

 

Относно обледеняването на външното тяло, повечето нови климатици се самообезледеняват, но за по-старите понякога трябва да се полагат грижи, в смисъл, че действително питите на някои от тях се заледяват. В такъв случай е нужно за известно време климатикът да се пусне в летен режим, т. е. да топли навън и да охлажда навътре, за да се размрази.

 

Ето и спецификация на съвременните компресорни масла:

 

post-5513-138453362847_thumb.png

post-5513-138453362976_thumb.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При такива ниски температури като се гаси климатика има вероятност да замръзне или да се обледени перката на вентилатора на външнота тяло и при пускането на климатика да се счупи, а това не е за препоръчване. Затова аз съм избрал варианта с оставянето на климата да работи и да си подържа. Хвърлям им всеки ден по едно око да видя дали имат лед по тях. Също е добре още при монтажа на външното тяло да не се слагат малките извити на 90 градуса пластмасови тръбички отвеждащи конденза, защото като замръзнат е по- лошо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.