Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Имам ли проблем с термостата?


sinoptik

Recommended Posts

През първата зима, след копуването на Октавията/2008/ се впечатлих от бързото падане на температурата на двигателя при температури под -10- -15 гардуса, а и от това,че топлото в купето пада със същата скорост,когато се спускам по баир на пета или четвърта без газ.Същия проблем се получава и когато намаля скороста/наравно/ и навън температурите са около-15- -20 градуса,както тази сутрин.Отговора от сервиза е че, това е нормално за шкодата.Може и да е, но ме впечатлява бързината на истиване на двигателя и на купето.Особено на купето при натиснат бутон на климатроника на автоматичен режим.Питанката ми е имам ли проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През първата зима, след копуването на Октавията/2008/ се впечатлих от бързото падане на температурата на двигателя при температури под -10- -15 гардуса, а и от това,че топлото в купето пада със същата скорост,когато се спускам по баир на пета или четвърта без газ.Същия проблем се получава и когато намаля скороста/наравно/ и навън температурите са около-15- -20 градуса,както тази сутрин.Отговора от сервиза е че, това е нормално за шкодата.Може и да е, но ме впечатлява бързината на истиване на двигателя и на купето.Особено на купето при натиснат бутон на климатроника на автоматичен режим.Питанката ми е имам ли проблем?

Не се стряскай и аз карам същия модел и имам същите впечатления даже смених термостата понеже колата зор дига до 90 градуса 30/40 мин градско при околна темпрература -4 градуса. Никакъв ефект. Карай си колата и не се притеснявай и аз ще се примиря с това даже като спра на някой светофар пада температурата на антифриза и съответно колата по слабо духа топло. 2 сервиза съм проверил за съвет и на 2 та едно и също казаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не на ауто,а на HI и ECONT -тогава компресора не охлажда и реотаните топлят

 

Сами , ще те поправя на 2 места :

1. Еконт е куриерска фирма , ЕКОН е съкратеното на ECONOMY ... :smt030

2. на HI и ECON реотаните не топлят , ECON трябва да е OFF-нат, но тогава пък ако е над 2' се врътва и компресора пък . smile027

За да е вълкът сит и егнето цяло трабва да е под 2'c за да не се пусне климата , а само реотаните да тръгнат.

 

Кво правя аз сутрин ...в гаража щото е над 2' ...да не казам колко ... smile091 :

Вадя от гаража без пуснати никви неща ... оставям 2 мин на пъпли на празен ход ..., като видя , че е под 2 - натискам HI+ECONoff и тръгва топлото ... тва е . smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 по еконта постоянно пращам турбини

При мен когато натисна екон, компресора спира, когато парното е пуснато на топло.Респективно започва да духа по-топло.Моментния разход пада и започва да духа по-топло при едно и също загряване на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , ама не !

Точно тогава , когато бачка ЕЛ.парното от 0,7 консумацията става към 1,1 ...поради реотаните , които са 1 КW ...demek dyrpat kym 90 A/ч .

Пробвано е многократно бе, хора ...повярвайте !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , ама не !

Точно тогава , когато бачка ЕЛ.парното от 0,7 консумацията става към 1,1 ...поради реотаните , които са 1 КW ...demek dyrpat kym 90 A/ч .

Пробвано е многократно бе, хора ...повярвайте !!!

Ама аз ти казвам,че когато парното е на HI-тогава реотаните работят нали,а когато натискаш и натискаш екон тогава компресора се включва и изключва и консумацията се променя.Когато ПАДНЕ КОНСУМАЦИЯТА НА ГОРИВО НА МЯСТО ТОГАВА ЗАПОЧВА ДА ДУХА ПО-ТОПЛО-компресора е изключен.По твоята логика това трябва да не е така....Компресора работи когато е на HI парното за да обира влагата на въздуха,да не ти се запотяват стъклата,но и малко го охлажда.-Тоест реотаните не го затоплят в такава степен в каквато го затоплят когато е натиснат екона/свети /.

както и да е,не е толкова важно това smile027

По просто да го обясня-когато свети екон -тогава компресора не работи,консумацията на гориво на място пада,започва парното да духа по-топличко защото реотаните затоплят студения въздух,който не се охлажда допълнително от климатика за да се предотвратява запотяване на стъклата smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично не е така !

Дори в книгата на колата пише , че за да пуснем алтернативното отопление ( печката) трябва копчето ЕКОН да не свети - демек на ОФФ и температурата да е настроена на над 75% от максимума - може и на HI.

Най-лесно се проверява по следния начин :

Пускаш климатроника в режим диагностика - с най-горното дясно копче и ЕКОН. На група 20.0 ако показва 00 значи печката е спряна . Ако е 01 - значи бачка. Който иска да провери. По този начин ще разберете кога ви топли печката...Също така се познава и по консумацията на място : от 0,5 се вдига до 0,7...0,8.

 

 

копчето ЕКОН активира както компресора , така и реотаните..., само че ако е под 2 градуса компресора не се пуска .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок

Защо когато консумацията пада започва да духа по-топло??

Аз не съм си чел книжката,но щом казваш може би е така.Аз само по мои наблюдения си правя изводи.Забелязъл съм,че дори и парното на топло перките на охлаждането се включват на моменти когато екона е изключен.И съм забелязъл,че когато натисна екон и парното е на топло ,консумацията на място пада и духа мигновенно по-топло.Та си мислех ,че понеже спира компресора е така.

п.п.пак не съм убеден в твоето твърдение,но на някоя маса ще ми разясниш подробно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През първата зима, след копуването на Октавията/2008/ се впечатлих от бързото падане на температурата на двигателя при температури под -10- -15 гардуса, а и от това,че топлото в купето пада със същата скорост,когато се спускам по баир на пета или четвърта без газ.Същия проблем се получава и когато намаля скороста/наравно/ и навън температурите са около-15- -20 градуса,както тази сутрин.Отговора от сервиза е че, това е нормално за шкодата.Може и да е, но ме впечатлява бързината на истиване на двигателя и на купето.Особено на купето при натиснат бутон на климатроника на автоматичен режим.Питанката ми е имам ли проблем?

Според мен има проблем в термостата. Премерете температурата на малкия кръг и на радиатора или просто пипнете водните съединения. Ако преди да достигне работна температура радиатора или съединенията към него са топли, то термостата е блокирал в някакво полуотворено състояние и трябва да се смени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, при фейслифтовите тогава как е?

 

Аз съм "те е със те такова топло" с три врътки:

Z201_octavia_09_02.jpg

 

Трите бутона са за "реотани за задно стъкло", АC, затваряне на клапата, да не вкарва въздух отвън.

 

Сутрин като тръгвам и е студена, вън е под 2', ако не натисна AC-то няма да почне да духа топло и прозорците се замъгляват леко около мен. Навъртам първата врътка за температурата на макс, пускам АС-то и след 1-2мин почва топличко да духа и изсушава прозорците - това значи ли, че и компресора работи? Въпреки, че не усещам загуба на мощност, както лятото, когато пусна климатика - трябва да настъпвам доста повече и да я държа около 2000об., за да върви нормално...

 

До скоро си мислех, че климатика е само за изсушаване на въздуха и не е ефективен зимата, не го пусках АС-то и мръзнех докато не се стопли двигателя... Сега и на макс да пусна перката, климатика да работи, температурата да е на макс - духа топло, а двигателя не е мръднал дори до 2-рата черта на скалата.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

По принцип не обръщам внимание,но се сетих да пробвам на съвсем студена кола в студено време точно както казва Димон се получава.Когато се изключи екон започва да духа по-топло.Явно зависи от външната темп.при която се правят опитите.Респективно от това да ли се включва компресора на климатика.

Но както и да е...не е толкова важно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shaft, ти също си имаш това чудесно калориферче - даже си ти работи автоматично, както вече си се досетил... а не като нас да се чудим кое копче да натиснем, пък при какви градуси, пък включва ли се компресора или не... smile001

 

Хайде на двамата главни спорещи в тази тема smile027

 

Сами, я кажи колко температурни датчика има по двигателя и кой от тях показва температурата на канал 19.2 на дисплея на климатроника. При мен на загрял двигател си показва 84 градуса, нищо че стрелката е на 90. Това ли е оптималната температура при нашия двигател?

 

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 са,единия до радиатора точно след термостата-тоест дава инфо кога да пуска компа перките. Другия до главата

е за таблото

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката на таблото пък е направена така щото винаги да показва 90 градуса за спокойствие на водача. :) При мен на загрял мотор климатроника ми показва 87-88 градуса. Не мисля , че за мотора има някаква разлика дали работи на 80 , 90 или 100 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично не е така !

Дори в книгата на колата пише , че за да пуснем алтернативното отопление ( печката) трябва копчето ЕКОН да не свети - демек на ОФФ и температурата да е настроена на над 75% от максимума - може и на HI.

Най-лесно се проверява по следния начин :

Пускаш климатроника в режим диагностика - с най-горното дясно копче и ЕКОН. На група 20.0 ако показва 00 значи печката е спряна . Ако е 01 - значи бачка. Който иска да провери. По този начин ще разберете кога ви топли печката...Също така се познава и по консумацията на място : от 0,5 се вдига до 0,7...0,8.

 

 

копчето ЕКОН активира както компресора , така и реотаните..., само че ако е под 2 градуса компресора не се пуска .

 

Здравейте,

И при мен нещата стоят така както е описано от колегата. Много удачна екстра в студени дни. Имам колега с фейс-лифт на О2 с климатроник и не знае как да активира печката (ако я има разбира се). Пробвахме всевъзможни комбинации, но нещо не успяхме. Та ако някой има поглед над нещата може да ми пише как да проверим първо дали има печка и после как да я активираме. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам идея, кой е прав но се сцепих от мръзнене в тази, кола!!! Просто не смятам, че е редно да трябват купища обяснения за да се разясни как тръгва парното. Аз имам пък друг проблем в моментите, в които колата реши да духа топло както си духа изведнъж спира и започва да духа хладко и даже студено??? Хайде чакам..... Логично обяснение скъпи колеги. Термостат ли е? бат Сами спомена за Чип, който мери температурата? Като карам на дълги разстояния и да речем по магистралата или когато спускам някой баир температурата не просто пада ами удря до дъното???

 

Благодаря предварително! smile126 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като карам на дълги разстояния и да речем по магистралата или когато спускам някой баир температурата не просто пада ами удря до дъното???
стрелката в начално положение ли отива ? започва ли да духа студено парното ?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като карам на дълги разстояния и да речем по магистралата или когато спускам някой баир температурата не просто пада ами удря до дъното???
стрелката в начално положение ли отива ? започва ли да духа студено парното ?

 

Да, отива в начално положение. А иначе, като си падне в начално положение в някои случай духа топло в други студено.. прави си каквото си иска. Но най-често си духа студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е най накрая открих един голям + на моята бензинка. Колкото и да е студено след 2-3км вече е загряла на 90 градуса. Брат ми има 1.6 TDI CR фабия е като беше студено му даваше 10 разход градско , просто няма загряване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.