Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Електрическа печка при дизелите


Wizi

Recommended Posts

Е колко е икономията?Тука вече прекалявате.Разбирам да карахте таксита,да гоните разход! :-k

 

Не е въпроса до икономията точно , а за по-комфортното ускоряване ( поне при мен) ...компресора дърпа около 15 к.с. , което на 105 си е около 15 % ... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне!!!! Как 15KW бре?!?! Климатика ми в къщи дърпа 2KW макс, а отдава близо 5! Ако климатика в колата е повече от 2KW в нея ще си вариш кафето smile091

 

PS: И обратно - ще ти замръзва бирата smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колко е икономията?Тука вече прекалявате.Разбирам да карахте таксита,да гоните разход! :-k

 

Не е въпроса до икономията точно , а за по-комфортното ускоряване ( поне при мен) ...компресора дърпа около 15 к.с. , което на 105 си е около 15 % ... :D

 

По-бърз,но пък и по-потен! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне!!!! Как 15KW бре?!?! Климатика ми в къщи дърпа 2KW макс, а отдава близо 5! Ако климатика в колата е повече от 2KW в нея ще си вариш кафето smile091

 

PS: И обратно - ще ти замръзва бирата smile004

 

Не го сравнявай с домашния климатизатор , тук работата е съвсем друга ...автоклиматиците варират от 11 до 15 к.с. :smt034 В колата условията са зловещи и затова са така .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито климатика е 15 к.с., нито конете при тръгване са 105...

Климатика е само 4-5 к.с., а при тръгване мощността е около 15-20 к.с.

Което като съотношение е още по-зле smile049

---

Компресорът се включва, дори и да няма нужда от охлаждане, когато се налага да се намали влажността на въздуха в купето.

Това по принцип пак става чрез охлаждане на въздуха за да кондензира влагата, но след това той се затопля от парното (или печката).

Консумацията на гориво при изсушаване е значително по-малка спрямо нормалната работа при изстудяване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мощността при тръгване съм съгласен, но желая да се обосновеш относно мощността на климатика т.к. според мен си в Голяма Заблуда ... 4 к.с. са около 3 КW. Няма такива слабомощни автокомпресори. За най-слабия който зная е 9 . При нас са от порядъка на 12-15 . :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, пише ли някъде из книжката на автомобила за тази екстра или наличието ѝ е установено на принципа проба-грешка ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега (ip4o) аз сам чел в списание АУТО БИЛТ че всички тди мотори за фабиа 2 имат серйно електрическо подгряване на парното и когато запаля след 4-5 минути духа топло и моята фабиа е така има електрически реотан които се намира в таблото и включва !!!!!!!!!!!11 s_flag :smt004 smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

При нас са от порядъка на 12-15 . :smt034

 

Димоне,

 

Според ТЕЗИ 1KW се добиват от 0.085kg нафта. При тегло на нафтата около 850гр/литър това прави 100мл нафта за 1kw. При ефективност на дизеловия двигател от около 50% вече отидохме на 200мл/kw. При 10kw прави 2l/час ... В това НЕ е включена нормалната консумация на двигателя. Т.е. докарахме разход от 2.5l/h работа ... А реално при пускането на климатика при мен разхода се качва с 100-200ml/h (според показанията). Ако използваме обратната аритметика се получават 1-2kw smile049 При COP от около 3 прави 3-6kw на охлаждане. Повече от достатъчно за малкия обем на един автомобил smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на октавията климатика има студопроизводство на макс около 18 - 20 000 btu или в киловати

5-5,5 кв. при високо външни температури коефициента на преобразуване може да достигне 1 , което означава ,че товара стига до 5 кв. на макс. ,обаче в студеното коефициента е много по-голям и товара е много по-малък. според мен Чавдар е прав ,като казва ,че климатика тръгва първоначално за изсушаване за да не се изпотяват стъклата докато малко позатопли двигателя , а когато е под 2 градуса не се пуска и защото това не е необходимо ,защото влажността на въздуха е малка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги в книжката пише за въпросната "печка" има я при някой автомобили ( или поне така пише в моята книжка) и се стартира когато копчето е на ЕCON и се натисне копчето на което е нарисувана стрелка към водача. Аз съм с ОК2 с климатроник. При това положение на мен не ми се покачва моментният разход на гориво. Аз го използвам и за по - бързо загряване на колата. Когато започне да духа доста топло натискам отново копчето което е със стрелка към водача. Чува се едно леко цък от реле и водата от радиаторчето на парното отива в двигателя. След 2 - 3 такива упражнения стрелката на водата започва да показва над 50 С.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги в книжката пише за въпросната "печка" има я при някой автомобили ( или поне така пише в моята книжка) и се стартира когато копчето е на ЕCON и се натисне копчето на което е нарисувана стрелка към водача. Аз съм с ОК2 с климатроник. При това положение на мен не ми се покачва моментният разход на гориво. Аз го използвам и за по - бързо загряване на колата. Когато започне да духа доста топло натискам отново копчето което е със стрелка към водача. Чува се едно леко цък от реле и водата от радиаторчето на парното отива в двигателя. След 2 - 3 такива упражнения стрелката на водата започва да показва над 50 С.

 

дай снимка на това копче , че не мога да разбера кое е .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги в книжката пише за въпросната "печка" има я при някой автомобили ( или поне така пише в моята книжка) и се стартира когато копчето е на ЕCON и се натисне копчето на което е нарисувана стрелка към водача. Аз съм с ОК2 с климатроник. При това положение на мен не ми се покачва моментният разход на гориво. Аз го използвам и за по - бързо загряване на колата. Когато започне да духа доста топло натискам отново копчето което е със стрелка към водача. Чува се едно леко цък от реле и водата от радиаторчето на парното отива в двигателя. След 2 - 3 такива упражнения стрелката на водата започва да показва над 50 С.

 

И кво чуваш как водата се лее насам - натам ли ?

Няма как да стане така . Вероятно чуваш клапите на климатроника като се преместват и затварят фронталните духалки... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола е с климатроник и когато бутона ECON е изключен тогава след около 30 секунди , дори и на място да работи колата започва да духа топъл въздух. И определено когато ECON е изключено колата загравя много по бързо.

 

Ще ви дам конкретен пример, аз живея в Младост 2 всяка сутрин пътувам за работа(която се намира в Павлово) , когато ми е включен ECON колата достига 90 градуса когато съм на разклонението на околовръстното и България, когато ECON е изключено колата загрява до 90 градуса на светофара където се отклоняваш за кабинковия лифт близо до ИКЕА.

 

За хора който не са от София и не са наясно с разстоянието между обектите които съм дал за пример. Мога да кажа, с 2 думи , че колата загрява за повече от 2 пъти по кратко разстояние

 

ПС: преди време някъде бях , чел, че дизеловите двигатели от серията ВАГ имат печки които да топлят зимата двигателя , което било направенно именно заради това, че дизела на място много бързо изстива. Та именно от там идва топлото за някоко секунди.

 

ПС2: гледах на борд компютъра(макси дот дисплея) и там я нямам като функция, примерно да си задавам време кога да ми се пуска , тъй като съм чувал , че може да си настройш да сгрява колата предварително. Нямам и копче от където да се пуска ръчно. Но е факт, че като запаля колата и виждам ,на борд компютъра че разхода на място ми се качва , което значи че има нещо което допълнително работи. по принцип разхода на място ми варира между 0.5-0.7, но когато се включи печката се качва на 0.9-1.1. И НАЙ ВАЖНОТО Е ЧЕ ИМА ТОПЛО :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кво чуваш как водата се лее насам - натам ли ?

Няма как да стане така . Вероятно чуваш клапите на климатроника като се преместват и затварят фронталните духалки... :D

 

Здравей, извинявай сега видях отговора ти и не съм направил снимки. Да това което чувам първо са клапите, но почети едновременно с тях и цъкането на реле. Копчето което натискам е копчето под това за въртене на въздуха само в купето. Тоест от четирите копчета това е долното ляво. Днес си направих експеримент и натиснах него и това над него ( за въртене на въздуха само в купето ) и духа по - топло и колата загрява значително по - бързо, но разхода се покачва значително. В един момент не знам.. но според мен има 3 степени на парното при студен автомобил. Пробвайте при 50 С ако е на ECON духа на право студено. При ECON и копчето което насочва въздуха да духа от централната конзола, след около 20 тина секунди ( може и повече време да е необходимо) започва да духа значително по - топло. И най - горещо духа когато с него се натисне и това за въртене на въздуха в купето ( това са двете леви копчета от четирите правоъгълни). Не съм променял скоростта на перката или градусите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, ето линк на който е описано какво представлява и как се монтира въпросната печка

 

http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468

 

за съжаление при мен тази печка е изгоряла и не мога да се възползвам от тази екстра

Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl

Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E

Component: PTC-Element 0404

Revision: 00800000 Serial number:

Shop #: WSC 00000 000 00000

VCID: 2D550D87CFD1

 

1 Fault Found:

00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)

014 - Defective

 

Определено колата загрява по-бързо, когато климатроника е пуснат на максимална температура, силата на духане е на минимум и ECON бутона не е включен. Постепенно климатроника усилва сам силата на духане. Без въпросната "печка" с тази конфигурациа колата ми загрява за 15-на мин. максимум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен O2 без климатроник..., когато се врътне врътката за регулиране на температурата на най-топло (червено-26градуса май пишеше), се чува цъкане на реле... и започва да духа веднага, не точно топъл, но хладен въздух през духалките (не знам каква е зависимостта с външната температура и с темп. на охладителната течност). Това на YETI 1.8TSI примерно не се случва. Имам чувството, че като включа климатика (бутон "АС"), започва да духа още по-топло, но това е субективно и не искам да го твърдя.

Относно загряването на охладителната течност... при един и същ (по-скоро сходен) трафик в Сф... са ѝ необходими 8,5-9км да загрее до 90 градуса (при външна температура на въздуха около от 0 до -10 градуса).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен O2 без климатроник..., когато се врътне врътката за регулиране на температурата на най-топло (червено-26градуса май пишеше),

Няма нужда да е на мах, след като запалиш даваш на моментен р-д и пускаш вентилатора....Ако скочи разхода - реотанчетата са включени. След малко се изключват(р-да пада), но като вдигнеш оборотите пак се включват smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.