Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Електрическа печка при дизелите


Wizi

Recommended Posts

Веднъж пуснах подобна "интересна" тема и VALDO ме нахока, че такава информация вече имало, та искрено се извинявам, ако отново е това случая.

 

След почти две години кеф с моята Октавия 1Z с 1.9TDI 105ps най-сетне разбрах как да активирам електрическата ми печка! При все, че от самото начало знаех, че я имам като екстра. :x Знаех също така, че външната температура трябва да е под 4 градуса за да функционира, но въпреки това нищо не се случваше и аз продължавах да мръзна докато най-сетне загрее. Оказа се, че трябва ECON копчето да бъде ИЗКЛЮЧЕНО, тоест да НЕ свети, а аз като един Pro консуматор на Climatronic го държах винаги включен... разбира се. ](*,) И стана чудо! Още при самото запалване на двигателя започва да духа хладен въздух, а след броени минути направо духа топличко.

 

Та, изискванията отново накратко:

- външна температура под +4 градуса Целзий

- температура на водата на двигателя под +60 градуса Целзий

- ECON копчето да е изключено

 

Може да има още нещо, но за съжаление на мен лично не ми е известно. Ще се радвам, ако някой намери за нужно и добави!

 

Казвам всичко това, защото се оказва, че доста модели притежават тази малка екстра. Може би все пак отново да подчертая, че става дума само за дизелови двигатели! Нищо не ви пречи при следващото качване в колата да пробвате - става на момента ясно дали я имате или не.

 

Това не е автономна печка и не бива да се бърка с такава. Просто нещо работещо на принципа на сешоар, но монтирано в колата ви.

 

Не знам също така дали това важи и за Октавия 1.

 

Печката е с мощност от 1kW - всички шофьори на TDI устремно стремящи се към отрицателен среден разход да я използват само по предназначение и най-вече за кратко. [-X

 

На тези, които им е станало топличко - честито. На останалите - съжалявам :|

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! И аз имам фабиа 2 тди 105 коня и аз имам такъв реотан, който нагрява въздуха в купето. Дори нямам климатроник, а обикновен климатик. smile004 :smt004 smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Печката наистина е готина екстра, полезна .

За съжаление обаче се пуска заедно с компресора и натоварването на мотора е ужасно.

Когато обаче е под 2'С компресора на климатика има забрана и не се пуска . :) Тогава тръгва само печката. Правил съм много тестове ...а най добре си показва на 19-ти канал когато климатроника е в режим на "свежи" показания - показва оборотите на компресора. Под 2'С - не се върти, само печката грее.

 

според мен е трабвало да се пуска с отделно копче, а не по този индеректен начин ...

Примерно колата стои в гараж ...около 7-8 градуса . Трябва да се изкара вън , да постои 1-2 мин за да може термометъра да разбере , че е под 2'С и тогава да се сложи на макс и ЕКОН да се спре ...Дълга и широка ... smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега martines -13 , аз съм същата фабия като твоята, и до сега мислих, че само О2 имат тези въпросните реотани. Сигурен ли си че и нашите каручки имат такива, как си ги изпробвал? поздрави =))))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как става това пускане на ФЛ О2 - там няма копче Екон ?????

 

Ми пробвай да сложиш на макс. температура и трябва да чуеш цъкане на реле . Вероятно навън трябва и да е студено. Беш ли мааму. Най-лесно е да гледаш показанията на моментния разход - ако се вдигнат от 0,5 да речем на 0,8-0,9 значи пуска някъв консуматор . :-k

В книгата не пише ли бре , Вени ? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Печката наистина е готина екстра, полезна .

За съжаление обаче се пуска заедно с компресора и натоварването на мотора е ужасно.

Когато обаче е под 2'С компресора на климатика има забрана и не се пуска . :) Тогава тръгва само печката. Правил съм много тестове ...а най добре си показва на 19-ти канал когато климатроника е в режим на "свежи" показания - показва оборотите на компресора. Под 2'С - не се върти, само печката грее.

 

според мен е трабвало да се пуска с отделно копче, а не по този индеректен начин ...

Примерно колата стои в гараж ...около 7-8 градуса . Трябва да се изкара вън , да постои 1-2 мин за да може термометъра да разбере , че е под 2'С и тогава да се сложи на макс и ЕКОН да се спре ...Дълга и широка ... smile091

 

само не ми е ясно защо тръгва компресора / ти сигурен ли си бре Димончук ? /

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да. Когато ползвам дисплея на климатроника за живи данни на група 19.4 се изписват оборотите на компресора. Когато работи са малко (200) над тези на двигателя. Когато почива пише 00. По този начин разбрах, че се пуска винаги с печката , само при под 2 градуса е спрял и то ако е било под 2 прди пускането. Ако да речем е +4 и сме пуснали печката, тръгва и компресора и не спира даже и под нулата до последващ рестарт.

Макар и външният вентилатор да не се върти , компресора си бачка и си изстудява ... :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как става това пускане на ФЛ О2 - там няма копче Екон ?????

 

Врътката на климатроника я слагаш най-дясно на червеното отделение - high.

Пускам и да духа към мене и след 3-4 минути при минусови температури навън и студена кола,

вече си става топло. Страхотна екстра е това на Шкодата в комбинация със свещите за топлене на антифриза.

 

Предишната ми кола, пак дизел трябваше да я карам към 7км зимата преди да почне да духа хладък въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за полезната и изчерпателна информация, димон! Искрено се надявах всичко това да е малко по-различно, а именно компресорът да не се включва под +4 градуса, но уви....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да. Когато ползвам дисплея на климатроника за живи данни на група 19.4 се изписват оборотите на компресора. Когато работи са малко (200) над тези на двигателя. Когато почива пише 00. По този начин разбрах, че се пуска винаги с печката , само при под 2 градуса е спрял и то ако е било под 2 прди пускането. Ако да речем е +4 и сме пуснали печката, тръгва и компресора и не спира даже и под нулата до последващ рестарт.

Макар и външният вентилатор да не се върти , компресора си бачка и си изстудява ... :D

натискаш еконт и спира-жалко за тези с фейслифтовите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как става това пускане на ФЛ О2 - там няма копче Екон ?????

 

Врътката на климатроника я слагаш най-дясно на червеното отделение - high.

Пускам и да духа към мене и след 3-4 минути при минусови температури навън и студена кола,

вече си става топло. Страхотна екстра е това на Шкодата в комбинация със свещите за топлене на антифриза.

 

Предишната ми кола, пак дизел трябваше да я карам към 7км зимата преди да почне да духа хладък въздух.

 

Товарищ ruark, комбинация със свещите няма , тък като свещи няма в О2 ! Където има свещи - няма PTC и обратно !

 

PTC- електрическата печка :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много е странно това пускане на компресора. дали е за по-голям товар и за по-бързо загряване?

 

Не вярвам да е за товар, просто е толкова студено, че няма нужда от вентилатора на външното тяло т.к. климатика винаги работи само на охлаждане. Ако по време на карането е станало да речем над 2 ' и спрем на място и вентилатора се пуска лекичко..., както си му е реда ! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много е странно това пускане на компресора. дали е за по-голям товар и за по-бързо загряване?

 

Не вярвам да е за товар, просто е толкова студено, че няма нужда от вентилатора на външното тяло т.к. климатика винаги работи само на охлаждане. Ако по време на карането е станало да речем над 2 ' и спрем на място и вентилатора се пуска лекичко..., както си му е реда ! :)

 

а кому е необходим този студ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне не знам. Духа ми топло бързо както и загрява бързо водата при мен.

Честно казано се радвам на ефекта и не знам как го прави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все си мисля, дали пък в началото не се пуска климатроника в реверсивен режим, т.е. вътре да топли, а вън да охлажда. Това ще отговори и на въпроса защо под 2 градуса климатика не се включва - има опасност да замръзне външното тяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава не виждам абсолютно никаква логика да се пуска smile049 Което не означава, че господата от VW не са измислили де ... smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димоне не знам. Духа ми топло бързо както и загрява бързо водата при мен.

Честно казано се радвам на ефекта и не знам как го прави :)

 

Водата се загрява индиректно от "вътрешното тяло"- т.е. парното, радиатора на климатика и радиатора на печката са един зад друг. Като топлиш купето по този начин се топли и "водата" т.к. нейния радиатор отнема топлина от купето . Топлотехника ! Всичко е взаимосвързано , мен . :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава не виждам абсолютно никаква логика да се пуска smile049 Което не означава, че господата от VW не са измислили де ... smile021

 

Ми тва казвам де, че е недоизмислено докрай ! :) Поне да бяха сложили едно копче от 2 евро за он/оф ! А сега все трябва да чакаш под 2 ' за да изключиш ЕКОН и да си мислиш , че климатика вече няма да се пуска ...Над 2 - тръгват и двете машини : топло и студено smile091

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо карате на режим -Екон?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера защо карате на режим -Екон?

 

За икономия , бе човек ! Не всеки е ..... smile091 smile027 + туй по-лесно тръгва от място таратайката...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е колко е икономията?Тука вече прекалявате.Разбирам да карахте таксита,да гоните разход! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.