Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Чип тунинг,въпросче!


drift

Recommended Posts

Здравейте колеги след дълги месеци на мъчение с топлият старт на колата който накрая стана почти невъзможен,се реших и най-накрая взех мерки,сложих си чип.Паленето се оправи,колата пали от 1 зъб.Вървежа се промени коренно,колата върви дооста добре вече.Но имам един малък проблем при ускорение на 3,4 скорост когато колата е в ниски обороти и натисна газта докрай точно преди момента в който колата почне да набира сериозно има едно притрисане.Като усещане това притрисане е все едно да качвате баир на 5 в малки обороти и колата да не може да поеме и трябва да се върне предавка или да си качи малко оборотите и да потръгне.Който е карал ТДИ знае,че при него такъв момент няма,поне мойто преди това не го правеше.Колата е AHF 110к.с.,чипа е правен от човек който прави и на един приятел ALH-а чипа(колата е с дюзи от AHF),при неговата не се усеща това нещо поне не и толкова силно.Дали е от чипа и настройките или е възможно да е от маховик,съединител?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом при другата кола не го прави, явно проблема е при теб. Не го е правило преди защото въртящият момент не е бил толкова голям. Най-вероятно в областта на съединителя е проблема. На колко километра ти е съединителя? Така си мисля аз.

А проблема може и да е в новия софтуер. Ама там специалист само може да се изкаже. Пита ли човека дето ти е правил чипа за този проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съединителя незнам на колко е,но е към края на силите си,софтуера ще го проверя понеделник

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много ти е голям надува в ниските

Това е главен проблем при чипосването-много рязко тръгване и надув се получава.Може да се оправи с по-плавно развъртащо се турбо или със софтуер.Дори и при ЧИСТО НОВИ КОЛИ СЕ ПОЛУЧАВА ТОЗИ ЕФЕКТ.Така ,че не е 100% сигурно ,че в съединител-маховик е проблема!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този рязък изблик на мощност в ниските обороти е пагубен за цялата механика.Бутало-мотовилковия механизъм се претоварва рязко,освен това в ниските обороти мазането не е както при високите.Турбото също го отнася-аксиалното претоварване при пиковото развъртане съпроводено с ниско налягане на масло и нагнетяване на доста по-голямо налягане на въздух от изискваното по карта е пагубно за турбинката.Примера с твоята кола -мапера ти е задал в картата при 100% гас,изисквано налягане от 1.2 бара,или 1.25.Обикновено така е стандарта при 110-ките.Сложи си един манометър/с ваг ком не се вижда обикновено това/ и както си караш на трета примерно със 2200примерно оборота дай пълна газ и виж че турбото ти ще надуе до 1.5 поне -и то точно при развъртането си.Как мислиш дали му е хубаво ;) Освен двигатела дето се претоварва- лагерите на коляновия вал биелните основно,буталните болтове,самите бутала и т.н. ,го отнася много яко и скорстната кутия.....както и маховик,както и съедин-л....както и карета...и т.н.

провери я тая работа :D

post-2454-138453362263_thumb.jpg

post-2454-138453362269_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми то буталото каточели е спукано от втулката на буталния болт та чак до челото, а май и масления сегмент е залипсвал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Затова когато се прави тунинг на ежедневка, се ограничава въртящия момент в ниските обороти. Нарочно се спъва, за да не счупиш колата. Естествено при много от гаражните тунери това не е от значение, важното е колата да "върви" и клиента да е доволен....

 

Като правило не давай пълна газ на ниски обороти и висока предавка.... ако искаш да ти оцелее автомобила. Ако искаш да ръчкаш, просто я вкарай в обороти.

 

Иначе какъв въртящ момент имаш сега? Щото той съединителя се подбира според това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите,ще я видим тая работа,а на първо време няма да я ръчкам от ниските.Въртящият на книга трябва да е около 300НМ,изкочи ми едно друго въпросче свързано с турбината,докато кола не загрее турбината не работи,това от замръзване на този актуатор ли там какво беше или може да е настройка пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кой е писъл тюнингования фаил? Или е от тези свободно въргалящите се в нета и за малко пари?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите,ще я видим тая работа,а на първо време няма да я ръчкам от ниските.Въртящият на книга трябва да е около 300НМ,изкочи ми едно друго въпросче свързано с турбината,докато кола не загрее турбината не работи,това от замръзване на този актуатор ли там какво беше или може да е настройка пак.

 

Не на първо време, а въобще не го прави. Щом веднъж е притропал съединителя, значи е въпрос на време...да изтропа съвсем.

 

Просто я дръж в обороти като искаш да я ръчкаш. Не е кой знае каква философия. Все пак това е мотор 1.9. Ако искаш голям въртящ момент в ниските по-добре си вземи 2.5. :)

 

Относно турбината - ти как разбра, че не работи докато не загрее колата? То по принцип докато не загрее не трябва да я ръчкаш, ама това си го знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато загрее нито се чува нито се включва,чипа е правен от човек който не една кола е правил и ме е пратил един от най-известните дизелджии в София,но си ме предупреди за съединителя,карам внимателно в тия обороти и това е засега ще правим съединител и без това отделя на ръба.Мисля,че маховика е здрав,но при разглабяне ще се види ако не меткам един комплект от Голф 3 и карам,2000лв за съединител няма кой да даде.Гаранция давам,че сутрин карам СДИ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи манометър и ще видиш дали работи турбото.

 

Въобще как въобще правите тунинг без да си инсталирал манометър??? Това е задължително!

 

Знаеш ли го оня майстор каква супа ти е забъркал в ЕКУ-то? Може да е най-добрия и пак да е сбъркал, никой не е безгрешен.

 

Туряй манометър задължително. А за начало я виж поне на VAG-COM -а какво става. Много ми е съмнителна тая работа - "като е студена, не включва турбото". Това да не е шалтер, та да се включва :) Тя винаги се върти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го видим,случвало ми се е на миналата зима на турката която беше на 60000км. но с нов актуатор(втора ръка) и сутрин като е студено,не когато колата е студена,а студено не работеше.Според мен замръзва актуатора иначе после като по-стопли мотора и да я оставя да изстине колата за 4-5 часа, няма проблем всичко си бачка.Проблема се изявява рано сутрин на леден мотор,може и да не се усеща заради студа,никога не я ръчкам студена!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.