Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Водна помпа Фелиция


felicialx

Recommended Posts

Днес водната помпа сдаде багажа, започна да шуми, но още не е протекла. Колата е на 52400км. и според мен не е нормално обаче явно такова е качеството на Шкода в което се убеждавам за пореден път. Карана е само с G 12 и дестилирана вода.

Моля споделете каква помпа да търся с изключение на предлаганите от ЕТ които са на двойни и тройни цени и вече е ясно, че живота на оригиналната е около 50000км. и струва ли си да я сменявам сам или е много гърч, знам, че е заедно с тампона на двигателя и има един дебел неудобен маркуч отзад, как стоят нещата със смяната. Днес питах в един магазин и там беше 80лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата и е дошло времето защото е станала на 11-12 години а не заради "многото" километри. Изкарала е доволно много. По добре дай 30-на лева в някой сервиз да ти я сменят, понякога стават усложнения и ако нямаш опит ще има да се ядосваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да за сервиза е така имам и доверен човек, но все пак тази помпа ме изненада, годините не знам с какво и въздестват. Карал съм и Лада 2104 90000км. и помпа не съм пипал, но като се замисля там и термостат не съм пипал а този на шкодата се разпадна на 30000км...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да за сервиза е така имам и доверен човек, но все пак тази помпа ме изненада, годините не знам с какво и въздестват. Карал съм и Лада 2104 90000км. и помпа не съм пипал, но като се замисля там и термостат не съм пипал а този на шкодата се разпадна на 30000км...

 

И на мен годините не ми въздействат..... :D Термостата е малко недомислен на шкодата, целта е ако прегрее да се счупи и да спаси мотора но той си се чупи просто защото пластмасовите ушички се опичат с времето и се разпадат... Има термостати на друг принцип вече и те няма да се разпаднат... Или пък си вземи пак Лада и се спаси от проблемите smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото, термостата го оправих като вградих такъв с цяло метално тяло от Фаворит WAHLER 88с чрез преправяне на оригиналната пластмасова черупка по познатата система и сега работи идеално. Просто не ми е идвало на ум, че ще сменям помпа толкова рано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помпата и е дошло времето защото е станала на 11-12 години а не заради "многото" километри......

smile091

 

.... Просто не ми е идвало на ум, че ще сменям помпа толкова рано.

Ами щото са боклуци! И по- точно лагерите! Случвало ми се е да видя блокирал лагер на алтернатор, само след 100км. пробег от смяната. Вътре нямаше грам грес smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От къде си сигурен че е помпата, може да свалиш ремъка и да се убедиш че наистина е тя!

 

Като застана отстрани на колата и шума го чувам от към помпата не при алтернатора + това като хвана с ръка шайбата на помпата и я размърдам има лек луфт. А ако сваля ремъка какво да гледам нали тогава тя и алтернатора няма да се въртят и няма да има шум, или има друга тънкост? Още нещо интересно е, че явно още е в начален стадий защото шума се изменя

при различната температура - като е студена свирука, после почти изчезва и като загрее остава лек до умерен чегъртащ шум. Мисля да покарам докато се изяви по-силно и тогава вече ще съм сигурен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Мисля да покарам докато се изяви по-силно и тогава вече ще съм сигурен.

Не отлагай смяната! Може да блокира насред пътя и да береш ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Мисля да покарам докато се изяви по-силно и тогава вече ще съм сигурен.

Не отлагай смяната! Може да блокира насред пътя и да береш ядове.

На татко така му се изяви 2007, че остана на центъра на Раднево!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така колеги, след проучване на пазара вариантите са следните:

 

-китайска 50лв - не го мисля изобщо

-някаква италианска 75лв

-полска от магазина на Симеоновско шосе, не изглежда лошо 55лв

-немска HEPU директно от вносител с цена за мен от 109 на 82лв

 

Основното ми колебание е между полската и немската, за немската съм сигурен, че ще е ок дълго време, въпроса ми е ако сте ползвали полска и имате наблюдение да споделите. Или иначе казано при положение, че оригиналната изкара 52 хил. и 10.5г. има ли опасност полската да изкара по-малко от 60000 и 5г. защото колата се кара по толкова 10-12хил годишно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Или иначе казано при положение, че оригиналната изкара 52 хил. и 10.5г. има ли опасност полската да изкара по-малко от 60000 и 5г. защото колата се кара по толкова 10-12хил годишно.

На помпата не й оказват влияние годините, а пробега. Ако си купиш китайска и не я ползваш, гарантирам ти, че ще изкара повече от 20г.

Бих си взел немска, щото е най- скъпа. Предполага се, че е добра. Все пак, помпа не се купува всеки ден.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Или иначе казано при положение, че оригиналната изкара 52 хил. и 10.5г. има ли опасност полската да изкара по-малко от 60000 и 5г. защото колата се кара по толкова 10-12хил годишно.

На помпата не й оказват влияние годините, а пробега. Ако си купиш китайска и не я ползваш, гарантирам ти, че ще изкара повече от 20г.

Бих си взел немска, щото е най- скъпа. Предполага се, че е добра. Все пак, помпа не се купува всеки ден.

 

Добре няма да спорим. Както казах и аз така съм като помпите безсмъртен :D HEPU правят хубави помпи. :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Добре няма да спорим. Както казах и аз така съм като помпите безсмъртен :D HEPU правят хубави помпи. :idea:

Ти може да си безсмъртен, аз говоря за други неща и е добре да се прави разлика. Не и на мен тези номера ;)

Имам чувството, че си виждал помпа само отдалече.

Явно трябва да ти дам пример: Вземи си два чифта обувки, единият го носи , а другият го закачи на стената. Кой ще изкара повече?

Има елементи, на които им влияе времето, има и такива,на които им влияе пробега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , има още нещо , което влияе на помпата - степента на натягане на ремъка , а тез помпи не са променени с поставянето на многоканален ремък и повечето хора като просвири след година идат та го натегнат и после лагерите били скапани ... докато на трапецовидния ремък хем шайбата оказва натоварването по близо до корпуса , хем приплъзва много по малко .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Италианската не е лоша - до момента е издържала колкото оригиналната. Според мен в България много неща са до късмет, но мое мнение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , има още нещо , което влияе на помпата - степента на натягане на ремъка , а тез помпи не са променени с поставянето на многоканален ремък и повечето хора като просвири след година идат та го натегнат и после лагерите били скапани ... докато на трапецовидния ремък хем шайбата оказва натоварването по близо до корпуса , хем приплъзва много по малко .

Така е Гена! Но този проблем пак е в следствие на експлоатация. Прекалено обтегнатия ремък натоварва лагерите и на алтернатора. Може би при клиновидния ремък е по- малко, щото е по близо до лагерите но пак си го има. Затова ремъка трябва да провисва с определен натиск, определени мм. И това го пише в книгите за експлоатация и подръжка. А човек като придобие усет си го прави на око. Ама ти ги знаеш тези работи.

И сега нещо за помпите- Старите чешки помпи са с гресьорка. Гресира ли се редовно е безсмъртна! :)

 

smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, и мен ме тегли към HEPU та най-вероятно тя ще е.

Относно влиянието на годините върху помпата се заговорихме и с хората от магазина на Симеоновско шосе и според тях помпата ми шуми не заради "големия" пробег, а заради това, че от старост се е напукал сепаратора на лагера и оттам е влязъл антифриз в него и го е съсипал!? Не претендирам, че съм специалист по помпите ама нали уж слагаме антифриз и то хубав и скъп точно за да смазва помпата и да пази от корозия системата и изведнъж антифриза прецака лагера. Не знам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията, и мен ме тегли към HEPU та най-вероятно тя ще е.

Относно влиянието на годините върху помпата се заговорихме и с хората от магазина на Симеоновско шосе и според тях помпата ми шуми не заради "големия" пробег, а заради това, че от старост се е напукал сепаратора на лагера и оттам е влязъл антифриз в него и го е съсипал!? Не претендирам, че съм специалист по помпите ама нали уж слагаме антифриз и то хубав и скъп точно за да смазва помпата и да пази от корозия системата и изведнъж антифриза прецака лагера. Не знам.

Антифриза смазва фибъра на помпата. Лагерите нямат контакт с антифриза.

Ако влезе антифриз при лагерите, /поради износване на фибъра/ първо протича помпата, още преди да са се скапали лагерите.

п.п. След, като няма гресьорка на помпата, значи е необслужваема. Лагерите са капсуловани. Всичко зависи колко са читави лагерите, като производство и колко грес са им сложили в завода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тя не тече! Просто свири, шуми и от време на време работи нормално в зависимост от температурата, явно още е в начална фаза на скапване. Това, че причината не е антифриза доказва мнението ми, че чехите не са успели да направят един прост лагер което основното във въпросната помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоро , има още нещо , което влияе на помпата - степента на натягане на ремъка , а тез помпи не са променени с поставянето на многоканален ремък и повечето хора като просвири след година идат та го натегнат и после лагерите били скапани ... докато на трапецовидния ремък хем шайбата оказва натоварването по близо до корпуса , хем приплъзва много по малко .

 

Моята не е с многоканален ремък и ремъка не е пипан никога затова изключвам тази причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тя не тече! Просто свири, шуми и от време на време работи нормално в зависимост от температурата, явно още е в начална фаза на скапване. Това, че причината не е антифриза доказва мнението ми, че чехите не са успели да направят един прост лагер което основното във въпросната помпа.

Знам, че не тече. Още в първия пост си го написал. В магазина са ти наговорили едни смешки.

...п.п. След, като няма гресьорка на помпата, значи е необслужваема. Колкото изкара. Лагерите са капсуловани. Всичко зависи колко са читави лагерите, като производство и колко грес са им сложили в завода. smile049

 

Моята не е с многоканален ремък и ремъка не е пипан никога затова изключвам тази причина.

Пренатегнатостта на ремъка също е фактор, по принцип, независимо какъв е ремъка.

Не е задължително при теб да е от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....Добре няма да спорим. Както казах и аз така съм като помпите безсмъртен :D HEPU правят хубави помпи. :idea:

 

Имам чувството, че си виждал помпа само отдалече.

.

 

:D:D:D Къде да съм виждал пък точно аз...Със здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.