Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Как се сменят гумички на клапаните?


120 L

Recommended Posts

Моля някой да опише точно процедурата за смяна на маслообиращите гумички на клапаните,има споменато в темите тук-там,но моля за точната и пълна процедура,както и съвет какви точно да купя,че сутрин пуши прекалено колата и си яде масло в повечко :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата я няма, но има някои отговори на някои въпроси, които може би си задаваш.

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=25154&start=0&hilit=%D0%B3%D1%83%D0%BC%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8+%D0%BD%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%BD%D0%B8

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всички шлайф бази, където се фрезоват глави също сменят и напасват гумички... друг е въпроса колко качествени гумички ползват, имаше някъде тема из форума за това - използвай търсачката, за да я откриеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

С интерес следях форума и седем години имах Шкода Фелиция, от която бях много доволен.

Гумичките сменях сам, по следния начин:

1.Източват се около 2 литра антифриз.

2.Повдига се колата от едната страна отпред, без да се сваля колелото. Включва се на скорост /3 или 4/

3.Сваля се капака на клапаните. Сваля се оста с кобилиците. /за целта се отвиват два болта за закрепване на главата, и три болта за закрепване на оста. Да се следи кой болт от къде е развит!/

4.Развиват се свещите. Буталото на цилиндъра, на който ще се сменят гумичките, се довежда до ДМТ, чрез въртене на повдигнатото колело. През отвора за свеща в цилиндъра се напъхва плътно въженце, примерно капроново, около 8мм дебело. Придвижва се буталото нагоре, без да притиска прекомерно, ъс сила въженцето.

С подходящо парче тръба, колкото диаметъра на тарелката се нанасят плътни, резки, но не много силни удари върху тарелката, за да се разконтрят конусчетата. За това се изисква усет, защото прекалено силните удари могат да повредят клапана.

Предварително с парцали се уплътняват всички кухини към картера, за да не изпадне някой детайл в него.

5.С приспособление /задължително/ се притиска пружината на клапана, изваждат се конусчетата, при което клапана е освободен.

6.С помощта на отвертка се изважда гумичката, поставя се новата, като се използва подходящ дорник /тръба/. Гумичката и клапана се омасляват предварително.

7.Сглобяването на тарелката с конусчетата към клапана става с помощта на приспособлението, което е примерно като това, което се използваше за "Лада", но с подходящи размери.

Сглобяването е в обратен ред, при това, ако болтовете за притягане на главата не са повредени, се омасляват леко с двигателно масло. Трябва да се провери дали не е проникнал антифриз в отворите за навиване на болтовете . Ако е, с помощта на дълга отвертка и пацал, трябва отворите да се подсушат.

Затягането на болтовете се извършва с динамометричен ключ по реда, описан в литературата.

8.Долива се антифриз.

Може да съм пропуснал някоя подробност, за което се извинявам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.