Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

200 000 км - уникален автомобил и проста равносметка


vangoran

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

На 09.09.2008 година във връзка с "победата на социалистическата революция в България" и след дълго чакане дойде и моментът за покупка на чисто нов автомобил Skoda Octavia 1.9 TDI Elegance - надявам се да не е последен. До момента съм сменил следните марки автомобили: 1998-2001 Lada Samara 1300 (год.на производство:1987), 2001-2004 Audi 80 1.8S (1989), 2004-2006 Opel Astra 1.8 16V (1995), 2006-2008 Audi A4 1.9 TDI (1995), 2007-2008 Audi A4 1.9 TDI (2002), 2008-2012 Skoda Octavia 1.9 TDI (2008)

Пробег: Lada Samara - 90 000км.

Audi 80 - 158 000км.

Opel Astra - 85 000км.

Audi A4 (1995) - 127 000км.

Audi A4 (2002) - 12 000км.

Skoda Octavia (2008) - 200000км.

 

Равносметка относно обслужването на Октавията:

По време на гаранция е сменен компресора на климатроника без никакви разправии и увъртвания от страна на Еуратек - Горна Оряховица. На всеки 15 000 км се сменя масло - Castrol 5w40 и маслен филтър. На всеки 30 000 се сменят маслото и всички филтри - горивен, маслен, въздушен и поленов. Накладки предни на 87 000, 170 000. Накладки задни на 115 000. На 170 000 км. - сменени предни дискове. На 120 000км. е обслужена в Еуратек Горна Оряховица и са сменени ролките и агренажния ремък. Следващото обслужване живот и здраве е на 240 000км. и ще бъдат сменени ролки, агренажен ремък и водна помпа. По време на гаранционния период обслужването на автомобила е извършвано в Горна Оряховица, след изтичането на гаранцията в кварталния сервиз от познат майстор и то само за масла и филтри. По ходовата част нищо не е пипано и нямам никакви шумове и тропания. По двигателя само пластмасовата кора е махана за демонтаж на масления филтър. От смяна на масло до смяна на масло доливам от 0.5l до 1l в зависимост от това колко силно натискам педала на газта. Карам я винаги на максимума на щеката за масло. Основно колата се кара извънградско. Последни две смени на масло са с Motul 5w40 закупено от колегата ACE от Пловдив. През 2012 година живот и здраве съм се насочил към Шкода Супърб Бизнес 2.0 TDI 140ps или 170ps. Ето това е истината за Октавията.

post-4479-138453355806_thumb.jpg

post-4479-138453355809_thumb.jpg

post-4479-138453355813_thumb.jpg

post-4479-138453355815_thumb.jpg

post-4479-138453355817_thumb.jpg

post-4479-138453355821_thumb.jpg

post-4479-138453355823_thumb.jpg

post-4479-138453355825_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е идеята на тая тема? Че Октавия е хубав автомобил? Аз не виждам нищо необичайно в това една чисто нова кола да врътне 200 хил. километра за 3-4 години без да ходи в сервиз извън дежурното обслужване. Всяка нова кола през първите пет години, респективно навъртяни 150-200 хил. километра / най-общо казано / е безпроблемна. Така,че поне аз не виждам нищо уникално в тия двеста хиляди километра без автомобила да е посещавал сервиз, за да бъде ремонтиран.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В подкрепа на колегата Димон - браво и от мен.

 

Още като пусна обява в раздел продава се видя, че си обичаш колата.

 

Между другото - колата продава ли се още? Че се опитвам да вкарам в правия път един колега, който се мъчи с една английска щуротия в момента :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала колега - по 50к на година. Сериозно каране си дръпнал. Дано в тия киломеметри да има по-голям процент такива дето са за КЕФ, а не по работа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я и обявата на колегата за същата Шкода. Не се учудвам на изминатия пробег. На колата и е гадно като се кара постоянно само из градове като София - дупки, задръствания, подпирания от пишман шофьори, луга и т.н. Ако се кара постоянно на дълъг път не виждам какъв е проблема. Повечето Шкоди например идващи от Германия са над 300000 - 400000 км - ама германците си връткат по 200 - 300 км всеки ден по магистрала само за да отидат и се върнат от работа. Все пак нали колите са направени за да се карат. :) Иначе поздрави за колегата - колата наистина изглежда много добре.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе друго е да си седнеш в нова кола и да си й навъртиш 200к,а не да вземеш надраскан италиянски таралясник или великият немец дето е пърдял в нея 300к и да викаш"Страшен автомобил" ,ама това ми се счупи-онова не работи.Браво колега със здраве да си купиш и супърб-пък и мен да прихване за нова Октавия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е идеята на тая тема? Че Октавия е хубав автомобил? Аз не виждам нищо необичайно в това една чисто нова кола да врътне 200 хил. километра за 3-4 години без да ходи в сервиз извън дежурното обслужване. Всяка нова кола през първите пет години, респективно навъртяни 150-200 хил. километра / най-общо казано / е безпроблемна. Така,че поне аз не виждам нищо уникално в тия двеста хиляди километра без автомобила да е посещавал сервиз, за да бъде ремонтиран.

 

Не е точно така. Доста нови автомобили имат сериозни проблеми и то на много по-малък пробег. Казвам го от опит.

s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето това е характерно за Skoda и VW - ако минат 100х без сериозни гаранционни проблеми, лесно стигат 300-400х без такива. Слабата страна на VAG са фабричните проблеми. Като гледам какви ужасии се случват с колите около и под 50х, май е по-сигурно човек да заложи на автомобил на 100-200х км. Предполагаемо безпроблемен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе точно тоя мотор - 1.9 ТДИ се оказа егати кучето. Старото поколение с роторна помпа е желязо. И новото с ПД изглежда, че се държи доста мъжки.

 

Дано комъните да се окажат сполучливи, че то следващото дето ще купувам ще е такова явно и няма да е ново.

 

То на О2 слабото място не е мотора, окачването също е чук. Ама тенекията е трагедия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е какво и е. Мойта има разни удари от камъчета, дето е избила ръжда. А са плитки удари. Това според мен не поцинковано, друго обяснение нямам. Поне като го сравнявам с Аудито и старата Шкода, които също имат подобни щети, ама при тях си седи или на кит, или отдолу се вижда поцинкованото. Ръжди няма.

 

А тая новата на 6 години кола - с ръжда, бах мама му. То и аз не съм от най-грижливите стопани, ама и това си е кекава ламарина.

 

Отделно, че е тънка като станиол, та шума е все едно карам кабриолет. То неслучайно е пълно с теми за обезшумяване, проблем си е.

 

Това и е слабото място на О2. Като мотор и окачване е чук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята си е добре поцинкована. Имам яка деруга на предния калник над фара до метал - явно някой е сменял крушка с две леви ръце. Стои вече втора година и е без ръжда. На задния панел имам одиране - така я купих. Също няма ръжда. Този път реших да не правя никакви наследени щети по колата, и без това в София всяка безмозъчна патка се опитва да ме забърше с вратата на паркинг. Боя кола не кара, така казват бащите и са прави, да се втелясват младите дупета :D

 

Проблемът на Skoda е нискокачественият фабричен лак на металиците - тънък слой и много мек. Всяко клонче остава следа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми странно, едва ли мойта е някаква друга ламарина, при това е италианка, т.е. не е виждала зима и сол... досега :)

 

Иначе и мойта е цялата в дребни забележки (според приятели хич не били дребни), ама какво да я правя? То в София си е бойно поле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е германка. Отдавна съм убеден, че кола се сглобява според държавата. Нищо чудно на италианките да слагат по-тънък слой (или изобщо да не слагат) цинк, точно защото условията там са по-меки. 100 евро на кола да спестят, като се умножи по бройката... става добра сума.

 

За бойното поле София си много прав. Никой няма уважение към автомобилите на другите. Колежките ми в работата считат за съвсем нормално нещо да ти одерат колата с врата. Кво толкова било станало!? smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е идеята на тая тема? Че Октавия е хубав автомобил? Аз не виждам нищо необичайно в това една чисто нова кола да врътне 200 хил. километра за 3-4 години без да ходи в сервиз извън дежурното обслужване. Всяка нова кола през първите пет години, респективно навъртяни 150-200 хил. километра / най-общо казано / е безпроблемна. Така,че поне аз не виждам нищо уникално в тия двеста хиляди километра без автомобила да е посещавал сервиз, за да бъде ремонтиран.

 

Не е точно така. Доста нови автомобили имат сериозни проблеми и то на много по-малък пробег. Казвам го от опит.

s_flag

 

Е, ако вземеш някой турбо дизел, автомат и го караш нон стоп на кикдаун, а оборотите са ти постоянно на max, като след здраво ръчкане изгасиш мотора и не позволиш на турбината да охлади, можеш да строшиш автомат и турбо и на 80.000 километра, например. Истината е, че каквато и да е марката на една нова кола при грамотна поддръжка и адекватни умения на водача километрите не са проблем. 200.000 километра за някой турбо дизел не са нищо стига шофьора да умее да кара. И няма марка, която да прави коли, които при нормална експлоатация да дават проблеми през първите 3-4 години. Освен, ако шофьора не е някой смотаняк. Отварям, разбира се, една скоба и подчертавам, че вероятно има руски, китайски или индийски коли, които могат да дадат сериозен проблем, но поне според мен подобни продукти дори не бива да бъдат наричани автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е германка. Отдавна съм убеден, че кола се сглобява според държавата. Нищо чудно на италианките да слагат по-тънък слой (или изобщо да не слагат) цинк, точно защото условията там са по-меки. 100 евро на кола да спестят, като се умножи по бройката... става добра сума.

 

Не зная как точно ги правят въпросните "италианки", но моята Октавия дето е произведена през далечната 1998г. и е купена от Италия / там е първата й регистрация, там е и карана /, има ламарини, които нямат нито грам ръжда дори там, където част от лака по различни причини е паднал / одрано, чукнато /. И тея ламарини нямат нищо общо с тези на съвременните Шкода Октавия - разликата е огромна. Тоя модел на Шкода е по-добър от новите и като сглобка, и като мотор, и като ламарини. Само визията на новите е по-модерна. И до там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави колега за добрата кола. Не са много марките, които могат да се похвалят с такъв резултат. Който не вярва да следи класацията в Автобилд за коли изминали 100к км. smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.