Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Газ или бензин?- За и Против, предимства и недостатъци.


plovdiv123

Recommended Posts

Сега в навечерието на Нова Година, доста се чудех дали да пусна тази тема, но ще ми е интересно да обменим мнения! Доста изчетох тук-таме по форуми, но се имаха предвид други марки или по- общи приказки. Ще е интересно да се чуят мнения конкрено за нашата марка и модели. Лично моят фав е на бензин, никога е нямал газ, но започвам да се замислям, сега, когато ми се налага по- често да ползвам колата. Иначе извънградско и малко градско, т.е.- 80% извънградско и 20% градско, тези дни ми даде разход 7,5- бензин. Весело посрещане на Новата година на всички и много безаварийни километри с любимите коли през 2012-та!!! smile027 smile004 s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На газ колата ще ти даде 10-15% по-висок разход. Имайки предвид разликата в цената (грубо двойна) е само въпрос на време да си изплатиш инвестицията. Но преди всичко е важно колко минаваш годишно. При 5-8к е безмислено. Дори до 10к км/година. Над тези километри си е разхищение да се кара на бензин. Аз сложих на нивата газова за 1000лв, но пък и разхода при нея си е сериозен (около 13 със зимните гуми и 11 с летните).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 5-8к е безмислено. Дори до 10к км/година.

За безмислено чак не е . Има си предимствата , за по-икономично също не е . Ще обясня защо не е по-икономично - като взех колата бях на бензин , за 6 месеца навъртях около 1500км. сложих газта и за година и половина навъртях още 17000км. Все си казваш - е тя газта е евтина ще ида и тук и там . А преди като се сещах колко струва бензина и ми се изпаряваше мерака за обикаляне. Та сложиш ли газ ставаш редовен участник в трафика.

А относно дали е безмислено - 1,22лв/л срещу 2,38лв/л в най-добрия случай - дали е безмислено [-X

Имаш допълнителен разход от 12лв за преглед на газовата инсталация. А стойноста на инсталацията се избива още на първите 8000км /поне моята струваше около 600лв./ от разликата в цената на горивото.

Избора си е твой . Моето мнение е такова след монтирането на газовата с колата се разходихме до много кътчета на страната , че и в гръцко 2-3 пъти.

Аз съм твърдо ЗА smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

цената на бензинът не би ме спрял да обикалям.Сложиш ли гас почват и много проблеми,почват настроики и куп глупости.Зимата гаста е много капризна.Това са мои наблюдения и преживявания.Ако не обикаляш много или си седиш се в градъ не ти трябва гас.Виш ако шариш извън градско може.Гаста ни е ш...на не винаги си заредил колкото пише.Винаги удрят в кантара.Аз зареждам от еко,познавам ги и пак знам че ме мяткат.Абе недей си слагай бомба в колата.Така мисля аз s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

А относно дали е безмислено - 1,22лв/л срещу 2,38лв/л в най-добрия случай - дали е безмислено [-X

Имаш допълнителен разход от 12лв за преглед на газовата инсталация. А стойноста на инсталацията се избива още на първите 8000км /поне моята струваше около 600лв./ от разликата в цената на горивото.

...

 

Читава газова излиза към 1000лв в момента. 1.22 с 15% по-висок разход прави около 1.40лв, т.е. груба разлика от 1лев на литър гориво. При среден разход около 7/100 прави разлика от 7лв/100км. Т.е. за да изплатиш инвестицията са необходими около 15к км. При 8к годишно са си 2 години. На около 3тата година следва смяна на мембрани на изпарителя, на 5тата бутилката се сваля за водна проба, допълнителни прегледи (което е време и по-малко пари) всяка година и намален обем на багажника. И не на последно място е момента с евентуалната продажба на колата на старо. Всеки автомобил с газова се гледа "по-така" и съответно продажната цена пада.

 

Това са моите сметки. Всеки прави негови. При Нивата с изтичането на гаранцията изобщо не се замислих да сложа газ. Но пък и аз и въртя километри, особено зимно време smile049 А тя и си харчи де smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай газ и не го мисли.... smile035

Бай Марин също е прав- ако са ти кофти настройките може и да имаш проблеми....

Моята Фела (карбураторната) бензин не е мирисала вече почти 3 години. Бяга като змей и зиме и лете.. (вярно- настройката на аванса и е за работа на газ)- зимата ми дава разход газ 8-9л /100 км ...

Пък и винаги можеш да превключиш на бензин.

А колкото до вечния спор "бензин или газ"- какво да ви кажа.... Ако е нова кола- да го мислиш.... Но за тези стари напудрени бараки (защото по-голяма част от българският автопарк е точно бараки- секънд, търд или незнамси кой хенд я от Германия, я от Италия) и с този наш вечно продънен джоб.... колкото по-тънко, толкова по-добре....

А колкото до това,че на запад не карат на пропан-бутан- карат и още как, но вече чувствително по-малко.... защото навлизат хибридите и електромобилите... а и хората си имат достатъчно високи приходи при почти същата цена на горивата . През ноември 2011, когато бях в Германия, цената на дизела беше 1.49 евра/литър, а тук 2.46 лв/литър.( ГПР по ипотечните кредити им ги вдигнаха от 3.6% на 4.5% и те се късаха да ревът) Изводите оставям на вас...

 

Когато купувах другата Фела, считах наличието на газова уредба за + (все пак минавам по 40-50 км на ден и по-евтиното гориво винаги е +) smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо съм за газ! Моята Фелиция е на метан: Стара загора - Несебър --152 км. -10.15 лв. при цена 1.51лв за килограм. Прави си сметката! Сега във Варна метана е 1.69лв. При тази цена изминавам 124 км за 7.28 лв. с включен климатик. В града 121 км.--11.18лв.

Друг е въпроса, че като е по евтино - караш много повече. smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Читава газова излиза към 1000лв в момента. 1.22 с 15% по-висок разход

Незнам коя газова е читава и коя не , но аз съм с Ланди Ренцо обикновенна газова с емулатор не е газов инжекцион и цената в момента е 650лв. Разхода ми извънградско е около 5,5 - 6 / 100 , градското ми е 9,5 -10 / 100. При този разход и при разликата в цената на горивата ми се изплати на 8000 км. От три години съм на газ и зареждам само от Еко - не съм пипал нито мембрани нито реглажи и съм супер доволен.

Предполагам , че колегата пуснал темата няма да слага ГИ за да чака три години да му се изплаща. А при евентуална продажба на старо , колата ще има един + защото е с газ. В България това се има в предвид при избора на кола и обикновенно накланя везните в полза на колата. smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз па понее съм карбуратор и преди фелата 5 години карах един кадет 1.3 газ (това ми беше първия сблъсък с това гориво) и сега вече шеста година също карам газ (т.е. общо 11 год. карам на газ) мога да споделя следните неща:

1. Настройка на газ се прави лесно и ако зареждаш на едно и също място сметката излиза и колата върви без да се тормози.

2. Аз минавам по около 30 км на ден и при разход под 9/100 сметката ми излиза така: 6 дни Х 30 км = 180 км Х 4 седмици = 720 км/месец Х 9/100 = прибл. 65 л Х 1.20 лв. средно = прибл. 78 лв. Месечна карта за цялата градска мрежа е 50 лв. Е за 28 кинта разлика не бих се качил на рейсовете и метрото.

3. Като купих колата преди 6 год. сложих газова уредба на 3-тия ден. Хабер си нямам колко харчи на бензин. От тогава до сега нито мембрани съм сменял, нито допълнителни реглажи съм правил. Т.е. за тези 6 год. правих 3 или 4 диагностики, но всичко е било без проблем. Имал съм доста случаи, в които съм забравил да сипя бензин и се е налагало да паля на газ. Зимата! На под -10°С! Вярно е, че доста по-трудно пали, че даже и 2-3 пъти са ме теглили да запаля, но въпреки това колата пали и върви без проблем. Лятото, даже от пролетта, при температури над 7-8 °С започвам да си паля на газ и така чааак до следващата зима.

4. До Вонеща вода и обратно - за да не се повтарям ще се цитирам от една предишна тема:

Изобщо не е невероятно. На колегата Васко - Бързия Влак му направих демонстрация на ОМВто в Габрово.

28.11.2011 - 348 km - Люлин, ШЕЛ-Враждебна, В. Търново, Вонеща Вода, Трявна, Габрово-ОМВ, гориво - LPG, Заредено количество - 22,7л на стойност - 30.87лв., или 6,52/100. Колегите могат да кажат с каква скорост сме се движили. Октавиите естествено дръпнаха напред и за да ги настигам под 100 не съм падал (естествено и над 120 не съм вдигал де). Но това беше реално и имам свидетели даже.

Зависи колко пълниш. При мен кат почне ТРРРРРРР и я оставям така ТРРРРР докат спре. Никога не са ми пълнили бутилката повече от 32л. Така пълних в София преди да заминем на Вонеща вода, така напълних и в Габрово. И резултатът е налице. Другото е, че аз споменавам този конкретен случай, щот си имам свидетел. Иначе обикновено колата ми харчи толкова - 8.7 до 9.4 на градско и 6.2 до 7 извън.

В заключение - Караш повече от 20 км дневно - има смисъл. Караш около 30 км на седмица - няма смисъл. Колата е карбураторна - има смисъл, защото газовата уредба ще е по-евтина (аз моята я слагах за 320 лв. ама преди 6 год.). Колата е моно или пълна инжекция - пак има смисъл ако минаваш повечко километри, защото самата уредба е по-скъпа и ако не се монтира качествено ше ти дава ингелъци (ей за тва не обичам колата ми да е по-умна от мене :smt032 )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта като алтернативно гориво е добър вариант,имайки в предвид разликата в цената и спрямо тази на бензина.При закупен автомобил с газова уредба няма какво да се мисли.Ако става въпрос за монтаж на уредба - трябва да се вземе в предвид самата специфика на автомобила и начина му на позване,откъдето ще може да се направи една сметка за ефективността на приложението и възвращаемостта на инвестицията.Както каза един колега от един друг форум,цитирам : "Проблема на повечето от нас е че не ни остава време да си купим нови коли.А сме любители на газта заради екологията." smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм твърдо "За"!

 

2 коли досега съм газирал, никакви проблеми за 6-7 години. 120ката ми беше целогодишно само на газ - палеше си и на -20 без проблем. Сега карам един Нисан пълна инжекция, с газова уредва с инжекция - пак няма проблеми вече 50-60 хиляди километра (3-4 години). Има специфика, има неща, които се правят - те колегите ти ги казаха - прегледи, настройчици, от време на време...Но КЕФ-а да караш за по-малко пари оправдава усилията. И 5 километра на ден да карам, като излезеш на съботна разходка 100-200 километра и веднага усещаш как ти остават пари в джоба. Като се наредя на касата на бензиностанцията и оставя 30лв за 250километра и се чувствам добре smile021 ...за разлика от колегата с дизеловата Зафира, който оставя по 30лв на 100 километра... ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 коли досега съм газирал

И как е пенят ли се smile091

Колкото до пробега бих казал апетита идва с яденето - преди да сложа на баба газ карах по 180 - 200 км. на две до три седмици , след туй постепенно взеха да се увеличават до 200 на седмица докато не стигнах рекорд 90 км. за един ден в махалата , ама това беше по работа тогаз ... даже някой ме майтапят , че и до тоялетната ходя с кола , та дали има смисъл с две ръце гласувам твърдо ЗА ако можеше всички коли да са моноинжекций най-добре , щот стават идеално с обикновенна газова уредба и се прехвърлят лесно зимата от бензин на газ , не че карбуратора е сложнотия , ама по някога като забравя , че съм на бензин и загрее , след туй карам по няколко километра преди да свърши бензина в карбуратора :mrgreen:

Колкото до това каква уредба - нова задължително ... на баба уредбата я свалих от едно смачкано такси и се почна първата зима изпарител , след туй се прецака бензиновия и на края газовия клапан , а сега съм си поръчал и нова бутилка , защото настоящата нищо , че е една от най-здравите произвеждани бутилки (беларуска) е на 20 и кусур години и никой не дава преглед , защото такава е наредбата smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до пробега бих казал апетита идва с яденето

Това е много вярно казано, но помислете каква е алтернативата /адския транспорт/, какви са цените на билетите и колко време се губи в чакане по спирки... аз лично го ползвам вече само ако имам по-продължителна работа в центъра и не е рентабилно да паркирам в синя зона.

Колкото до разхода - завиждам на колежката от Пловдив, но може би е невъзможен за София - тук не падам под 10/100 км дори през лятото, е все пак моята е карбураторна с автоматичен смукач.

Навремето бях голям противник, но вече съм твърдо за газта, макар че напоследък са забранили влизането на коли с АГУ в подземни паркинги, което в големия град си е сериозен проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:-k Krankenstein, сега като се замисля, явно наистина мъжкият крак тежи повече от дамския.... като седне мъжът ми да кара карбураторната Фелиция и при него разхода отива на 10-11 л/100 км... smile027

Тази сутрин например беше -10 градуса и си запали като змей.... както вече казах- бензин няма... ама никакъв....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно е,че еднозначно мнение по въпроса няма.Ако имаше или всички щяхме да караме на газ ,или всички на бензин.Подобни дискусии има във всички автомобилни форуми,а при нас в раздел "Газови уредби" има интересна тема-"Разход на газ".Но за да не се заблудим много, както и за да бъдем честни спрямо себе си и спрямо потребителите на тази информация , нека когато правим сметките за икономии да калкулираме следните разходи:

1.Разход на бензин

2.Разходи по подръжка на самата газова уредба

3.Разходи по подръжка на самия автомобил произтичащи от използването на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика в повече е необходимостта от по-честа смяна на въздушния филтър , а всичко останало е като да караш на бензин с таз разлика , че ако се измие двигателя от вътре много трудно събира твърди отлагания в маслото заради по-чистото и пълно изгаряне на пропан-бутана ;)

Разходите за мембрани , клапани и тем подобни щуротии зависи от начина на експлоатация на колата , но икономията от разходите за гориво се покрива многократно .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй де, той Гената го е казал, ама нека точка по точка:

1.Разход на бензин
Аз нямам представа колко ми харчи на бензин. Знам, че на 3 зареждания на бутилката ФУЛ (32 л) слагам и бензин за 10 лв. Или разход на бензин 10 лв./800 км :smt032
2.Разходи по подръжка на самата газова уредба
Освен допълнителни 25 лв. за преглед на бутилката друг разход не съм имал. До колкото знам смяна на мембрани е 50 кинта с труда, ама за 6 год. още карам с оригиналните.
3.Разходи по подръжка на самия автомобил произтичащи от използването на газ.
Смяна на въздушен филтър при смяна на маслото. Ама чакай! То май е препоръчителна смяната на въздушен филтър при смяна на маслото, т.е. на макс 10к км. Т.е. няма разлика в разхода. Аа да. Веднъж за тези 6 год. откакто карам фелата на газ ми чистиха карбуратора и веднъж по причина, че лятото тоз карбуратор не знае какво е бензин се спука една от мембранките на обогатителя и превключвайки на бензин почна да го фука кат за световно (5 кила за 3 км). Обаче г-н Модератора smile126 се сети къде е болката, изряза една гарнитурка от касова бележка OMV и колата тръгна и на бензин. И до днес карам с тази гарнитура. После същата процедура беше приложена и на една бяла фелиция, собственост на Krankenstein. Там касовата бележка беше от ЕКО но ефектът беше същия. Колата също тръгна и на бензин. Та кат обобщение - разходи не повече от тези при скъпото гориво.

И като заключение - бензинът е гориво за припалване преди да обърнеш на газ в студените зимни месеци или за да те закара до първата газ-станция ако не си предвидиш количеството газ в бутилката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход на газ от под 8.5 на извънградско и под 10-10.5 на градско /в София/ аз не съм постигал и по принцип в 90% от времето разхода ми на градско и на извънградско е еднакъв т.е. не под 10. Зимата на градско скача макс до 12. При температура под 6-7 градуса паля на бензин и след около 300-400 метра като тръгне леко парното включвам газ. Разход от под 10 газ особено на градско за мен е изключен не познавам човек с такъв, за мен е необясним особено при положение, че специално фелицията карбуратор по книжка харчи 9.3/100 бензин а реално 10/100. тоест на газ задължително отива над 10.

 

Иначе нямам оплаквания, карам на газ още от ладата /2001г/ и тя също ми харчеше градско и извънградско еднакво с изключение на зимата когато в града стигаше и до 15/100. Шкодата ми е на 52к. първите години е карана много малко и има газ от 4.5г. или 10800км. Върви идеално нямам забележки само ако започне да тресе или да мени оборотите източвам изпарителя и продължавам. Газовата е Ловато и струваше 340лв. с бутилка в резервната гума и включен преглед и паспорт.

 

Относно разходите - въздушния филтър съм го сменял и на 6к и на над 10к разлика няма върви и харчи еднакво. Прегледа ми е безплатен а други разходи още не съм имал.

 

Мисълта ми е, че при среден разход от 7.5 като се сложи газ е напълно възможно той да стане 10 газ. и тогава разликата става малка.

Аз ползвам колата 95% на градско и там разхода на бензин е твърдо 10 и повече, но колегата я ползва 80% извън града където фелицията при скорост 90 км/ч харчи 6.5л/100 бензин и е изключително малко вероятно да остане с този разход при каране на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навит съм да си направим експеримент. Пълним на мойта с теб газ до фул макс. Качваме се на колата и почваме да обикаляме София. Навъртаме 100 км (не е трудно). Пак зареждаме до фул макс....И кво печеля ако сипем по-малко от 10 л???

 

А що се отнася до колегата - пак едно е 6.5/100 бензин по 2.40 и друго е 7.5/100 газ по 1.20.

 

P.S.- Можем да направим и експеримент София - Пловдив и обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно извънградския разход , който ми дава колата от 5,5-6/100 - постижим е единствено при спазване на ограниченията за скоростта , използване на инерцията на колата и избягване на магистрали. Аз също съм с 45 номер обувки и като реша да карам по-спортно /до колкото колата позволява/този разход става химера. Ако някой не вярва също съм готов като колегата С2Н5ОН да направим тест. Фелата ми не е карбораторна /пълен инжекцион 1,3MPI 50kW-68Hp/.

От тук колегата felicialx може да види какви разходни норми дават на модела: http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/10323.html :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето в тази тема е казано достатъчно за разхода. Колега C2H5OH аз не казвам, че твоя разход не е

толкова колкото казваш ама една или две птички пролет не правят.

 

viewtopic.php?f=6&t=21076&hilit=%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4+%D0%BD%D0%B0+%D0%B3%D0%B0%D0%B7+%D1%80%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4+%D0%BD%D0%B0+%D0%B3%D0%B0%D0%B7+%D1%84%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.