Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Идиоти по пътищата


evin

Recommended Posts

Абре що пак бързате да оплюете хората и защо все шофьорите вечно са виновни ... случайно да сте виждали скоро нощем да се чисти сняг или да се асфалтира на време или да се поставя сигнализация и указателни табели за предстоящи опасности както е там на където сме се запътили ?

Защо вечно тез мишоци дето са прибрали едни големи пари за почистване все минават метър или пък с някоя символична глоба ?

Не съм карал зимата из Германия или Австрия , ама един приятел разправяше , че като почне да се белее пътя значи е стигнал нашенско smile049

Един тираджия убу го каза - как наще ТИР-ове са с подходящи гуми за цяла Европа и само в България не стават .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 74
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Цецо75

    13

  • micyri

    7

  • PRR

    6

  • evin

    6

Най-много писали в темата

+1

 

Все пак Ганьо е зад волана на автомобила и зад волана на държавата :) Колкото е виновен единия, толкова и другия.

 

Та не се сърдете на Ганьовците - толкова си можем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да запитам ,колко от вас са професионални шофьори и работят с големи камиони,защото ми се струва ,че почти всички сме с малки коли и не всички ги караме по служба?

 

Тези камиони нали трябва да се движат ,да доставят стоки,те са се движили във време ,когато не им е забранено да се движат/петък вечер след 16 ч. и неделя също само заради такива като нас/.

 

В сегашните времена ,където има малки фирми с по няколко камиона няма кой да им даде сведения ,още повече ,че обстановката се мени много бързо.Камиони на фирмите ,които прекарват стоки от единия край на България до другия ,излизат още в 5-6 ч сутринта,а нощно време по радио и телевизия няма емисии за времето,не всички шофьори могат да ползват интернет,как да знаят къде какво ги чака.

Нека не бързаме с нашите тъпи мнения кой е умен или глупав,дали някой си е свършил работата или не е ,виждате ,че и в Австрия и Швейцария имат проблеми с пътния и железопътния транспорт,а 15000 завяти по курортите им туристи.

Зима е ,който тръгва на някъде да помисли дали е необходимо,за да не стане заради едно удоволствие/примерно каране на ски/ да се стигне до положение като тези ,които бяха закъсали .

На братовчедка ми мъжът и от три дни не се е прибирал от Витиня,за да почиства ,това дали не се казва себераздаване за другите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shotik, като цяло си прав. Обаче, все си мисля, че зимно време се тръгва с подготвен автомобил. Нещо, което много хора, включително и професионални шофьори пропускат. И, което е престъпно за мен, както към околните, така и към самия теб. Да не говорим за онзи титан, който 3 пъти подред блокира магистрала с камиона си. В цитираната от теб Швейцария, същият този щеше да е в ареста и да чака съд. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква вина пък имат хората, че са решили да пътуват?

Някой каза ли - магистралата е яко зле?

Някой спря ли ги преди магистралата?

Какво значи те му казали да не продължава - ми то със същия успех можеше да му каже и свирка да му направи.

Проблема е, че се работи по комунистически и нищо не се е променило:

1. Никаква координация между Пътна инфраструктура, почистване, гражданска защита и КАТ.

2. Какво пречеше да се каже магистралата не става за нормално движение - КАТ да спира движението в двата края и където има влизания.

3. Пускат се 3-4 снегорина във формата на ветрило и чистят цялата ширина, а не един да чисти едно платно и да хвърля в аварийното или да засипва другото платно. Зад тях да хвърлят луга и това е?

На 3 части да разделят магистралата за 30 минути ще е чиста.

Даже и с тая не толкова модерна техника.

Какъв е проблема някой да пуска съобщение - никакъв - ма няма кой.

Вече в БГ макар и само за Garmin има RDS-TMC info - какъв е проблема и там да се подаде - доста хора вече ползват - или щяха да изберат обходен маршрут или да не се набиват най млакото.

Въобще за 100 киломтра път за 30 санта сняг - това е положението - тия дето са ги уволнили - 5 нива надолу да хванеш началниците - няма да се сбърка - просто никой нищо не прави да се промени - те си работят по-старому.

ЗА самото почистване - също - стара техника - никакъв контрол - пуснал кофата на 10 санта от асфалта - е какво - шпакловаш ли го тоя сняг.

И последно - за да спрат камионите - или слагаш пост - до тук - чакаш - и след 2 километра контролен а мине някой му съдираш главата без да е нужно да променяш закона.

Но така без да си казал на КАТ поримерно - тов аи това правете е само доборо пожелание - колкото и да помага те не могат да вземат решение да спрат камионите или които и да е.

Имам приятел в USA, който мие разправял как в една уличка едно ченге маха с една светеща палка и му прави знакл да намали. След 50 метра друго му казва пак да намали и да кара със някаква скорост.

Следва завой - то си го взел с едва ли не тътреща скорост но леко занесъл и се чукнал в бордюра.

След 100 метра ченге го спира и го глобява - предупреден си, ако не можеш слез и бутай.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вмъкна(понеже карам камион):

Каквито и гуми да имаш,има ли повече от 15 см. сняг ,влекача започва да буксува(особено и ако си с 15-20т).

Проблема в случая, е не навременното почистване на снега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да плача ли, да се смея си.

 

На първо място и ВИНАГИ НА ПЪРВО МЯСТО: Инфраструктурата ни е на такова дередже! Не ни е виновен Цецо - тираджията.

 

Аз не карам голям камион- 6т., но за мен важи закон за движение за пътищата за автомобили с над 3.5т. Имам си тахограв, имам си карта , имам си ограничение на 90км и айде. Но да не бягам от темата.

 

Има норми за каране- ОК, според европейските изисквания. Само че, в Европа всеки кара по магистрали, на всеки 5-10 минути има отбивка и тир паркинг. А къде сме ние?

Вървим по правилата на Европа, а нямаме пътища. Лятото се затваря Сливен-СТ,Загора (подбалкана- + 45мин минимум) и още знайни и незнайни пътища, за да могат господата с бързите автомобили да карат на воля.

 

Стигна се до там , че преди време даже на ЛУК, ОМВ имаше разлепени табели: Забранява се престой на тежкотоварни автомобили на нашите паркинги за НОЩУВКА. Е, къде да нощуват? Аз на Тракия само 1,2 места (не платени) чата-пата има. На Хемус- ЙОК (само онзи преди СФ на 25 км турският , дето отдавна е забравен , само той остана, ама май има бариета на порутената къщичка).

 

Пак казвам: Гуми на прицеп и предни на камион....какви да са. Ще ми приказват, зимни/летни, те чуват ли се. Много голяма роля играе товара и неговото разпределение в тази ситуация.

Ама с извинение, не може .....СЛЕД ТОЛКОВА МНОГО ГРЕШКИ всяка година , да не си си взел поука бе. Кои са опасните отсечки , къде има навявания.

На мен ми се смеят авери като им кажа: Австрия, Унгария и тн. , вижте им магистралите. Опънали са пана острани (дървени ли са, плексигласови ли са), нека си навее, нека излязат животни на пътя. Айде, да приемем, че Витиня е по сложно, но на другите пътища.

Всяка година - все нас ни изненадва!!! smile168 Сега ги слушах, (бат Ники като подизпълнител е сигурно доста по-комтентен от мен, той да каже) забранявали се химикалите по Тракия. Разваляли??? Как другите пръскат, ние не?

 

Не казвам, че ТИРовете не са виновни, вината е комплексна. Но главната вина е на поддържащите фирми. Не може да чакаш да стане 3 метра и тогава да си пускаш ветрилото да чисти- после, що не ги чакали камионите.

Айде, аз съм прост- умните ни управници да кажат как влияят климатичните условия, теченията и тн на този мост и какви подветрия има! Влиянието на релефа и възвишенията до това трасе.

Излиза ми Цветанов- алтернатор :) Браво! Едва ли знае това какво е, ама нищо, подсказват му из отзадзе!

 

Нормално, с природата не можеш да се бориш. Ще се оправдаят: форсмажорни обстоятелства. ОК!

Не сме единствени и на други места се случва. Ама пък не е всяка година.

Не може на 18.10 да грее слънце в Западна и Централна Б-я, а при нас в Източна- снях бухна и то около 30см (Варна-Добрич)...... и айде- затворено е навсякъде. Русе/Силистра- не може. Път няма, а са някакви си 20 см там....

Е , как да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gogata,ама сигурен ли си че ще е в затвора?Да си живял там и да знаеш законите ? Или само е така -там в европата е така.

 

hamsia:1. Никаква координация между Пътна инфраструктура, почистване, гражданска защита и КАТ.

2. Какво пречеше да се каже магистралата не става за нормално движение - КАТ да спира движението в двата края и където има влизания.

 

И като се спре движението и се образуват километричните опашки ,пак ще е същото.

 

3. Пускат се 3-4 снегорина във формата на ветрило и чистят цялата ширина, а не един да чисти едно платно и да хвърля в аварийното или да засипва другото платно. Зад тях да хвърлят луга и това е?

 

всеки може да дава съвети но имате ли връзка с тези институции ,за да знаете дали е точно така ,ама защо не идете да се кандидатирате и да оправите не само пътищата ,ами и целата държава.

 

BlackPearl :Не може на 18.10 да грее слънце в Западна и Централна Б-я, а при нас в Източна- снях бухна и то около 30см (Варна-Добрич)...... и айде- затворено е навсякъде. Русе/Силистра- не може. Път няма, а са някакви си 20 см там....

 

Защо да може да има такава разлика в различните места на страната ни? Да не би да зависи от някой човек ?

 

Колеги ,всеки има свое мнение ,ще си пишем докато сме живи,но защо трябва да мислим ,че ще сме с възможност да се преборим с природата и зимата да е като лято ?Няма да стане докато не се съберем като народ и всички да започнем да даваме ,не само да искаме !Искаме да сме като другите,вижте снимки на Фукушима,няма да разберете ,че е имало такава трагедия,но хората са обединени,ние вместо да спазваме "Съединението прави силата",ние сме го отпуснали и никой за никого не мисли,всеки да се спасява сам.

 

Накрая ,който ми се е обидил,ако иска да ме извинява ,аз с нищо не съм обидил някой,който иска да не ме извинява,но сте още млади и ще има още доста да учите от живота!Аз каквото съм видял ,докато съм бил локомотивен машинист близо 30 г ,едва ли някой от вас ще види,освен някой сега да работи тази професия и продължи да я работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излиза ми Цветанов- алтернатор :) Браво! Едва ли знае това какво е, ама нищо, подсказват му из отзадзе!

 

Още по-забавно: "Тръгнали ми без алтернатор на път!". Явно са го забравили, загубили... smile091

ВИФ не прощава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте, на запад отдавно има TP или TMC (идва от трафик програм) програми на радиото. Даже от около 10-тина години, независимо какво слушате, ТР програмите се следят автоматично от радиото и когато има съобщение, радиото само сменя честота за да чуете информацията.

Същото е интегрирано и в GPS навигациите. И защо? Защото по този начин се получава управление на трафика. Властите дават информация, която стига до водачите. И понеже се предава от FM радиостанциите, тя може да се подава само в определен район и да бъде чута от шофьорите само в него. Това да е направено в Бг? А ТР сигналът е цифров код към RDS, който ви изписва името на станцията на радиото.

Сега, не може един шофьор и то професионален, при положение, че му казват да остане на място след като са го изтеглили, да тръгва и пак да има нужда да го теглят. Пак не може, хора които им се види страшно, да спират на аварийки в аварийната лента. Тя е за спиране, но само при авария! Пак полицията, защо не глоби тези водачи? Нали това е идеята, като се задръсти магистралата, по тези ленти да могат да се движат спасителни, полицейски и поддържащи МПС-ета?

Снегът като се натрупа и вече снегорин с гребло не може да помогне. Трябва роторен, а те имат по един два на участък сигурно.

Тошо, преди Коледа ми се наложи да пътувам по Тракия по време на големия снеговалеж и чистеха точно така. По три наредени на 30 метра един зад друг, за да могат и колите да се провират. И като застанат двама пишман шофоьори и колоната става няколко км. Хубаво страшното им е да карат по непочистен път, ами защо се изпреварвате? Стойте в дясната лента зад средния снегорин и не се пречкайте. Ама снегорините се мъкнат с 15 км/ч и им е бавно. Е тука трябва едно видео наблюдение и на тези любители водачи на колони по една тлъста глоба, за да се научат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 5-6години ходя всяка зима на ски в Алпите-Франция и Австрия.Там също се случва да навали много сняг,който не е възможно да се изчисти веднага,но хората са спокойни,никой не създава напрежение.Който може не тръгва да напуска курорт,а докато не се изчисти пътя.Тирове във Франция през уикенда не вървят,още повече,че в събота започват и завършват седмичните ски-почивки.Движението се отбива,докато се почисти пътя и никой не нервничи.Отбивки от магистралите има на всеки 15-20км.

Та причините са комплексни.Нито магистралите са ни както трябва,нито полицията си върши работата,почиства се с допотопна техника,търпение от страна на шофиорите-никакво!Та затова е такова положението! smile049

 

П.П.То и аз мислех да ходя този уикенд до Банско да покарам,ама като видях прогнозата и се отказах.Явно не съм сгрешил! :idea:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в подкрепа на това което Иво написа:Във Франция ,освен по специалното трафик-радио се дава информация и на електронните табла над магистралата и хората си правят сметка какво да правят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. И в Китай е така, на всеки по голям булевард в Шанхай. Следят се задръстванията и на таблата се показва: кой път е с червено (задръстен), кой е свободен - зелено. И си караш на харабия в този мегаполис :) .

 

Бат Ники: Последната седмица на януари (ако не мине котка път) съм на Пампорово. Може събота 28.01 ако си свободен да заформим едни ски ? (ако имаш свободно време) smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shotik, те по между си нямат връзка с тези институции, камо ли аз.

Но аз за 1 година опит с подобни държавни институции по-скоро не искам да се хваля - не искам да преживявам такова нещо , камо ли да си спомням.

Разсъжденията ми са на база изказвания на точно цитираните замесени лица и техните отговорности .

Единия бил тичал да казва на КАТ да дърпат камиони, ма не бил казал на другия, а тртия незнаел за другите двама.

ДА ти пусна ли да четеш или ще чакаме някой очевидец с опит всяка зима в преспите.

Извинявай, ако те засегна, но опита от 30 години преди в това динамично време нищо не значи.

То проблема е точно в хора с 40-50 годишен опит дето са си на същите служби и вървят нагоре.

Не казвам че няма кадърни 40, 50 или 80 годишни - но болшинството са обременени от съвсем друг тип мислене.

И най-жалкото от всичко е, че успяват да претопят и младите в това малоумно деградивно мислне.

А колкото до кандидатирането - предполагам, че на всеки е ясно, че и най-големия специалист по зимни условия да дойде ще трябва да работи със същите такива дебили.

 

=====Понеже явно никой не чете какво пиша - надявам се това да се чете - може да е полезно====

ТМС има вече в България от близo година и нещо, но засега само за потрребители на GARMIN!

Но там все още проблема е съизмерим със ситуацията от оня ден:

1. София - добро покритие, но не толкова реални стойности - все още няма реалана сстема за управление на трафика.

2. Други по-големи градове - Пловдив, Бургас - същото но в още по-малки размери

3. Пътища от националната пътна мрежа -по-скоро пожелателно за момента - има но информацията се подава от НАПИ, която не знаеше че на Хемус има проблем - демек нищо.

4. Ремонти, събития, ПТП и други - това за момента е най-актуалната информация и най -полезна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти за коя марка искаш - за iGO?

Колко ли потребителя има в БГ , закупили лицензионно карта за БГ?

Нали разбираш, че ако са 15 надали няко йще и смръдне гъза даже.

Сега по същество - услугата си работи и е напълно достъпна единственно само за потребители на GARMIN - безплатно.

За другите марки - за IGo - уж до няколко месеца - април 2011 е казано.

Същото важи и за Навител.

 

Иначе всичко това си го имаш достъпно от различни сайтове - никой не те ограничава да я ползваш - оттам нататък си е бизнес политика.

Колкото до Европа - може би поне в половината страни тази услуга е платена. Това определено не я прави недостъпна.

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въобще не става дума за конкретна марка! Въпросът е подобно управление да работи за максимален брой хора, за да бъде ефективно. Дори и самите радиостанции да се организират и при съобщаване на новините за пътната обстановка да активират сигнала за ТР, пак е нещо. Но за това трябва и някакво гражданско самосъзнание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако знаете само от колко време им се говори на АПИ и Министерство на транспорта да се направи Real Time Information System за водачи на МПС.... Само дето няма кой да прочете анализите и докладите и да стартира вътрешна процедура за обществена поръчка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Техническото изпълнение е най-лесно. В БГ проблема е чисто бюрократичен. В БГ лявата ръка не знае какво прави дясната, камо ли някой да може да ви подава ежеминутно адекватна информация за пътната обстановка. Това си е организация, която не е по силите на нашенските чиновници.

 

Бюрократично няма кой да го организира, това е проблема. Както всичко друго в БГ, всички добри идеи се разбиват някъде на нечие бюро.

 

То не ви трябва TMC. КАТ да направят един сайт и да пускат на всеки 10 минути актуална информация е предостатъчно! После радиата сами ще почнат да я излъчват, за да имат слушаемост.

 

Ама за целта, трябва организация в самия КАТ. А то сега - минава патрулката, вижда задръстването, минава по тротоара или забранените улички и си бие камшика накъдето е тръгнал. Няма да се обади по станцията, да проверят защо и какво е станало. Той има друга задача... така де.

 

Пускат една сводка веднъж на 24 часа, ако не ги домързи и това е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги е имало бюлетин на Агенция "Пътна инфраструктура". Има си денонощно дежурни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата тръгна в друга посока,да споделя със снимков материал от снощи и за другите идиоти по пътищата,тези който чистят пътя или по точно за тези който трябва да чистят пътя.

Предварително се извинявам за лошото качество.

Снимка 1:

post-3740-138453357237_thumb.jpg

на пръв поглед,ще си кажете ,че е идеално изчистен път.ОК.

снимка 2:

post-3740-138453357333_thumb.jpg

Тука въпроса е, как ще се разминат две превозни средства,дори и леки автомобили?

Отговор : поне по единия ще има щети!

снимка 3:

post-3740-138453357336_thumb.jpg

снимка 4:

post-3740-138453357339_thumb.jpg

снимка 5:

post-3740-138453357342_thumb.jpg

 

 

На последните снимки се вижда ,че освен тесния изчистен участък,на пътя стърчат клони ,жици,паднали дървета.

Съответно по-големите превозни средства трябва да карат по средата на платното,за да не си счупят огледалата за странично виждане или ето така:

post-3740-138453357345_thumb.jpg

което пък означава,да счупят в най-добрия случай, страничното огледало на идващия насреща автомобил.

И какво всъщност е направено,поредното отбиване на номера.

За това призовавам всички водачи на МПС-та,колеги при подобни атмосферни условия не рискувайте живота и нервите си и не пътувайте ако не ви се налага.Така ще е поне още 10 г.Хубавите работи стават бавно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оригиналното радио на Октавията, когато я купих си има ТР. По спомен, когато функцията беше активна, при съобщение за времето, независимо дали е редовната прогноза по БНР или нещо, свързано с пътната обстановка, самичко се превключваше към излъчващата даденото съобщение станция. Много ми беше дразнещо, та го изключих /както и онази функция, която усилва звука с увеличаването на скороста/. Това беше някъде в периода 2003-05...

Относно почистването и олигофрените, които не се съобразяват с разпорежданията на КАТ и с обстановката - нямам коментар. По-скоро имам, но не ми се пише нито какво мисля, нито какво съм видял и как са ме спирали за проверка и т.н.

Ай - безаварийно и внимателно от мен smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "ВСИЧКИ" - Около 1 500 000 лева е струвало снегопочистването на София! За два дни! Около 150 снегорина! Интресна цена се връзва на километър. Аз си бях убеден, че камионите разходват по един резервоар на час. А и Шофьорите им взимат към 700 лева надница на ден. Щяли да им слагат "GPS". Какво като сложат? Да не би някой журналист да поиска "Log"-овете ("Track"-овете) след снегопочистването? Аууу, да - никой не му е платил да иска това ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чак пък 700 лв. на ден ми се струва малко "една жена каза" :) Виж 70 е по близо до реалността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тези комунални услуги не случайно са много апетитни - снегопочистване, извозване на боклук... Какво е свършено, какво е отчетено - ходи ги гони... Руменчо си купи Вейронче и оправи всички манекенки в БГ със смешните официални приходи от боклука...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.