Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Отваряне на багажника от външната страна


Ivo_Dinkov

Recommended Posts

Багажника ми се отваря само отвътре. Изключително много ме дразни този факт и искам да си монтирам дръжка в задния капак.

Доколкото видях, дръжката е само една пластинка и една микретка :-k

От прочетеното в нета, разбрах че ми трябва този механизъм:

 

2987_1277387551_zdejeci.JPG

 

От устройството му, доколкото разбирам, ми трябва да вържа машинката му към централното.

Въпроса е микроключето в дръжката къде да го вържа- очевидно затваря верига и буталцето отваря, но ще съм благодарен, ако някой е ровичкал механизма, да ми нахвърля с думи прости как са навързани нещата- дръжка-заключващ механизъм-централно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Установил ли си причината, заради която багажника ти се отваря само отвътре?

За да се подаде ток към прекъсвача, вътрешното реле трябва да регистрира, че е отворена някоя врата. В противен случай не подава ток на задната врата. Това е с цел предпазване на отваряне на багажника в движение. Причината да не ти се отваря може да е, че микроключа на шофьорската врата не регистрира отваряне на вратата.

Пробвай да отвориш и после затвориш някоя друга врата - отваря ли ти се след това багажника? Светва ли ти лампата на купето след като отвориш вратата на шофьора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината е стиснатостта на първия собственик на колата smile027

Колата е с афтърмаркет централно, фабрично е без.

Модификацията е Класик и с цел икономия микретите в задните брави не са вързани, дори няма маншони към задните врати. Съответно плафона реагира на отваряне само на предни врати.

В 5- тата врата изобщо липсва дръжка отвън, а е само капачка, няма кабели и микро- ключе.

Дръжка ще купя, ще купя и заключващ механизъм с машинка за централно като показания по- горе, но ме интересува как да свържа микро- ключето.

 

Знам, че convinience модула контролира осветлението, централното и електрическите стъкла. Понеже не е заводско централното, модула не знае за съществуването на такова.

Означава ли това, че дори на колите с фабрично централно, багажника се отваря отвън само при отворена врата? Ако е така, не е много умно :-k

Аз си го обеснявам, гледайки устройството му, че моторчето на централното в заключено положение натиска черното палче до машинката, което просто механично възпрепятства механизма от отваряне. А микретката просто затваря верига, подавайки напрежение на буталцето :-k

Или се бъркам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здр,

комфорт модула само регистрира отваряне на врата след спиране, но не означава, че вратата трябва да е отворена по време на отварянето на багажника :-) Това е много хубава функция, т.като в движение или на светофар никой не може да отвори багажника отвън.

Та на твоя въпрос: Микроключето на вратата подава сигнал към комфорт модула, а не директно към моторчето, което отваря багажника. Комфорт модула затваря веригата на моторчето, като минава през бушон.

 

Схемата я има в Haynes за шкода фабия.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря s_flag

Ще го реализираме при мен с връзване към convenience модула.

Ако не сработва както очаквам, ще командвам тока към ключето с алармата- пусната аларма- няма ток, спряна- има. А бравата ще затваря веригата при натискане.

Направо не вярвам- серийно да има чупещ волан, а да няма фабрично централно с една проста микретка и една машинка за 2 евро :-k

Още не се е родила колата, която да ме откаже от това да си я направя удобна за ползване smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успех с начинанието и поздравления за ентусиазма. Дано се получи това със сигнала от алармата, защото иначе по всяко едно време независимо дали е отключена или заключена колата багажника ще може да се отваря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В краен случай ще реализираме някаква проста схемичка с реле, която да чака сигнал от алармата- сегашната е Сатурн М1, но ще я подменя със Сатурн М5- подържа допълнителен канал и с "+', и такъв с подаване на "-". Със сигурност ще е обвързано отварянето отвън с алармата.

 

П.С. За ентусиазма- като публикувам проекта с ел.стъклата, ще има да ми се чудите на акъла- оригинални тави с водачи и механизми, но моторчетата и управлението са на FK, за да не се налага да купувам нов комфорт модул и машинки на централното. Естествено, ще сложа и оригиналните бутони s_flag

До тук не излиза никак евтино, но пък ще стане перфектно и CAN шината няма и да подозира за стъклата smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile092

За лудостта- ето две- три снимки от аудито ми цък, цък и цък :mrgreen:

 

По темата- тази вечер от студа не се отвори от първия път багажника и го отворих през задната седалка- разгледах механизма- определено ще стане лесно, а на сегашния просто трябва да натегна жилото smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тези снимки немогат да ме впечатлят мене....но както и да е

първата е при смяна на радиаторче

успех в начинанието smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахах човече наистина намери грешното място особено грешния човек, който да плашиш с тези сними smile091

Тук всеки един от нас, кажи речи е преживял и правил подобни работи, а за Бегачката..... ХАХХАХАХ той ги е измислил тези хрургически операции smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що го нападате човека, бе, аз пък евала му правя за ентусиазма. А особено третата снимка с 4те гуми и волана насред паркета в спалнята кърти отвсякъде, бравос, колега! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме прогрес- напазаруван е механизма с машинката, 'бравичката' с микроключето и дръжката с микро-ключето. И инсталацията от вратата.

Понеже не работи линка към Haynes-схемите на окабеляването, взех под внимание написаното в няколко форума, както и в тази тема , че наличието на напрежение се контролира от convenience модула, а дръжката само подава 'маса' на машинката.

Съответно умуваме над малка схемичка, която ще подава постоянен 'плюс' към машинката при спряна аларма и ще спира напрежението към машинката при активиране на алармата.

Няма да им се дам на ВАГ инженерите с тази приумица всички модули да са в един общ контолен модул smile096

Ще си монтирам дръжка и ще работи като фабрично, макар реализацията да няма нищо общо със заводската smile092

Дори подсветка в багажника ще имам, която също ще работи 'както пише по книгите' s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш дай скайп на ЛС и ще ти пратя ръководството.

Дръжката е отделно от машинката. С минуса затваря веригата на конвиниенс модула. И при скорост над 5 км/ч игнорира сигнала от дръжката, докато не се отвори една предна врата. Тогава отново почва да следи за сигнала от дръжката, като не е нужно предните врати да са отворени. При нас има едно бутало и независимо дали отвориш с жило или с дръжка то избутва вратата с 1-2 см. Дръжката е твърде афиф и при всяка по-голяма неравност има вероятност да ти затвори веригата и багажника ще ти се отваря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купил съм бравичката с микретката вътре, купих и механизма с буталцето и машинката, взел съм и дръжката.

Ако трябва, ще подменим микретката вътре с по- читава.

Мога да активирам и функцията на алармата да заключва над 5 км вратите, а това ще значи, че ще сработи планираното управление и ще спре напрежението към машинката на багажника smile021

Просто няма как да сложа модул, управляващ централно понеже трябва да сменя 4- те брави и да добавя заводски поне 2 ел.съкла и огледала- няма комбинация само с централно, но без ел.стъкла и огледала.

При мен централното е афтърмаркет.

Огледалата са механични, но ще сменя стъклата с такива с подгряване- само то ми трябва на практика.

Стъклата са в етап на преправяне- не стана със скарите за електрически стъкла и сега ще скъсим осите на скарите с механичното управление и ще монтирам машинки на ФК, които си имат управление, ще сложа бутоните , които се вграждат фабрично, 'контролера' на шофьорската врата е проста платка, обединяваща подсветката на бутоните и масата, няма никакъв 'разум' и спокойно ще я вържа към инсталацията на ФК- машинките.

Така, всичките ми екстри са афтърмаркет и няма как да се управляват от конвиниънс модул.

Супер съм се заинатил с тази кола и смятам аз да изляза победител в схватката smile092

 

Пращам ти ЛС със скайпа ми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
  • 2 месеци по-късно...

Вече имам отваряне на багажника от дръжката на багажника!

засега сме го вързали да работи на контакт и с/без контакт от дистанционното на алармата.

Като добавим модулче за спиране на тока след пускане на алармата, ще работи и без контакт s_flag

Сменихме и алармата и централното. Подредихме всичко под волана и се отвори място за малък хладилник направо. Творение на Еура Тек:

 

Бутон за реактивните двигатели smile091

Подредени кабели :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са те. За аларми ги караха преди някъде, после почнаха сами да монтират. При мен някой си беше играл да пренарежда фабричния куплунг за да пасва на радиото. Купих си от тях едно Blaupunkt Dresden MP34 с колата навремето.

А този панел на А колоната при тебе е много културно направен само с долни щипки. Тези дни сменях гуменото уплътнение на врата и беше голяма мъка докато го сваля този панел. При мен има и две горни щипки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, но много шокиращо беше да видя цялата свинщина отдолу. Отделно се оказа, че старата аларма е охранявала само предния капак ](*,)

А централното как беше вързано, ай-ай. Разбрах и защо са били вързали габаритите, а не мигачите към алармата- трябвало е да ползват 4 диода и схемата на окабеляването smile049

Намерих си и липсващата капачка на бомбето на макферсона (ама вече си купих 2 нови), както и ролка изолирбанд 3М под кутията на въздушния филтър.

Както и неуспешен опит да пробият дупка под стойката на ЕКУ- то, за да вкарат кабела на сирената (от коша бяха стигнали до моторчето на чистачките, за щастие, без щети smile096 ).

Открих и защо не охлажда в сектора с диагностичния куплунг- откачен маркуч.

Имам и лампа в багажника \:D/

Има още 2 дни работа по колата, и сме готови и със стъклата и парктроника и най- после си закачам новите кори на вратите (че тези вече не мога да ги гледам).

Но явно ще е другата седмица най- рано, че снощи се прибрах в 21:30 и ме гледаха на кръв вкъщи, ходи обеснявай, че е умрял акумулатора от тестове 9 часа :mrgreen:

 

ЕДИТ: майстора ми направи уникален туул за вадене на металните щипки без щети. Толкова лесно се вадят, че нащракахме 5- 6, за да ги извадим за кеф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, но много шокиращо беше да видя цялата свинщина отдолу.

off

Явно на ЕТ им е запазена марка да с*ират алармите. Боби Доктора се видя в чудо като сменяше моята - общо 14 часа работи човека... Та чак се наложи нова инсталация да пуска, че в ЕТ бяха орязали сума ти кабели, ей така, защото са "излишни". smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.