Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Една страхотна марка си отива!


allroad

Recommended Posts

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4402311

 

Аз съм фен на марката и това, което пишат журналистите, е огромна загуба за автомобилостроенето (авио- и какво ли още не) като цяло...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един от малкото производители, при които всеки модел видян по улицата, независимо колко е нов, бепогрешно можеш да разпознаеш - "това е Сааб"! Кола икона. Може би това и ги уби. Консерватизма. Волво се обезличиха като марка, но оцеляха... засега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко за Сааб !

Но пък сега следва процедура по продажба на активите им, с цел удовлетворяване на кридиторите...

Та, нищо чудно някой да ги купи и да продължи традицията за производство на автомобили..

 

пп. През 2004г. докарах на един приятел модела 9000 - тогава беше на 6.5 години... Още го кара безпроблемно. Корави коли излязоха те!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жалко за Сааб !

Но пък сега следва процедура по продажба на активите им, с цел удовлетворяване на кридиторите...

Та, нищо чудно някой да ги купи и да продължи традицията за производство на автомобили..

 

пп. През 2004г. докарах на един приятел модела 9000 - тогава беше на 6.5 години... Още го кара безпроблемно. Корави коли излязоха те!

 

Трудна работа. Те всъщност фалираха, защото предишния им собственик GM, отказва да предостави патентите на новия собственик, който щеше да е китаец. Демек който ги купува, ще купи просто фабриките, но няма право да произвежда в тях Сааб в сегашните му варианти...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото китайско волво мен лично много ме радва. Жалко за сааб, но в интерес на истината не се сещам за по-грозни автомобили от техните.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би, така е по-добре, защото щяха да се превърнат в преоблечени опели, чиято техника щеше да развали имиджа на Сааб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да съгласен съм с теб ,аз имам много часове на Опел и смея да заявя,че идеален.Само дето гние ама smile049Що се отнася до СААБ просто липса на развитие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би не се получи симбиозата като в почти идеалистичния случай VW&Audi&Skoda&(Seat). Нещата при Opel тръгнаха в посока от ниския клас (Opel) нагоре, към премиум марката SAAB. Тук им беше и грешката. Развиха на относително късата база на Insignia флагмана си 9-5, което компрометира безупречното качество и солидност на "крепостта на колела". В "нашия" случай със Skoda и VW на практика се случва точно обратното - "свише" се спускат и опростяват почти до безкрайност (визирам Seat) концепциите и платформите за различните класове автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Велика - прекалено скъпа - неоценена - бутикова - фалирала. Честито!

Не се заблуждавайте, ако бяха толкова велики нямаше да фалират! Защо не фалира Мерцедес или БМВ? Защо ли като се кача в Х5 и не ми се слиза а като се кача в последния Сааб 93 на съседката имам усещането, че таблото е правено от части събрани от различни модели табла?

 

Хайде да ги видим и после пак:

post-5513-138453354208_thumb.jpg

post-5513-138453354241_thumb.jpg

post-5513-138453354251_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос на вкус брат. Един харесва брюнетки, друг блондинки. Един обича слаби и спортни, друг обича да пълни шепи....

 

Точно конкретния пример - интериора на Saab - а за мен лично е по-добър. Освен това сравняваш ябълки с круши. Сааб 93 би трябвало да се сравнява с BMW 3-ка или 5-ца.

 

Но си прав - ако са толкова добри, няма да фалират.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мога да се съглася с Цецо. 9-3 е в класа на BMW 3, a 9-5 - на BMW 5. Не това е толкова важното. SAAB никога не е бил масов автомобил, не мисля, че и трябва всяка марка да залага непременно на количеството. Важен елемент, но не на всяка цена. Неуспехите дойдоха, ако щете, и от слуховете, че марката има финансови проблеми. Кой би дал една шапка пари за автомобил, чиято поддръжка е неясна?! Само истинските фенове, може би... Но на днешно време кой слугува до наивност на собствените си, субективни желания и прищявки? Не са много!

Дизайна на мен лично ми харесва. Не бих го сравнил с нито един друг автомобил. Аз например съм фен на Audi, но това не е повод да не залитам и "по чуждо". Аналогия с двете марки определено не може да се прави...

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ясно е, че не е в класа на Х5 ето пример с 3-та серия. Сааба струва 54 197лв. с дизелов двигател 1.9 TTiD (1910 cm3, 96 kW/130 к.с., 320 Nm 1500-2750 об/мин.). БМВ струва 60 000лв. с двигател отново дизелов 105/143 kW (к.с.) 321 Нм при 1750-2500 об/мин 1995 см3 т.е. 13кс. повече.

 

Ето ги и отвътре:

post-5513-138453354516_thumb.jpg

post-5513-138453354602_thumb.jpg

 

Нямам нищо против Сааб, но гледам реално при сравнение с друга доказано качествена марка и просто не виждам с какво сааба може да блесне освен с митове и легенди, да не говорим кое от двете ще се продаде по-бързо на второупотребния пазар което също е от голямо значение.

 

P.S. Сега се загледах и видях на какво абсурдно място при Сааб е поставен бутона за ел.огледелата. smile091 Представете си само колко неудобно ще е регулирането на огладалата докато се протягате към предната част на вратата за да натиснете бутончето + това при тази "гимнастика" ще се намирате не в обичайната поза за шофиране което допълнително затруднява настройката. На същото място при БМВ логично се намира един високочестотен harman kardon :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Нямам нищо против Сааб, но гледам реално при сравнение с друга доказано качествена марка и просто не виждам с какво сааба може да блесне освен с митове и легенди, да не говорим кое от двете ще се продаде по-бързо на второупотребния пазар което също е от голямо значение.

 

P.S. Сега се загледах и видях на какво абсурдно място при Сааб е поставен бутона за ел.огледелата. smile091.......

А контактния ключ, видя ли къде е? ;)

Така, като гледам интериора на двата автомобила, изработката на СААБ е с класи над тази на БМВ.

И аз нямам нищо против БМВ по принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А контактния ключ, видя ли къде е? ;)

 

 

Контактния ключ си е там, той заключва лоста вместо волана и при това може да се извади от ключалката само и единствено когато лоста за скоростите е в положение за задна скорост или с други думи всеки път когато трябва да си вземеш ключа първо включваш задна, завърташ го в положение LOCK и тогава можеш да го извадиш след което лоста остава заключен на задна. Презумцията на Сааб е, че при челен удар коляното на водача може допълнително да се травмира от ключа ако той е до волана, ОК обаче всяко нещо с времето си в днешно време вече доста марки замениха ключа с бутон за страртиране. Конкуренцията от БМВ да речем срещу доплащане от около 1200лв. предлага опцията за достъп до автомобила без ключ която в комбинация със старт-стоп бутона е страхотно удобство, просто се доближаваш до колата, тя се отключва, влизаш, натискаш "старт" и готово никакви излишни банални движения. Явно е обаче, че Сааб като една силно иновативна марка не се вълнува от подобни неща и резултата е явен.

 

Изработката на Сааб е качествена и точно тази от снимката е "Грифин" което е спец. изпълнение и реално трябва да се сравнява с М пакета при БМВ но снимката не отговаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само те попитах, дали си видял контактния ключ къде е. Нямаше нужда да ми обясняваш толкова.

Доста информация си събрал! =D> Та, СААБ е автомобил с характер и собствен почерк. Това го прави велик!

Не го харесваш, добре, разбирам те, щото по същия начин, аз не харесвам Лади, Москвичи и др. соц. изчадия.

 

Пв. тази сутрин побеля! Лек и успешен ден на всички! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз съжалявам, че тази марка си отива.... в днешно време почти не останаха марки на световния пазар, които да не копират една от друга. Сааб може да не са били най-иновативната марка за последните 20 год, но точно като порше 911 имаха непреходен и отличаващ се дизайн. Що се касае до иновацията, то и те дадоха нещо на автомобилния свят.... а, именно турбото. Няма да споря, дали са били грозни или красиви, това си е лично мнение на всеки, но считам че се отличаваха от останалите марки и това им даваше индивидуалност. Всъщност, когато се говори за добри коли, е хубаво да се вземе впредвид съотношението производствена /продажна цена. Именно лошата търговска политика на шведите ги докара дотам, че да станат собственост на GM, а впоследствие и да фалират... преди това, те произвеждаха изключително добри автомобили и ги продаваха реално на загуба, от което печелеше само потребителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та Saab никога не е била марка която се харесва на всички. БМВ колкото и луксозно и трудно достъпно да е, се харесва на почти всички - от пернишкия келеш, до банкер на Уолстриит. Има и хора дето не ги "харесват", ама и те биха го карали, даже и с отвращение. :)

 

Докато Сааб никога не е била такава марка - там клиентите са специфична порода. Имам чуството, че те никога не са се опитвали да се харесат на всички. Това му беше готиното на Сааб. Индивидуалността. С БМВ ти си човек с пари. Със Сааб си човек със собствено мнение и пари. Да, де, ама това в комбинация с високата цена я уби.

 

Сааб може да са всякакви, но като видя Сааб на улицата ми привлича погледа. Нещо като жена, която не е непременно тунингован цепеняк, но излъчва секс и страст в огромни количества.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, като гледам интериора на двата автомобила, изработката на СААБ е с класи над тази на БМВ.

И аз нямам нищо против БМВ по принцип.[/quote ]

joro-120L

 

:smt017

С най-голям кеф бих си взел едни 2-3 годишен СААБ, пред такова БМВ!!

smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне произнасянето на SAAB на комшиите ще им идва Отръки (с това провлачено А) :lol:

Дано подадат ръка и да се случат нещата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спасят, спасят - колко да го спасят.... Това ми звучи малко като шведка в шалвари.

 

Волво вече не е онова, което беше. Не, че е лоша кола, просто не е символ като едно време. Вероятно същото ще се случи и със Saab. :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сааб може да са всякакви, но като видя Сааб на улицата ми привлича погледа. Нещо като жена, която не е непременно тунингован цепеняк, но излъчва секс и страст в огромни количества.

 

:smt017 Много точно казано...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.