Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Дразнещ резонанс 1400-1600rpm 1.4 TDI 2007 83000km


tednet

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

 

От над година си карам гордо шкодичката, но има нещо което ме подлудява. Има един изключително гаден резонанс, който се усеща в цялата кола около 1500 оборота. Предимно карах градско и все като го усетя сменях скорости, че да не ме дразни. Обаче от половин година ми се налага да карам извънградско доста и за максимални икономии си позволявам да падам на 50-60 на 5та скорост. И в диапазона 50-100км в час няма начин да не застоя на тея 1500 оборота понякога. Боли ме сърцето да сменя на 4та, само и само да разкарам резонанса и в същото време да си кача разхода, защото съм зад някой, който кара с 70-80 за дълго време.

 

Аз почти никога не се возя в такси в София, защото е изключително скъпо, а и дори да съм, не съм попадал на такова с моя двигател. Предполагах, че този резонанс е нормален за дизелови двигатели, особено както съм с 3 цилиндъра. (млад шофьор съм, нямам много познания) Както и да е, в Благоевград уча и там всичко е синя зона и няколко пъти се качвам във фабийки. Чудо на чудесата, дизел, и нямат тоя гаден резонанс. Вярно, 1.9 SDI се оказа едната, но за другите не питах. Наскоро гледам Wheeler Dealers, и едно BMW дето поправяха, пак такъв резонанс, смениха му ауспуха нещо, хоп няма гаден резонанс.

 

Та по същество. Погледах темите и попаднах на тази. Оказва се дифузор преди въздушен филтър.

 

viewtopic.php?f=46&t=16594&p=181465&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%BE%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%81#p181465

 

Въпросът ми е, нормално ли е за 1.4 TDI този ужасен резонанс които разтрисва цялото купе? Или е много рядък случай? Откакто я купих на 70000 го има това. Сменял съм тампони(скърцаха) и вътрешни карета(над 80км и натоварена кола, направо имаш чувството, че ще се разпадне след малко). Тоя месец ще и сменям маслото и въздушния филтър. Ако някой има опит с подобен резонанс, моля да го сподели. Наистина бих искал да го поправя този проблем ако е възможно, и така и така ще сменям въздушния филтър, ще го погледна дифузора, но дайте съвети, защото може и от друго да е.

 

Поздрави,

 

Тео

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислям се дали си подбираш правилно предавките спрямо скоростта и от там да ти идва резонанса. Като карам с 50 на пета и подам газ и при мен се тресе колата(че даже и не върви :mrgreen: ), просто защото предавката не е правилна. :-k

 

П.П. Относно икономията - погледни си моментния разход с 50 на пета(примерно) и настъпена газ и после на четвърта. И виж кой е по-нисък. ;) Според моя борд компютър хич не е икономично да тормозя колата с ниска скорост и висока предавка. А и за самата кола не е здравословно, доколкото знам. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на твоята кола въртящият момент 2200 об следователно е по-добре да се кара в тези обороти ефекта от карането в ниски обороти освен резонанс и по-бързо ще хвърлиш съединителя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с борд компютъра съм го правил. На 1500 оборота изобщо не съм с натиснат до край педал. А и на всички скорости го има този резонанс. Извинявам се ако скоростта на определени обороти не е особено точна, не мога да си спомня в момента 5та на 1500 оборота колко е, но схващате идеята.

 

@gogata При мен 30-40 на 5та почва да тресе (все едно иска да загасне). Това е към 900-1000 оборота. В това съм сигурен. Тогава вече съм сменил предавката надолу. А защо е нездравословно за колата? Само няколко пъти съм падал на такива ниски обороти на 5та, но доста често си потеглям без газ на 1ва на тея обороти. Или си стоя с отпуснат съединител на първа, за да се движа в малки улички и задръствания. Не е ли еднакво вредно и какво му е вредното, все пак не познавам човек, който от време на време не се възползва от този "лукс" на дизела? Просто искам да си ги изясня тези неща, защото ми се струват доста важни.

 

@skodafen е 1500 обората за дизел толкова ли е малко? И съжалявам за въпроса, но защо точно съединителя ще се скапе по-бързо? Би било прекрасно ако можеш да ми го изясниш.

 

EDIT:

http://www.cars-of-europe.com/skoda/sko ... 2905.shtml

В този сайт пише, че максималният въртящ момент на 1.4 TDI e 1600 оборота, така че предоплагам е нормално да се кара +/- 100 обората от това число. Предполагам от VW не биха пуснали кола с ужасен резонанс около тези обороти, та защо го имам аз и някой друг с 1.4 TDI имал ли го е изобщо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че се разбива маховика от ниски обороти. А и на първа и отпуснат съединител натоварването на двигателя и скоростите със сигурност не е същото, като, примерно на трета с 1000 оборота. :-k И все пак не виждам смисъл да тръгваш без газ, още повече с този двигател, който и без това има осезаема слабост при потегляне. При мен тресе при неподходяща предавка, иначе тресене няма. smile049 Ако имаш някакви съмнения, най-добре закарай някъде да ти погледнат колата. Успех!

 

Относно максималния въртящ момент - на 70 коньовия 1,4TDI му е на 1600 оборота, останалите(75 и 80 коня) са на 2200. А на 1500 моя е пълен мъртвец, ама пълен! :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

80 коня се води моята, значи около 2200 трябва да се държи за оптимален въртящ момент. Въх, странно, че го нямаш тоя резонанс. То не е точно тресене, а един много басов резонанс в купето, все едно ти заглъхват ушите, абе гадно си е. Да се надяваме, че някой друг е имал подобен проблем, ако пък не, ще се водя от другата тема и ще гледам дифузор, пък ако не е от това, сигурно е нещо гърнето. Ама май ще трябва да се свиква с него :mrgreen:

 

Иначе мъртъв, мъртъв, ама като си зад 3 тира в селце плеснато на международен път и има камера, и е дълго няколко километра, не ти трябва и повече. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо върви на някоя среща на колегите в София. Да ти покарат там колата или ти да ги повозиш и да кажеш за кой шум става дума. Може шума да си е нормален и просто твоя слух да е по-остър. За мен 5та се ползва над 80 км/ч. Така че не я ползвай за 50 км/час.

Като караш с 50-60(или както нормално си караш) на 5та какъв ти е разхода? Много ме интересува. Да ти кажа дали има смисъл тая работа. Имам предвид разхода средния за пътуването. Но съм много сигурен ,че 1500 оборота не са за дълго(извън града) пътуване на колата. Аз си мисля че за 80 коня , максималния въртящ момент беше около 1900-2000 оборота. И за мен резонанса се появява от ниските ти обороти, покарай като се стремиш да държиш оборотите около 2000 и виж какво ще стане.

Къде зареждаш нафта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София-Благоевград маршрутът, който е около 100 километра (през Владая), си го минавам целия на 5та. (освен при изпреварване, и градското разбира се) Поддържам си 100км/ч, в селата 60км/ч. Разходът ми е към 4.3 най-често, с още 2ма човека в колата и много багажи. С климатик на 4.5 - 4.6

 

Няколко пъти попадам зад колона тирове и просто няма изпреварване и тея 100км съм карал с 70-80км/ч макс, като 60км/ч на селата пак. Тогава съм спадал на 3.6 - 3.8. Пак общо 3ма човека в колата с яко багажи. С климатик не съм засичал.

 

Винаги зареждам на OMV, MaxxMotion Diesel откакто съм я взел.

 

А не е от ниските обороти, защото под 1400 го няма тоя резонанс, както и над 1600. Не знам как да ви го опиша, като нискочестотна микрофония. А не е като само аз да го чувам, тея пътниците ми също забелязват и ме питат що бучи така колата. :oops:

Просто явно вие нямате тоя проблем явно. Така и така ще сменям въздушния филтър скоро, ще го погледна тоя дифузор, дано да се окаже от него. Ако пък не е той, значи е гърнето, и ще има доста години да си живея с това бучене. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С дифузора може веднага да се запознаеш. Това е частта която стои пред гофрирания маркуч който идва от кутията на възд. филтър. Тази част е отпред над радиатора, през нея навлиза въздуха към възд.филтър. Проблема е ако тази част вибрира към захващането там, хвани го с ръка и го размърдай. Не вярвам това да е проблема. Като си караш с 90-100 , има ли я тази вибрация/резонанс. Най-добре както ти казах върви на среща на клуба и так колегите ще ти помогнат.

Както ти казах обороти под 1500, не са нормални за 5та скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно от този дифузор моята кола яко се тресеше, даже таблото ми подскачаше . Може и на място да се разбере: един дава газ до критичните обороти в купето - другия мърда хобота на въздуха . Веднага си проличава. Ако е от него му подпъхваш нещо и си готов . :D

 

п.п. Челната му част не приляга плътно към гредата и дрънка. Върви , та дрънка !!! :D На колкото коли съм гледал - на всички стои по различен начин 1-2 мм разлика ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, същата кола я имаме за служебна. Колата има същия резонанс. Дължи се на липсата на момент в ниските.Колата е мъртвец под 2000 об. Забележи че аз карам 1.9СДИ и казвам че е мъртвец. Така си е от нова, просто трябват обороти. Над 2500 е самолет в сравнение с моята.......

Недей ръчка колата, наред си е всичко.Карай една предвка надолу.

Вредно е карането на висока предвка с ниски обороти когато колата се мъчи защото товарът е голям, а циркулацията на охлаждаща течност и масло е слаба заради ниските обороти. Предпоставка е за прегряване и повишено износване........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, малък ъпдейт върху темата. Като сменях маслото и въздушния филтър се пробвах да разбутам дифузора, за да видя дали има някаква разлика. Проблем се оказа, че на нулева трудно се намира местото където се получава бученето. И не намирах особено разлика. Оставих си всичко сток както се казва. И сега около коледните празници разкарвах доста хора в моята кола, по едно време дори 6-7 човека някъде бяхме. Ето моите изводи:

 

Като е по-малко натоварена, това бучене почти не се усеща, защото дори на ниски обороти и висока скорост, много бързе оборотите се отместват от шумящите обороти дори при малко натиснат педал на газта. Човек би казал, че не съществува това бучене. Извод: по-бързо си качвам нужните обороти като не сменям скоростта надолу, за да ускоря и почти не се забелязва това бучене.

 

Като е натоварена повечко, наистина е "мъртва" в ниските обороти и дори при повече натиснат газ, защото е натоварена, и отнема повече време да се разкара от шумящите обороти. И съм склонен да вярвам, че това бучене е наистина защото не и достига въртящ момент. Извод: тук вече сменям предавката една надолу, защото явно това бучене е вредно, и по-бързо е когато е натоварена да се смени предавката с по-ниска, за да се ускори до нужната скорост.

 

В крайна сметка нищо няма да пипам по дифузора или по гърнето =)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.