Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кои двигател да избера?


rinkibi

Recommended Posts

какви километри караш ? градско/извънградско ? какъв вървеж и разход търсиш ?[/quote

 

 

 

ами изминавам около 20 000км на година смесено най вече градско за вървежа не ми трябва чак толкова пъргава кола защото чакам бебе скоро и затова се урентирах към октавия комби но немога да си избера с какъв двигател да е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... най вече градско

За къси (под 10 км.) разстояния в града аз предпочитам бензин. Дизела по-бавно загрява.

Но пък разхода на дизела е в пъти по-малък.

Карам 1.8Т/150 к.с. газ (ГИ) и съм доволен от разхода, но мястото заето от бутилката ми е като трън в очите.

В крайна сметка, като теглиш чертата, май дизела е за предпочитане - 1.9ТDI 90 к.с. не отстъпва чак толкова на бензин 1.8Т. Особено, ако е на малко километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата явно се нуждае от семейна кола - значи 1.9TDI (90 или 110).

 

1.8Т е кола с нервозен характер.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... най вече градско

За къси (под 10 км.) разстояния в града аз предпочитам бензин. Дизела по-бавно загрява.

Но пък разхода на дизела е в пъти по-малък.

Карам 1.8Т/150 к.с. газ (ГИ) и съм доволен от разхода, но мястото заето от бутилката ми е като трън в очите.

В крайна сметка, като теглиш чертата, май дизела е за предпочитане - 1.9ТDI 90 к.с. не отстъпва чак толкова на бензин 1.8Т. Особено, ако е на малко километри.

 

 

да нуждая се от семеина кола но също така и икономична затова тази сутрин ходих в сервиз за да питам за метанова уретба казаха ми че и на бензин и на дизел може да се сложи но на дизел сте излезе около 2000лв като сте гори 30% дизел и 70% метан а иначе от сервиза ми препорачаха 2.0 116кс

и все пак ме интересува на кои двигател е наи евтина подражката все пак парите имат значение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подръжката зависи най-вече от състоянието в което я купиш. От изброените от теб може би с най-евтина подръжка е 2.0 бензин, щото няма турбо. Другото е горе долу съпоставимо - бензиновите имат кабели и свещи, дизеловите - дюзи и подгревателни свещи. Всичките имат дебитомери, демпферен маховик, филтри, ремъци и прочие, искат масло и т.н. На практика цената за консумативите е съвсем съпоставима.

 

Бензина стопля по-бързо зимата, не му мръзне горивото. В момента карането на пропан излиза по евтино от нафта като цена на километър. Но трябва да набуташ едни 1000-1500лв. първоначално. Освен това упорито се говори за затягане на режима с газовите уредби. Губиш място в багажника. Вкарваш още един агрегат, който може да ти носи проблеми (но може и да не носи).

 

Метана не го знам. За мен това е гориво за служебни коли и таксита. За семейна кола - не, причините са ясни.

 

Аз бих взел 90/110 коня TDI. Но аз съм пристрастен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подръжката зависи най-вече от състоянието в което я купиш. От изброените от теб може би с най-евтина подръжка е 2.0 бензин, щото няма турбо. Другото е горе долу съпоставимо - бензиновите имат кабели и свещи, дизеловите - дюзи и подгревателни свещи. Всичките имат дебитомери, демпферен маховик, филтри, ремъци и прочие, искат масло и т.н. На практика цената за консумативите е съвсем съпоставима.

 

Бензина стопля по-бързо зимата, не му мръзне горивото. В момента карането на пропан излиза по евтино от нафта като цена на километър. Но трябва да набуташ едни 1000-1500лв. първоначално. Освен това упорито се говори за затягане на режима с газовите уредби. Губиш място в багажника. Вкарваш още един агрегат, който може да ти носи проблеми (но може и да не носи).

 

Метана не го знам. За мен това е гориво за служебни коли и таксита. За семейна кола - не, причините са ясни.

 

Аз бих взел 90/110 коня TDI. Но аз съм пристрастен.

 

 

благодаря ти и аз мисля че мвтана не е много за семеина кола но пак наи танко за джоба мисля да видя тази http://www.cars.bg/u506228

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Външно колата не изглежда зле... но е хубаво да се види на място. Има грешка в мощността...тези 115 не са Kw. Като цяло този двигател е с изключително стара концепция, но пък е мнооого здрав и надежден. Ако не държиш на кой знае каква пъргавина, няма да останеш разочарован. За мен не малък минус е високия разход, особено на градско. Ако намериш читав дизел, то това ще е най-добрия вариант.... макар че, лично аз се съмнявам да има такива при 10 годишните "нов внос". Успех в търсенето

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам и аз да си споделя мнението, понеже баща ми има Октавия, само че Хечбек от този модел, с 1,9 Tdi 90 к.с. Когато видиш разхода на компютъра ще разбереш, защо е най-добрия вариант. С 4 човека по пътя Бургас-Варна с всичките му завои и баири, на прилично каране, разходът беше 3,9, колата не е правила абсолютно никакви проблеми за 5-те години откакто я имаме, единствено е сменен съединителя, с такъв от голф 3, който не е с демпферен маховик... Мисля, че това е перфектната кола за семейна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен тди е по-удачния вариант може и бензин на пропан-бутан 2.0 но ще гори поне 12 газ + бензин докато запали и превключи разхода идва на около 6/100 дизел резултата е почти равен също според мен бензиновата не е по-евтина за поддръжка от дизеловата

 

разход на колега с този двигател - viewtopic.php?f=24&t=19658&p=245435&hilit=%D0%A0%D0%B0%D0%B7%D1%85%D0%BE%D0%B4+%D0%BD%D0%B0+%D0%B3%D0%B0%D0%B7.#p245435

 

п.п никога не бих си сложил на лична кола метан цената на комфорта които жертваш за сметка на разход за мен е твърде голяма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря ти и аз мисля че мвтана не е много за семеина кола но пак наи танко за джоба мисля да видя тази http://www.cars.bg/u506228

Мечта ми такава шкода, само че дизел. Вземй дизел и не се занимавай ГИ и т.н. той автомобила докато загрее да мине на газ и вече може да си стигнал където си тръгнал. Напоследък всички взеха да карат дизели, само аз все още се туткам . Сигурно не са прости тези хора.

Вземай 1,9 ТДИ и вече си решавай сам 90 или 110 коня, според джоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте може ли да ме посъветвате кои двигател да избера колебая се между 1.8т 150кс 2.0и 115кс и 1.9тди

 

1.9 TDI - това ти е избора. Може би най-добрия мотор на VW и един от най-качествените дизелови агрегати изобщо. Особени грижи с турбина, дюзи или подгряващи свещи няма да имаш, освен ако колата не е над половин милион километра. Но дори и подобен пробег не е проблем за тоя двигател. Моята гони тази граница от половин милион и нямам оплаквания. За пет години само обслужване и консумативи. И стотици хиляди километри. Този двигател е много по-качествен, по-елементарен и лесен за подръжка от новите дизелови агрегати на VW. А поставен в някоя запазена Шкода от тези, които бяха в производство от 1996г. до 2004г. / толкова успешни, че в последствие продължиха да ги правят до миналата година / - перфектна комбинация. Старата Октавия е много повече кола от новите модели и неслучайно Топ Гиър я нарекоха "шедьовър на надеждността".

 

Старата Октавия с 1.9 ТДИ / и двата варианта - 90 и 110 к.с. /

 

Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Двигателят ми е 1.8 20v. На метан.

През зимата при температури под 5 градуса обръща на метан след около километър и половина. Когато е по-топло обръща веднага след като подам малко газ. Говоря за студен двигател.

Зимата ми гори около 9.50 лв на 100 км, лятото около 7.50 при сегашните цени.

Като мощност няма съществена разлика между на метан и на бензин. Като начин на вървене и каране на метан е малко по-неприятно в ниските обороти, но се свиква.

Над 2000 оборота върви добре на газ. Газовото ми е стар модел, по-новите вървят много добре колите, но и превключват доста по-късно на метан и той независимо дали е топло или студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой виждал ли е тази кола да си каже мнението http://www.cars.bg/u506228

Не разбирам защо се двоумиш толкова? За мен поне изобщо не е оферта да си купиш бензинова Октавия и да й набиеш уредба на метан, респективно на газ. Този автомобил има един истински мотор и той е 1.9 ТДИ. Особено този от 66 киловата / 90 к.с. /, който е с турбо без променлива геометрия. Наскоро правих сметка за това колко пари ми е спестила колата през последните пет години поради това, че карам дизел. Ако бях на бензин, вероятно при тези изминати от мен километри щях да похарча допълнително около 15.000 лева. Да, може и на газ, ама който твърди, че бензинов мотор на VW с газова уредба върви по-добре от 1.9 ТДИ, най-вероятно никога не е карал кола с турбо. Колкото и малко да изглеждат тези коне, колата безпроблемно се изстрелва и лепи 140/150 километра в час. 180-190 километра в час не са й проблем, а моята е на няколко стотин хиляди километра / неизвестно колко /. Нито турбина съм пипал, нито дюзи, нито пък съм имал проблеми с мотора. Градско харчи между 5.5 и 6 на сто в зависимост от карането. Извън града може да падне и до 4 на сто. Просто е смешно да имаш дилема между един от най-легендарните в историята на автомобилостроенето дизелови агрегати с турбо и обикновен атмосферен бензинов мотор. Няма такава дилема!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такава дилема!

 

Ти да не купуваш нафта от туба?

 

Нали се сещаш, че ако тия педер..и вдигнат още малко нафтата, дилема ще имаме и то много сериозна. ](*,)

 

А карането на всякакви газообразни смеси отдавна стана много по - икономически изгодно от печката.

 

Аз самия има две печки де :) И въпреки това не мога да си кривя душата - ако човек търси икономия на първо място - дизела вече не е решение в БГ реалностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дилемата си стои тои двигателят може да е легендарен но 5-6 на сто градско са 5х2.60= 13лв а пак на метан 8лв все пак са си пари

 

Да, така е, но все пак и въпросната метанова уредба струва някакви пари, които трябва да бъдат избити по някакъв начин. Въпрос на сметки, все пак. Карал съм Ксантия на метан и едва вървеше, защото бутилката много тежеше. За мен специално метана е оправдан, ако правиш 35-40 и нагоре хиляди годишно, т.е. таксита, автомобили, с които се върши работа. Някак си ми се струва не особено добра идея личната кола да е на метан. Особено, ако правиш 15-18 хиляди годишно. Въпрос на лична преценка, все пак. Аз не бих го направил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такава дилема!

 

Ти да не купуваш нафта от туба?

 

Нали се сещаш, че ако тия педер..и вдигнат още малко нафтата, дилема ще имаме и то много сериозна. ](*,)

 

А карането на всякакви газообразни смеси отдавна стана много по - икономически изгодно от печката.

 

Аз самия има две печки де :) И въпреки това не мога да си кривя душата - ако човек търси икономия на първо място - дизела вече не е решение в БГ реалностите.

 

Моето мнение не може да е меродавно, защото разхода за гориво минава като разход на фирмата, а и горивото е без ДДС. Метана ми се струва лоша идея за лична кола, както посочих в предния пост. На пробан бутан става, но аз поне не съм особено очарован от чистите атмосферни и без турбо бензинови мотори на VW.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вече имам един голф 3 на метан и се държи прекрастно на патя разхода ми на 100км в тоя студ и при тази цена на метана ми е 6.50 извън градско и 8лв градско цялата система ми струваше 1200лв а бутилката тежи 50кг сам си направи сметка

 

за нещастие високите цени ни карат да правим глупости иначе на стандартното гориво си е наи добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.