Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Монтиране на електрически стъкла на кола без- възможно ли е?


Ivo_Dinkov

Recommended Posts

След много четене, почнах да се чудя дали да слагам заводските електрически стъкла или да купя един кит за механични стъкла.

 

Изходна позиция:

Колата ми е без заводско централно и аларма, с ръчни стъкла. Съответно липсва комфорт модул.

Има монтирани допълнително централно и аларма, които не са вързани към CAN шината и не се следят/ диагностицират.

Нямам подсветка на джобовете, във вратите отпред (само светоотразители са), както и микро ключета в задните брави и тази на багажника (ако отворя задна врата или тази на багажника, не светва плафон съответно); багажника се отваря само с жилото отвътре.

На таблото нямам запоен SMD диод, индикиращ отворена врата.

Огледалата са ръчни.

 

За да подкарам ел.стъкла, ми трябва целия панаир отдолу- 2/4 машинки за стъкла, електрически огледала, централно- машинки на врати + тази багажник и управляващия блок. Ако взема само блок + окабеляване + стъкла, ще ми трупа грешки за неизправности в другите модули:

 

o634593891706686250.png

 

Могат да се прекодират управляващите блокове, но няма как да изключа диагностиката на огледалата и централното :-k

Някой захващал ли се е с това?

Отворен съм към всякакви съвети smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се дам лесно smile049

По- скоро ще изхвърля афтърмаркет централното.

Тази я поразглобихме при обслужването и е наистина читава, ЕКУ- то си призна, че е на истински около 120 000км- добра база е.

П.С. жена ми си мисли за салона ти, особено след като гледахме един бежов от английска :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Имаме напредък по проекта.

Накратко- търсих донор да сваля всичко (огледала, стъкла, централно, плафони и комфорт модул), в цяла БГ намерих само 2 коли с 4 ел.стъкла и пълен набор от екстрите (прозвъних всички морги, на които намерих координатите, обиколих и повечето по маршрута- Ловеч-Плевен-София). Обявените 4- цифрени суми ме накараха да избера план Б- афтърмаркет ел.стъкла.

Като човек, ценящ оригиналната визия на колата, реших:

- да ползвам фабричните бутони

- и да преправя ел.инсталацията на aфтърмаркет машинките (FK) така, че от силнотокови бутони да мога да ползвам фабричните слаботокови и да работи чайлд лок- а и заключването от шофьорския контролен панел- трябват ни просто 4 релета и малко кабели.

- да скъся осите на механизмите, за да мога да си сложа корите от новия салон и да не личи, че е имало ръчки

- да вкарам диода на алармата на оригиналното място при елеганс- изпълнението

 

Почваме:

1. Купих фабричната инсталация от 2 предни врати, за да ползвам буксите и да ги включа в буксите, ползвани от заводските ел. стъкла, централно и подгряване на огледалата.

 

Снимка

Снимка

 

2. Купих на старо 2 бутона за ел.стъкла (още търся трети)

 

Снимка

 

3. Понеже ми извиваха ръцете в моргите за 4- те бутона, капачетата около копчетата и маншоните на задните врати, тях ги поръчах нови. Излязоха по- евтино от това, което ми искаха в моргите :smt0344

 

Снимка

Снимка

Снимка

 

4. Купих кори без дупки за оси (заедно с цели салон):

 

Снимка

 

5. Естествено, взех и комплект на FK, за 4 стъкла, 2 години гаранция, с богат набор от преходни колелца, ел.инсталация и бутони

Снимка

Снимка

Снимка

Снимка

 

Резервни щипки и капачета smile049

Снимка

Снимка

 

6. Трябваше да се скъсят осите. От ЦАМ са- няма дупчене, няма заваряване- само пилене. На ръка. затова забравихме за шлици и минахме на квадратен профил- за щастие имахме такова колелце!

 

Снимка

 

Предните бяха лесни за скъсяване, но понеже при максимално скъсяване оставаха допрени до кората, се наложи да изпиля втория слой в участъка, където има дупка за ос- така си осигурихме 2 мм луфт от кората smile049

Снимка

Снимка

Снимка

 

Задните:

Свалихме кората.

Запомнете- механизма не се сваля ТАКА :mrgreen: - избутва се едно щифтче и излиза с ламаринената тава (не забравяме 3- те лок- нитчета в горния ъгъл на задната част на тавата).

Разнитихме осите, изпилихме шлиците до квадратен профил (имах резервни и тях бяхме изпилили предварително)- ЦЪК.

Запомнете, механизма не се монтира ТАКА- нанизват се жилата и ПОД НАРЕЖЕНИЕ се занитва оста. Отне ни 5 часа и едно жило фира да го открием...

 

Сега предстои преправяне на инсталацията на тези машинки и монтаж заедно с новото централно и малко окабеляване за електрическата брава за багажника, осветлението му и задна линия говорители и пищялки.

А, и кабелите на парктроника smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме радва мерака, с който работиш по колата си! Малко хора биха се занимавали толкова. smile126 s_flag smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

s_flag

Пропуснах да сложа снимка на машинките на централното- китайски, на предното ми ауди 3 години бачкаха перфектно същите, на Шкодата са същите и 9 години бачкат безотказно, но ще подменя всичко превантивно- 20лв е целия комплект с модула и инсталацията все пак :D

 

Снимка

 

Ето и комплекта, необходим ни за отваряне на багажника от външната страна smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо,

когато се стопли,те викам в гаража на по бира smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме още по- голям напредък smile021

Понеже се оказа, че има някои трудности с бутона за заключване от панела на шофьорската врата, с майстора, който ще върже целия панаир се зачудихме защо да не пробваме нещо друго от ВАГ- например комфорт модул от Голф 4- пущината може да се добави самостоятелно и да си управлява стъкла, централно smile021

Намерих Голф 4- ка на части и като се постопли тези дни, ще свалим всички кабеляци и модула от Голфа smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Махнахме говорителите.

Сложихме машинките на предните врати, филтрите, новите пищялки и новите говорители- е тука 4 часа се борихме да повдигнем опиращите говорители, като минимизираме опирането на фланеца в кората.

Така, готови сме за окабеляване за стъклата.

Ето за сравнение фабрична комбинация врата с моторче

 

Говорителите са DLS C6A- компонентна система (отзад сложихме DLS SP4), и 4- те пищялки са DLS T20.

Не стигна времето да налепим изолацията.

Сега остава да преглътна афтермаркет бутоните или да се напънем още малко да излъжем фабричните- изключително педалски са направени, за да зависи ситемата от convenience модула ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да преглътна афтермаркет бутоните или да се напънем още малко да излъжем фабричните- изключително педалски са направени, за да зависи ситемата от convenience модула

Че има недомислици, има, но точно бутоните и стъклата не са от тях. Не можеш да очакваш да са готови за интегриране в каквото система си измислиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile027

 

Така е. Малко съм афектиран от вчерашната 8 часова борба с полвинчат успех smile092

По- скоро се възмущавам на маркетинговия подход- през 90- те масово Ауди и Фау Ве са излизали без ел. стъкла, централно и климатик и са предлагани на половин цена след това въпросните екстри от алтернативни производители, като всеки модул можело да се монтира напълно автономно.

Сега умишлено се събира в централизиран модул управлението на всички модули с цел да се възпрепядства това- като почнеш от елементраното ограничение за предни светлини за мъгла с ключа за фаровете при ВАГ- овете от 98 насам, минеш през споменатите екстри по- горе и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Колкото и да не ми се иска, проекта със стъклата претърпя провал.

Днес разкостихме, окабелихме, дори тъпите фабрични бутони илъгахме да работят, сложихме и термо бушон- абе красота.

Но машинките вървят много тегаво и бушона изключва.

След много 'дебъгване', се оказа, че механизмите за ръчни стъкла имат фабрични контри в зъбчатия механизъм, с цел застраховане да не се сваля стъклото от тръскане. Което разсказва играта на моторчетата.

Изровихме от Голф4 машинки, но там моторчето се пада върху говорителя, а не можахме да ги обърнем огледално.

Единственото решение е цял механизъм от електрически стъкла за Фабия. Нямам нерви да карам още без свалящи се стъкла.

Ако ми изпаднат на добра цена цели механизми, мога да ги пръхвърля, но засега реших да си върна ръчките (което за предните врати ще се окаже малък проблем, но не неразрешим smile049 )

Махнах излишното окабеляване, оправих поне поредните л@йна на ЕТ- обърнати кабели на управляваща машинка на централното, но не открили какво са омазали и просто изключили кабелите и навили свински изолирбанд.

Монтирахме и парктроника и диода на алармата на фабричното му място- във шофьоската врата.

А, да- вече имам и фабрична инсталация за халогени- само ги чакам да ги рециклират и ги закачвам smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези контри на какъв принцип действат? Защото при ръчка само въртиш в едната или другата посока. Как се освобождават при ръчно вдигане/спускане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В механизма на самата ос е законтрянето в комбинация с по- плътни уплътнения на прозорците.

Това е оста разглобена, долната част има законтрящ механизъм- изисква двойнопо- голямо усилиеотелектрическиятакъв да прескочи зъб, а всичко е от шиб@ния материал ЦАМ и няма рязане и заваряване, само пилене.

Моторчетата дори от първите Голф 4 (без Л- шина) не тръгват без комфорт модул и няма как да ги ползвам тях.

Абе, голяма греда.

Живи и здрави, ще пробия дупки за ръчките и на новите кори smile049 Остава проблема с намиране на оси за предните врати, че моите ги изпилихме безвъзвратно smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали вече си ги подкарал? Сложи по-голямо колело на оста и по-малко на моторчето. Стигна до финала и сега даваш назад. Поне ги остави така няколко дни и обмисли пак, преди да ги сваляш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карах с моторчета отпред две седмици :D

Проблема е, че оста е от две части. Втората част (долната) е с особени като форма ('изтумбени') зъбци, което затруднява въртенето на оста умишлено.

Ако ги пилна да са прави зъбците, губя контакт с другата част от оста; пробвах да взема колелца от Голфова машинка, но греда, не пасва на ръчния механизъм, иначе съм сигурен, че и от Фабия няма да паснат, просто механичнатa част на моторчетата е еднаква.

Аз се надявах проблема да е в грешно позициониране на моторчетато, но не- както и да ги позиционирам, нанижа ли ги на оста- едно сваляне и до някъде качване и бушона изключва. Втори цял ден отделих на този проблем, докато се убедя, че няма как да стане.

Сега ще нанизвам поне задните оси, че днес пътувахме с малката и беше нечовешко мъчение да карам в тази жега с несвалящи се стъкла, отделно климатика плаче за допълване явно, понеже никакъв го няма.

Ако ми изпадне сет от цели механизми (не смея да купувам китайски афтърмаркет части, а до тук съм набил доста пари само по стъклата) ще разкостя пак, иначе сега оставам на ръчки, макар и удавяйки се 'на края на Дунава'

П.С. обаче като съм бесен много смело разглобявам :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луда работа!

Сега имат 20% примоция,ама пак идва отвратително дебело smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е, че няма конвиниънс модул за моето окплектоване и ще трябва да купувам и огледала, брави с машинки. И мнооооого жици smile035

Успяхме да излъжем сентрал електроникс-а за централното, лампата в багажника и бравата на багажника.

За огледалата още го мисля, понеже няма как да пъхна кабел между жилата.

Халогените са си самостоятелен модул и си насадих инсталацията, остана нов ключ.

Само със стъклата, въпреки, че ползвах жокери от хора, познаващи ВАГ- колите до последния винт, всички се предадохме вчера :oops:

 

2005 за Елеганс се доплащаше 300 лв. за задни ел. стъкла.

Поръчвалите колата са доплатили за цвят и стелки, а не са поръчали поне централно ](*,) .

После са поръчали добавяне, явно някой дилър ги е 'светнал', че така излиза по- евтино и са ги обрулили за китайско централно десетократно цената му :smt0344

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.