Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Fabia 1.4 mpi 50 kW - алтернативно гориво?


far_seer

Recommended Posts

Здравейте на всички.

Обръщам се към вас, тъй като от месеци си задавам 1 въпрос и така и не мога да стигна сам до отговор. Колата виждате каква е и сериозно бърка в джоба. Та набързо въпроса: да слагам ли алтернативно гориво и какво точно да бъде то? Предполагам знаете, колата не е от най-пъргавите, особено дойде ли и най-лек наклон и все пак ще гоня икономия .... Проверих, колекторите са метални, навъртам годишно около 6000 км(99% от които са градско). Някои ми препоръчват направо обикновено АГУ, други ГИ . Искаше ми се метан, но не мисля, че има смисъл,а и не ми се инвестират чак толкова средства.

 

Е, моля за мнения, препоръки, критики. Благодаря предварително. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако има възможност за обикновенна АГУ, няма смисъл да слагаш ГИ. А за метан, лично аз :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако има възможност за обикновенна АГУ, няма смисъл да слагаш ГИ. А за метан, лично аз :smt018

Парите ги имам и за обикновена и за инжекцион. Неслучайно съм написал и разходя за година, който правя г/д, за да ми дадете мнение дали има смисъл да слагам или не. Ако за мен няма да има значение между АГУ и ГИ, естествено, че ще предпочета да сложа обикновената заради по-малкото инвестиране в началото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход и динамика се печелят с инжекцион , няма опасност от взривове в колектора , няма и светещи чекове по таблото и при 770 лв. за инжекцион срещу 500 за обикновенна газ няма просто смисъл от коментари ... единствения минус на инжекциона е , че не можеш да си го връткаш на трънско око пред блока smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход и динамика се печелят с инжекцион , няма опасност от взривове в колектора , няма и светещи чекове по таблото и при 770 лв. за инжекцион срещу 500 за обикновенна газ няма просто смисъл от коментари ... единствения минус на инжекциона е , че не можеш да си го връткаш на трънско око пред блока smile049

това за трънското око не го разбрах smile048

иначе се свързах с 1 специалист, предложи ми ГИ като най-добър вариант, каза ми някаква италианска марка , в момента всичо е 790 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход и динамика се печелят с инжекцион , няма опасност от взривове в колектора , няма и светещи чекове по таблото и при 770 лв. за инжекцион срещу 500 за обикновенна газ няма просто смисъл от коментари ... единствения минус на инжекциона е , че не можеш да си го връткаш на трънско око пред блока smile049

това за трънското око не го разбрах smile048

иначе се свързах с 1 специалист, предложи ми ГИ като най-добър вариант, каза ми някаква италианска марка , в момента всичо е 790 лв.

 

Има в предвид, че нама изпарител който да му въртиш настройките на ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако тези километри ги минаваш основно на извънградско избора е метан. Други основни плюсове на метана са, че като се направи настройка веднъж не се пипа 200-300хил., не се сменят мембрани и може да се стартира директно на метан при студ.

 

При сегашните цени на горивата и 1.4 двигател на метан 100км градско ще ги минаваш за макс. 9лв. на газ 100км за мин. 13.50лв. На извънградско разликата е още по-голяма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами още в 1вият пост написах, че километрите се навъртат основно градско, извън града излизам много рядко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами още в 1вият пост написах, че километрите се навъртат основно градско, извън града излизам много рядко.

Зависи от града в който караш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на всички.

.... навъртам годишно около 6000 км(99% от които са градско)....

Здрасти,

Ако си на пропан-бутан, след две години ще си избиеш инвестицията.

Заслужава ли си :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Ако си на пропан-бутан, след две години ще си избиеш инвестицията.

Заслужава ли си :-k

 

+1

 

Аз го смятах даже повече! Има ли смисъл да набуташ сега едни 800лв, които ще ти се върнат след 2-3 години. И чак след този период ще почнеш да "икономисваш". И тук не броим факта, че ако караш по закон, трябва да отделяш по 20-30лв. годишно за преглед на уредбата, неминуемо ще смениш я дюза, я клапан, я нещо друго. Въздупния филтър на колата трябва да го сменяш по-често. Демек да не се окаже, че след 4 години ще излезнеш на нула и чак след това ще почне икономията. До тогава я камилата, я камиларя...

 

Не съм против газовите уредби, карам такава кола. Ама според мен да се слага газ има смисъл само ако ще се правят над 10к на година. Иначе е безмислено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно метана , аз съм с 1.4 AZE мотора и последните 70к км карам на метан. При цена 1,55 за кг с 15 лв минавам 180-200 км - Софийско каране или 240 -250 км извънградско . Лятото в жегата пробегът е с около 10 % по - голям ! Ако искаш телефон на този , който ми монтира уредбата пиши на лично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.