Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Мистериозна история с Фабия - да се радвам ли, да се чудя ли


nickalas

Recommended Posts

Историята започна преди месец, когато щях да купувам Фабийката от продавача, направи ми впечатление, че светеше на таблото една оранжева лампичка с фигурка на двигателче. Човека ми каза тогава, че това се появило преди година и така си карал колата, сложил си ГИ скоро/преди 8-9 месеца/ но това си светело и колата си вървяла без проблеми. Ходил на сервиз, казали му - дроселова клапа, трябва да се смени. Това нещо продавача ми го каза когато отидох да я гледам за първи път, колата ми хареса и той тогава ми спомена, че въпросната клапа струвала към 700-800 лв.

Аз веднага проверих по номера на рамата в ЕТ колко струва това животно и ми казаха, че с труда в сервиза им ще излезе към 800 лв. Направих един голям пазарлък с продавача и му смъкнах 1000 лв от първоначалната цена. Казах си някой ден ще отида да я сменям и ще трябва да се бръкна 8 стотака.

Колата я закарах на обслужване в едно сервизче - ремъци, масла, филтри, ролки и майстора с който се познаваме ми вика - имаш на таблото светеща лампа, погледнах я и излезе на компютъра грешка от ЕГР клапана. Обадих се в ЕТ за този клапан и хората ми казаха - за твоята кола струва 310 лв. Викам си ударих на по-евтина болежка. Обадих се на моя познат майстор и той ми каза че другия път ако съм искал можел да направи нещо по този въпрос. За момента изтри грешката, лампата изгасна, но след като се стартира наново двигатея тя отново светна. И така си светеше постоянно.

Разхода на газ ми беше много добър и си казвах, след като не е голям разхода ще я карам още малко така. Между другого сложих бензин от ЕКО с добавки и допълнително си сложих REDEX за почистване на инжекционната система. И така си карах до вчера.

Днес сутринта ме прихвана идеята да погледна акумулатора, замерих го с мултицепта преди стартиране колко волта държи - 12.44 волта - викам си добре, стартирах и замерих - 14.50 волта - викам си добре, значи и динамото работи. Като махнах капака който стой отгоре на акумулатора ми хрумна да затегна всички гайки които са на капака на шината и да позатегна ако има нужда и клемите на акумулатора. Имаше малко пристягане и си сядам аз на седалката и стартирам, и какво да видя - оранжевата лампа не свети. Викам си сигурно нещо недовиждам, гася и пак паля - пак не свети. Покарах я малко, пак гася - пак паля - не свети - викам си Бинго.

Мислих си да пусна темата в "Справих се сам", но едва ли нещо съществено съм направил, че да публикувам там тема. Просто стана днес една мистериозна случка и още не мога да повярвам, че лампата не свети. А бях готов да дам първо 800, а после сигурно и 300 лв за нещо което си изчезна от незнам как.

Дали този нагар по ЕГР някак си се е почистил и се е оправила колицата или нещо не е било стегнато добре и като съм пристегнал гайките сега има по-добър контакт? Някой ако има идея нека сподели.

Аз се радвам, че за момента съм спестил тези пари които ги бях нарочил да ги дам за да се махне светенето на лампата, че като се кара и свети постоянно си е малко дразнещо.

Това е моята история от А до Я, стана малко дългичка, но гледах да опиша всичко свързано с тази мистерия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвай се. Спестил си 800 лева. Сигурно някой контакт не е бил добър и като си го затегнал се е оправила работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвай се. Спестил си 800 лева. Сигурно някой контакт не е бил добър и като си го затегнал се е оправила работата.

и аз си го обяснявам на това, най-вероятно не е имало добър контакт и е отчитало грешка. Днес пак я карах колата и пак не светеше лампата, което много ме радва. Поне един дерт по-малко както се казва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чукай на дърво и си карай колата, пък каквото и да е било рано или късно ще го разбереш.

Поздрави и безавариино возене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът ти е бил точно в акумулатора.Преди две години купих една Фабия на 13000 км.След като я покарах няколко дни видях , че акумулатора пада - защото не можеше да завърти стартера и започна да свети лампата на чека.Намерих майстор с компютър , който ми каза , че отчита няколко грешки , които изтрил , но още на другият ден лампата пак светна.Обадих се в Еуратек и обясних какъв е проблема , като момчето , което ми се обади предположи ,че проблема е в същата тази клапа ЕГР , която при дизела струва около 800 лв.Моите разсъждения тогава бяха , че не е логично тази клапа изкарва само 13000 км при този железен двигател SDI ,но ако се налага ще прежаля парите и на другият ден отидох в сервиза.След като мина само компютърна диагностика , приемчикът ме зарадва , че проблема е само в изтощеният акумулатор.При стартирането на двигателя напрежението в инсталацията на автомобила пада и компютъра не може да работи правилно и отчита грешки или нещо от този род.След ,като купих нов акумулатор вече почти две години нямам този проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.