Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фелиция 1.9 Д - най-икономични скорост и обороти ?


chif

Recommended Posts

Здравейте,

Като карам със 100 ми направи впечатление , че оборотомера показва около 2700 . Това нормално ли е и каква е най-икономичната скорост според вас ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До 2000-2500 ти е най - икономична , иначе 80-90 .. не че с 100 ще ти изгори кой знае колко повече, все пак е дизел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

най икономична е една кола когато стрелката на километража ти сочи направо ! В случая на фелицията мисля че е 110 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най икономична е една кола когато стрелката на километража ти сочи направо ! В случая на фелицията мисля че е 110 :)

 

Колега,не го казвай това повече!Не знам от кого си го чул,но явно този човек въобще не е в час!

Фелиция 1.9Д е най-икономична,когато се кара с минимално отворен дросел.На прав път на 5-та предавка това са 1800 - 2000 об./мин.Или иначе казано - около 80км./ч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най икономична е една кола когато стрелката на километража ти сочи направо ! В случая на фелицията мисля че е 110 :)

 

Колега,не го казвай това повече!Не знам от кого си го чул,но явно този човек въобще не е в час!

Фелиция 1.9Д е най-икономична,когато се кара с минимално отворен дросел.На прав път на 5-та предавка това са 1800 - 2000 об./мин.Или иначе казано - около 80км./ч.

[-X Най икономичния момент е малко над твоя и не само на фелицията.

Опит от няколко модела дизел, проверено защото карам служебни и HDI и нормален дизел.

и бус това е около 2300 оборота.

Не се заяждам.

Извиниме но за последните 4 години съм минал около 350 000 км с различни дизели.

На ден минавам около 500 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-икономичната скорост (независимо от типа на двигателя) е на максимална предавка и минималните обороти, при които няма никакви забележки към работата на двигателя.

Под забележки се има предвид тресене, придърпване и подобни.

 

Съответно в зависимост от пътните условия и товара в колата тази скорост е различна...

Например при изкачване ще е при по-високи обороти, на равно при по-ниски, а при спускане на още по-ниски.

 

Появят ли се забележки към работата на мотора вариантите са два:

- ако искате да продължите със същата скорост трябва да се свали предавката;

- ако искате да продължите на същата предавка ще трябва да се увеличи скоростта (което трябва да стане на по-ниска предавка, зада не се тормози двигателя);

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опит от няколко модела дизел, проверено защото карам служебни и HDI и нормален дизел.

и бус това е около 2300 оборота.

Не се заяждам.

Извиниме но за последните 4 години съм минал около 350 000 км с различни дизели.

На ден минавам около 500 км.

 

Колега,съгласен съм с твоето мнение,но нека обърна внимание на следното : едно е най-икономична скорост на движение,друго е най-голям въртящ момент.При този двигател 1.9AEF макс.въртящ момент е при 2500 об./мин.,което ще рече около 100км./ч.Не това обаче е най-икономичната скорост на движение.Ако вземем в предвид стойността,която ти даваш - излиза че най-икономичната скорост е 90км./ч.Аз мисля,че тя е малко по-ниска - 80км./ч.Обобщено може да кажем,че това е самото начало на зеления сектор на скалата на оборотомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-икономичната скорост (независимо от типа на двигателя) е на максимална предавка и минималните обороти, при които няма никакви забележки към работата на двигателя.

Под забележки се има предвид тресене, придърпване и подобни.

 

Съответно в зависимост от пътните условия и товара в колата тази скорост е различна...

Например при изкачване ще е при по-високи обороти, на равно при по-ниски, а при спускане на още по-ниски.

 

Появят ли се забележки към работата на мотора вариантите са два:

- ако искате да продължите със същата скорост трябва да се свали предавката;

- ако искате да продължите на същата предавка ще трябва да се увеличи скоростта (което трябва да стане на по-ниска предавка, зада не се тормози двигателя);

Както е поставен въпросът(заглавието на темата) - това е правилният отговор :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Фелиция 1.9Д е най-икономична,когато се кара с минимално отворен дросел.

...

 

Дизела няма дросел smile049

 

Относно икономичното каране - на 5та с 50 и без газ. При всякаква по-висока скорост почва да действа въздушното съпротивление, което е функция на скоростта ... на квадрат smile049 Казано по друг начин при 70км/h имате два пъти по-малко въздушно съпротивление отколкото при 99km/h и 4 пъти по-малко отколкото при 140. Съответно при 50km/h въздушното съпротивление е 1/2 от това при 70.

 

Иначе моите опити са показали, че при 70km/h съм в състояние да докарам среден разход от около 3.0-3.2, при 90km/h отива към 4.0-4.2.

 

От друга страна самата идея да се влача като черво за да спестя 2-3лв/100km не ме блазни. Затова по ограниченията или малко над тях smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Фелиция 1.9Д е най-икономична,когато се кара с минимално отворен дросел.

...

 

Дизела няма дросел smile049

 

Относно икономичното каране - на 5та с 50 и без газ. При всякаква по-висока скорост почва да действа въздушното съпротивление, което е функция на скоростта ... на квадрат smile049 Казано по друг начин при 70км/h имате два пъти по-малко въздушно съпротивление отколкото при 99km/h и 4 пъти по-малко отколкото при 140. Съответно при 50km/h въздушното съпротивление е 1/2 от това при 70.

 

Иначе моите опити са показали, че при 70km/h съм в състояние да докарам среден разход от около 3.0-3.2, при 90km/h отива към 4.0-4.2.

 

От друга страна самата идея да се влача като черво за да спестя 2-3лв/100km не ме блазни. Затова по ограниченията или малко над тях smile021

 

Извинявам се за дросела,по-скоро исках да кажа минимално натиснат педал на газта. smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе моите опити са показали, че при 70km/h съм в състояние да докарам среден разход от около 3.0-3.2, при 90km/h отива към 4.0-4.2.

Не съм карал Фелиция дизел , но съм навъртял около 70к на Фабия 1,9SDI , и напълно подкрепям колегата.

А най-се кефех като пускам по наклон на скорост без газ и си погледнех моментия разход - 0,0л/100 smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.