Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавиа 1 1.9 ТДИ, максимална скорост и ускорение след 120?


Morpheus

Recommended Posts

Привет, при прибирането ми с новата придобивка от Варна забелязах нещо, което ми се видя странно. След излизане от Варна, посока София има едно голямо спускане, реших да тествам колата с максимална скорост. Та по това спускане колата едвам дигна 165 км/ч, оборотите бяха около 3000 и нещо, и до там. Другото е ускорението на колата след 100 км/ч е доста мудно и поддържането на скорост от 140 км/ч е проблемно, при баир скоростта пада значително. Следващия опит, който направих беше на баира след Витиня, преди баира при включен автопилот на 150 км/ч скоростта в края на баира беше паднала на 100 км/ч. Аз ли съм със завишени очаквания, понеже последните две години на извънградско карам само на вуйчо ми Октавиа-та 2 2.0 ТДИ, но си мисля, че достигането на скорост от порядъка на 180-190 км/ч и поддържането на 150-160 км/ч не би трябвало да е проблем при Октавиа 1?

 

Забравих, колата е 1.9 TDI 110 с чип, сменян е клапана, който контролира турбото, при закачането за компютър преди покупката показа наличието на грешка, на този клапан. Някаква идея на какво може да се дължат горните проблеми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направи диагностика в реално време и ще си проличи какво и куца на колата ;)

Може да се окаже този клапан или другия да са проблемни,може да има недостик на гориво,може да има недостик на въздух,може да иска почистване на входящия колектор и т.н.Затова се прави диагностика в реално време и се взима решение от къде идва проблема.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо не е както трябва. Моята е също Octavia 1 1.9 TDI 110 к.с. съвсем фабрична и в началото на миналия месец по магистрала Тракия на едно изкачване ми се наложи да я настъпя малко повече тъй като някакъв ми присветваше нервно отзад докато изпреварвах и си ускори до 160 без никакви проблеми (просто не смея да карам с по-голяма скорост като съм с жената и детето). От Стара Загора почти до тунела бях пуснал темпомата на 130 км/ч и не съм използвал спирачка (т.е. не съм падал под 130 км/ч) само съм ускорявал при изпреварвания. Та тоя двигател има доста повече възможности от това което показва при тебе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка ли ти даде след диагностиката?

17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

 

Характерно за този проблем е, че колата върви нормално до около 100, 110км след това турбото изключва и колата "набира" само по надолнище. Но е нормално да ти светне и чек лампа. Сигурен ли си, че клапанът е сменен, защото проблемът може би е точно там.

 

П.П. Това съм го виждал при 3 октавии, едната 90кс. другите две 101ПД (нови) на по 100 хил. км. В ЕТ смениха цялата турбина гаранционо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка ли ти даде след диагностиката?

17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

 

Характерно за този проблем е, че колата върви нормално до около 100, 110км след това турбото изключва и колата "набира" само по надолнище. Но е нормално да ти светне и чек лампа. Сигурен ли си, че клапанът е сменен, защото проблемът може би е точно там.

 

П.П. Това съм го виждал при 3 октавии, едната 90кс. другите две 101ПД (нови) на по 100 хил. км. В ЕТ смениха цялата турбина гаранционо.

 

Пак да спомена, че оборотите се заковаха на малко след 3000 и не мръднаха, при натиснат педал на газта до дъното.

За съжаление, не успях да видя точно какво изписва на диагностиката. Чек лампа не свети, става дума за автомобила с "кодово" име Клементина от раздела "Проекти" и съм склонен да вярвам на думите, на момчето, че е сменил клапана Тези дни нямах време да я закарам на по-подробна инспекция. Идната седмица след като мина през КАТ за смяна на номерата, колата ще се закара при Вальо за обстоен преглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кофти работа....Не познавам предишния собственик, въпреки че с голям интерес съм следил проекта, и в тая връзка живо ме интересува неговото мнение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен пък в момента "пренадува" турбото и пак влиза към 3000 оборота на 4-та предавка в сервизен режим и не качва повече обороти. Днес с Цецо75 направихме 3 лога на новата магистрала Люлин. При първите два опита влезе в сервизен режим както описах по-горе, а при третия спокойно си стигнах до 160 км/ч (обороти малко преди червената зона). Трябва да я закарам спешно за преглед и най-малкото за почистване. :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Черна точка за колегата дето ти е продал колата.

100% знае какво и е на колата,въпроса е защо си е замълчал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, ей я се успокойте малко! С момчето сме коментирали въпроса. Но той това не го споменава [-X . Сега ако ще си плюем в устите... Клапана е сменен, понеже не държеше вакуум в следствие на което геометрията беше за почистване. Ако иска нека свали турбината да се увери сам, че вътре свети! Но дори това не е необхдоимо - достатъчно е само да откачи зегера на въпросния клапан и да пробва как се движи геометрията с лостчето - мехлем е! Всичко това той го знае! Предложих му да му дам стария клапан дори. След смяната не съм излизал никъде извън града, в града ли да тествам как ускорява на 130? Въпросния клапан има регулировка, за тези от вас които не са в час. Казал съм му, че такава не му е правена и най-вероятно не отваря лопатките до край.

 

Какви черни точки, какви пет лева?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не нападайте момчето, писахме си с момчето веднага, след като пристигнах в София. И старата ми кола я карах само в София, а за извънградско ползвах друга кола. Отварянето на темата беше да видя, дали някой не се е сблъсквал с този проблем и да знае къде може да е болното място. Идните дни ще се закара да се преслуша, обстойно и да се установи, и отстрани проблема.

 

От днес колата е софийски номера :D s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то е ясно, че не си купуваме нови коли и във всеки момент може да възникне някакъв проблем - все пак са си на години и километри. Водим ги на чичо доктор и продължаваме. Въпросът е че са малко добрите чичо-доктори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моля те ако посетиш Ventoman да споделиш впечатления. И мен ме насочиха към него и разгледах темата, която е пуснал в vw клуб - разбрах, че по принцип работел нещо друго и след работа и в събота и неделя се занимава с ремонти на коли. За момента единствено бих се доверил на Сами, но не знам кога ще мога да отделя достатъчно време и да отида до Варна да ми направи един обстоен преглед на Октито и да оправи нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, моля те ако посетиш Ventoman да споделиш впечатления. И мен ме насочиха към него и разгледах темата, която е пуснал в vw клуб - разбрах, че по принцип работел нещо друго и след работа и в събота и неделя се занимава с ремонти на коли. ............

От няколко месеца вече човекът си работи в собствен гараж в Орландовци (много е забутано мястото). Гаражът няма кой знае какво сервизно оборудване. Работи по цяла седмица заедно с един свой колега. За настройка на актуатор - няма проблем да се справи. Компетентността му е предимно в областта на турбо и двигател. smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наистина е забутано мястото на мен ми е правил няколко неща доволен съм от работата и отношението му

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Появиха се още няколко питанки. Нормално ли е на момента, на палене, двигателя да притриса? Днес пробвах спирачките на по-екстремно време и спира чудесно, но като че ли се появи нещо странно (или просто си въобразявам), при натискане на педала за газ и отпускане на педала, на съединителя, когато колата поема ми се струва, че се появява едно единично притропване под краката. При движение и при натискане на съединител и спирачка го няма, това нормално ли е или е признак за нещо заминаващо си?

И последно има ли осветление на пепелника(преди фейслифта знам, че има) и как се сменя, ако крушката е изгоряла, същият вупрос се отнася и за жабката. Може и да ви дотягам с въпроси, но какво да се прави ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.............. Нормално ли е на момента, на палене, двигателя да притриса? .........

Не е нормално! И при мен го има - нещо като детонация, което в студеното време при първо запалване се усили. Ventoman ще ти каже, че е от нарушено газоразпределение. Изпушва ли при запалването? Усещаш ли първите няколко секунди да работи като на 3 цилиндъра и да трака повече? Може да е от подгряването и подгревните свещи - провери си подгревните свещи и подгрявай по-дълго след като ти изгасне лампата за подгрева (10 сек.). Може и тампон на двигателя да си заминава. При мен не е от тампона, а другата седмица ще проверявам подгряването. Дано не е газоразпределение (не че не може и така да се кара)! Успех! smile056

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега Morpheus, имаш ли още проблема с това, че турбината се изключва, оборотите не надвишават 3000, и колата е като скопена? Аз на няколко пъти съм имал този проблем (Octavia 1 1.9 TDI 110 к.с.). В 2 от случаите се оказа проблем с клапана, но щом при теб е сменен надали е това. Последния път проблема беше в датчика за разтоварване на турбината; установиха го след като направиха почистване на самата турбина/клапана. Отстраняването на катализатора също помага... При мен проблема се появяваше след известно време - след запалване на автомобила всичко си работи нормално, до момента в който не се регистрира грешка и ECU-то изключва турбината. Особено забавно е ако това нещо ти се случи в момент на изпреварване. Когато проблема се появи за първи път, вариант да се прибереш е да изгасиш колата и да я запалиш пак и да продължиш пътуването без да я настъпваш много. След това задължително трябва да се ремонтира (поне според мен).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все не оставаше време да закарам колата да я прегледат, проблема сигурно си го има, в града няма къде, а и не смея да дигна над 120. На останалите скорости проблеми няма.

Днес пък ме предаде акумулатора, има ли смисъл да се заглеждам по Искра и Монбат или да избирам нещо от категорията на Bosch, Varta, Banner, предполагам са 74 Аh, че на моя монтиран не виждам индикация?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел ако колата ти набива грешка от пренадуване вземи я оправи. Да не оплакваш после умрялата турбина.

 

На, чети и мисли:

 

http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... =16&t=3383

 

Зорлем ги трошите тия турбини и после ревете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все не оставаше време да закарам колата да я прегледат, проблема сигурно си го има, в града няма къде, а и не смея да дигна над 120. На останалите скорости проблеми няма.

Днес пък ме предаде акумулатора, има ли смисъл да се заглеждам по Искра и Монбат или да избирам нещо от категорията на Bosch, Varta, Banner, предполагам са 74 Аh, че на моя монтиран не виждам индикация?

според мен си вземи varta или berga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
....датчика за разтоварване на турбината...

Такова нещо колата ти няма :)

Може и да не се казва така :) но беше датчик и след смяната му нещата заспаха, не е влизала в авариен режим от 50К км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.