Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Анкета относно превключването на предавки


Phiko

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

 

реших да попитам собствениците на Фаворит 1.3 и Фелиция 1.3 как са със включването на 1-ва и 2-ра.

От чисто люботиство ми е да изградим представа за скоростните кутии на тези модели.

 

Моята е на около 150 хил км и при мен - след 1 година каране с кофти масло 1-ва се включва само при пълен покой на автомобила. Малко да се задвижи напред и няма включване - дори да натягам скоростния лост - само почва да се чува едно виене.

 

2-ра влиза от както смених маслото. Въпреки че се усеща едно (много) леко затягане. Със старото масло беше абсурд да включа 2-ра в студено време при движение на автомобила.

 

 

И така:

1. При вас 1-ва включва ли се и когато автомобилът е в движение - 3-5 км/ч?

2. 2-ра предавка как е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. С междинна газ влиза и с по-висока скорост

2. От 3 към 2 без междинна газ на студена кутия влиза с много лек шум и много леко усилие. На топло няма проблем.

Спокойно, бе човек - на пътя няма да те остави! Не се натоварвай толкова! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1ва при мен влиза на 20-30км (само съм пробвал, без да пускам съединитела)

2ра влиза и на 50-60 ... 70км

 

относно това нямам проблеми с моя .. ФОРМАН (не съм свикнал така да му викам :D:D:D)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е на 51хил. и е още с оригиналното масло, с изключение на доливка от 200гр. Скоростите се включват без усилие и шумове включително и първа при леко движение влиза без проблем. Не знам дали си внушавам, но ми се струва, че от известно време се появи едно леко гъргорене в диапазона около 85-95 км/ч на пета. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Причината са износени синхронизатори според мен :-k , и аз съм със проблема на колегата Phiko , но повече коментар за трансмисията няма да пиша защото ще ме smile149

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ви метна един жокер за тия пусти кутий дето ги оплюхте ... викат му съединител в комбинация с разбит привод ... на притискателния диск се измятат пружините и не отделя равномерно и увлича скоростите , а разбития привод води до не правилно позициониране ... като премахнете двата основни фактора на трудно включващите скорости и те почват да включват лесно smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не сме ги оплюли скоростите брех.

 

Аз да си призная - преди около 5 години си купих Opel Astra H GTC - на 3 км от магазина.

Нов, уж всичко е наред - с какви ли не екстри - много бях щастлив и доволен.

 

Но си спомянм, че още като нов - 1-ва му влизаше трудно, ако не е в покой. Естествено, като е гарнционен го водих на сервиз, там ми разясниха (все едно говорят на блондинка - да не се обиждат колежките, моля) - че така си било.

Едва ли не има защита да не включиш първа без да искаш ... Така и не разбрах, дали ме меткат нещо или истина ми казват, но реших да не се занимавам и да си хабя нервите..

 

После го продадох - е не заради 1-вата му скорост - по други причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първа скорост на Фаворита се включва трудно в движение, като падне до 3-5 км, влиза, но пак трябва да се вкара с такт. Втора е без проблеми. Доколкото съм запознат, първа не е синхронизирана на повечето автомобили, но това е обща информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задна не е синхронизирана и за да не похърква трябва преди да се включи да се спре на място, да се натисне съединителя и да се изчака 2-3 секунди след което се включва и влиза тихо и меко. Пише го в книжката ако не се лъжа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1989г карам Шкода ,първо 105 после друга 105 ,сега Фелиция 1,6 и никога с никоя от колите ми не съм имал никакви проблеми със скоростите, това не е слабото им място определено, нито пък съединителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 1989г карам Шкода ,първо 105 после друга 105 ,сега Фелиция 1,6 и никога с никоя от колите ми не съм имал никакви проблеми със скоростите, това не е слабото им място определено, нито пък съединителя.

 

И аз така мисля. С моето каране (меко казано спортно) не съм имал проблеми със скорости. Надявам се и скоро да нямам. :)

Относно съеднителя, има го този момент с пружините. В моомента имам чувството, че пружините почти нищо не обират от вибрациите... :-k

На пролет ще се свалят скорости и ще се прави и привод и съединител. Както е тръгнало. smile159

 

ПП. Ако до тогава не съм сменил класа на марката. smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съгласен с колегата с ivan68

 

Ако слабото им място е скоростите, до сега да съм хвърлил поне 10 :mrgreen:

 

Преди баща ми да е вкара в Българа, в Германия му пада педала на съединитела, сменва го и вече 6 години не е мръднал ... а кво си е видяла за тоя период от време, ако можеше да говори s_flag

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да вметна, че при мен има подобрение.

След 2 седмици каране и 1-ва взе да влиза (вярно малко по-трудно, но влиза).

Явно новото масло вече добре е смазало всичко.

 

Не съм вярвал, че може да има такава разлика ..... в маслата за скоростни кутии.

 

Колеги, НЕ СЕ подлъгвайте по евтини масла - не си заслужава - реално в скоростната кутия се сменя толкова рядко маслото ..... по-добре си дайте парите и карайте с кеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да вметна, че при мен има подобрение.

След 2 седмици каране и 1-ва взе да влиза (вярно малко по-трудно, но влиза).

Явно новото масло вече добре е смазало всичко.

 

Не съм вярвал, че може да има такава разлика ..... в маслата за скоростни кутии.

 

Колеги, НЕ СЕ подлъгвайте по евтини масла - не си заслужава - реално в скоростната кутия се сменя толкова рядко маслото ..... по-добре си дайте парите и карайте с кеф.

Кое е това вълшебното масло :lol: :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм вярвал, че може да има такава разлика ..... в маслата за скоростни кутии
има огромна разлика ,нищо че на вс.пише 75/90
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.